1 of 2 |  1 2 > 
Frozen : Idina Menzel in nieuwe Disneyfilm
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

De nieuwe animatiefilm van Walt Disney wordt een “episch avontuur”.

Dit jaar moet eerst Wreck-It Ralph (zie trailer) nog in de bioscoop verschijnen, maar achter de schermen wordt er natuurlijk al gewerkt aan de volgende animatiefilm van Walt Disney. Die film heet Frozen en wordt geregisseerd door Chris Buck (Tarzan, Surf’s Up) en geproduceerd door Peter del Vecho (Winnie the Pooh, The Princess and the Frog).

We wisten al langer dat het verhaal (losjes) gebaseerd was op De Sneeuwkoningin — een sprookje van de Deense schrijver Hans Christian Andersen — maar nu gaf de studio ook de eerste, officiële details vrij van wat omschreven wordt als “een episch verhaal vol avontuur en humor”.

Frozen speelt zich af in een vervloekt koninkrijk waar het eeuwig winter is. Om een einde te maken aan de ijselijke betovering, gaat Anna samen met de dappere bergbewoner Kristoff op zoek naar de Snow Queen. Op hun avontuur om het koninkrijk te redden, zullen ze extreme temperaturen moeten overwinnen en Mount Everest-achtige bergen beklimmen, waar vreemde wezens en magie om elke hoek schuilen.

Kristen Bell leent haar stem aan de jonge, dromerige meid Anna en Idina Menzel zal de rol inspreken van Elsa the Snow Queen. Beiden vrouwen zullen naast praten ook zingen, want Frozen wordt een met de computer geanimeerde musical (à  la Tangled). De liedjes worden geschreven door het Broadway-koppel Robert Lopez en Kristen Anderson-Lopez. Hij en zijn vrouw schreven eerder al de muziek en de tekst voor liedjes in de tekenfilm Winnie the Pooh.

De film (in 3D) wordt in de Amerikaanse zalen verwacht in november 2013.

Bron : http://animatie.blog.nl/disney/2012/06/12/eerste-details-uit-frozen

  [ # 1 ] 01 December 2013 01:41 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Willemijn Verkaik zal de rol van Elsa, de Sneeuwkoningin, inspreken en Noortje Herlaar zal de stem van Anna inspreken in de Nederlandse versie.

Overige stemmen in de Nederlandse versie zijn voor Carlo Boszhard, Oren Schrijver en Benja Bruijning.

Willemijn zal ook de zangstem van Elsa zijn in de Duitse versie, maar Dina Kürten zal de spreekstem van Elsa zijn in die versie.

Hier is alvast de Duitse versie door Willemijn, Lass jetzt los:
http://www.youtube.com/watch?v=8nBWD8fmdA4

Frozen’ draait vanaf 11 december 2013 in de Nederlandse bioscopen.


Ik ben zelf wel blij met Willemijn voor de Nederlandse versie, want de rol van Elsa lijkt kennelijk best wel op die van Elphaba, beide rollen werden ook gespeeld door Idina Menzel in de originele versie.

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 2 ] 01 December 2013 02:09 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Frozen is een soot Wicked-light. Anna is een mengeling van de ene keer Glinda, andere keer Nessarose en Elsa is gewoon Elphaba. Het grote nummer van Elsa Let it Go, had ook zo in Wicked gepasst.

  [ # 3 ] 01 December 2013 02:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

De eerste reacties zijn ontzettend positief. Ben heel erg benieuwd.

  [ # 4 ] 02 December 2013 01:27 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Ja, ik heb ook alleen maar positieve reacties gelezen. Ben ontzettend benieuwd.

En ik heb inderdaad ook gehoord dat Elsa heel erg lijkt op Elphaba, dus daarom was ik zo blij dat ze Willemijn ook gevraagd hebben voor de Nederlandse en Duitse versie.

Ik heb trouwens nog een paar liedjes geluisterd en ik wist helemaal niet dat Kristen Bell zo goed kon zingen?

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 5 ] 03 December 2013 06:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  667
Geregistreerd  2005-04-26

Ik heb de reclame gezien van Frozen en mij lijkt het wel een leuke film. Ik heb het al op mijn kalender genoteerd.

