2 of 7 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Effecten
  [ # 16 ] 03 August 2010 01:47 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

Maar batb was een tourproductie en dan zo veel grote decorstukken gebruiken is dan moeilijk denk ik maar hoe gebeurt de wissel van dorp naar kasteel komt het kasteel voor het dorp of gaat het dorp naar achter of… want als de dorpscene gedaan is komt er een doek omlaag dus dan weet je niet hoe dat daarachter gebeurd kan iemand me helpen?

  [ # 17 ] 03 August 2010 03:38 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  196
Geregistreerd  2003-03-15

banaan - 03 August 2010 12:37 PM

dan komt er rook en gaat het 2de beest langsachter weg in de coulissen en stanley gaat in de rook:d

Nee, zo ging het niet.
In de toren(vloer) zat een gat. Daar verdween het beest in tijdens de rookontwikkeling.

   Handtekening   

*Wil je alles weten over René van Kooten?
* http://www.renevankooten.net * Altijd up-to-date

  [ # 18 ] 03 August 2010 05:56 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

banaan - 03 August 2010 12:37 PM

ondertussen maakt stanley zich klaar als prins ...

Ook dit klopt niet helemaal. Stanley ligt op de trap als prins, hij hoeft zich niet meer te verkleden. Overigens kruipt hij tijdens de scene de trap op en niet tegelijk met het beest.

  [ # 19 ] 03 August 2010 08:35 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  196
Geregistreerd  2003-03-15

Stanley is al de Prins tijdens de scènes in het kasteel waarin iedereen door elkaar heen loopt en bang gemaakt wordt. Het beest wat je dan even ziet… is beest nr. 2. Als hij wat zegt hoor je de stem van Stanley (à³f Richard als hij het Beest speelde, à³f René, à³f Bastiaan… we hebben variatie genoeg meegemaakt qua beesten, haha).

   Handtekening   

*Wil je alles weten over René van Kooten?
* http://www.renevankooten.net * Altijd up-to-date

  [ # 20 ] 05 August 2010 06:29 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

banaan - 03 August 2010 01:47 PM

Maar batb was een tourproductie en dan zo veel grote decorstukken gebruiken is dan moeilijk denk ik maar hoe gebeurt de wissel van dorp naar kasteel komt het kasteel voor het dorp of gaat het dorp naar achter of… want als de dorpscene gedaan is komt er een doek omlaag dus dan weet je niet hoe dat daarachter gebeurd kan iemand me helpen?

Dit is nou niet bepaald een effect, maar een gewoon decor changement. Het is lang geleden voor mij, maar volgens mij was het zo: de huisjes en fontijn staan op rails. Achterdoek gaat op. Fontijn gaat naar achter en huisjes gaan op links en rechts af. Na afloop worden ze uit de rails gehaald en vervangen door bijvoorbeeld de westwing of de bibliotheek.

Wat betreft het werken met spiegels bij Mary Poppins: In het theater wordt er zelden met “spiegels” gewerkt (ik ken alleen Phantom), omdat dat door de grote hoeveelheden licht praktisch onmogelijk is. Alles wat uit de tas komt is inderdaad gewoon telescopisch en wordt van achter het decor aangegeven.

  [ # 21 ] 05 August 2010 06:31 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

S7rin - 05 August 2010 06:29 AM
banaan - 03 August 2010 01:47 PM

Maar batb was een tourproductie en dan zo veel grote decorstukken gebruiken is dan moeilijk denk ik maar hoe gebeurt de wissel van dorp naar kasteel komt het kasteel voor het dorp of gaat het dorp naar achter of… want als de dorpscene gedaan is komt er een doek omlaag dus dan weet je niet hoe dat daarachter gebeurd kan iemand me helpen?

Dit is nou niet bepaald een effect, maar een gewoon decor changement. Het is lang geleden voor mij, maar volgens mij was het zo: de huisjes en fontijn staan op rails. Achterdoek gaat op. Fontijn gaat naar achter en huisjes gaan op links en rechts af. Na afloop worden ze uit de rails gehaald en vervangen door bijvoorbeeld de westwing of de bibliotheek.

