Naar Londen, maar hoe t beginnen?
change_status
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  7
Geregistreerd  2013-07-17

Hoi!
Ik ben nieuw op het forum, en zit al een tijd met een grote, rare, vraag. Zelf ben ik eigenlijk nooit echt met vakantie geweest waarbij ‘wij’ het zelf moesten regelen. Afgelopen September wel naar New York, maar dat was met Doe een wens. Een geweldige ervaring, maar wij hoefde eigenlijk niks te regelen.

Ik zelf ben 20, en ik ben vind ik wel klaar voor een keer alleen op ‘vakantie’. Nu ben ik helemaal gek van ‘the book of mormon’, en ik baalde vreselijk toen ik het niet in Amerika kon zien, en nu het in Europa is, weliswaar Engeland, wil ik erheen.
Mijn moeder wil absoluut niet dat ik ga, maar ik heb zoiets van ‘bedenk maar wat je wil, ik wil gewoon gaan! ‘

Maar hoe begin je ? Tickets online bestellen, kijken voor een hotel in de buurt rond die tijd, om vervolgens de vluchten te bestellen? Eerst vlucht, dan hotel, en dan hopen dat de tickets er zijn?

Dankjulliewel !

Mariska

  [ # 1 ] 17 July 2013 04:51 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Kijk eens op Londen…tips graag in het Europese topic…
Oh tegenwoordig is het Londen…Theatertips graag

[ Gewijzigd: 17 July 2013 04:54 PM by Hanstmf ]
  [ # 2 ] 17 July 2013 05:30 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Er zijn topics die je kunt doorlezen. Het al eerder genoemde theatertips (http://www.musicalworld.nl/forum/viewthread/10615/
en de overige Londen-tips, zoals verblijf en vervoer:
http://www.musicalworld.nl/forum/viewthread/8525/

De laatste zal wat meer van je vragen beantwoorden, daar je kennelijk al hebt besloten wat je wilt zien. 

Maar concreet op je vraag
1. Bepaal hoe lang je wilt gaan.
2. Check wanneer er kaarten beschikbaar zijn. In geval van Book of Mormon, waar niet voor elke dag kaarten beschikbaar zijn lijkt me wijs daar eerst naar te kijken.
3. Kijk of er vluchten zijn die aansluiten op je geplande vakantiedagen. Overweeg evt. ook de eurostar- trein door de tunnel, of de combi boot-trein van Stena.
4. Boek je kaarten voor beiden en zoek een overnachtingsplek. Er is voldoende hotelruimte, en de metroverbindingen zijn dusdanig dat je overal in het centrum gemakkelijk kunt komen.

  [ # 3 ] 18 July 2013 09:42 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ik heb vandaag een citytrip naar Londen besteld via een touroperator (Neckermann), dit al voor de 2e keer. Ze kijken naar goedkoopste trein (de uren van de Eurostar), ze bieden verschillende prijsklassen voor hotels aan, je kan een Oystercard bestellen (voor de metro, lekker handig want dan moet je deze bij aankomst niet kopen). Indien je in meerdere periodes kan zullen ze ook kijken wat het goedkoopste is. Ook heb ik via daar musicaltickets besteld ( vorig jaar Les Mis aan korting, nu Mathilda en Lion King aan gewone prijzen). Mathilda was direct oké, maar voor Lion King moest ik nog wachten, dit moest aangevraagd worden. De tickets krijg je toegestuurd in een voucher , deze kan je dan een uur voor de voorstelling gaan inwisselen aan de kassa voor je echt ticket. Heel gemakkelijk, en vaak zijn er hotels minder duur dan op het internet. Om maar een vb te geven: ik heb 170 euro betaald voor 3 nachten, terwijl je via Trivago het goedkoopste uitkomt op 120 per nacht (x3 dus doen). Nuja, altijd wel dubbelchecken via het internet!

Als je op voorhand een reisbrochure aanvraagd en wat hotelletjes eruit kiest, dan kan je op 10 min een volledige citytrip geboekt hebben 😊

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 4 ] 19 July 2013 06:58 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  7
Geregistreerd  2013-07-17

Dankjulliewel voor de reacties. T’is stiekem best wel eng, bang om wat fout te doen. Ook zag ik via de website van de musical zelf dat je zo een musical & verblijf combo heb, maar verwacht dat t duurder is.
Ik ga gewoon sparen en zie wel waar ik uit kom.

  [ # 5 ] 23 July 2013 11:03 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  338
Geregistreerd  2009-12-01

Ik ben zelf via Eurolines er heen gereisd. Ideaal: ‘s avonds rond 12 uur ga je weg uit een aantal grote steden, bv Eindhoven. Om 9 uur ‘s ochtends stap je uit en sta je op Victoria Station. Terugweg gingen we 12uur savonds weg en kwamen we juist weer sochtends vroeg aan. Heerlijk om snachts in de bus te zitten, beetje slapen en wakker worden als je bijna londen inrijdt!

Zelf had ik dacht ik een hotelletje in Camden Town. Net buiten het centrum dus veel goedkoper, maar met 2 metro haltes ben je er binnen 10 minuten!

Verder dagkaartjes kopen voor de underground. Tegenwoordig heten deze dacht ik Oystercards? Met zo’n kaart stap je overal in en uit en zie je 100x meer.

   Handtekening   

M.Saigon2x,Tarzan,POTO,LoveNeverDies,Cabaret,Cats,
BBSugar,Petticoat,LaCage,AvenueQ,Dusty,YabYum
Joseph,LoveMeTender,SunsetBlvd,Aida,IntoTheWoods,
Urinetown,WWRY,Zorro,N2N,Ramses,TLM,Wicked,AoL

  [ # 6 ] 23 July 2013 01:08 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

SjorsM - 19 July 2013 06:58 PM

Dankjulliewel voor de reacties. T’is stiekem best wel eng, bang om wat fout te doen. Ook zag ik via de website van de musical zelf dat je zo een musical & verblijf combo heb, maar verwacht dat t duurder is.
Ik ga gewoon sparen en zie wel waar ik uit kom.

Tuurlijk is het eng. Ik ging op mijn 19e voor het eerst alleen naar Londen. Doodeng was het, maar ook zo ontzettend gaaf. Prachtige voorstellingen gezien. Tip: slaap in een hostel. Altijd veel reizigers die ook alleen zijn, dus je hebt zo contact. Ook in de rij voor TKTS of voor day seats bij het theater altijd wel mensen die alleen zijn en voor je het weet ga je samen naar een voorstelling. Ik kijk met een ontzettend goed gevoel terug op die week en stond ook wel versteld van mijn eigen zelfstandigheid. Ben niet lang daarna op mezelf gaan wonen.