9 of 15 | ‹ First  < 7 8 9 10 11 >  Last ›
M-Lab on tour
  [ # 121 ] 12 September 2010 03:45 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Er stond vanmiddag iemand bij de voordeur om ons er vriendelijk op te wijzen dat het “slechts”  pauze was. Zo kun je het ook oplossen natuurlijk!

Na alle gematigde reacties hier moet ik zeggen dat ik Into the Woods een ijzersterke voorstelling vond. De plek werkt niet echt mee (de foyer van de Theaterfabriek galmt nogal en is nogal koel), maar ik werd zonder enige moeite voor de zoveelste keer het verhaal ingezogen.

Lone van Rozendaal was alles behalve vlak. Ze was vocaal om van te smullen en ik vond haar heel geloofwaardig. Minder hysterie dan Vera Mann in het origineel, maar ik vond dat wel mooi eigenlijk. Haar Last Midnight en Stay with Me zullen me nog lang bijblijven. De rol van de heks blijft problematisch. In Sondheim’s oorspronkelijke opzet had de heks een veel kleinere rol, maar toen opeens Bernadette Peters zich bij de productie voegde zijn er in aller ijl extra nummers toegevoegd. En dat merk je nog steeds. Het is gewoon niet de hoofdrol waar je op hoopt.

Annick Boer is de absolute ster van de middag met een razendknappe, zeer droge timing als Assepoester. Ze ontroerde me ook. Na het Ja Zuster Nee Zuster avontuur (zucht) was ik blij om haar weer op haar best te zien. Wat een verrukkelijke actrice.

Remco Vrijdag was heerlijk. Wat een geile wolf en geile prins. Onuitstaanbaar, maar precies zoals het moet. En van het missen van teksten was vanmiddag absoluut geen sprake. De rest van de cast was prima en ik was opnieuw verrast door de sterke regie en vertaling. Into the Woods is een problematisch juweeltje uit de musicalgeschiedenis en iedereen die een voorstelling wil zien in de allerpuurste vorm mag dit niet missen. “Wicked vond ik leuker” hoorde ik iemand na afloop zeggen. Ehm…..tja….zo’n voorstelling is dit niet. Sondheim stelt je vragen over het leven, als je je ervoor open stelt. Het is ogenschijnlijk een licht verhaaltje gebaseerd op sprookjes, maar ondertussen gaat het over de levensvragen waar wij allemaal mee worstelen.

Tenslotte nog een dikke pluim voor het orkest, dat een opvallend JAZZY versie van Into the Woods liet horen hedenmiddag. Bij de vorige productie is me dat niet zo opgevallen. Sondheim swingt bij deze niet te missen tour van Into the Woods!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 122 ] 12 September 2010 03:55 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Jacco - 12 September 2010 03:45 PM

Tenslotte nog een dikke pluim voor het orkest, dat een opvallend JAZZY versie van Into the Woods liet horen hedenmiddag. Bij de vorige productie is me dat niet zo opgevallen. Sondheim swingt bij deze niet te missen tour van Into the Woods!

JA, dat viel mij ook opeens vanmiddag op.

En het is geen ‘Wicked’, nee, pffffff! Wat een opmerking!

  [ # 123 ] 12 September 2010 05:36 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  74
Geregistreerd  2004-05-23

FanuitAmsterdam - 12 September 2010 03:55 PM
Jacco - 12 September 2010 03:45 PM

Tenslotte nog een dikke pluim voor het orkest, dat een opvallend JAZZY versie van Into the Woods liet horen hedenmiddag. Bij de vorige productie is me dat niet zo opgevallen. Sondheim swingt bij deze niet te missen tour van Into the Woods!

JA, dat viel mij ook opeens vanmiddag op.

En het is geen ‘Wicked’, nee, pffffff! Wat een opmerking!

De trompetist was ziek, vandaar dat het anders klonk 😊

  [ # 124 ] 12 September 2010 05:58 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Ik ben gisteren geweest, en het enige waar ik last van had was de tribune, dat ik toch niet helemaal lekker zat. Ik ben wel jong, maar alsnog vond ik een leunig wel fijner, maar ach.

Qua verhaal was acte 1 echt hilarisch te noemen! Ik heb zo gelachen. Er zit echt veel humor in en deze acteurs wisten het goed te uiten.
Ik hoorde de pauze duidelijk en het feit dat er geen applaus in ontvangst werd genomen wees er naar mijn idee wel duidelijk op dat het niet afgelopen was. Er hingen ook schermen in de foyer met de tijden.

Acte 2 was meer serieus, die je inderdaad de moeilijke dingen van het leven laten zien, maar wel met hele mooie kanten.
Niemand is alleen was zo ontzettend mooi gezongen! Kippenvel!

Ik heb echt genoten. Licht was ontzettend mooi (en leek heel envoudig( en het decor was ook erg leuk en grappig!
Dit was mijn eerste M-lab ervaring en ik wil zeker vaker gaan!

Oowja een ding… de hele rest van de avond kreeg ik de neiging om alles op de Diep in het Woud melodie te zeggen. Die werd zovaak gezongen dat die er even niet meer uit ding.

  [ # 125 ] 12 September 2010 08:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  715
Geregistreerd  2008-12-10

Heb vandaag ontzettend genoten.
Ik was ontzettend onder de indruk van lone… heerlijk die solo’s en echt ik vond haar echt eng!:O

   Handtekening   

“Nooit een nacht alleen zijn…....”

