8 of 15 | ‹ First  < 6 7 8 9 10 >  Last ›
M-Lab on tour
  [ # 106 ] 10 September 2010 08:01 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  275
Geregistreerd  2006-04-14

Gister bij de premiere waren ook nog een flink aantal lege plaatsen. En er zat een complete schoolklas.
Jammer dat het niet zo goed gaat met de kaartverkoop, want ik heb zeker van de voorstellingen genoten.
Alhoewel ik me wel kan vinden in bovenstaande kritiek (alsmede de recensie van MW).

  [ # 107 ] 11 September 2010 11:06 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Ik ben gisteren geweest.
Eigenlijk zou ik vanmiddag gaan, maar die voorstelling is geannuleerd.
En eigenlijk…

ben ik er nog niet uit wat ik van “Into the Woods” moet vinden.

  [ # 108 ] 11 September 2010 01:43 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  287
Geregistreerd  2009-12-06

Ook ik ben gisteren naar Into the woods geweest. Ik ken de oorspronkelijke voorstelling in het M-lab niet, maar zag er erg naar uit nadat ik naar Sondheim in Songs was geweest in het M-lab.
Ik was met mijn zus die het M-lab helemaal niet kent.

Ik vond de opstelling van de tribunes erg leuk. We zaten op de eerste rij op 1 van de zij tribunes. Ik heb geen last gehad van slecht geluid of onverstaanbare stukken. Voor mijn gevoel zaten we er midden in. Mijn zus was helemaal enthousiast over het kleinschalige karakter en ik heb haar beloofd haar snel eens mee te nemen naar het M-lab. (heeft iemand een tip voor een voorstelling de komende tijd in het M-lab?)
De tribunes waren zeker niet volledig gevuld. Jammer dat de kaartverkoop zo slecht gaat want ik vond het een voorstelling die zowel muzikaal als qua spel zeker de moeite waard is.

Na de eerste akte had ik wel even zoiets van… is het nu pauze of is het afgelopen. De eerste akte vond ik vooral grappig en het deel na de pauze raakte me meer. Met name het nummer niemand is alleen.

Ik vond de hele cast wel goed.
Roodkapje viel mij erg op door hij uitstraling en Assepoester was erg grappig. Ik vond Lone gedurende het stuk steeds beter worden. In het eerste stuk was ze niet slecht, maar ik was ook niet echt onder de indruk.

Al met al vond ik het een avondje theater dat zeker de moeite waard was. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het werk van Sondheim veel meer te zien mag zijn in Nederland.

  [ # 109 ] 11 September 2010 10:35 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

boingw - 11 September 2010 01:43 PM

Na de eerste akte had ik wel even zoiets van… is het nu pauze of is het afgelopen.

De persoon waar ik mee was, was er ook heilig van overtuigd dat het afgelopen was. Als ik er niet bij was geweest, was hij naar huis gegaan 😉.

boingw - 11 September 2010 01:43 PM

Roodkapje viel mij erg op door hij uitstraling en Assepoester was erg grappig.

Dit had ik precies hetzelfde, maar ik vond nog iemand positief opvallen. Goed gespeeld en een fijne (zang)stem om naar te luisteren…Rick Sessink.

Ik vond “de wolf/de prins” niet zo goed gespeeld en gezongen. Deze rollen werden net TE dik aangezet, waardoor ik mezelf er aan ging irriteren.

  [ # 110 ] 11 September 2010 11:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  416
Geregistreerd  2006-11-20

Ik weet niet wat ik van Into The Woods moet vinden. Het verhaal is leuk, het spel is goed, het decor is erg mooi.. Maar toch lijkt het naar mijn gevoel wat te missen waardoor het me niet kan pakken. Wat dat precies is weet ik niet goed te verwoorden, heel raar..
In de tweede akte leek ik last te krijgen van afleidende momenten. Misschien omdat ik sommige liedjes net iets te lang vond duren?

RoosjeBertens - 11 September 2010 10:35 PM
boingw - 11 September 2010 01:43 PM

Na de eerste akte had ik wel even zoiets van… is het nu pauze of is het afgelopen.

De persoon waar ik mee was, was er ook heilig van overtuigd dat het afgelopen was. Als ik er niet bij was geweest, was hij naar huis gegaan 😉.

Gelukkig was ik dus niet de enige die in verwarring was, want zoals Roosje al zegt was ik er echt zeker van dat het was afgelopen. Voor mijn gevoel was het verhaal ook gewoon klaar en zag ik niet goed meer waar de lijn naar de 2e akte zat. Toen Roosje zei dat het slechts pauze was dacht ik echt even: “huh??..”

   Handtekening   

Eigenlijk heet ik gewoon Jacko..

  [ # 111 ] 12 September 2010 08:12 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Viel het bij jullie trouwens ook op dat Remco Vrijdag nogal moeite heeft met het onthouden van teksten? Bij bijna alles wat hij samen met Sander zegt…

A: Wacht-ie waarmee Sander begint en maakt de zin mee af,
B: Begint-ie met een ondefinieerbare klank die pas in een zin verandert zodra hij door heeft wat Sander zegt.