   Handtekening   

Bestel mijn griezelroman de twee broers van Dracula
klik hier

  [ # 6 ] 03 December 2013 10:21 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

volgende week woensdag naar de NL versie met mijn dochter 😊 .
heel veel zin in!

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 7 ] 03 December 2013 10:26 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Wil ook wel, maar mijn neefje en nichtje (11&9) willen niet. Die gaan liever naar The Hobbit 2 of The Hungergames 2…

[ Gewijzigd: 10 December 2013 05:20 PM by Madelonne ]
   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 8 ] 10 December 2013 04:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

En nu ook de Nederlandse versie van “Laat het los” https://www.youtube.com/watch?v=eIaHuneraH8&feature=youtube_gdata_player

Is dit trouwens het enige nummer wat Willemijn heeft ingezongen of is er nog 1 nummer? Het lijkt me trouwens echt een leuke film. Ben benieuwd!

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 9 ] 10 December 2013 04:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Volgens de soundtrack wordt For the First Time in Forever (en de reprise) ook door Elsa gezongen (als duet met Kristen Bell). Er is ook nog het nummer Frozen Heart wat door de gehele cast wordt gezongen, maar ik weet niet of Elsa daar solozinnen in heeft.

  [ # 10 ] 10 December 2013 05:44 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Elsa zingt wat regeltjes in beide versies van For the first time in forever, maar dat is redelijk verwaarloosbaar, Let it got is echt haar moment. Frozen Heart is een mannenkoor, niets solo.

Ik heb de film afgelopen zaterdag gezien in Antwerpen, visueel wederom verbluffend, maar het is wel echt een Rapunzel/Tangled-aftreksel. Klaske heeft er een heerlijk stuk over geschreven, misschien kan ze dat hier nog posten. 😉

Ik hou overigens m’n hart vast voor de Nederlandse versie, ik heb tot nu toe alleen nog Zomer gehoord in het Nederlands en dat was één groot klemtoon-ongeluk. Waar is de tijd dat er werd vertaalt door mensen die kunnen vertalen? Qua liedteksten zitten de Nederlandse nasynchronisaties tegenwoordig op het niveau van de Vlaamse versies en dat is zeer zeker geen compliment. Ik mis de tijd van De Klokkenluider, Hercules, Pocahontas, A Goofy movie…

  [ # 11 ] 10 December 2013 06:57 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik heb de film nog niet gezien, maar heb Let It Go in het Engels, Duits, Nederlands en Vlaams gehoord. Ik denk dat ik de Duitse vertaling zelfs nog verkies boven de Engelse. Sowieso klinkt de zangeres van de Duitse versie (hmm… hoe heet ze ook alweer?) een stuk beter dan Idina Menzel. Volgens mij heeft zij haar stem helemaal kapot gezongen bij Wicked…

Betreft de Vlaamse en Nederlandse vertaling van Let It Go: ik vond beide vertalingen niet helemaal lekker lopen. De Vlaamse hang duidelijker dichterbij de originele tekst, terwijl de Nederlandse versie bijna een nieuw nummer lijkt. Zinnen als “ik rijs uit de kilte op (...) op deze hoge top”, daar zou ik me voor schamen als vertaler… Iemand enig idee wie de vertalingen deed?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 12 ] 12 December 2013 03:20 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Frozen is genomineerd voor twee Golden Globes in de categorieën Best Animated Feature Film en Best Original Song (Let It Go)

  [ # 13 ] 24 December 2013 05:47 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  667
Geregistreerd  2005-04-26

Ik ben al naar de film geweest en de liedjes waren erg mooi. Verhaallijn was spannend en in het begin kwamen de liedjes wel achter elkaar en daarna niet meer. Computer animatie vind ik ook erg goed gedaan.

   Handtekening   

Bestel mijn griezelroman de twee broers van Dracula
klik hier

  [ # 14 ] 24 December 2013 08:16 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik kom te weinig op het forum! Tim heeft weken geleden al stille hint gegeven dat ik mijn mening moet delen.

Dus… welkom bij de lange versie van mijn mening over Frozen, Disney’s laatste film. Dit kan spoilers bevatten. Veel spoilers.

