43 of 49 | ‹ First  < 41 42 43 44 45 >  Last ›
Wat is de laatste bios-film die je hebt gezien?
  [ # 631 ] 13 July 2007 07:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik wil ook naar HP (ben eigenlijk nog bezig in het boek HP5)

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 632 ] 13 July 2007 08:55 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

*Spoilers!*

HP5: Great. Just great.

Elke film wordt donkerder, duisterder en — naar mijn idee — beter dan voorgaand.
De mystiek in deel 5 is verre van prominent aanwezig, de film mikt op meer drama.
Dat is wennen in het begin, maar levert een boeiende en interessante story op.
Dat Harry Potter/ Daniel Radcliffe kon acteren wisten we al, maar na dit deel mag hij zich voorgoed vestigen als acteur. Equus gaf eigenlijk een “voorproefje” van hoe diep hij hier mag gaan. Ik ben benieuwd hoe het afloopt in het eind: het is à³f Voldemort à³f Harry.
Ik hoop op een afloop zoals LotR 3: a new Era, but Harry to badly hurt…

De Harry Potter cyclus wordt met elk deel diepgaander. Intenser… dat misschien niet direct, want waar deel 3 en deel 4 me tot tranen toe wisten te roeren tegen het eind, werd deel 5 teveel door de special effects overschaduwd. Mooi, want ten dienste van het verhaal, maar gefocust op actie — niet op emotie. Wel mooi gemaakt met mooie filmische effecten en een opvallend kleurgebruik van natuurlijk sober met een onnatuurlijk opgeplakt zuurstokroze: als iemand die daar letterlijk niet hoort.

Sterke film: net uit en een mooie en toepasselijke invulling voor vrijdag de 13e een avondje uit…

[ Gewijzigd: 13 July 2007 09:02 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 633 ] 14 July 2007 12:00 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Premonition is de laatste film die ik in de bios gezien heb.
Maandag ga ik naar HP 5.

  [ # 634 ] 14 July 2007 12:09 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Luna24 - 13 July 2007 08:55 PM

*Spoilers!*

HP5: Great. Just great.

Elke film wordt donkerder, duisterder en — naar mijn idee — beter dan voorgaand.
De mystiek in deel 5 is verre van prominent aanwezig, de film mikt op meer drama.
Dat is wennen in het begin, maar levert een boeiende en interessante story op.
Dat Harry Potter/ Daniel Radcliffe kon acteren wisten we al, maar na dit deel mag hij zich voorgoed vestigen als acteur. Equus gaf eigenlijk een “voorproefje” van hoe diep hij hier mag gaan. Ik ben benieuwd hoe het afloopt in het eind: het is à³f Voldemort à³f Harry.
Ik hoop op een afloop zoals LotR 3: a new Era, but Harry to badly hurt…

De Harry Potter cyclus wordt met elk deel diepgaander. Intenser… dat misschien niet direct, want waar deel 3 en deel 4 me tot tranen toe wisten te roeren tegen het eind, werd deel 5 teveel door de special effects overschaduwd. Mooi, want ten dienste van het verhaal, maar gefocust op actie — niet op emotie. Wel mooi gemaakt met mooie filmische effecten en een opvallend kleurgebruik van natuurlijk sober met een onnatuurlijk opgeplakt zuurstokroze: als iemand die daar letterlijk niet hoort.

