18 of 49 | ‹ First  < 16 17 18 19 20 >  Last ›
Wat is de laatste bios-film die je hebt gezien?
  [ # 256 ] 11 February 2005 03:27 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  444
Geregistreerd  2003-11-03

ik ga morgen naar vet hard.. ben benieuwd.. lijkt me inderdaad ook wel een leuke film..

  [ # 257 ] 13 February 2005 02:02 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Eindelijk! 25+ jaar nadat de wereld geshockeerd werd door een klein meisje dat zichzelf zwaar verminkte en de meest vulgaire taal door de speakers van de bioscopen schalde is er nu eindelijk een waardig vervolg op de Exorcist.

Nou ja, een vervolg, het is een prequel en speelt zich dus chronologisch gezien af voor het deel dat 25 jaar geleden werd uitgebracht.

Een film die zoveel teweeg brengt moet natuurlijk na zoveel jaar een waardig vervolg krijgen. Voor een groot deel vind ik het goed gelukt. Exorcist the Beginning is een horrorfilm geworden die de spanning gebruikt die je in de jaren ‘80 in films als Nightmare on Elmstreet zag. Naast pure afzichtelijke scenes is er ook een constant gevoel van onrust.

Er zit zowaar ook een flink deel Nederlandse invloed in. Zo speelt Antonie Kamerling een beschaafd rolletje. Nou ja, beschaafd hij is verantwoordelijk voor het trauma van de hoofdrolspeler. Antonie speelt een officier uit het Nazi-tijdperk en heeft een ietwat vreemd accent. Het is niet te plaatsen als Duits, maar ook geen engels, en ook geen Nederlands.
Ook in de muziek speelt het Nederlands een essentiele rol. Er komt namelijk meerdere keren het liedje “een twee drie vier, hoedje van papier” terug.

De Exorcist: the beginning zal je aanspreken als je het origineel meerdere keren gezien hebt. Er zitten namelijk een aantal leuke verwijzingen in naar het origineel (zoals de spiderwalk). Wat wel jammer is, is dat door de huidige techniek er soms teveel op de special effect geleund is en door de vreemde zwaartekracht van de computer komt dit nep over. Ze hadden net als in het origineel gewoon gebruik moeten maken van mensen in plaats van computers, dat was de authenticiteit ten goede gekomen.

Al met al heb ik enorm genoten van deze film. Volgens moderne maatstaven is het een goede horrorfilm, met respect voor de klassieke voorganger. Maar toch is dat deel nooit te overtreffen.


4 sterren omdat ik meer had verwacht van de duivelsuitdrijving zelf én omdat het origineel alleen is overtroffen op schrik-gebied maar niet op ‘totaal-gevoel’

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 258 ] 27 February 2005 01:26 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  411
Geregistreerd  2004-05-12

vandaag samen met een client, tijdens werktijd, naar de bioscoop geweest…
Kabouter Plop en Kwispel, wilde hij graag heen….
Tja, wat kan ik er over zeggen, oké, het was best grappig, maar gelukkig duurde die maar een uurtje, toen had ik t ook wel gezien!

  [ # 259 ] 20 March 2005 07:27 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1810
Geregistreerd  2003-08-22

Vandaag heb ik met Rop The Ring 2 gezien. Na het zien van The Ring konden we deze film natuurlijk niet missen! Qua special effects is het weer schitterend gedaan en het aantal schrikmomenten is omhoog gegaan. Dit gaat helaas ten koste van het verhaal.
De film is in ieder geval vele malen beter dan The Grudge.

   Handtekening   

Van 25 april t/m 3 mei 2008 naar New York samen met Ivon!
Nog maar 10 maanden en 3 dagen!

  [ # 260 ] 20 March 2005 07:47 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  138
Geregistreerd  2002-09-11

[quote author=“Eva”]Vandaag heb ik met Rop The Ring 2 gezien. Na het zien van The Ring konden we deze film natuurlijk niet missen! Qua special effects is het weer schitterend gedaan en het aantal schrikmomenten is omhoog gegaan. Dit gaat helaas ten koste van het verhaal.
De film is in ieder geval vele malen beter dan The Grudge.

Ring 2:

Kan aan het betoog hierboven heel weinig toevoegen, behalve dat de film niet vele malen beter is dan The Grudge. Ook zie je de schrikmomenten vaak aankomen en is van een bepaalde scene het wel heel duidelijk dat het uit de computer komt.

  [ # 261 ] 27 March 2005 03:47 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  663
Geregistreerd  2004-12-04

Gister Hotel Rwanda gezien. Vond het echt een supermooie/indrukwekkende film. Moet wel zeggen dat ik vrij weinig wist van die oorlog daar hoor, maar vond het echt een hele mooie film…

  [ # 262 ] 27 April 2005 04:22 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1810
Geregistreerd  2003-08-22

Afgelopen zondag ‘White Noise’ gezien.

