23 of 29 | ‹ First  < 21 22 23 24 25 >  Last ›
Robin Hood
  [ # 331 ] 13 April 2012 06:23 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

Ik hoop dat ik het net zo leuk ga vinden als maandag :d En dankje 😊

  [ # 332 ] 13 April 2012 07:11 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Morgen ga ik ook nog een keer.

Hopenlijk is het probleem met de pijl tijdens het lied “Houd de dief” opgelost. Tijdens de show van 1u vandaag kwam de pijl niet uit het podium, waarop Koen even stil was en daarna heel droog zei “En waarschijnlijk is het Robin Hood”.

  [ # 333 ] 13 April 2012 07:51 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  551
Geregistreerd  2011-11-01

Zei die dat anders niet dan? Ik vraag me echt af hoe ze dat doen. Ik schrok me de weet ik wat toen die daar opeens tevoorschijn kwam.

   Handtekening   

Sluit je ogen niet durf te dromen! Roze haalt groen enorm op!

  [ # 334 ] 14 April 2012 07:39 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

WickedGreenFan - 13 April 2012 07:51 PM

Zei die dat anders niet dan? Ik vraag me echt af hoe ze dat doen. Ik schrok me de weet ik wat toen die daar opeens tevoorschijn kwam.

ik schrok ook, maar ik denk dat die pijl gewoon uit het podium ‘floept’, met een juiste timing lijkt het alsof Robin schiet

  [ # 335 ] 14 April 2012 06:01 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Indeed, de pijl zit in het podium, maar gisteren kwam hij er niet uit

  [ # 336 ] 15 April 2012 09:01 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

Robin Hood
09/04/12 13u
Koningin elisabethzaal

Cast:
Robin Hood: Jelle Cleymans
Marianne: Free Souffriau
Koning Jan: Koen Crucke
Sherrif van Nottingham: Peter Thyssen
Kleine Jan: Peter Van de Velde
Broeder Tuck: Chris Cauwenberghs
Wachter John / Simpele Joe: Walter Baele
Wachter Ron / Dronkenman: Patrick Onzia
Kleine Robin: Remi De Smet

Wanner we aankwamen in Antwerpen, gingen we rustig iets eten en daarna naar de Elisabethzaal. We zagen meteen voor de deur grote wagens staan met Tv schermen uit de zaal, vandaag werd de DVD opgenomen. We hebben aan de shop de DVD besteld, je krijgt het doosje al mee en de disc wordt opgestuurd 16juli. Ik vond het heel jammer dat er geen programmaboek was maar vanaf 16april kun je hem online verkrijgen. Daarna gingen we naar de zaal, parterre A rij 4 stoel 28, echt een topplaats :d Voor mij zat echt de doelgroep van studio 100, een gezin met 2kinderen van verschillende leeftijden. Het was zo leuk om te zien hoe het kleinste kindje helemaal opging in het verhaal, tijdens het vechten was ze Robin Hood aan het toejuiche echt heel schattig :d Deze voorstelling is echt de sterkste musical van studio 100 :d Ik heb de vorige versie gezien toen ik 4 was dus ik weet er niet meer heel veel vanaf. De musical begint met prachtig gezang :d en dan wordt je helemaal meegnomen in deze fantastische musical. Deze musical heeft echt geen moment verveeld! Er zit veel vaart in de voorstelling vind ik en voor dat je het weet zit je aan het nummer Morgen en dan ga je de pauze in. En deel 2 gaat nog sneller dan deel 1, de cast kreeg een verdiende staande ovatie van iedereen. Ik heb heel de voorstelling met een lach op mijn gezicht gezeten :d


Het decor bestaat zoals 11jaar geleden uit een fenomenaal kasteel met trappen een torenkamer,... en aan de achterkant een sprookjes achtig bos. Er is ook een prachtige gevangenis dat ook dienst doet als schiettornooi decor. Alle decors waren zo groot en mooi, maar aan het einde zie je de kerk met een zielig raampje en 2 zuilen. Maarja dat was geen ramp natuurlijk 😊 Het schieten zelf is echt heel goed gedaan! Maar als je dichtbij zit kan je echt heel goed zien hoe het moet. De pijlen van de sherrif en Robin Hood zijn rekkers die in de boog zitten. En als ze ze loslaten dan verdwijnen ze in het handvat. En op de roos komen uit de gleuven pijlen van opzij te voorschijn. Er wordt ook terug veel gebruik gemakt van rook en ik vind dat het iets magisch aan de musical geeft.
De muziek in deze musical blijft geniaal met nummers als Morgen, Voor altijd….

