14 of 15 | ‹ First  < 12 13 14 15 > 
Avenue Q 2015/2016
  [ # 196 ] 04 April 2015 07:21 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik kan me voorstellen dat ze de officiële poppen (nog) niet gebruiken aangezien één pop $10,000 kost… Ik weet niet of 3 and a Crowd ze nog heeft liggen, maar zo niet dan is dat een flinke investering voor een paar net afgestudeerden…

Maar inderaad, omdat ze het logo e.d. wel gebruiken op social media is het inderdaad een beetje scheef.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 197 ] 04 April 2015 07:53 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Het was toch ook een eigen vertaling (en dus misschien wat amateuristisch?), in de de HOOP dat de show naar Nederland zou komen?
Waarschijnlijk is dit opgenomen voordat bekend was dat Avenue Q daadwerkelijk komt…

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 198 ] 04 April 2015 08:20 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  74
Geregistreerd  2012-06-16

Er was voor dat Popster begon niet bekend dat Avenue Q naar nederland zou komen en is ook niet dat door dit programma ze sponsort of dat de winnaar er in mag. Staat beide los van elkaar ik weet vanuit SBS dat ze daar niet mee bezig zijn. Avenue Q is enkele jaren terug al naar nederland gehaald maar toen net voor premiere terug getrokken.

  [ # 199 ] 13 April 2015 11:42 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Volgens Facebook en Twitter zou Avenue Q naar Nederland komen. Blijft deze belofte beperkt tot een optreden in SBS6’ Popster? Of komt de musical echt? Musicalworld.TV ging op zoek naar antwoorden en maakte de volgende videoreportage.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 200 ] 13 April 2015 12:46 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

De UK tour komt er ook weer aan. Ik heb nog niets gezien van het Nederlandse materiaal, maar ik adviseer bij voorbaat om ‘m in Londen te bekijken. Vorig jaar zelf gezien en het was hilarisch. Ben toch bang dat het in Nederland en met een vertaling inleverd op kwaliteit/ de briljantie van de originele teksten.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 201 ] 13 April 2015 01:17 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Het interview van Frans geeft een eerste antwoord op de vragen die leven, dank daarvoor. Voorlopig dus nog een droom, en misschien vanaf najaar 2016 realiteit?

  [ # 202 ] 13 April 2015 01:18 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ben benieuwd wat hiervan terecht komt. De producent met wie ze uiteindelijk in zee gaan moet hele diepe zakken hebben als ze trouw willen blijven aan het origineel (ook qua poppen dus).

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 203 ] 14 April 2015 11:36 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

Ik vind het een beetje een vreemd filmpje. Goed dat Frans die vragen stelt inderdaad, want die dingen vroeg ik mij ook af.

Deelname aan een talentenjacht heeft toch niets te maken met een professionele show op de planken brengen?

Die ene jongen zegt dat hij zelf de vertaling heeft gemaakt, maar mocht de show er echt komen, dan moet er echt wel een professionele vertaler het werk gaan doen, want deze jongen is totaal geen vertaler.
Dan vraagt Frans hoe het zit met het productionele, dan zegt die jongen dat hij daar ook totaal geen ervaring mee heeft en dat ze maar een beetje moeten kijken. Vervolgens zegt de andere jongen dat hij ook geen deel hoeft uit te maken van de cast.

Wat hebben deze 3 dan eigenlijk te bieden? Als er een productiebedrijf is dat deze show wil gaan maken, dan zullen er professionele acteurs, vertaler en productiemensen ingehuurd worden, dan zitten deze 3 toch alleen maar in de weg?

Ook moeten ze erg oppassen met dit soort media dingen en nep-poppen die er verdacht veel op lijken, in verband met de rechthebbenden van de show in het buitenland. Je kan niet zomaar aan de haal gaan met dit soort dingen op deze manier.

  [ # 204 ] 14 April 2015 12:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vind het ook heel vaag. Als ik het goed begrijp hebben zij met z’n drieën de rechten gekocht en zoeken ze nu een producent om die rechten aan door te verkopen?

En zei Frans nou dat het 2014 is? 😊

  [ # 205 ] 14 April 2015 01:03 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

“Als ik het goed begrijp hebben zij met z’n drieën de rechten gekocht en zoeken ze nu een producent om die rechten aan door te verkopen?”

