Musical Programmaboekjes
change_status
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2010-03-14

Hallo musicalliefhebbers,

Ik heb een vraagje.

Weet iemand toevallig hoe je kunt adverteren in een musical programmaboekje?
Voor een opdracht moet ik dit uitzoeken, maar ik kan nergens informatie vinden.

Als iemand van jullie in het bezit is van een programmaboekje, kunnen jullie dan kijken
of het er misschien instaat?

Jullie zouden me hier enorm mee helpen.

Alvast bedankt

Groetjes!

  [ # 1 ] 27 July 2010 11:49 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Heb je al gebeld met wat producenten? Die kunnen je vast wel doorverbinden (al is het natuurlijk wel vakantietijd).

  [ # 2 ] 27 July 2010 11:53 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

ik kan je wel informatie geven hoe je in een amateur programmaboekje kan komen maar dat is zeker niet profesioneel

  [ # 3 ] 27 July 2010 11:57 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2010-03-14

Jeroen - 27 July 2010 11:49 AM

Heb je al gebeld met wat producenten? Die kunnen je vast wel doorverbinden (al is het natuurlijk wel vakantietijd).

Moet je dat dan regelen met producenten? Ik kan het proberen…

  [ # 4 ] 27 July 2010 11:58 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2010-03-14

banaan - 27 July 2010 11:53 AM

ik kan je wel informatie geven hoe je in een amateur programmaboekje kan komen maar dat is zeker niet profesioneel

Alle informatie is welkom. Dus als je het zo willen geven… graag!

  [ # 5 ] 27 July 2010 11:59 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

maar wil je in een programmaboekje geraken of wil je gewoon informatie?

  [ # 6 ] 27 July 2010 12:03 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2010-03-14

banaan - 27 July 2010 11:59 AM

maar wil je in een programmaboekje geraken of wil je gewoon informatie?

Ik zou heel graag willen weten wat de kosten zijn om een kleine advertentie te plaasten in een programmaboekje en via ‘wie/organisatie’ het dan zou moeten gaan.

  [ # 7 ] 27 July 2010 12:06 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

Jo-Anne - 27 July 2010 12:03 PM
banaan - 27 July 2010 11:59 AM

maar wil je in een programmaboekje geraken of wil je gewoon informatie?

Ik zou heel graag willen weten wat de kosten zijn om een kleine advertentie te plaasten in een programmaboekje en via ‘wie/organisatie’ het dan zou moeten gaan.

o srr ik had het denk ik verkeerd begrepen ik dacht dat jij een winkel of bedrijfje had en dat ej reclame in ene programmaboekje wou, maar bij veel organisaties moet je dnek ik sponseren voor reclame ofzo

  [ # 8 ] 27 July 2010 12:10 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2010-03-14

banaan - 27 July 2010 12:06 PM
Jo-Anne - 27 July 2010 12:03 PM
banaan - 27 July 2010 11:59 AM

maar wil je in een programmaboekje geraken of wil je gewoon informatie?

Ik zou heel graag willen weten wat de kosten zijn om een kleine advertentie te plaasten in een programmaboekje en via ‘wie/organisatie’ het dan zou moeten gaan.

o srr ik had het denk ik verkeerd begrepen ik dacht dat jij een winkel of bedrijfje had en dat ej reclame in ene programmaboekje wou, maar bij veel organisaties moet je dnek ik sponseren voor reclame ofzo

Oohww whaha, dat was dan even een mis-communicatie. Dat zou idd kunnen, dat je een sponsor moet zijn..

Ik blijf nog ff duimen dat iemand nog op mijn berchtje reageert. *duim duim duim* Wie weet staat er iets in een colofon van een programmaboekje.

  [ # 9 ] 27 July 2010 12:22 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Bij de grote producenten zijn het doorgaans de sponsors die een totaal-deal sluiten, waarbij inbegrepen is een advertentie in het programmaboek, en afhankelijk van het feit of het een grote of een kleine sponsor is zal de advertentie/naamsvermelding ook groot of klein zijn.

Bij kleinere producenten/theatergezelschappen is het wat makkelijker om zonder sponsoring een adverentie te plaatsen, meestal regelt de commerciƫle of marketingmedewerker dat. Dus als je het wilt navragen, zou je zoals hierboven gesuggereerd contact op kunnen nemen.

Verder zijn er nog de theaters zelf die tegenwoordig ook zo veel mogelijk sponsoring/partnerships proberen te regelen met bedrijven. Wellicht dat je eens contact op kunt nemen met een klein theater of een toneelvereniging bij jou in de buurt om na te vragen hoe dat in z’n werk gaat. Misschien is die drempel wat minder hoog voor je.

  [ # 10 ] 27 July 2010 12:28 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2010-03-14

FanuitAmsterdam - 27 July 2010 12:22 PM

Bij de grote producenten zijn het doorgaans de sponsors die een totaal-deal sluiten, waarbij inbegrepen is een advertentie in het programmaboek, en afhankelijk van het feit of het een grote of een kleine sponsor is zal de advertentie/naamsvermelding ook groot of klein zijn.

Bij kleinere producenten/theatergezelschappen is het wat makkelijker om zonder sponsoring een adverentie te plaatsen, meestal regelt de commerciƫle of marketingmedewerker dat. Dus als je het wilt navragen, zou je zoals hierboven gesuggereerd contact op kunnen nemen.

Verder zijn er nog de theaters zelf die tegenwoordig ook zo veel mogelijk sponsoring/partnerships proberen te regelen met bedrijven. Wellicht dat je eens contact op kunt nemen met een klein theater of een toneelvereniging bij jou in de buurt om na te vragen hoe dat in z’n werk gaat. Misschien is die drempel wat minder hoog voor je.

Bedankt voor de tips! Hier heb ik heel veel aan. 😊

  [ # 11 ] 27 July 2010 12:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Wat FanuitAmsterdam zegt klopt inderdaad. Ik heb net zitten kijken op de website van Stage Entertainment en ben daar deze link tegengekomen:

http://www.musicals.nl/sponsoring/index.html

Daar zit ook een contactformulier onder, dan kan je je vraag rechtstreeks aan de marketing-afdeling stellen!

  [ # 12 ] 27 July 2010 12:35 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2010-03-14

Hanstmf - 27 July 2010 12:32 PM

Wat FanuitAmsterdam zegt klopt inderdaad. Ik heb net zitten kijken op de website van Stage Entertainment en ben daar deze link tegengekomen:

http://www.musicals.nl/sponsoring/index.html

Daar zit ook een contactformulier onder, dan kan je je vraag rechtstreeks aan de marketing-afdeling stellen!

Super bedankt voor de tip!

  [ # 13 ] 27 July 2010 12:53 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Google ook eens op de combinatie “advertentie programmaboek theater” of “advertentie programmaboek musical”, dan gaat er een wereld voor je open 😉

Veel succes met je opdracht!

[ Gewijzigd: 27 July 2010 12:55 PM by FanuitAmsterdam ]
  [ # 14 ] 27 July 2010 03:12 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2010-03-14

FanuitAmsterdam - 27 July 2010 12:53 PM

Google ook eens op de combinatie “advertentie programmaboek theater” of “advertentie programmaboek musical”, dan gaat er een wereld voor je open 😉

Veel succes met je opdracht!

Zal ik zeker doen! Dankje! 😊