Na het overlijden van zijn vrouw Anna wordt Jonathan benaderd door een man die beweert via de radio boodschappen van haar te krijgen (de zogenaamde EVP’s). Al snel wordt het verschijnsel EVP een obsessie voor Jonathan…

De film bevat een aantal schrikmomenten. Sommige voel je al aankomen, maar toch schrik je er niet minder door.

en een half.

   Handtekening   

Van 25 april t/m 3 mei 2008 naar New York samen met Ivon!
Nog maar 10 maanden en 3 dagen!

  [ # 263 ] 27 April 2005 04:37 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  24
Geregistreerd  2002-08-25

Vanmiddg Lolifanten film gezien met mijn vriendin en haar dochter van 3 LEUK

  [ # 264 ] 27 April 2005 04:57 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Vanmiddag ben ik naar The Boogeyman geweest…

Wat een slechte film, de titel sprak me al niet aan maar het verhaal is nog slechter! De “schrikmomenten” zijn zo vreselijk voorspelbaar, en ook niet echt eng ofzo. Het enige wat er gebeurt is heel hard geluid, en vage beelden.  Nee waren we toch maar naar Robots gegaan… 😉

Dit is nog best hoog voor zo’n ruk film al zeg ik het zelf

Aangezien ik zondag met Eva en Luuk naar White Noise ben geweest ook nog hier even mijn oordeel over…

Leuk/spannend verhaal, goed acteerwerk… Kortom:

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 265 ] 27 April 2005 05:29 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  138
Geregistreerd  2002-09-11

[quote author=“Rop”]Vanmiddag ben ik naar The Boogeyman geweest…

Wat een slechte film, de titel sprak me al niet aan maar het verhaal is nog slechter! De “schrikmomenten” zijn zo vreselijk voorspelbaar, en ook niet echt eng ofzo. Het enige wat er gebeurt is heel hard geluid, en vage beelden.  Nee waren we toch maar naar Robots gegaan… 😉

Dit is nog best hoog voor zo’n ruk film al zeg ik het zelf

Aangezien ik zondag met Eva en Luuk naar White Noise ben geweest ook nog hier even mijn oordeel over…

Leuk/spannend verhaal, goed acteerwerk… Kortom:

Ik had bij White Noise nog zo gezegd dat je niet naar Boogeyman moest gaan…


White Noise

POSITIEF
Zeer origineel uitgangspunt
Goed acteerwerk
Schrikmomenten

NEGATIEF
Geen spanning
Bij momenten vaag (wat niet altijd een negatief punt is)
Het einde past totaal niet bij het gegeven van deze film.

Over het algemeen een leuke film maar geen topper:

  [ # 266 ] 27 April 2005 05:51 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

[quote author=“Gnome”][quote author=“Rop”]Vanmiddag ben ik naar The Boogeyman geweest…

Wat een slechte film, de titel sprak me al niet aan maar het verhaal is nog slechter! De “schrikmomenten” zijn zo vreselijk voorspelbaar, en ook niet echt eng ofzo. Het enige wat er gebeurt is heel hard geluid, en vage beelden.  Nee waren we toch maar naar Robots gegaan… 😉

Dit is nog best hoog voor zo’n ruk film al zeg ik het zelf

Aangezien ik zondag met Eva en Luuk naar White Noise ben geweest ook nog hier even mijn oordeel over…

Leuk/spannend verhaal, goed acteerwerk… Kortom:

Ik had bij White Noise nog zo gezegd dat je niet naar Boogeyman moest gaan…

Achja je moet iets… The Ring 2, White Noise en Spongebob had ik al gezien. Hitch krijg ik zaterdag op DVD, en met jou zou ik al naar Be Cool gaan. En Robots was al 10 minuten bezig, daar komt ook bij dat het de NL versie was. En om naar Ali B te luisteren sta ik niet te springen…
Ik had trouwens niks meegekregen van “Ik had bij White Noise nog zo gezegd dat je niet naar Boogeyman moest gaan…” En als je met andere bent dan ga je toch gewoon mee…

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 267 ] 27 April 2005 06:25 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  96
Geregistreerd  2005-03-24

mijn laatste biosfilm was mar adentro. het was echt een hele mooie spaanse film, over een man die euthanasie wil plegen.
echt heel aangrijpend, maar je wordt er wel depri van. morgen ga ik wéér naar een spaanse film, la mala educacion. ben erg benieuwd!

  [ # 268 ] 15 May 2005 08:10 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  667
Geregistreerd  2005-04-26

De laatste bioscoopfilm waar ik ben geweest was The Cat Returns die nu onderhand al uit is op dvd.

   Handtekening   

Bestel mijn griezelroman de twee broers van Dracula
klik hier

  [ # 269 ] 15 May 2005 03:01 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  667
Geregistreerd  2005-04-26

Ik ben vandaag met mijn zus naar Sun of the Mask geweest.

   Handtekening   

Bestel mijn griezelroman de twee broers van Dracula
klik hier

  [ # 270 ] 15 May 2005 03:14 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  393
Geregistreerd  2004-12-13

mijn laatste bioscoopfilm van hitch met will Smith

‹ First  < 16 17 18 19 20 >  Last ›
18 of 49
     Wie kan mij helpen? ››