Wat betreft het werken met spiegels bij Mary Poppins: In het theater wordt er zelden met “spiegels” gewerkt (ik ken alleen Phantom), omdat dat door de grote hoeveelheden licht praktisch onmogelijk is. Alles wat uit de tas komt is inderdaad gewoon telescopisch en wordt van achter het decor aangegeven.

word het achter het decor aangegeven of tog onder het tafeltje?

  [ # 22 ] 05 August 2010 12:21 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  888
Geregistreerd  2010-03-28

de spullen in de tas van mary klapt ze toch gewoon uit ?! Dat vertelde ze een keer. Ik ben er alleen nog niet achter hoe willeby (?) beweegt als hij op dat karretje zit. Is het niet gewoon zo’n soort robot hond ofzo ?

  [ # 23 ] 05 August 2010 12:30 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1789
Geregistreerd  2009-05-08

het wordt wel uitgeklapt, maar zit toch ook echt niet in de tas al. Volgens mij wordt het inderdaad van achter het decor aangegeven.
Wat het hondje betreft…....geloof het of niet, maar er zit iemand opgevouwen achter het karretje die met z’n arm het hondje bestuurd. Linker kant kan je doorheen kijken. Rechts een stukje niet en daar zit die persoon

   Handtekening   

Off. Kelvin Wormgoor fanpage

  [ # 24 ] 05 August 2010 12:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  537
Geregistreerd  2006-07-21

De kapstok komt volgens mij uit het toneel omhoog.. Ik zat gistermiddag vooraan en zag duidelijk dat er een gat in Mary’s tas zat, toen Jane en Micheal ‘m op tafel zetten..

   Handtekening   

Officiële fansite Willemijn de Vries:
http://willemijndevries.clubs.nl
Officiële fansite Michelle van de Ven:
http://michellevandeven.clubs.nl

  [ # 25 ] 05 August 2010 01:26 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1789
Geregistreerd  2009-05-08

**Anja** - 05 August 2010 12:35 PM

De kapstok komt volgens mij uit het toneel omhoog.. Ik zat gistermiddag vooraan en zag duidelijk dat er een gat in Mary’s tas zat, toen Jane en Micheal ‘m op tafel zetten..

klopt, er zijn een grote gleuf onder de tas en de kapstok komt uit het toneel. Grappig is dat als je vooraan zit, dat je dan het klikken hoort van het uitschuiven

   Handtekening   

Off. Kelvin Wormgoor fanpage

  [ # 26 ] 05 August 2010 01:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Haalt Mary in de Nederlandse versie ook haar bed uit de tas?

  [ # 27 ] 05 August 2010 01:59 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1789
Geregistreerd  2009-05-08

martijn-j - 05 August 2010 01:52 PM

Haalt Mary in de Nederlandse versie ook haar bed uit de tas?

ze haalt twee kussens en een opgevouwen laken/deken er uit dat in een lade gaat. Die lade wordt klapt daarna uit als een bed

   Handtekening   

Off. Kelvin Wormgoor fanpage

  [ # 28 ] 05 August 2010 03:05 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  196
Geregistreerd  2003-03-15

Mary heeft ook 2 tassen (met gat en zonder gat).
Dat vertelde Noortje een keer in een AVRO-filmpje backstage.

   Handtekening   

*Wil je alles weten over René van Kooten?
* http://www.renevankooten.net * Altijd up-to-date

  [ # 29 ] 05 August 2010 03:22 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

marijke1 - 05 August 2010 03:05 PM

Mary heeft ook 2 tassen (met gat en zonder gat).
Dat vertelde Noortje een keer in een AVRO-filmpje backstage.

ja dat zei ze ook in ik kom bij je eten

  [ # 30 ] 05 August 2010 03:46 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Lin1975 - 05 August 2010 01:59 PM
martijn-j - 05 August 2010 01:52 PM

Haalt Mary in de Nederlandse versie ook haar bed uit de tas?

ze haalt twee kussens en een opgevouwen laken/deken er uit dat in een lade gaat. Die lade wordt klapt daarna uit als een bed

Iets anders dan in het origineel dus. Dan haalt ze een deken uit de tas. Samen met Michael vouwt ze deze open en als ze hem dan neerlegt is het een bed geworden.

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 7