Ciske de Rat 23 augustus avond
change_status
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  89
Geregistreerd  2008-08-13

Al een half jaar hadden we de kaarten in huis!
We zouden 23 augustus met ons gezinnetje naar Ciske de Rat in Apeldoorn gaan! 
Na zoveel goede verhalen gehoord te hebben was ik enorm benieuwd naar deze musical. We hoopten natuurlijk wel op Danny de Munk! Maar aangezien hij nog weleens ziek is, was het gewoon afwachten wie er op zou gaan als Ciske. Vorige week had hij de hele week niet gespeeld ivm stemproblemen.

Toen we in het theater waren richtte ik mijn blik gelijk op het castbord en zag Danny de Munk erop staan.
Yessss!! 


Helaas spelen Mariska van Kolck en Marleen van der Loo niet meer mee.. 
Maarja, je kan niet alles hebben natuurlijk!

We hadden kaarten voor rij 4, maar dit bleek rij 2 te zijn ivm de orkestbak! Toen we onze stoelen opzochten zaten we ook nog eens in het midden! Geweldige plekken dus!!

Om 8 uur begon de show met het nummer “Niets te kiezen”.
Wat klonk dat al mooi zeg!! 
Als kleine Ciske hadden we Sam Leijten. Wat kan dat jochie goed zingen!!

Tijdens de laatste scene voor de pauze vermoord kleine Ciske zijn moeder. 
Die muziek en emotie van het nummer “Die ene seconde” klonk echt geweldig!!! Ik had echt een brok in mn keel. 
Een meisje dat achter mij zat kon er niet meer tegen en begon enorm te huilen! Zo zielig!! Haar moeder probeerde haar te troosten door te zeggen dat het allemaal niet echt was, maar gespeeld.

Ook gebeurde er iets wat niet helemaal de bedoeling was! Tante Jans was de was aan het ophangen en vader Vrijmoeth schopte tegen een papiertje aan, totdat hij ook de latten die langs het podium lagen de orkestbak in schopte! 
De dirigent schrok zich rot, de zaal lag helemaal dubbel en tante Jans improviseerde een beetje en zei: Laat je het wel een beetje heel? 
Waarop Vader Vrijmoeth (Hajo) antwoorde: Ach het zijn toch rotburen!

Tante Jans werd normaal gespeeld door Mariska van Kolck, maar omdat ze nu niet meer speelt heeft ze een vervangster gekregen. Namelijk Myléne d’Anjou. Helaas vond ik haar een beetje tegenvallen! Ze was een beetje stijfjes. Ik heb Mariska niet in die rol zien spelen, maar op foto’s en op de cd komt haar stem veel liever over!

Toen Danny het nummer “Oorlog in mij” zong zat ik echt met verbazing te kijken. Wat een enorme strot heeft die vent!! 
Ik heb in ieder geval niet gemerkt dat hij vorige week last van stemproblemen had! 

Om 11 uur was de musical afgelopen en kreeg de cast een overweldigend applaus!
En dat hadden ze ook verdiend! Het was een geweldige show die iedereen gezien moet hebben! Ik had helemaal rode handen van het harde klappen!

   Handtekening   

http://willemijnverkaikfanclub.clubs.nl

  [ # 1 ] 24 August 2008 09:04 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

ik ben heel benieuwd hoe Myléne d’Anjou het doet, ik vond haar in the world goes round geweldig ik vraag me alleen af hoe zij deze rol invult, ik kan het niet echt plaatsen met haar stem

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl