1 of 5 |  1 2 3 >  Last ›
Klapvee
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  379
Geregistreerd  2006-02-28

Op een andere website las ik dat mensen last hadden van het steeds maar klappen na een liedje en het eindapplaus. Ze konden de tekst niet verstaan door het lange geklap. Ze vonden het gewoon ordinair klapvee.

Ik kan me hier niets bij voorstellen. Heb hier ook geen last van.
Als het echt niet mooi is zul je ook niet zo snel klappen of minder hard/lang.
Het hoort er verder nu eenmaal bij.

Wat vinden jullie?

  [ # 1 ] 23 October 2010 08:48 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

ik vind dat absoluut niet storend! ik vind dat dat erbij hoort zo kan je laten zien aan die persoon dat zingt wat je ervan vond

  [ # 2 ] 23 October 2010 09:00 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Volgens mij was hier al ergens een discussie over. Mijn mening: Waardering voor de artiest is leuk, maar het moet me niet uit mijn concentratie van de voorstelling halen. Sommige, zeker dramatische voorstellingen, worden beter zonder applaus.

*denkt met weemoed terug aan* Een voorstelling van Daens met de volledige eerste akte zonder applaus *zucht*: Dat was pas fanastisch 😊

En als je dus bij zo’n voorstelling klapvee hebt zitten, ja, dan denk ik: “Hou eens op met dat stomme geklap! Ga iemand anders daarmee lastig vallen!” 😉

[ Gewijzigd: 23 October 2010 09:07 PM by Klaske ]
  [ # 3 ] 23 October 2010 09:06 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

Klaske - 23 October 2010 09:00 PM

Volgens mij was hier al ergens een discussie over. Mijn mening: Waardering voor de artiest is leuk, maar het moet me niet uit mijn concentratie van de voorstelling halen. Sommige, zeker dramatische voorstellingen, worden beter zonder applaus.

*denkt met weemoed terug aan* Een voorstelling van Daens met de volledige eerste zonder applaus *zucht*: Dat was pas fanastisch 😊

En als je dus bij zo’n voorstelling klapvee hebt zitten, ja, dan denk ik: “Hou eens op met dat stomme geklap! Ga iemand anders daarmee lastig vallen!” 😉

ja dat is waar bij producties als les mis enzo vind ik applaus soms vreemd maar met mamma mia en we will rock you vind ik het heerlijk :p

  [ # 4 ] 24 October 2010 07:48 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

Ik vind klappen tijdens de voorstelling geen probleem, als het maar op de juiste plaasten gebeurd. Op sommige momenten is een zaal waar je een naald kan horen vallen een veel groter compliment dan een groots applaus.

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

  [ # 5 ] 24 October 2010 07:50 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

ik vind het soms irritant als ze na een grappige opmerking applaus geven

  [ # 6 ] 24 October 2010 08:26 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  162
Geregistreerd  2003-05-11

Wat ik pas irritant vind is dat mensen gaan klappen als een bepaalde acteur/actrice opkomt.
Laat eerst maar eens zien wat je kan, en dan pas bepaal ik of ik wel of niet wil klappen.

   Handtekening   

I’m looking the cat out of the tree 😊

  [ # 7 ] 24 October 2010 08:30 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Dat herken ik ja. Ik weet dat nog dat Simone Kleinsma ooit ergens gezegd heeft dat ze dat ook niet snapte. ‘Iedereen kan een deur open doen bij Mamma Mia dus waarom daar nu applaus voor gegeven moet worden?’

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 8 ] 24 October 2010 02:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  254
Geregistreerd  2010-04-04

Ik vind klappen na een nummer niet storend, het is voor mij pas storend als mensen mee gaan klappen met een nummer.

Ik was afgelopen woensdag bij een try-out van UrineTown en er werd ZO uit de maat geklapt dat het echt niet grappig meer was. Dat was tijdens ‘sta op en loop’ geloof ik. Volgens mij moet dit ook echt strontirritant zijn voor de cast…

Wel leuk daarentegen vond ik dat het applaus NA ‘Sta op en Loop’ heel erg lang doorging (terwijl de cast in ‘freeze’ stand zat), maar dat was gewoon omdat het echt heel erg terecht was dat er applaus werd gegeven en volgens mij wilde iedereen in de zaal zijn waardering daar wel voor geven 😉

  [ # 9 ] 24 October 2010 02:23 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Michieltjuh - 24 October 2010 02:08 PM

Ik vind klappen na een nummer niet storend, het is voor mij pas storend als mensen mee gaan klappen met een nummer.

