Vraagje
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  716
Geregistreerd  2010-11-28

Hi,

een tijdje geleden heb ik de Nederlandse Musical Top 50 CD gekocht (die was toen bij Blokker te koop).
Op die cd staat o.a. het liedje Kom er in uit Beauty and the Beast (gezongen door Lumière/Carlo Boshard ).
Op en gegeven moment zingt Lumiere:

En misschien
valt de baas op een blondine!

Dat slaat dan dus op Belle, die gespeeld door Chantal, een blonde pruik draagt.

Ik ben zelf niet naar B&B geweest, maar uit de krochten van mijn geheugen diepte ik een eens gezien interview bij Life&Cooking; op met Celine Purcell (toen understudy of alternate of iets wat daar op lijkt, voor Belle) en daarin werd gezegd dat Belle als Celine (of Brigitte) haar speelde een bruine pruik droeg.

En bij het horen van het liedje dacht ik dus, wat zingen ze dan à³à³it als Chantal dus nà­et op is, want dan is er geen blondine meer.

Ik weet het, het is echt een super stom klein feitje en het is al een hele tijd geleden dat deze musical te zien is geweest hier, maar à­edere keer als ik het liedje hoor dan vraag ik het me weer af.
Dus ik dacht, ach ik kan het proberen, misschien iemand die het weet? Laten ze de tekst weg, maken ze er iets anders van, zingen ze gewoon consequent dat ze blond is?

Ik hoop dat iemand het weet en dat ieder die het niet weet niet hevig ontstemd is over de eigenlijke stupiditeit van deze vraag (A).

Ik weet niet of dit de juiste plek is voor zo’n vraag, maar ik kon het oude Beauty and the Beast topic niet vinden dus tsja…

[ Gewijzigd: 25 August 2011 07:12 AM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 10 June 2011 05:26 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Ik vind het een superleuke vraag! Helaas weet ik het antwoord niet, maar ik ben er best benieuwd naar! 😊

  [ # 2 ] 10 June 2011 05:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb me dit ook een tijdje afgevraagd na het zien van de voorstelling met Chantal. Gelukkig heb ik daarna Brigitte ook gezien en werd mijn vraag beantwoord. Het was: En wie wet, valt de baas op de brunet.
Niet echt mooi dus, omdat beide woorden veranderd zijn tot niet bestaande woorden om het maar te laten rijmen.

  [ # 3 ] 10 June 2011 05:46 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  716
Geregistreerd  2010-11-28

aah je bent nu echt mijn held dat je het antwoord hebt 😛! Dank je wel!

En inderdaad beetje gemakkelijk er vanaf gemaakt, maar ja, nu weet ik in ieder geval het antwoord.

Thanks ^^