Sterke film: net uit en een mooie en toepasselijke invulling voor vrijdag de 13e een avondje uit…


*SPOILER*

Film HP 5 was ook mijn laatste bios-film, afgelopen dinsdag om middernacht naar de eerste vertoning, was absoluut een geslaagd idee. (had ongetwijfeld te maken met de weinige kinderen in de zaal :tong: )

Ik vond film 5 absoluut beter dan die zoete tienerfilm die ik film 4 in mijn herinnering was. Maar ik vind film 5 net als film 3 en 4, zo gigantisch gehaast. Ik weet het, film is een ander medium dan een boek en natuurlijk moet er geschrapt worden, maar ik vind dat ze per film rigoreuzer met de schaar er door heen gaan. Film 5 duurt iets meer dan 2 uur, daar had best nog een half uurtje bijgekund om wat meer in te gaan op de Orde (de film heet De Orde van de Feniks, maar je ziet er weinig van), de SVP (wie nou wat verraadt en waarom dat belangrijk is) en de verhaallijn aan het eind met Knijster, Sirius, Sneep, Harry’s visioen en het hele eindgevecht wat er nu in 10 minuten doorheen gejast werd.

Scenes die ik vooral miste omdat ze in het boek zo leuk zijn, of omdat ze meer duidelijkheid in het verhaal hadden gegeven: Wie is de Orde, wat doen zij etc. het schilderij met de moeder van Sirius (of helemaal of niet, geen 2 regels), het interview met Rita Pulpers, de ontsnapping van Fred & George met het moeras, de bezems. Ik had meer Nymphodora Tops gezien, meer Bellatrix van Detta en haar verhaallijn met Marcel’s ouders (deels ook door Helena Bonham Carter), de ziekenhuis / kerstmisscène, occlumentielessen mochten langer(en vooral de scene waarin Harry Sneep’s geheugen induikt) en dus het einde.

Wat de film vooral goed maakte was dat Harry in film 5 niet zo’n vervelende puberknul is als in boek 5 het geval is, die de hele tijd roept dat ie zo onrechtvaardig behandelt wordt. Verder fantastische rollen voor Imelda Staunton als Omber, Evanna Lynch als Luna (veel te weinig in beeld) en Helena Bonham Carter als Bellatrix (ook veel te weinig in beeld). Te weinig Alan Rickman (Sneep) en Jason Isaacs (Lucius Malfoy), maar vooral omdat je van die twee nooit genoeg kan zien. Oh! En groot pluspunt: Geen ellenlange zwerkbalwedstrijd in deel 5!

De films vind ik leuk vermaak, maar ik blijf toch continu denken: ‘oh ik mis deze scene’ en ‘‘oh dat hebben ze veranderd’ (en dan lang nog de discussie of het goed opgelost is te ja of te nee), oftewel: er gaat niets boven de boeken.

Voor film 6 hoop ik dat ze de eerste hoofdstuk 2 erin laten zitten (Narcissa & Bellatrix op bezoek bij Sneep, zodat we zijn verhaal ook in de film te zien krijgen) en voor boek 7… ik ben er nog niet uit of ik hoop op een happy end voor Harry. Goed ‘hoort’ het kwaad te overwinnen, maar ja… ik heb nou eenmaal een zwak voor de slechterik. 😉  Daarbij als J.K. Rowling hem laat sterven omdat dat haar plan is, ongeacht dat miljarden fans over de gehele wereld en zelfs collega-auteurs haar smeekten Harry niet te laten doodgaan, dan krijg ik ontzettend veel respect voor haar als schrijfster. Je eigen plan volgen terwijl je onder druk van de hele wereld staat… Ik hoop het zaterdagavond (of anders zondagochtend) te weten 📣

  [ # 635 ] 14 July 2007 11:38 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

HP was GE-WEL-DIG!
Alleen die zoete Dorothea haalde het bloed onder mn nagels vandaag met dr irritante lachje en dr rot streken !
Ik werd erin mee gezogen, vond het geweldig!

  [ # 636 ] 14 July 2007 06:52 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Ik snap nog steeds de hype rondom HP niet 😉 maar goed, ik ben gisteren naar Die Hard 4 geweest. Was wel aardig, niet zo vet als de voorgaande Die Hard film’s, maar was zeer vermakelijk.