Wel… wat kan ik zeggen? Het is een goede film. Beter dan Brave (niet dat dat moeilijk was, ik heb een gruwelijke hekel aan Brave) maar lang niet zo goed als Tangled. En vergelijkingen met Beauty and the Beast zijn absoluut niet aan de orde.

Zullen we beginnen met het positieve? Ja, waarom ook niet. Positief, het ziet er geweldig uit. De visuals, vooral die van Elsa’s paleis zijn adembenemend. Maar dat gaat direct over in wat minder positiefs. Het ziet er goed uit, maar de stijl is bijna identiek aan die van Tangled. Dus op één scène na, niets wat ik nog niet eerder gezien heb. Ik las eerder dat Rapunzel een cameo heeft in de kroningsscène. Dus wat ik eerder gezegd heb klopt: als je in de wereld van Tangled een verkeerde afslag neemt, kom je uit in Arrendelle. Deze koninkrijken liggen duidelijk naast elkaar.

Andere goede dingen? De relatie tussen Elsa & Anna is leuk en geloofwaardig. Songs zijn redelijk maar geen knallers als ‘Under the Sea’ of ‘Beauty and the Beast’.

Ik heb diverse keren hardop gelachen, maar ik kan niet herinneren waarom…

En nu op naar het leuke gedeelte! De film krijgt van mijn als ondertitel: Plothole, the movie. (Pas op. Spoilers).

Verhaal
De opening. Geweldige song, Frozen Heart, een fijn groot koor van gespierde mannen die in het ijs hakken. Maar waarom kijken we hier naar? We zien deze mannen nooit meer terug. Is het echt alleen om te laten zien dat Kristoff een schattig jongetje was met een schattig rendier? En hij wil graag een ijshakker (nieuw woord) worden? (Kristoff, niet het rendier). De opening van Pocahontas had hetzelfde soort koor, maar die mannen kwamen continu terug in het verhaal en droegen wat bij.

Natuurlijk, personages introduceren is goed, maar het roept wel veel vragen of. Ik ging er eerst van uit dat Kristoff’s vader één van deze mannen zou zijn, maar dat kwam niet. Dit kind staat alleen op de wereld, geen van de ijshakkers kijkt naar hem, waar zijn zijn ouders? Waarom letten die mannen niet op als er een klein kind van 5 naast hen staat te werken? Hij kan zo in het water vallen en onder het ijs terecht komen! Dit is niet ongevaarlijk werk. Ik zou het zo leuk vinden als een Disney personage eens een keer 2 ouders had, die het alle twee overleven.

Nee, het blijkt dat dit kind een wees is en hoewel Arrendelle er heel welvarend uitziet, er is geen weeshuis. Kinderen zonder ouders worden aangemoedigd door de bossen te zwerven, op straat te slapen en geadopteerd te worden door trollen. Wie op deze wereld dacht: Ja, dit is een goed idee! We laten Kristoff Anna en haar ouders bespioneren als zij bij de trollen komen, en dan zegt één van de trollen ‘ik ga jullie houden!’ WTF?

Om even een musical associatie tussen door te gooien: Denk ‘Dit is de Jacht’ uit Drie Musketiers.

Nu dat we toch bij de trollen zijn… Ik snap het echt niet. Blijkbaar hebben trollen magische krachten in deze wereld, maar niet zo magisch dat ze alles kunnen. Maar ze weten wel veel van magie. Waar komt hun kracht vandaan? Waar komt Elsa’s kracht vandaan? Ik hoef niet alles uitgespeld te krijgen, maar een Ijs of Sneeuw-godin of iets dergelijks zou wel welkom zijn geweest en meer geloofwaardig. Ik geloof het niet dat random wezens random krachten krijgen toegekend. En hadden de trollen die informatie van ‘act of true love’ gelijk in de proloog kunnen geven? Waarom niet gelijk al die informatie aan de ouders (die dat toch moeten weten) meedelen, dat is toch handig voor Elsa? Alleen om dat het plot-wise handiger uit komt? En waarom trekt Kristoff zijn bek niet open? Hij was er bij in die proloog? Of was ie zulke belangrijke informatie vergeten? Ik zou toch serieus gaan praten met ‘mijn familie’ als ik Kristoff was.