Jelle Cleymans: Een gedroomde Robin Hood, met veel humor, een prachtige zangstem en heel goed acteerwerk! Een ECHTE Robin Hood.

Free Souffriau: Zij heeft de beste zangstem van heel de musical, hoe zij zingt doet niemand haar na, echt fantastisch! Ze acteert goed maar ik vind haar soms iets te braaf, maar dat kan zijn omdat ik Chadia Cambi gewend ben en zij doet het helemaal anders.

Koen Crucke: Als je dit kunt doen op je 60ste…..chapeau! Hij zingt en speelt nog even goed als 11 jaar geleden! Het is een echte vakman.

Peter Thyssen: Hij zingt heel goed maar ik vind zijn spel te grappig voor de sherrif! Door Van Boeckel was echt de geheimzinnige sherrif die nooit grappig was en Peter Thyssen deed soms wat gekke bekken die niet helemaal hoorde bij dit personage vond ik. Maar in sommige scenes speelde hij echt een gemene schurk!

Peter Van De Velde: Zijn zang wordt elk jaar beter en beter vind ik…. Ik vind het wel jammer dat het een kleine rol is,maar zijn mimiek is ook geweldig!

Chris Cauwenberghs: Zijn ik word daar zo moe van blijft hilarisch :d Hij speelt heel goed, en zijn zang had ik veel erger verwacht. Hij si echt een hele grappige broeder Tuck.

Walter Baele: De ster van de show :d Hij als simpele Joe is geweldig maar zijn verwijfde wachter is echt hilarisch! Hij weet constant je aandacht te trekken.  Hij is echt geweldig :d

Patrick Onzia: Hij deed het heel goed, maar hij heeft niet echt een rol dat blijft hangen.

Remi De Smet: Echt een geweldige acteur,zanger en danser! Hij deed absoluut neit onder voor de andere castleden!

Enkele bloopers:
-Wachters Ron En John komen op tijdens de scene dat Marianne zoent met Robin Hood met hun speren. Maar Walter Baele zijn speer was er af gevallen hij had gewoon een stok… Hij zei er iets grappig op en Patrick en hij moesten hard lachen :d Was heel leuk.

-Tijdens de scene dat koning Richard komt schoot Jelle in de lach, omdat er in de zaal heel hard een kindje wenend riep van: IK BEN BOOS OP MIJN MAMA!!! xd

Deze musical is echt een aanrader! Iedereen hier naartoe!


Robin Hood
14/04/12 19u
Koningin elisabethzaal

Cast:
Robin Hood: Jelle Cleymans
Marianne: Free Souffriau
Koning Jan: Koen Crucke
Sherrif van Nottingham: Peter Thyssen
Kleine Jan: Peter Van de Velde
Broeder Tuck: Chris Cauwenberghs
Wachter John / Simpele Joe: Walter Baele
Wachter Ron / Dronkenman: Patrick Onzia
Kleine Robin: Pieter Vreys

Ik had meegedaan met een wedstrijd en zo mocht ik onverwachts naar Robin Hood. Om half 7 gingen we onze kaarten ophalen en dan naar de foyer. Nu waren er wel programmaboeken. Joepi :d Om 10 voor 7 gingen we naar onze plekken. Omdat het gratis tickets waren, dcahten we dat we ergens op het balkon zaten. Maar niet dus, parterre B rij 12 stoel 8-14. Echt hele goede plaatsen! Je kon de mimiek nog goed zien. Naast en achter en voor ons zaten allemaal kleine kinderen. Daar was ik een beetje bang voor, voor het geluidsoverlast. Maarnee zij hebben zich perfect gedragen 😊 Alleen was er schuin achter ons het groepje “THE BANDITS” zij zongen elk liedje mee tegen elkaar en altijd lachen,.... Een mevrouw voor hun zei er iets van maar ze negeerde het gewoon. Het was dus de tweede keer dat ik het zag en het was nog beter :d Op het einde ging iedereen pas rechtstaan als Free kwam. Maar meisjes schuin voor mij gingen als eerste recht staan. En dei mevrouw naast ons wordt gek. Ga zitten want men dochtertje kan niks zien! Ga zitten! En de meisjes zijn gewoon braaf gaan zitten.

De vorige keer vond ik FRee Souffriau wat plat in het acteerwerk. Maar ik vond ze gisteren echt briljant als Marianne! Zowel haar (geweldige) zang als acteerwerk waren super :d De ster van de show :d

Jelle Cleymans was weer geweldig als Robin Hood.