Ja, dat moet wel, anders heb je natuurlijk helemaal niks. Of ze zoeken een producent die ze wil “sponsoren” ofzo, zodat ze die rechten kunnen kopen met het geld van die producent?

Tot nu toe zijn dit de feiten:

Jongen gaat op vakantie en koopt daar een leuke pop in een winkel omdat hij zoveel op Rod lijkt. Vervolgens mailt hij naar de winkel of ze de andere karakters ook (enigszins) na willen maken. Dan geeft hij zich op voor een talentenjacht en doet mee met deze namaak poppen. En geeft er vervolgens de naam “Avenue Q” aan, en denken nu iets in handen te hebben?

Nu denk ik dat het voor een optreden of talentenjacht nog niet zo’n probleem is, maar een producent wil hier natuurlijk niets mee te maken hebben.

  [ # 206 ] 15 April 2015 12:39 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  148
Geregistreerd  2008-11-06

Dave - 14 April 2015 01:03 PM

“Nu denk ik dat het voor een optreden of talentenjacht nog niet zo’n probleem is, maar een producent wil hier natuurlijk niets mee te maken hebben.

Waarom zou een producent hier NATUURLIJK niets mee te maken willen hebben? Waarom zou er geen producent zijn die hier wel mee verder zou willen? Ik vind het jammer dat er vaak zo negatief gedaan wordt.

Ik vind het wel lef hebben. Zoveel mensen roepen dat ze een productie graag willen zien of spelen, zij gaan er wel voor. Of het lukt moeten we afwachten, maar ik gun het ze van harte en hoop dat het lukt.

  [ # 207 ] 16 April 2015 08:25 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

AMEN! Ik vind het juist stoer dat jonge mensen dit soort initiatieven nemen! Ik wens hen alle succes!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 208 ] 16 April 2015 09:09 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Vind het tof als je durft als producent of als enthousiasteling, maar vind het ergens ook ergerlijk dat het lijkt alsof ze niet echt een plan hebben klaarliggen.  Kan me goed vinden in Dave zn view hierop. Je hebt wel een grote partij nodig wil je dit professioneel op de planken zetten, en wat is dan de toegevoegde waarde van drie enthousiastelingen die wel de rechten hebben, maar geen van allen een professionele acteur, vertaler, oid zijn?  Desalniettemin zou ik het leuk vinden als het wat wordt, maar ik ben een beetje skeptisch. Zeker omdat Avenue Q in mijn ogen geen productie is die je ‘makkelijk’ neerzet (zoals bijvoorbeeld Rent die vaak wordt gespeeld ook in het amateurcircuit) met een paar acteurs, goede vertalingen etc.  Poppenspelen, de teksten vertalen, en de juiste acteurs hiervoor vinden lijkt me een behoorlijke uitdaging.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 209 ] 16 April 2015 11:07 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

JessicaU - 15 April 2015 12:39 PM
Dave - 14 April 2015 01:03 PM

“Nu denk ik dat het voor een optreden of talentenjacht nog niet zo’n probleem is, maar een producent wil hier natuurlijk niets mee te maken hebben.

Waarom zou een producent hier NATUURLIJK niets mee te maken willen hebben?

Omdat geen enkele producent natuurlijk zoveel geld gaat betalen voor de rechten en vervolgens het geld en de rechten zomaar wil weggeven aan 3 kinders die zelf aangeven dat ze niet kunnen produceren, vertalen of erin meespelen. Zo werkt het nu eenmaal niet.

Daarnaast wil geen producent natuurlijk in zee met mensen die in de media letterlijk uitleggen dat ze fraude aan het plegen zijn met een merknaam en nagemaakte poppen.

  [ # 210 ] 17 April 2015 09:28 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Beetje kort door de bocht, Dave. Deze manier van “produceren” is helemaal niet onbekend. Het gebeurt heel erg vaak dat een musical “ontdekt” wordt door een aantal acteurs/zangers die helemaal enthousiast zijn over het verhaal. Vervolgens gaan ze op zoek naar mensen die het willen maken. Deze drie hebben dat heel slim gedaan door SBS als podium te gebruiken. En ik vind het voor ze pleiten dat ze direct aangeven dat het om de show gaat en niet om henzelf.

‹ First  < 12 13 14 15 > 
14 of 15
‹‹ Aspects of Love      Flodder ››