Overigens, sinds de uitvinding van de uitdrukking ‘Big-Lipped-Alligator-Moment’ (zoek maar op, op Youtube), is er geen liedje geweest dat meer Big-Lip-Alligator-ig is dan ‘Fixer Upper’. We hebben haast, we zijn in gevaar, de hoofdpersoon Anna is bijna dood. En de trollen gaan een liedje zingen hoe perfect Anna en Kristoff bij elkaar passen. Sorry? Dat was totaal niet nodig! Anna en Kristoff gingen prima de juiste richting op, met een beetje hulp van een rendier en een sneeuwpop. Vanaf het moment dat Anna en Kristoff elkaar ontmoete in de winkel is het heul duidelijk dat deze 2 samen gaan eindigen. Daar hadden we geen liedje voor nodig.
En zoals elk goed Big-Lipped-Alligator-Moment, hebben we het hier nooit meer over. En we zien de trollen ook nooit meer terug. Ook niet in de epiloog (of ik moet ze gemist hebben).

Oké door met het volgende grote onderwerp: Elsa’s krachten.
Zoals gezegd, ik hoef niet alles te weten over die krachten, waar ze precies vandaan komen. Maar als we in een wereld vol Dreuzels zijn en er is één Heks, dan wil ik daar graag wat meer achtergrondinformatie over hebben! Blijkbaar is er iets in de verhaallijn verwijderd en niemand dacht er aan om het te vervangen voor een andere/kortere verklaring.

Eerste vragen: Voordat Anna’s herinnering uit haar geheugen gewist wordt, waren er geen bediendes of hovelingen in het paleis die van Elsa’s krachten af wisten? Het ziet er uit of Elsa en Anna wel vaker midden in de nacht uit bed sluipen om sneeuwvlaktes te veroorzaken in de balzaal. Er moet toch een knecht of een kamermeisje zijn die al die sneeuw (of het smeltwater) weer opruimt als ze uitgespeeld zijn? Alles gaat prima tot Anna per ongeluk een ongeluk krijgt.

Volgende vragen: Hoe kun je leren je krachten te controleren als je onder de mensen bent, als je compleet afgesloten wordt van de wereld? Zou het niet logischer zijn om Elsa continu bij anderen te laten zijn? Hoe kan ze oefenen zonder mensen?

Ter aanvulling: Waarom, als Elsa een probleem heeft, het volledige paleis voor 10 jaar afsluiten? Was er niemand die wilde weten wat er aan de hand was? Waarom gaan haar ouders op de Willy-Wonka-Tour? Vooral als ze blijkbaar belangrijke handelspartners hebben. Als je je kroonprinses opsluit, zou je dan niet de volgende in lijn voor de troon wat koninklijke manieren en lessen bijbrengen? Ik snap het niet. Haar vader was zag er goed uit, maar dat doet er nu niet toe.

Andere vraag: Zou het niet interessant zijn geweest om iets meer te zien hoe Elsa probeert haar krachten onder controle te houden, een paar keer falen en dan denken dat het haar gelukt is?

Voor zover Elsa’s krachten.

Op naar een van de belangrijkste onderdelen van een sprookje en een Disney film: De slechterik.

We zitten in Frozen zonder slechterik. Tot de laatste 5 minuten. Een goede Disneyfilm heeft een goede slechterik, met een nog beter slechterikken-liedje. “Poor Unfortunate Souls”, “Be Prepared”, “Friends on the Other Side”, stuk voor stuk nummers die het hoogtepunt van de film kunnen zijn, waar je naar uit kijkt. Dat dit ontbreekt in Frozen… het is een groot gemis.

Vanaf he begin weten we dat Elsa niet de slechterik gaat zijn. We zien haar opgroeien, we zien de liefde tussen haar en haar zusje, tussen haar en haar ouders, haar spijt als ze Anna’s ongeluk veroorzaakt. Er is geen mogelijkheid dat dit de slechterik gaat zijn. Dus weten we dat het sneeuwmonster ook geen slechterik is. Want zelfs ruziënde zusjes sturen geen sneeuwmonsters achter elkaar om elkaar te vermoorden. Gewoon elkaar een beetje bang maken.