Koen Crucke: Een gedroomde koning Jan!

Peter Thysssen: Ik vond hem beter dan maandag.  Zijn zang en spel is geweldig. Misschien
komt dat omdat ik maandag naar de zaal ging met wat te veel de versie van 2001 geluisterd
te hebben xd

Peter Van De Velde: Hij is ook heel goed in zijn rol. Jammer dat deze rol niet heel groot is.

Chris Cauwenberghs: Een grappige broeder Tuck.

Walter Baele: Ik vond hem maandag echt geniaal, maar nu was hij ook heel goed maar wat minder. Maandag was hij nog verwijfder, en simpele Joe had nog meer dierengeluiden.

Patrick Onzia: Valt niet echt op, maar wat hij doet doet hij goed. Met schiettornooi van Nottingham schoot hij ook in de lach en Peter Thyssen moest toen ook lachen, geen idee waarover het ging :p

Pieter Vreys: Na Remi te hebben gezien, is hij minder. Hij doet het allemaal heel goed hoor maar toch. Hij klonk gisteren heel hees waardoor sommige hoge noten verdwenen. En Hij is ook niet zo heel klein eigenlijk, bij Remi was het echt een schattig klein ventje.

Het ensemble mag ook zeker niet vergeten worden! Zij zijn ook echt fenomenaal.
Ik ga zeggen welke namen me het meest opvielen.

Dennis Willekens: Niet echt een super danser maar hij doet het heel goed :d En als koning Richard is hij ook goed, maar dat is maar een klein rolletje. En koning Jan heeft een Nederlandse broer?xd

Nordin De Moor: Hij hoort bij de 2 beste dansers van deze musical. Maar ik zou hem toch liever in grotere rollen zien, zoals in Spamalot. Maar in het ensemble valt hij meteen op :d

Tim Van Der Straeten: Echt een geweldige danser. Hij met Nordin zijn de beste dansers :d Altijd meet een lach die dansen doen, en het lijkt allemaal zo makkelijk dan.

Helen Geets: Ik stond met verbazing te kijken hoe ze op 1minuut tijd van Lisa naar bendelid ging :o En ze is ook een hele goede danseres en als Lisa is ze ook leuk :d


Na de voorstelling ging ik met een vriendin die mee was, gingen we naar de AU.
Walter Baele kwam als eerste, maar hij liep meteen door dus die hebben we laten gaan. Net zoals Chris Cauwenberghs. Toen Koen Crucke kwam. Ging 1 mevrouw vragen voor een foto. Daar hebben we natuurlijk van meegeprofiteerd dus wij gingen een handtekening vragen. Hij was echt heel vriendelijk en heel blij met het compliment dat we hem hebben gegeven. :d, dan kwam er een lange tijd niets meer. Nordin en het ensemble kwamen ook naar buiten, maar daar stond iemand die komen kijken is en vorig jaar meedeed met Alice in wonderland.(Leendert De Vis) Dus daar ging iedereen op af xd Jammer voor ons maarja. Dan kwam de dirigent af. En hij rookte. Daardoor al die rook op het toneel natuurlijk :o Dan zijn we maar binnen iets gaan drinken. En aan een tafeltje zagen we Peter Thyssen,Free Souffriau en Peter Van De Velde. We waren aan het twijfelen of we gingen gaan. Want we wilden echt zeggen dat we hun fantastisch vonden, maar het is ook wel heel onbeleefd voor dat zomaar aan hun te vragen. En we hebben het toch gedaan. Hallo, meneer van de velde zouden wij aub een handtekening mogen? En hij heel vriendelijk natuurlijke enzo :d Echt een vriendelijke man. Free was ook superlief en Peter Thyssen ook :d Na ons compliment te hebben gezegd, zei ik: sorry voor het storen. Maar ze vonden het absoluut niet erg :d Na dat we hebben gedronken gingen we nog een keer naar buiten, en Jelle Cleymans komt dan net uit de AU. Hij was wel moe maar heel vriendelijk :d Het was echt een leuke avond :d

[ Gewijzigd: 15 April 2012 10:09 AM by banaan ]
  [ # 337 ] 15 April 2012 09:22 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