  [ # 126 ] 16 September 2010 10:02 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik kan me die helemaal niet herinneren in Into the Woods….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 127 ] 16 September 2010 10:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik had ook nooit aan Ellis gedacht, maar denk dat ze het heel goed zal gaan doen. Ben benieuwd.

  [ # 128 ] 16 September 2010 10:39 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  254
Geregistreerd  2010-04-04

Je zit wel zwaar in het verkeerde topic hiermee..


Ik ga morgen naar ITW in Apeldoorn ^_^ Ben erg benieuwd! :D Heb het nog nooit gezien!

  [ # 129 ] 16 September 2010 11:22 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Michieltjuh - 16 September 2010 10:39 PM

Je zit wel zwaar in het verkeerde topic hiermee..

Nee, dit topic ging over de 3 M-Lab producties on tour dit seizoen, maar de titel is nog niet zo lang geleden gewijzigd, zodat het lijkt of het topic alleen over ITW gaat, maar het gaat nog steeds over de 3 producties die komend seizoen gaan touren.

  [ # 130 ] 17 September 2010 05:32 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Jacco - 12 September 2010 03:45 PM

. “Wicked vond ik leuker” hoorde ik iemand na afloop zeggen. Ehm…..tja….zo’n voorstelling is dit niet. Sondheim stelt je vragen over het leven, als je je ervoor open stelt. Het is ogenschijnlijk een licht verhaaltje gebaseerd op sprookjes, maar ondertussen gaat het over de levensvragen waar wij allemaal mee worstelen.

Om hier nog even op terug te komen ... Gisteren bij ITW in een goedgevulde (!) Stadsschouwburg in Utrecht waren er vier dames (moeders/dochters) die in de pauze de voorstelling bespraken: Nou, ik vind er niets an, ik snap niet waarom al die mensen zo lachen steeds. Ik ga liever een avond werken, dan heb ik meer lol. Gelukkig was deze niet zo duur, ik betaal liever 70 euro voor een kaartje voor Joseph’. Ehm, tja ...

Gelukkig was de rest van de zaal het daar niet mee eens en kreeg de cast een verdiend heel groot applaus na afloop. Het leek wel of het publiek er de eerste tien minuten even ‘in’ moest komen en het geluid was het eerste kwartier ook nog niet optimaal (te zacht), maar al snel ‘omarmde’ het publiek de voorstelling en alle grappen vielen goed en op het goede moment. Er waren uiteraard wel wat aanpassingen gemaakt qua spelrichting en choreografie, maar als je de de voorstelling nog niet gezien had, viel dat nauwelijks op.

  [ # 131 ] 17 September 2010 06:16 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

@FanuitAmsterdam: Hahahahaha, hoewel ik nu gráág 70 euro voor Joseph zou betalen 😉....., vind ik dit wel een héél domme opmerking. Je kunt dit toch niet vergelijken zeg! Leuk, dat je weer geweest bent, trouwens.

  [ # 132 ] 17 September 2010 08:12 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  715
Geregistreerd  2008-12-10

Zulke mensen heb je er altijd inzitten, eerder ergerde ik me daar groen en geel aan maar nu denk ik gewoon “die mensen weten niet beter”...
Ben benieuwd ik ga 23 september weer in Heerlen, heb ITW gezien in de theaterfabriek waar de spelers echt uit alle hoeken en gaten kwamen, ben benieuwd hoe ze dat in een echt theater gaan doen

   Handtekening   

“Nooit een nacht alleen zijn…....”

  [ # 133 ] 17 September 2010 08:34 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  74
Geregistreerd  2004-05-23

meloca - 17 September 2010 08:12 AM

Zulke mensen heb je er altijd inzitten, eerder ergerde ik me daar groen en geel aan maar nu denk ik gewoon “die mensen weten niet beter”...
Ben benieuwd ik ga 23 september weer in Heerlen, heb ITW gezien in de theaterfabriek waar de spelers echt uit alle hoeken en gaten kwamen, ben benieuwd hoe ze dat in een echt theater gaan doen

Ik ga in Rotterdam weer, met een man of tien. 😊

  [ # 134 ] 17 September 2010 10:06 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

Bij het Oude Luxor moet het ook wel lukken om uit alle hoeken en gaten te komen…

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

  [ # 135 ] 18 September 2010 06:46 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2009-01-30

Heb de voorstelling in de theaterfabriek gezien en vond het fantastisch.
Ongelooflijk hoe het in elkaar zit, geregisseerd en uitgevoerd.
De reus en de reuzenvoetstappen, de eenvoudige kostuums, de manier waarop je met een opgerolde deken zà³ om kunt gaan dat het een èchte baby wordt en blijft, de blaadjes die eerst netjes aan de zijkanten liggen en waarover men op pad gaat naar het bos en eenmaal in het bos verspreid liggen over de hele vloer, ongelooflijke zang en spel van iedereen, vaak grappig, heel indringend, ook omdat ze soms twee meter van je af staan te zingen.
Ja, de liedjes blijven nog steeds door mijn hoofd spelen . . . . . machtelooooos.
Heb heel erg genoten van deze voorstelling. En ben zeker aan het denken gezet over de boodschap. Die kwam juist extra binnen door het zogenaamde ‘en toen leefden ze nog lang en gelukkig’ voor de pauze, zoals je gewend bent dat sprookjes aflopen, en het vervolg na de pauze.

‹ First  < 7 8 9 10 11 >  Last ›
9 of 15