Die knakker uit Weselton is zo’n irritant bijfiguurtje, hij kan de slechterik ook niet zijn. Ik heb geen moment gedacht dat dat het plan zou zijn.

He feit dat Hans de slechterik zou zijn wist ik al. Het script stond online voor de film uitkwam en ik had het al gelezen. I don’t really care about Hans. Ik wil een slechterik waar ik een haat/liefde gevoel voor haar heb. Maar als een personage 95% van de tijd goed is, zonder enige aanwijzing dat dit zou veranderen, dan is het 5 minuten voor het einde te laat om dat om te gooien. Je schept bepaalde verwachtingen bij je publiek, dat opeens 180 graden bijstellen is ongeloofwaardig. Je gelooft nooit dat deze jongeman een bedreiging gaat zijn. Maar zou het niet geweldig geweest zijn als er kleine hints van zijn slechtheid zichtbaar zouden zijn geweest. Dat je als bij een poppenkast kan roepen “Anna, nee, kijk uit, achter je!” Hints die je langs je heen laat glijden, maar dan aan het einde bedenkt: “Oh my God, waarom zag ik het niet!” En dan een tweede keer moet kijken om de hints bewust te zien. The good guy turning evil is één van de interessantst aspecten die je in een verhaal kan hebben, maar het is niet heel goed uitgewerkt hier.

En terzijde: Hoe ongelooflijk achterhaald is het als de slechterik, terwijl the good girl, ligt dood te gaan en bijna uitgeschakeld is, zijn hele plan uit de doeken gaat doen en neerkijkt op the good girl? Zelfs de meeste superheldenfilms proberen dit te vermijden. Nee, dit is wel heel goedkoop. Er is zelfs een website waar alle dingen die een superslechterik niet moet doen zijn verzameld:
http://eviloverlord.com/lists/overlord.html

Nog een laatste dingetje over Hans. Wat voor oerstomme actie is het van Anna om te zeggen: “Ik ga mijn zus zoeken, deze man (die mijn ware liefde is) zal het koninkrijk besturen. Zelfs al weet ik niet hoe lang ik weg blijf en of deze man mijn koninkrijk kent / weet hoe die het moet besturen… hij heeft de leiding!” Ik weet hoe dom je kan worden van ware liefde, maar dit is wel heel dom en naïef.

  [ # 15 ] 24 December 2013 08:16 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Tijdsverloop is altijd lastig in sprookjes, maar in dit geval is het wel heel kort. Volgens mij duurt de hele film 1 dag (als de proloog met de jeugd van Elsa en Anna voorbij is). Wat irritante vragen op roept als: Hoe weten we dat het inderdaad een eeuwig durende winter is? Hoe weet Kristoff gelijk zo zeker dat hij geen werk meer heeft aangezien hij ijs verkoopt?

Om nog even door te gaan: Wat gebeurt er in die 3 jaar tussen de dood van Elsa & Anna hun ouders en Elsa’s kroning: Wie runt het koninkrijk? Waarom 3 jaar wachten, alsof er opeens een lakei wakker werd en dacht: “Oh stom vergeten!” Als ze meerderjarig moet zijn of zo, zeg het even! Ik geloof anders niet dat die kroning 3 jaar duurt om te organiseren. Wij deden dat in Nederland in 3 maanden! En was het paleis niet opgesteld tijdens de begrafenis/bijzetting van de koning en koningin? Als Flynn & Rapunzel langs komen voor Elsa’s kroning, dan zouden ze toch ook wel langs komen voor de begrafenis.

En dan nog iets. De snelheid van het verhaal, behalve dat de songs onevenwichtig verdeeld zijn over het verhaal, ik snap dat de jeugd van tegenwoordig gewend is om elke 2 seconden een explosie te zien en dat ze proberen zich daaraan aan te passen. Maar het verhaal doet nergens een stapje terug om even op adem te komen. Elke minuut moet er blijkbaar iets actie-gerichts gebeuren. Reflect and pause is hier onbekend. De enige pauzes die de film kent is om overbodige liedjes te zingen.

