@ Brammetje
- Er is geen land waar de bevolking niet van kortingen houdt. Het is echter tekenend dat een aantal Nederlandse marketingbedrijven (“gespecialiseerd” in theater) kortingsacties standaard inbouwen als marketingtool. Als de marketingmix correct is dan zou een kortingsactie een laatste middel moeten zijn en NIET onderdeel van de reguliere marketingcampagne.
- Denk je dat kaartenkopers die voor de halve prijs naar een show gaan een ander zullen aanbevelen om kaarten zonder korting te boeken? In de praktijk zullen ze zeggen: “mooie show maar wacht maar even op de volgende actie”.
@ Hanstmf
- Ik ben niet tegen kortingsacties zolang deze discreet en gericht worden uitgevoerd. Dan kan je die extra 30% binnen halen zonder je show in waarde (naar de buitenwereld toe) te laten dalen. Vroeger kozen producenten ervoor om previews tegen gereduceerde prijzen aan te bieden. Deze niet-schadelijke korting zorgde ervoor dat koopjesjagers snel de show gingen kijken en een ieder wist dat na de opening de kaarten duurder waren. De koopjesjagers zorgden voor mond tot mond reclame. Je zult moeten toegeven dat twee weken voor een grote gala première een 2 voor de prijs van 1 actie aan het gehele See ticket bestand zenden een verkeerde uitstraling heeft. (heb jij ook de UNIEKE actiecode 244? 😊 )
- Producenten ontvangen geen inkomsten van de horeca in het theater en de winst op merchandising en programmaboeken is te verwaarlozen nadat inkoopsprijs, verkoopteam, theaterafdracht (25%) en btw (19%) er van af zijn gehaald. Deze “inkomsten” maken de korting die gegeven wordt op kaarten nooit goed.