Understudies en social media
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Hier een interessant artikel uit The Guardian. Gaat over de regels die Cameron Mackintosh aan de acteurs in zijn producties heeft opgelegd ten aanzien van het gebruik van social media. Met name waar het gaat om het melden van aan- of afwezigheid ivm ziekte of vakantie, bijvoorbeeld de dagen dat de US opgaat voor de hoofdrolspeler.

Wat vinden jullie? Terecht opgelegde regels of flauwekul?

https://www.theguardian.com/stage/theatreblog/2016/sep/18/understudies-cameron-mackintosh-west-end?CMP=share_btn_tw

  [ # 1 ] 18 September 2016 05:25 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Belachelijk..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 2 ] 18 September 2016 06:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vind het wel interessant. Het is niet ongebruikelijk dat een werkgever regels opstelt hoe werknemers om dienen te gaan met social media als het om werkgerelateerde inhoud gaat. Maar in dit specifieke geval zie ik niet zo goed waarom het een negatieve invloed op de kaartverkoop zal hebben. De vakantiedagen van de grote sterren worden in het buitenland over het algemeen wel bekendgemaakt. Daarnaast denk ik dat de kans klein is dat “het grote publiek” understudies volgen op social media. Die weten vaak niet eens wie dat zien. Sterker nog: vaak weten ze niet eens dat ze er zijn.

Grappig dat Eponine wordt aangehaald in het artikel. Die rol werd in Londen jarenlang door Carrie Hope Fletcher gespeeld. Iemand die juist door social media een enorme naamsbekendheid voor zichzelf heeft weten op te bouwen. Social media is voor acteurs dus erg belangrijk in het creƫren van kansen en werk en ik denk niet dat Cameron Mackintosh een reden tot klagen heeft gehad met de kaarten die dankzij haar verkocht zijn.

  [ # 3 ] 19 September 2016 07:19 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

^precies wat je zegt Martijn. Daarnaast vind ik het vooral voor alle US van Les Mis gewoon flauw. Elke show is hard werken, maar hoeveel tracks bepaalde acteurs wel niet lopen, en dan ook nog alle verkledingen etc. Als je dan eindelijk op mag in een bepaalde rol wil je dat toch delen?
En zeker als Cameron nadenkt over het publiek van Les Mis; alle Chinese toeristen hebben geen flauw idee, dus wat maakt het uit als een us tweet, en voor de fans (waaronder ik zelf) die juist door dit soort tweets last minute een kaartje kopen vind ik het niet heel netjes staan. Natuurlijk zijn het maar een handjevol mensen die last minute door dit soort tweets een kaartje kopen, maar de zaal is verder toch al volgeboekt.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)