1 of 5 |  1 2 3 >  Last ›
Stemmen tegen de BTW verhoging
change_status
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2008-09-18

Via twitter een oproep gekregen om te stemmen tegen de BTW verhoging op theaterkaarten.

Ik weet eigenlijk niet of ik dat hier zo mag plaatsen?

http://www.zegneetegendebtw.nl/

  [ # 1 ] 12 November 2010 07:56 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Omdat ik vermoed dat we nog wel meer van de verhoging van de BTW op theaterkaartjes nog wel meer gaan horen, even deze thread weer naar boven halen:

Erwin van Lambaart vandaag in Telegraaf:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8193731/___Hogere_btw_ramp_theater___.html?sn=binnenland,buitenland

  [ # 2 ] 16 November 2010 09:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Helaas, de Tweede Kamer heeft de BTW-verhoging goedgekeurd. De VVD steunde wel een alternatief plan, maar de PVV hield voet bij stuk. Nu maar hopen op de wijsheid van de Eerste Kamer. :sad:

  [ # 3 ] 17 November 2010 05:39 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2292
Geregistreerd  2009-07-07

William Spaaij laat het er niet bij zitten en doet oproepen op Twitter:

Ik vraag alle musicalfans op mij een mail te sturen naar .(JavaScript must be enabled to view this email address) en daarin te vertellen waarom jij wilt dat de BTW omlaag moet!

  [ # 4 ] 17 November 2010 11:15 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Denkt William dat musicalliefhebbers andere/betere redenen kunnen opgeven dan dat de producenten dat kunnen?

  [ # 5 ] 17 November 2010 11:53 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

William heeft dezelfde oproep gedaan aan theaters en collega’s.
De redenen zullen niet anders of beter zijn, maar het zijn er iig veel meer. Ik denk dat hij wil aantonen hoeveel mensen er alleen al in de theaterwereld getroffen worden door deze btw verhoging.

  [ # 6 ] 17 November 2010 05:54 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Jammer dat meneer van Lambaart zo hoog van de toren blaast. Ach en wee, ach en wee. Als hij er nou eerst eens voor zorgt dat ze al die achterlijke kosten bij See Tickets niet meer doorberekenen. Dat scheelt dan ook weer een beetje.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 7 ] 17 November 2010 10:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Hanstmf - 16 November 2010 09:42 PM

Helaas, de Tweede Kamer heeft de BTW-verhoging goedgekeurd. De VVD steunde wel een alternatief plan, maar de PVV hield voet bij stuk. Nu maar hopen op de wijsheid van de Eerste Kamer. :sad:

Er wordt pas morgen gestemd, maar dinsdag zijn wel de fractiestandpunten duidelijk geworden. Vandaag veel mails gehad van diverse theaters die oproepen tot stemmen en die a.s. zaterdag actieprogramma’s hebben.

*edit* Ik lees dat William Spaaij morgen op het Binnenhof enkele politici wilde spreken. De aangekondigde actie van musicalacteurs onder leiding van Mary Poppins-hoofdrolspeler William Spaaij gaat toch niet door. Het bleek op korte termijn helaas niet mogelijk om één van de bewindslieden of Tweede Kamerleden bereid te vinden William Spaaij te ontvangen.

[ Gewijzigd: 18 November 2010 12:19 AM by Hanstmf ]
  [ # 8 ] 18 November 2010 04:03 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Helaas hebben al onze schreeuwen en handtekeningen niet mogen baten :sad:

De BTW is helaas toch definitief verhoogd :sad:

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 9 ] 18 November 2010 04:20 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik heb mijn hoop gevestigd op de Eerste Kamer, waar de maatregel ook nog doorheen moet en gelukkig de PVV nog 0 (NUL!) zetels heeft.

  [ # 10 ] 18 November 2010 05:00 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2008-04-14

Weet je, ik heb zelf een klein bedrijfje aan huis en ik moet ook gewoon 19% btw betalen, dus lijkt me dat stage dat ook wel kan leien. En als ze het écht zo erg vinden, dan doen ze toch hun eigen boekingskosten omlaag en een gratis reserveer nummer. En niemand dwingt hun om per 1 januari of verder in de loop van het seizoen de prijzen met 13 % te verhogen.

   Handtekening   

It´s magic

  [ # 11 ] 18 November 2010 05:27 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

rozereneetje - 18 November 2010 05:00 PM

Weet je, ik heb zelf een klein bedrijfje aan huis en ik moet ook gewoon 19% btw betalen, dus lijkt me dat stage dat ook wel kan leien. En als ze het écht zo erg vinden, dan doen ze toch hun eigen boekingskosten omlaag en een gratis reserveer nummer. En niemand dwingt hun om per 1 januari of verder in de loop van het seizoen de prijzen met 13 % te verhogen.

Maar het gaat toch niet om het geld, maar om het feit dat straks alleen nog de rijken van cultuur kunnen genieten 😉

  [ # 12 ] 18 November 2010 05:32 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

en Stage Entertainment zal inderdaad niet failliet gaan. Maar er zal minder risicovol gepland worden; dus alleen producties die zeker volle zalen halen; en geen shows die artistiek beter zijn maar minder volle zalen zullen trekken.

En andere bedrijven zullen misschien wel failliet gaan die nu NET het hoofd boven water kunnen houden. En dan ook nog de plannen voor afschaffing van CJP pas…

  [ # 13 ] 18 November 2010 06:05 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

Hoe is dat in het buitenland precies geregeld met BTW enzo? Straks betalen we bijna 100 euro om Marry Poppins te zien en zit CJP er ook niet meer in.

  [ # 14 ] 18 November 2010 06:19 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  247
Geregistreerd  2009-03-06

Hooo, cjp kan niet worden afgeschaft 😉 De cultuurkaart wel, die je van school kan krijgen.

  [ # 15 ] 18 November 2010 07:05 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2008-04-14

Klaske - 18 November 2010 05:27 PM
rozereneetje - 18 November 2010 05:00 PM

Weet je, ik heb zelf een klein bedrijfje aan huis en ik moet ook gewoon 19% btw betalen, dus lijkt me dat stage dat ook wel kan leien. En als ze het écht zo erg vinden, dan doen ze toch hun eigen boekingskosten omlaag en een gratis reserveer nummer. En niemand dwingt hun om per 1 januari of verder in de loop van het seizoen de prijzen met 13 % te verhogen.

Maar het gaat toch niet om het geld, maar om het feit dat straks alleen nog de rijken van cultuur kunnen genieten 😉

Hele goede stelling van je en ben het daar ook zeker meer eens. Maar vergeet niet dat heel veel bedrijven en ook vele keintjes écht moeite hebben om het hoofd boven water te houden. En die worden ook niet geholpenof gesubsideerd.

   Handtekening   

It´s magic

 1 2 3 >  Last ›
1 of 5