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 637 ] 15 July 2007 08:04 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  59
Geregistreerd  2007-04-17

Mijn laatste film was Shrek the Third! Wat een humor weer in die film 😛

   Handtekening   

When destiny calls you,
You must be strong…
I may not be with you,
But you’ve got to hold on!

http://www.carloirene.nl & http://fan.clubs.nl/CarloBoszhard

  [ # 638 ] 15 July 2007 10:11 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Lol, ik moet iedere x toch weer wennen aan de Nederlandse namen vd HP-personages..
Ik heb ‘m nog niet gezien, dat gaat wsch over zo’n anderhalve week gebeuren, maar ben wel benieuwd, zeker na deze verslagen!!

Eerst boek 7….

  [ # 639 ] 15 July 2007 12:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Gisteren ook HP5 gezien.
Was leuk, maar toch nog minder duister dan ik verwacht (of gehoopt) had.
Deel 4 blijf ik toch nog mooier vinden…

Binnenkort begin ik ook met lezen van deel 7, die staat op mijn pc.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 640 ] 15 July 2007 01:18 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Scarletwoman - 15 July 2007 12:02 PM

Binnenkort begin ik ook met lezen van deel 7, die staat op mijn pc.

Huh, die staat op je pc??? Hij is toch nog niet eens uit (zaterdag pas)??
Of heb je ‘t over die gehackte versie van ‘n tijdje terug? Ik geloof niet dat ‘t 100% zeker is dat dat ‘t echte boek is…

  [ # 641 ] 15 July 2007 02:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

IngeG - 15 July 2007 01:18 PM
Scarletwoman - 15 July 2007 12:02 PM

Binnenkort begin ik ook met lezen van deel 7, die staat op mijn pc.

Huh, die staat op je pc??? Hij is toch nog niet eens uit (zaterdag pas)??
Of heb je ‘t over die gehackte versie van ‘n tijdje terug? Ik geloof niet dat ‘t 100% zeker is dat dat ‘t echte boek is…

Dit is geen gehackte versie, het is dezelfde als het engelstalige boek.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 642 ] 15 July 2007 03:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

HP-reactie o.a. op Klaske:

HP3 en HP4 zijn in mijn herinnering ook fantastische films; de eerste twee zijn kinderlijk vergeleken daarbij (logisch, want Harry zelf en co zijn daar nog kind). Boek 5 is ook wel het dikste van de reeks. Ik moet het boek zelf nog gaan lezen, loop met de boeken achter de films aan. Vond vooral ook het begin heel goed. En ja: Luna (naamgenoot 😉 ) speelt zonder boekvoorkennis toch wel een soort van sleutelfiguur. Het zou me niets verbazen of we krijgen haar nog vaker te zien. Die wordt wel belangrijk, was wat de film suggereerde,

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 643 ] 15 July 2007 08:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Ehhh Heidi… Detail maar deel 4 is de dikste (668 pagina’s tegenover 547… De NL versies iig) 😉

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 644 ] 16 July 2007 06:56 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ofwel: ik heb deel 5 nog niet 😉

Ik meende me serieus te herinneren dat deel 5 het meest omvangrijke boek is. Wel raar dan dat de film er in verhouding zo “bekaaid” vanaf komt: kennelijk is het boek dunner, maar bevat het meer relevante info dan deel 4 die in de film niet aan bod is gekomen als ik de reacties hierboven zo lees.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 645 ] 16 July 2007 07:21 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Deel 5 is ook ‘t dikste boek. Mijn (Engelse) versie van deel 4 heeft 636 blz, boek 5 766. Boek 6 zit daar ergens tussenin, en boek 7 zou weer tussen 5 en 6 in zitten qua dikte. Maar 5 is het dikste (en langdradigste)... tenminste, in het Engels dan dus 😉

En Scarletwoman: HOE kom je dan in godsnaam aan die Engelse versie op je pc???

Btw..we zijn niet meer echt on-topic nu he 😉

‹ First  < 41 42 43 44 45 >  Last ›
43 of 49
     Wie kan mij helpen? ››