De show van gisteren middag was weer mooi. Enkel de pauze had wat langer geduurd wegens een technische storing met het doek. Het was na het lied Morgen naar beneden gekomen en opeens hoorde we een luide BANG. Was het doek vanonder losgekomen ofzo. De techniekers meteen het podium met hun zaklampen, ze kropen zelf langs die twee grote torens (niet het decor, maar die wat aan de zijkanten staan) om alles te controleren. En toen het ongeveer gemaakt was ging het doek omhoog en kregen ze een spontaan applaus van het publiek. Daarna kwamen de acteurs op en ging de voorstelling verder. Maar het doek was nog niet helemaal gemaakt wat zelf na het buigen op het einde van de show ging het doek niet naar beneden

Ruud en Sven De Ridder zaten praktisch langs me, was fijn om ze eens in het echt te zien (maar wat is die Sven klein, hij komt maar tot aan mijn schouders, maar this een fantastisch acteur). Ook Hans Bourlon gezien, was daar zo te zien met familie en/of vrienden.

[ Gewijzigd: 15 April 2012 09:27 AM by Anubis4ever1 ]
  [ # 338 ] 15 April 2012 07:53 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  551
Geregistreerd  2011-11-01

Het is een week geleden dat ik terug kwam van Antwerpen. Ik ben nu de muziek aan het luisteren en ik word er zo blij van! Chris vergat zijn tekst even bij kleine robin. Hij zei: Ja maar kleine robin is wel de enige die door de dinges, door de dinges. luchtkoker door kan Ik had het nog willen roepen. Maar ik dacht: Laat ik het maar niet doen XD Morgen kun je het fotoboek bestellen bij de webshop. Ik ga dat zeker doen. Met de cd van de oude cast er bij!

   Handtekening   

Sluit je ogen niet durf te dromen! Roze haalt groen enorm op!

  [ # 339 ] 20 April 2012 07:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

er staat een extra show gepland in Oostende. De extra show gaat door op maandag 28 mei 2012 (Pinkstermaandag) om 13:00 uur

  [ # 340 ] 29 April 2012 09:09 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Er werd eerst gezegd dat je de DVD alleen kon bestellen in het theater en dat hij dus niet in de winkels te liggen kwam. Maar ik keek juist op de site van Free Record Shop en daar is hij binnenkort wel te koop, alleen is de DVD pas te koop vanaf 12 september

Hier is een link: http://www.freerecordshop.be/film/robin-hood-musical-dvd-5414233159407

  [ # 341 ] 29 April 2012 12:14 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

jonahke - 29 April 2012 09:09 AM

Er werd eerst gezegd dat je de DVD alleen kon bestellen in het theater en dat hij dus niet in de winkels te liggen kwam. Maar ik keek juist op de site van Free Record Shop en daar is hij binnenkort wel te koop, alleen is de DVD pas te koop vanaf 12 september

Hier is een link: http://www.freerecordshop.be/film/robin-hood-musical-dvd-5414233159407

Hebben wij hem goedkoper (wel maar 50 cent :p ). En 2 maanden vroeger.
Vind ik wel een mooi gebaar van Studio100 😊

  [ # 342 ] 30 April 2012 11:07 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Ik ben gisteren en eergisteren (28 en 29 april) naar Robin Hood in Hasselt geweest. Hier even mijn bevindingen.

OPGEPAST! Kan spoilers bevatten!

11 jaar geleden zag ik deze musical als 11 jarige en was er toen helemaal wild van. De muziek is sinds toen niet uit mijn hoofd gegaan met als gevolg dat ik de teksten van de liedjes nu nog allemaal vanbuiten ken.

Algemene indruk was zeer goed. Mooi decor, goede casting, mooie kostuums (grotendeels gerecycleerd uit de vorige versie) en goede muziek. Ik heb, denk ik, een stuk of 5 tekstwisselingen gehoord, kleintjes maar, voor de rest is de zangtekst hetzelfde gebleven en dat is goed want er hoefde niet echt iets veranderd te worden.

In deze nieuwe versie zit zeker en vast meer humor dan in de vorige. Ergens goed, ergens had ik er ook wel moeite mee dat alles en iedereen precies grappig moest zijn/doen in deze versie. De sherrif is gewoon een door en door slecht mens en toch moest hij op een of andere manier grappig zijn en dat had voor mij niet gemoeten. Maar dat weet je natuurlijk als je Peter Thyssen cast 😉

Jelle was allesbehalve een stoere Robin Hood, maar hij zette de rol wel goed neer. De combinatie met Free werkt en die werkte hier ook. Free was wel wat softer dan Chadia in de versie van 2001, maar over het algemeen was ik wel tevreden. Haar pruik vond ik eerlijk gezegd niet zo mooi. Had liever de pruik gezien die ze tijdens de promotie van de musical droeg.

