2 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Freek Bartels neemt afscheid van Les Mis
  [ # 16 ] 06 November 2008 07:53 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Wat mooi om mee te maken   😄

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 17 ] 06 November 2008 08:12 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

BadIdeaBear - 06 November 2008 07:29 PM

Ik ben geweest! Maar ondertussen zijn er volgens mij al vele, vele verhalen te lezen op verschillende plaatsen die uitgebreid ingaan op Freek’s afscheid.

Doe ik het gewoon toch lekker hier nog een keer! 😊
Het was super! De volledige eerste cast speelde. En speelde fantastisch. Ik had een stoel in de loge dus de details gingen een beetje aan me voorbij. Zo las ik achteraf dat Marjolijn (Madame Thénardier) op het eind een nep-tatoeage op haar riante voorgevel had, met daarop “Dag Freek” en een hartje!

De orkestleider was gisteren een man die Jozef heette. Nou, dan kan je het wel raden! Tijdens de bruiloft, toen Carlo de stok van de lakei afpakte om het orkest te sommeren weer te gaan spelen, zei hij eerst “Ik ben op zoek naar Jozef!” Het publiek in een deuk natuurlijk!

Verder mocht ik voor de eerste keer meemaken dat Javert na z’n zelfmoord een applaus kreeg. Ik vind dat altijd zo’n machtig mooi stukje en wil klappen maar in al die keren dat ik naar Les Mis ben geweest, wilde niemand in de zaal inzetten dus zat ik een beetje verloren op m’n stoel in gedachten te juichen. 😛 Maar dit keer, applaus hoor! 😊 Het mooiste van alles was het applaus dat losbarstte toen de barricade omdraaide, het orkest opzwelde en Enjolras daar ‘hing’, star, dood, met z’n rode vlag. Dat applaus ging door tot de barricade volledig was weggedraaid. Had vantevoren m’n bedenkingen bij het scenario dat tijdens die scène geklapt zou worden, maar ik vond het gisteren prachtig.
Ook toen Freek voor het eerst als Enjolras opkwam, klonk een applaus.

En dan was er natuurlijk het niet te versmaden eindapplaus, gekkenhuis! Nadat iedereen z’n buiging had gedaan (waarbij de foto-flitsen en joelende mensen niet gering waren! Ik zou youtube maar ‘ns checken), ontving Freek een bos bloemen. Hij bleef netjes zijn buiginkjes maken aan de zijkant maar Rene trok ‘t joch naar het midden van het podium, gaf hem een zet naar voren zo van “HUP, en nou niet zo bescheiden, dit is voor jou!” Hij gaf een speech naar Freek en zei dat ze hem allemaal gingen missen maar dat iedereen naar Joseph zou komen kijken (en het publiek natuurlijk ook). Vervolgens ontdeden een paar studenten Freek van z’n rode hesje, zijn sjerp en z’n linten, zoals bij Op Zoek naar Joseph bij iedere afvaller gedaan werd met de jas! Het viel toen ook op dat de studenten in twee rijen achter Freek stonden, zoals bij het afscheid in OZNJ, en het werd helemaal lachen toen ze vervolgens een voor een langs hem voorbij liepen en de hand op z’n schouder legden. Hadden ze “Arme Freek, jammer dat je gaat…” gezongen dan had je me helemaal op kunnen vegen! :D

Al met al ben ik blij dat ik ben gegaan gisteren. Ik zal Freek’s Enjolras missen en ben heel benieuwd naar zijn opvolger!


Ik sluit me hierbij volledig aan

En oh my god wat ben ik blij dat ik toch nog gegaan ben zich (ik zat ook loge)
ik had er graag een kort nachtje voor over en een moeilijke rit terug (het was zeer mistig op terug weg naar Eindhoven)

En ik zal moeten afkicken van Freek als Enjolras

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 18 ] 06 November 2008 08:12 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Op you tube staat een filmpje van de Rene van Kooten fansite…mooie speech van rene

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 19 ] 06 November 2008 08:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

dat was inderdaad een superspeech echt geweldig
maar ook de manier hoe ze de link legde naar joseph erg leuk gedaan

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 20 ] 06 November 2008 08:21 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  170
Geregistreerd  2007-10-22

Marilena - 06 November 2008 08:12 PM

Op you tube staat een filmpje van de Rene van Kooten fansite…mooie speech van rene

Ja, prachtig filmpje is dat!

