Verdwenen musicals van Stage…
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Sommige shows worden continue hernomen, terwijl andere shows geruisloos zijn verdwenen van het toneel. Ik bedoel dan Titanic, 42nd Street en Aida… Titanic haalde enkel Hamburg, 42nd Street enkel Stuttgart en Essen was de enige standplaats van Aida. Hoewel Aida later nog in een afgeslankte versie op toernee ging… Geen van de drie vond ik slecht. Titanic zelfs sensationeel, nog steeds mijn favo Nederlandse productie. Maar ook destijds in Leeuwarden genoten van 42nd Street en in SCheveningen diverse malen van Aida.

Is er nog hoop dat deze shows ooit terug te zien zullen zijn in de Nederlandse theaters. Of dicht in de buurt…?

En wat zijn jullie herinneringen aan deze mooie shows van het afgelopen decennium?

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 1 ] 11 March 2010 10:22 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Aida heb ik vorig jaar zomer nog gezien in het openluchttheater van Tecklenburg.
Met Willemijn Verkaik en dat was de moeite waard.

Maar hoe zo zijn het Stage producties?

Ik denk dat Aida nog wel terugkomt.

  [ # 2 ] 11 March 2010 10:30 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Hanstmf - 11 March 2010 10:22 PM

Maar hoe zo zijn het Stage producties?

Stage bracht deze musicals op de planken in Nederland, later in Duitsland…

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 3 ] 11 March 2010 10:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Svenn - 11 March 2010 10:30 PM
Hanstmf - 11 March 2010 10:22 PM

Maar hoe zo zijn het Stage producties?

Stage bracht deze musicals op de planken in Nederland, later in Duitsland…

Ja, ja, volgens mij zijn we het eens, maar Stage is niet de creatieve eigenaar, dus anderen mogen ‘m ook brengen, dat bedoel ik te zeggen. Maar ook Stage / JvdE evalueert zijn “succes” (oftewel is de opbrengst (winst) onder de streep nog groot genoeg?)

  [ # 4 ] 11 March 2010 10:45 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

En nog wat prangende vragen:

Waarom heeft Aida eigenlijk nooit het West End gehaald?
(heeft niets met Stage te maken, maar toch…)

JvdE wilde Titanic toch opvoeren in West End? En daarvoor wilde hij het script toch ingrijpend wijzigen?

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 5 ] 11 March 2010 11:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Svenn - 11 March 2010 10:45 PM

En nog wat prangende vragen:

Waarom heeft Aida eigenlijk nooit het West End gehaald?
(heeft niets met Stage te maken, maar toch…)

Joop vdE heeft bij Disney bedongen dat de Europese premiere van Aida in Scheveningen plaatsvond en niet in Londen. Door het succes in Nederland verwierf JvdE ook de rechten in Duitsland voor een grootschalige productie.

Verder…geen idee
(bron: boek Musicals in Nederland).

  [ # 6 ] 11 March 2010 11:23 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Ik moest bij de titel van deze topic denken aan een telefonische discussie die ik een aantal jaren geleden had met een kantoor-miep van het museumplein n.a.v. een vraag voor mijn scriptie:

“RENT was geen productie van Stage Entertainment”
“Jawel, dat was hij wel”
“Nee mevrouw, die was van iemand anders, niet van ons”
“Nou hij was wel degelijk van jullie”
“Ik zal het eens even aan mijn collega vragen, maar het lijkt mij sterk…”
(...)
“Ja mevrouw, daar ben ik weer. Wij hebben inderdaad RENT geproduceerd, u had gelijk.
Maar ja, toen werkte ik hier nog niet..”

Wilde ik toch even met jullie delen…

  [ # 7 ] 12 March 2010 12:25 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Raar topic..

Ik dacht dat het ging over de ooit aangekondige producties, die maar niet komen. Zoals The Producers!

Titanic heeft op Broadway gestaan en ook 42nd Street is in meerdere landen erg succesvol.
Nu kan ik nog wel 25 andere musicals opnoemen die ooit in Nederland hebben gespeeld, maar waarvan we daarna niks meer hebben gehoord. Maarja of we daar op zitten te wachten..

Aida, 42nd Street en Titanic zijn allemaal musicals die JvdE geknipt en geplakt heeft naar Nederland. Nou dit was erg succesvol. Geld verdiend.. klaar..

  [ # 8 ] 14 March 2010 12:29 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  903
Geregistreerd  2006-06-14

Aida mag wat mij betreft heeeeeeel snel terug komen. Prachtig verhaal. Maar dan met Marjolein Teepen als Amneris

  [ # 9 ] 14 March 2010 09:58 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  350
Geregistreerd  2004-11-24

dat zou ik dus een vreselik idee vinden nee hoor gewoon antje als amneris myn god een ander als amneris moet der niet aan denken

  [ # 10 ] 14 March 2010 02:59 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

maaikfan19 - 14 March 2010 09:58 AM

dat zou ik dus een vreselik idee vinden nee hoor gewoon antje als amneris myn god een ander als amneris moet der niet aan denken


Haha, dat is weer lekker kortzichtig denken. Wat als Antje die rol niet meer wil spelen? Dan kan het hele verhaal niet doorgaan?

Maar nee, Marjolein zie ik nou ook niet meteen in die rol. Maar er zijn wel genoeg andere Nederlandse dames die ik dit zie doen.

Ik zou Aïda graag zien terugkomen, want ik heb destijds niet de kans gehad hem te zien.

  [ # 11 ] 14 March 2010 04:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

lisaatje - 14 March 2010 02:59 PM

Maar nee, Marjolein zie ik nou ook niet meteen in die rol. Maar er zijn wel genoeg andere Nederlandse dames die ik dit zie doen.

Je kunt het ook een stuk positiever benaderen door gewoon de namen te noemen van de dames die jij graag ziet als Amneris. Wie weet gaat het ooit zo gebeuren… 😄

  [ # 12 ] 16 March 2010 12:39 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  893
Geregistreerd  2008-11-08

Oh Aida ja die zou ik graag nog eens terug zien. Kan me voorstellen dat Antje Monteiro nu wel klaar is met die rol. Maar er zijn zat geschikte kandidates lijkt me zo.
Ik heb ‘m gezien in de originele bezetting met Chaira Borderslee, Bastiaan Ragas, Antje Monteiro en Frans van Deursen. Ik vond het prachtig. Zo jammer dat ik niet nog een keer ben gegaan. Ik denk dat ik dit qua muziek en verhaal wel een van de mooiste shows vind.

   Handtekening   

I am not dead yet!!!!!!

  [ # 13 ] 16 March 2010 12:48 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik zie echt liever nieuwe producties, dan hernemingen van stukken die relatief recent hier te zien zijn geweest. Laat die pareltjes uit het verleden nu maar aan de amateurs.