6 of 6 | ‹ First  < 4 5 6
Uitmarkt / Musical Sing-a-Long 2015
  [ # 76 ] 05 September 2015 07:28 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Ik heb mijn visie en mening weergegeven iin mijn blog: Sommige optredens prachtig, anderen om te huilen.
https://robinstheater.wordpress.com/2015/09/04/musical-sing-a-long-vooruitblik-aankomend-seizoen/

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 77 ] 05 September 2015 08:34 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  123
Geregistreerd  2005-09-10

Apart dat je het toch matige optreden en op momenten ook knetter valse Rent wel bezoekwaardig vind.  Het meisje met het rode haar niet terwijl je de musical niet kent.  Misschien is het wel een hele mooie voorstelling.

  [ # 78 ] 05 September 2015 12:28 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Rent heeft zich al bewezen in het M-lab en heb ik gezien.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 79 ] 05 September 2015 01:06 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Naar mijn idee was Rent nog het minst vals van alle optredens en dan heb ik het niet alleen over Roos van Erkel.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 80 ] 05 September 2015 04:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  385
Geregistreerd  2012-11-01

Ik vond t stuk van Billy nou ook niet echt vals gezongen…

Ondanks t magere optreden van EEN AANTAL castleden van RENT vond ik het een sterke performance door Jeske, Mitch en Li-Tong. Die jongen die John ter Riet vervangt zag eruit als Bambi in de koplampen van een opstijgende Boeing 747-800. En zo zong hij ook.
Billy heb ik van genoten, en ik ben t niet eens met de kritiek mbt keuze voor Solidariteit. Ik vind Solidariteit juist erg goed gekozen omdat t qua dans, ensemble, taalgebruik (nou ja, de delen die je kon verstaan) en humor een goed beeld geeft van BE als voorstelling. Grease deed me niet zoveel maar dat ligt aan mij want ik heb niks met Vajen. Ik vind haar niets bijzonders hebben en ik snap de ophef over haar niet zo: Altijd dezelfde gezichten die ze trekt, dezelfde maniertjes en dezelfde mimiek. Tim Douwsma die onwennig en niet goed bij stem liet zien dat hij nog flink aan de bak moet. Moet er niet aan denken wat er gebeurt als je Ferry die rol laat zingen. De film is voor mij iets heiligs waar niks aan kan tippen maar Martijn Vogel viel mij op door de energie die hij uitstraalde. Toppertje!
Anouk als Belle vond ik prachtig. Jim was goed. Nonsens toch ook wel, eigenlijk. Qua nonnenthema idd afgezaagd maar goede zang.
Ik vond dit geen slecht jaat voor de Musical Singalong. Baal wel dat ik de chat gemist heb want ik kan hele columns schrijven over de trui van Pia!

   Handtekening   

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

  [ # 81 ] 05 September 2015 05:01 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb vanmiddag de herhaling zitten kijken (dit keer zonder afleiding van de chat en de trui van Pia ... ) Musicals als ‘Billy Elliot’ en ‘Soldaat van Oranje’ waren natuurlijk prima in orde en daar is helemaal niets op af te dingen.

Voor de rest ... Tja ik vond het maar een treurig geheel. ‘Grease’ die toch ook al aan de previews bezig zijn vond ik een afgrijselijk ongeregeld zootje.

‘Willem Ruis’ natuurlijk erg gàªnant. Als je een musical maakt als eerbetoon aan één van de meest invloedrijke showmasters uit de jaren ‘70 zorg dan in ieder geval voor een nieuw gecomponeerde score ! Volgens mij was dit een bewerking van ‘Le Printemps’ van Michel Fugain. En een hoofdrolspeler die Ruis niet als een soort platte karikatuur neerzet.

‘Meisje met het rode haar’ had natuurlijk een beetje een valse start maar bij de tweede beluistering viel het nummer wat meer op de plaats en is waarschijnlijk in de context van de voorstelling best mooi. En in ieder geval een nieuwe score.

Met ‘Rent’ heb ik helemaal niets en hoef er ook niet naar toe, maar het klonk op een paar uitzonderingen na best goed.

Aan de programma vullers ‘Disney en Musicals In Concert’ ga ik verder maar geen woorden verspillen, heeft ook totaal niet mijn interesse, ook al heeft Anita Meijer een prachtige stem.

‘Priscilla’ vond ik als geheel nogal rommelig zeker met de ingezakte pruiken van die drie zangeressen en een choreografie van “we doen maar wat, zo lang het maar de indruk geeft dat we gelijk eindigen ...” Komt in de voorstelling vast wel goed, hoop ik.

O ja dan nog ‘Beauty & The Beast’ Anouk Maas is een mooie Belle, Loeki Knol was volgens mij overvallen door de zenuwen en het knalblauwe pak van het Beest natuurlijk afschuwelijk. Het leek wel een slecht afgewerkt couponnetje van de markt. En Tony Neef een slappe persiflage op Carlo Boszhard. En dan ook nog een orkestband straks in het Circustheater ? Ik sla over.

Vergeet ik nog ‘Nonsens’, nou ja de titel zegt het eigenlijk al. Erg flauw en erg jaren ‘80.

En om in hemelse sferen te blijven ‘Jesus Christ Superstar’. Geweldige musical maar een Italiaanse tour productie sla ik liever over. En over Ted Neeley die niet zong is al genoeg gezegd ...

Grootste verrassing vond ik wel Romy Monteiro en ‘The Bodyguard’ . Ik kende haar alleen van naam en ben nog steeds van mening dat ze véél te jong is voor de rol van Rachel Marron, maar ik heb genoten van haar performance. Prachtige uitstraling en dito stem. Chapeau voor deze jonge dame!

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 82 ] 05 September 2015 05:06 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Ik vond het optreden van ‘Het Meisje met het Rode Haar’  toch wel een mooi optreden.
Natuurlijk zat Roos er op het begin naast, maar dat vond ik wel een puur moment. Dat is volgens mij wel: theater! Ook al gaat het mis, ook al staat de paniek in je ogen…tà³ch doorgaan!!!
Ik kan er niets aan doen, maar ik houd er wel van.
Heb het hele optreden inmiddels wel een stuk of 7 keer terug gekeken, dan blijkt het trouwens ook nog een best aardig nummer…

‹ First  < 4 5 6
6 of 6