Een laatste irritante toevalligheid: Ik denk dat het wel heul toevallig is dat in een winkel die zo goed als uitverkocht is er nog precies één sneeuw-outfit en één paar sneeuwlaarzen over is en ze zijn exact Anna’s maat. En als ze niet in haar maat waren: Wie gaat er nou de bergen in me een stel veiligheidsspelden in haar zak?

Personages
Elsa, ik vind d’r leuk. Maar ik had graag meer van haar gezien. Haar verhaal is zo veel interessanter dan Anna’s. Het enige wat ik minder aan haar vond is dat als ze haar outfit veranderd, ze begint te lopen als een diva. Als dit haar ware zelf is,dan zou ze in de finale scènes ook zo moeten lopen. 

Anna, meh, nee, geen fan. Haar uiterlijk lijkt te veel op die van Rapunzel dat ze zusjes zouden kunnen zijn. Ze heeft geen grammetje originaliteit en ze verandert ook van haarkleur. Het is leuk dat Disney ons wil doen geloven dat de relatie tussen prinsessen en prinsen (of vervangende prinsen) beter gefundeerd is dan Assepoester en Sneeuwwitje en hoe ze er mee spelen met Anna en Hans vs. Anna en Kristoff. Wat ik minder leuk vind is dat het zo’n ontzettende tiener rom kom is geworden. Ze moeten samen wat slechteriken verslaan, het meisje deelt een klap uit zodat we zien hoe zelfstandig ze is en dat ze haar mannetje staat; hij redt haar, zij redt hem et voilà ! Ze zijn verliefd en hebben een relatie gebaseerd op wederzijds begrip.
Ik vind het vreselijk dat ze zo naief is, ik denk steeds ‘Nee, domme doos! Denk nou eens na!’ Al is het wel leuk als ze probeert om koninklijk te doen en Kristoff bevelen geeft.

Kristof is eigenlijk heel gemiddeld. Gewoon een gemiddelde good guy.

Hans is ook heel gemiddeld. Niet heel interessant. Hij had heel interessant kunnen zijn. Maar de schrijvers besloten anders.

Olaf… Ik kan het niet helpen, maar ik kan hem niet uitstaan. Van alle personages in de film gilt hij gewoon ‘MARKETING!!’ Ik moet toegeven dat hij minder irritant is dan ik vanuit de trailer verwacht had. Olaf is een goede hint naar de jeugd van Elsa & Anna en hun sneeuwspelletjes. Ik denk wel dat het een gemiste kans is geweest om Kristoff niet aan Olaf uit te leggen hoe hitte en zomer werken voor een sneeuwman. “Somebody must tell him” zou niet zo maar gezegd moeten worden, net als het nummer zomer. Er had meer ingezeten dan behalve de zin “Some things are worth melting for”. Aan het eind als hij het vuur aansteekt en zijn hand/takje brandt, is het te makkelijk hoe hij weet om het weer uit te maken en hij is me niet verbaasd genoeg over wat er gaande is.

Sven. Zoals eerder gezegd, hij lijkt te veel als verkeerde-afslag-in-Tangled. Kristoff is te veel als Flynn en Sven is te veel als Max.

Songs
Zoals al vaker genoemd: Let it Go had ook een song kunnen zijn van Elphaba in Wicked. Anna is heel erg Glinda/Nessarose, wat niet helpt met de vergelijkingen. Al is Wicked intressanter. Frozen Heart — Like
Do you want to build a snow man - Like
For the first time in forever — Like (maar het lijkt heel erg op When Will My Life Begin uit Tangled) Love is an Open Door — Hate! (Te modern, het hoort thuis in een Glee-Grease-achtige omgeving, maar niet hier.
Let it Go — Meh, ja, het is een goede song, maarte veel als Wicked en het is nu al te veel opgehemeld. Al kan dat ook komen doordat de rest van de songs/film stukken minder goed is. Reindeer are better than People — Like
In Summer — Kan er uit
Fixer Upper — Hate! Kan er zeker uit. Big Lipped Alligator Moment!

De liedteksten zijn oke, maar niet heel erg memorabel. Gewoon oké.

Conclusie
Over het algemeen, het was oké. Alles was oké. En dat is niet oké. 😉

 1 2 > 
1 of 2