Koen Crucke was, net als vorige keer, superleuk als de kinderachtige doch kwaadaardige Prins/koning Jan. Had ook niemand anders voor deze rol kunnen bedenken. Vond hem leuk om naar te kijken. Wel een beetje raar vind ik dat soms zijn stem verspringt. Als hij niet meer gewoon verder kan zingen, gaat hij meteen over naar de operastyle.

Peter Thyssen als Sherrif. Hier had ik aanvankelijk bang voor. Door van Boeckel was zo lekker slecht en kwaadaardig en het feit dat Peter nogal een grappenmaker was, deed mij denken dat dit nooit zou werken. Hier kom ik op terug. Peter doet het zeer goed. Vooral tijdens ‘De sherrif van Notthingham’ en het gesprek met Robin in de kerker kwam zijn echt slechte kant boven. Andere keren zag je vooral in zijn mimiek de grappenmaker die hij is. Dit werd niet overdreven en dat was goed. Voor mij had hij toch nog een tikkeltje slechter mogen zijn 😊

Voor Chris Cauwenberghs zijn interpretatie van broeder Tuck had ik ook bang. Maar ik vond hem geweldig! Hij deed meteen David Davidse vergeten. Echt superleuk! Hij is zeker in mijn achting gestegen.

Peter van de Velde als Kleine Jan was nagenoeg hetzelfde als vorige keer. Eerder kleine rol waarin weinig uit te blinken viel. Hij deed het wel goed, zonder meer.

Ik heb 2 kleine Robins gehad. Pieter en Evert. Sowieso chapeau voor beide kinderen! Maar mijn voorkeur ging toch uit naar Pieter. Hoewel hij was hees klonk, was hij veel stemvaster dan Evert. Evert is tijdens ‘Kleine Robin’ eventjes moeten stoppen met zingen omdat hij het niet meer kon trekken. Daarna klonk zijn stemgeluid nogal dun en was ik bang dat zijn stem het elk moment weer kon begeven. Hij heeft het uiteindelijk wel goed opgevangen. Qua acteren waren ze allebei wel goed.

Walter Baele stal de show als Simpele Joe en Wachter John. Leuk dat hij er humor in bracht, maar het had wat minder mogen zijn. Desalniettemin heb ik me elke keer ziekgelachen met zijn grappen. Een beetje spijtig voor Patrick Onzia die als Wachter Ron een beetje overklast werd en maar weinig momenten in de spotlight had.

Het ensemble verdient een dikke duim!! Zij hebben echt heel hard gewerkt om hier een mooie voorstelling van te maken. Had wel graag een iets groter ensemble gezien, vooral qua vrouwen, want nu waren er maar 4, maar ze brachten het er echt goed van af! Vooral Helen Geets sprong telkens weer in het oog!

Dennis Willekens had maar een kleine rol met die van koning Richard, maar hij deed het wel goed. Het feit dat hij door dat raam brak, vond ik wel een beetje erover.

De projecties in het begin van de show waren zeer verrassend. Wel spijtig dat er geplaybackt werd tijdens de proloog, want het was net dezelfde stem als die van de cd van 2001.

Verder waren er enkele versprekingen en bijna valmomenten waardoor de cast het soms moeilijk had hun lach in te houden, maar dat maakte het allemaal menselijk en leuk 😊

In het algemeen dus een zeer goede, leuke show. Wellicht de betere kindermusical van studio 100.

[ Gewijzigd: 30 April 2012 11:10 AM by Mith ]
   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 343 ] 30 April 2012 02:28 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

Wat waren de valmomenten?:d

  [ # 344 ] 30 April 2012 03:31 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Jelle schoof bijna onderuit toen hij naar Free toeliep, toen ze elkaar gingen ontmoeten onder de grote eik. En Koen bleef met zijn cape achter zijn hobbelpaard hangen en viel toen bijna op de grond. Peter kon zijn lach moeilijk inhouden.

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 345 ] 30 April 2012 03:53 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

Mith - 30 April 2012 03:31 PM

Jelle schoof bijna onderuit toen hij naar Free toeliep, toen ze elkaar gingen ontmoeten onder de grote eik. En Koen bleef met zijn cape achter zijn hobbelpaard hangen en viel toen bijna op de grond. Peter kon zijn lach moeilijk inhouden.

Leuk die dingen :d mooi verlsag trouwens ik herken er veel in! Vooral van Door van Boeckel.

‹ First  < 21 22 23 24 25 >  Last ›
23 of 29