Ook bij solo’s had ik het idee dat-ie veel twijfelde, alleen kon hij het daar verbloemen met het tempo van zijn spel.

  [ # 112 ] 12 September 2010 08:42 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  275
Geregistreerd  2006-04-14

Ja, dat vind ik ook wel. Maar ik vond Remco sowieso niet zo heel sterk.
Had Vera in de vorige versie ook zo’n achterlijk hoofddeksel? Vind ik echt lelijk…
Heb net het filmje van MWtv gezien, waarin Lone aangeeft erg laat te zijn gestart met studeren etc., en dat het dus erg tegen viel. Dus misschien dat ze inderdaad nog wel gaat groeien in de rol?...

  [ # 113 ] 12 September 2010 09:53 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ik heb persoonlijk erg genoten van deze Into the Woods. Op de cast vond ik niks aan te merken; iedereen was perfect op misschien de matte Lone na dan. Ja als je goed oplet (en dat moet je wel doen) zegt de verteller als laatste woord voor de pauze “PAUZE”, dus ja je weet dat er meer komt. Persoonlijk vind ik dit ook een sterk punt in het geweldige script. Alles lijkt goed te gaan, maar ja waar lijd al dat wensen en willen nu toe?

Persoonlijk vind ik Into the Woods nu al een hoogtepunt van het seizoen.

  [ # 114 ] 12 September 2010 10:00 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik heb ook geen moeite ermee dat het lijkt alsof het einde van de 1e akte ook een eind zou kunnen zijn. Volgens mij zit daar juist een deel van de essentie van het verhaal in: als je denkt dat je je leven op orde hebt en alles op rolletjes verloopt, moeten de grootste obstakels dus nog komen. Tenminste zo interpreteer ik het en mij spreekt het wel aan.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 115 ] 12 September 2010 10:33 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Bij Sunday gebeurt in feite het zelfde. Voor de pauze een afgerond verhaal over Georges, tenminste dat denk je, en dan krijgt het verhaal na de pauze nog een enorme wending/vervolg.

  [ # 116 ] 12 September 2010 10:39 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

FanuitAmsterdam - 12 September 2010 10:33 AM

Bij Sunday gebeurt in feite het zelfde. Voor de pauze een afgerond verhaal over Georges, tenminste dat denk je, en dan krijgt het verhaal na de pauze nog een enorme wending/vervolg.

Maar Sunday is in het begin ook half opgevoerd, en Into the Woods volgens mij niet.
Het staat me ook bij dat ze in M-lab ook wel heel duidelijk aangaven dat er nog een tweede helft zou komen. (Meer dan een kreetje pauze, maar dat is misschien een valse herinnering).)

  [ # 117 ] 12 September 2010 10:42 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Het zit gewoon in de tekst dat het nog niet is afgelopen.

  [ # 118 ] 12 September 2010 11:01 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  105
Geregistreerd  2010-07-31

Zowel de eerste opvoering als de reprise eindigen het eerste bedrijf met:

Een tweede bonenstaak groeit! Pauze!

  [ # 119 ] 12 September 2010 02:55 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  74
Geregistreerd  2004-05-23

Steve17 - 12 September 2010 11:01 AM

Zowel de eerste opvoering als de reprise eindigen het eerste bedrijf met:

Een tweede bonenstaak groeit! Pauze!

Jep, en dat zat niet in de oorspronkelijke versie 😊
Maar het schijnt idd dat er alsnog af en toe mensen weggaan in de pauze in de veronderstelling dat het afgleopen is. Ondanks dat er niet is afgebogen etc 😉

  [ # 120 ] 12 September 2010 03:35 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Net terug van een tweede bezoek aan ITW en wat was deze voorstelling beter dan die van afgelopen donderdag, de premiere! Het lijkt wel of de materie en karakters in een paar dagen tijd dieper onder de huid van de spelers zijn gaan zitten. Ook viel me op hoe mooi de belichting eigenlijk is (bijv. de reuzenvoetstap). En bij het slotnummer, de bakker met de baby in z’n armen en de heks met ‘Children will listen’ raakte ik zowaar diep ontroerd, iets wat me niet zo vaak overkomt in het theater.

Ik heb speciaal nog gelet op Remko en zijn teksten, maar de kritiek die hierboven werd gegeven, was in ieder geval vandaag niet (meer) van toepassing. En een speciaal compliment nu voor Lone: misschien is ze wel niet zo’n ‘bitch’ die ik verwacht had, maar wat waren haar heks- en haar moedergedeelte vandaag mooi in evenwicht en intens. Ik heb van haar genoten!

Doordat naar drie tribunes wordt gespeeld, blijft de verstaanbaarheid een kwetsbaar punt in het geheel. Hopelijk is dat tijdens de rest van de tour geen probleem meer.

Edit: In de pauze stond er iemand bij de deur die de mensen erop wees dat er nog een tweede acte kwam, dus er zullen inderdaad bij eerdere voorstellingen wel mensen in de vooronderstelling zijn geweest dat het afgelopen was.

[ Gewijzigd: 12 September 2010 03:41 PM by FanuitAmsterdam ]
‹ First  < 6 7 8 9 10 >  Last ›
8 of 15