Ik vind het wel interessant. Het is niet ongebruikelijk dat een werkgever regels opstelt hoe werknemers om dienen te gaan met social media als het om werkgerelateerde inhoud gaat. Maar in dit specifieke geval zie ik niet zo goed waarom het een negatieve invloed op de kaartverkoop zal hebben. De vakantiedagen van de grote sterren worden in het buitenland over het algemeen wel bekendgemaakt. Daarnaast denk ik dat de kans klein is dat “het grote publiek” understudies volgen op social media. Die weten vaak niet eens wie dat zien. Sterker nog: vaak weten ze niet eens dat ze er zijn.
Grappig dat Eponine wordt aangehaald in het artikel. Die rol werd in Londen jarenlang door Carrie Hope Fletcher gespeeld. Iemand die juist door social media een enorme naamsbekendheid voor zichzelf heeft weten op te bouwen. Social media is voor acteurs dus erg belangrijk in het creƫren van kansen en werk en ik denk niet dat Cameron Mackintosh een reden tot klagen heeft gehad met de kaarten die dankzij haar verkocht zijn.