Mee klappen inderdaad… Vreselijk… Daarentegen vond ik het ook jammer als mensen tijdens de Megamix bij Joseph als dood op hun stoel bleven hangen… Beetje klappen kon er daar wel vanaf vond ik…

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 10 ] 24 October 2010 08:02 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  148
Geregistreerd  2009-01-14

Pas tijdens Soldaat van Oranje was het applaus dat werd gegeven ook op 1 hand te tellen. Iedereen zat volgens mij ook zo in het verhaal dat dat gewoon ‘vergeten’ werd, plus dat de overgangen het ook niet altijd toelaten..

  [ # 11 ] 24 October 2010 08:59 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  342
Geregistreerd  2009-11-08

Dorian - 24 October 2010 08:02 PM

Pas tijdens Soldaat van Oranje was het applaus dat werd gegeven ook op 1 hand te tellen. Iedereen zat volgens mij ook zo in het verhaal dat dat gewoon ‘vergeten’ werd, plus dat de overgangen het ook niet altijd toelaten..

Ben bij de 1e try-out geweest en WOW wat een mooie voorstelling!! Kan me niet eens meer herinneren hoe vaak er is geklapt zo in het verhaal zat ik. Wat ik nog wel weet is, dat er heel hard werd geklapt voor bepaalde decors en dan weet jij wel bij welke!!  😉

   Handtekening   

Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away

  [ # 12 ] 24 October 2010 09:18 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

spriet - 24 October 2010 08:26 AM

Wat ik pas irritant vind is dat mensen gaan klappen als een bepaalde acteur/actrice opkomt.
Laat eerst maar eens zien wat je kan, en dan pas bepaal ik of ik wel of niet wil klappen.

In Londen heb ik dat al wel meerdere malen meegemaakt. Maar dat komt omdat je daar nog meer hebt dat de mensen echt voor een bepaald acteur komen. Heb het destijds meegemaakt met Elain Page in The King and I. Zij kwam op, had nog niets laten zien, maar kreeg wel een oorverdovend applaus.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 13 ] 24 October 2010 09:57 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Whoopi kreeg er ook één van toch wel een paar minuten. Ik snapte het ergens wel omdat het wel speciaal was dat ze ‘back in the habbit’ was natuurlijk maar ik (en volgens mij zijzelf ook) had toch wel snel zoiets van “nou is het mooi geweest, hou nu maar op, kunnen we verder met de voorstelling”.

Wat ik vooral irritant vind is als het op momenten gebeurt dat het gewoon niet past. In dramatische musical zitten vaak ook wel 1 of meerdere applauusmomenten, maar wanneer het daarbuiten gebeurd haalt het je uit het verhaal en mist het publiek wat of worden de spelers opgehouden.
Bij SYTYCD deed Junes aan het eind van zijn Dance for your Live een tapdancestuk. Heel leuk, maar na een paar seconden hoorde ik er al niets meer van doordat het publiek heel hard begon te klappen en joelen. En daar was het dus absoluut het moment niet voor. Daar heb ik me wel even aan geërgerd.

Het valt me trouwens wel op dat er tegenwoordig vaak na elk nummer en soms zelfs na eleke scène geklapt wordt en ja, dat haalt het me echt wel uit het verhaal.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 14 ] 24 October 2010 10:26 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Ik vond het vervelend dat er tijdens het 25th Anniversary Les Miserables concert (‘s middags)  tot twee keer toe (Alfie Boe en Colm Wilkinson)  door die laatste noot van ‘Bring Him Home’ werd geapplaudiseerd.  Ik dacht, “wacht nou heel even… ” :sad:

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 15 ] 24 October 2010 10:48 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  148
Geregistreerd  2009-01-14

g.devries - 24 October 2010 09:57 PM


Bij SYTYCD deed Junes aan het eind van zijn Dance for your Live een tapdancestuk. Heel leuk, maar na een paar seconden hoorde ik er al niets meer van doordat het publiek heel hard begon te klappen en joelen. En daar was het dus absoluut het moment niet voor. Daar heb ik me wel even aan geërgerd.

Het geklap bij dit soort tv programma’s wordt vaak gestart door een publieksopwarmer en wordt dus eigenlijk gewoon geregiseerd. Daar is het publiek dus inderdaad gewoon echt klapvee. Bij musicals is dat niet het geval.

 1 2 3 >  Last ›
1 of 5
‹‹ Stemmen tegen de BTW verhoging      - ››