*zucht*
Ik kijk erg uit naar de 23e, dan heb ik kaarten op de eerste rij in ‘t midden, maar ben bang dat ik het te veel ga vergelijken met gisteren ondanks de veel mindere plaats die ik had. Qua cast, intensiteit, ervaring, publiek kan het gewoon haast niet heftiger. Moet dat even van me afzetten!

   Handtekening   

yayyyyyyyyyyyy!

  [ # 21 ] 06 November 2008 08:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

dat mag ik dus proberen om dat in 2 dagen van mijn af te zetten want ik ga zondag weer dan zit ik 1e rij

oef lastig klusje
gegarandeerd dt ik degene die dan enjolras speelt ga vergelijken met de onnavolgbare Freek

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 22 ] 06 November 2008 08:58 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2008-07-27

Ben ook zo blij dat ik erbij geweest ben. En sluit me aan bij het verslag. Was zo geweldig om dit mee te maken, de sfeer was anders dan normaal (in positieve zin)

   Handtekening   

http://www.freekbartelsfansite.nl

  [ # 23 ] 07 November 2008 07:57 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

[quote author=De orkestleider was gisteren een man die Jozef heette.

Deze dirigent heet Jozef van Suijlen (weet niet of ik het helemaal goed schrijf).  Ik had hem ook toen ik naar les Mis ging.

Kende hem al van een symfonie orkest vlakbij mij thuis waar hij een paar jaar gedirigeerd heeft.

  [ # 24 ] 07 November 2008 08:48 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  570
Geregistreerd  2008-11-07

Ik ben ook geweest woensdag en vond het geweldig! Vooral het applaus toen Freek dood op de barricade hing: geweldig! Heb wat traantjes weggepinkt. Ik ging niet speciaal voor Freek, maar hij deed het super! Jammer dat hij stopt, maar wel mooi dat hij Joseph mag spelen.
Ik heb een superavond gehad!

  [ # 25 ] 07 November 2008 08:59 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  795
Geregistreerd  2007-09-06

Het was inderdaad, een bijzonder mooie show 5 november. Een waardig afscheid van Les Mis.
Ook ik had het niet willen missen 😊.

   Handtekening   

Life is what you make it 😉

  [ # 26 ] 07 November 2008 10:25 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  143
Geregistreerd  2006-05-16

ik zat van te voren te twijfelen, omdat het door de weeks was. En ondanks dat ik gigantisch slaap te kort heb (gisteren ook naar de laatste van dennis tv geweest),  ben ik heel blij dat ik erbij was. Wat een bijzonder avond en wat een geweldige sfeer.

   Handtekening   

http://fan.clubs.nl/dennismarquez en http://fan.clubs.nl/maaikebrussel

  [ # 27 ] 07 November 2008 01:50 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  64
Geregistreerd  2007-08-28

Ik was er ook bij en ik moet zeggen dat de sfeer geweldig was. Iedereen kreeg z’n verdiende applaus en er was een soort gevoel van ‘samenhorigheid’. Erg leuk! Ik was niet speciaal voor Freek, maar een vriendinnetje waarmee ik was wel. Was jammer dat hij geen tijd had voor de fans, maar wel begrijpelijk.

  [ # 28 ] 07 November 2008 01:51 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  64
Geregistreerd  2007-08-28

Veertje - 02 November 2008 12:33 AM
ivje - 01 November 2008 09:31 PM

Ik zou er graag heen willen maar
A) ik kom niet meer thuis op een redelijke normale tijd
B) de volgende dag word ik geacht om 07.15 op werk te verschijnen
C) heb tot nog toe altijd al Freek gehad in de keren dat ik naar les mis ben geweest
D) heb al 3 x Joseph in de planning staan waarvan al 2 x geboekt

E) Je gaat 9 november al naar Les Mis :tong:

Ik heb jou nog gezien bij de AU. Herkende je toevallig van je foto met Dennis :D

  [ # 29 ] 07 November 2008 02:47 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  384
Geregistreerd  2007-05-09

Laat me een vreemde gewaarwording, applaus als Enjolras daar zo dood ligt.
Ik vind het persoonlijk het mooiste beeld uit de hele musical en ik kan me er echt geen applaus bij voorstellen.

  [ # 30 ] 07 November 2008 03:05 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  143
Geregistreerd  2006-05-16

nee ik ook niet. Maar toch was het op dat moment heel mooi. Eindapplaus was ook geweldig. Nog nooit zoiets gehoord. Stond met tranen in m’n ogen.

   Handtekening   

http://fan.clubs.nl/dennismarquez en http://fan.clubs.nl/maaikebrussel

 < 1 2 3 4 > 
2 of 4