Marijn Brouwers solo
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Marijn Brouwers lanceert Nederlandstalig album ‘La Boheme’ met nummers Charles Aznavour in Van Gogh Museum

Ter gelegenheid van de 90e verjaardag van Charles Aznavour op 22 mei 2014 brengt Marijn Brouwers het album La Boheme uit waarop hij nummers van Aznavour zingt. De legendarische chansonnier, die op 14 en 15 december aanstaande twee concerten geeft in de Heineken Music Hall, zong in zes talen maar nooit in het Nederlands. Dit gaat Marijn nu doen. Ter gelegenheid van zijn verjaardag. De album release vindt plaats tijdens een speciaal concert op 16 mei 2014 dat onderdeel uitmaakt van de Vrijdagavondprogrammering van het Van Gogh Museum in Amsterdam.

Voor de productie van het album bood Marijn via de crowdfunding site Voordekunst.nl donateurs de mogelijkheid bij te dragen aan dit project. Een van de 131 donateurs die [WINDOWS-1252?]Marijn’s album-plannen op deze manier steun gaf, is het Van Gogh Museum. Hiermee steunde het museum voor het eerst een project via Voordekunst.

Voor zijn nieuwe album La Boheme gaat Marijn een samenwerking aan met producer Sebastiaan Koolhoven (o.a Wende Snijders, Concertgebouw- en Metropool Orkest) en Ton Snijders (o.a Liesbeth List, Frank Boeijen) en pianist Marc-Peter van Dijk. Marijn brengt [WINDOWS-1252?]Aznavours’ repertoire dichter bij het (jongere) Nederlandse publiek door middel van eigentijdse, frisse en filmische arrangementen in Nederlandse vertalingen van o.a. George Groot, Ernst van Altena, Lennart Nijgh en Marijn zelf.

Marijn Brouwers is afgestudeerd aan de Academie voor Kleinkunst in Amsterdam. Vorig seizoen speelde hij zijn succesvolle solo Beste meneer Halsema, die vanaf januari t/m maart 2014 in reprise gaat. Het theaterprogramma Bon Anniversaire, waarin Marijn repertoire zingt van Charles Aznavour, start in het voorjaar van 2014 met try outs.

Het Van Gogh Museum is iedere vrijdagavond geopend tot 22 uur met een speciale programmering van live muziek, documentaires, moderne dans, [WINDOWS-1252?]dj’s, cocktailbar, live vj performances, rondleidingen en workshops. Op 16 mei is Marijn Brouwers speciale gast. Met de Vrijdagavondprogrammering laat het Van Gogh Museum zien hoe hedendaagse kunstenaars en acts nog steeds door [WINDOWS-1252?]thema’s uit Van Goghs leven en werk geïnspireerd worden. Marijn vertaalde [WINDOWS-1252?]Aznavours’ beroemde lied La Boheme in het Nederlands waarin een schilder terug denkt aan zijn jonge jaren in Montmartre. Het is een ode aan de laatste dagen van de bohemien, de tijd waarin ook Van Gogh in Parijs verbleef.

http://www.marijnbrouwers.nl
http://www.vangoghmuseum.nl/vrijdagavonden

[ Gewijzigd: 13 March 2014 10:15 AM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 13 March 2014 10:16 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Marijn Brouwers met Frans Halsema-hommage in Concertgebouw tijdens Robeco SummerNights

Het Koninklijk Concertgebouw presenteert tijdens de Robeco SummerNights, op maandag 14 juli aanstaande, een extra voorstelling van Marijn [UTF-8?]Brouwersà¢â‚¬â„¢ eerbetoon aan Frans Halsema, de legendarische kleinkunstenaar en geliefd vertolker van het Nederlandstalige luisterlied. Zanger/theatermaker Marijn Brouwers treedt in deze speciale editie op met zangeres/actrice Anne-Marie Jung, die ook betrokken was bij het uitverkochte concert in Het Concertgebouw vorige week. De muzikale begeleiding is in handen van pianist Marc-Peter van Dijk en drie strijkers.

Dit voorjaar is het 30 jaar geleden dat Frans Halsema [UTF-8?]overleed.à¢â‚¬Â¨De extra voorstelling tijdens de Robeco SummerNights is een [UTF-8?]à¢â‚¬Ëœspecial [UTF-8?]editionà¢â‚¬â„¢ van het programma Beste meneer Halsema waarmee Marijn Brouwers tot eind deze maand op tournee is. Naast bekende liedjes als [UTF-8?]à¢â‚¬ËœZondagmiddag [UTF-8?]Buitenveldertà¢â‚¬â„¢, [UTF-8?]à¢â‚¬ËœVoor [UTF-8?]haarà¢â‚¬â„¢ en [UTF-8?]à¢â‚¬ËœKeesà¢â‚¬â„¢, brengt Brouwers ook minder bekend werk dat Frans Halsema tijdens zijn carrière schreef en/of zong. Samen met Anne-Marie Jung zingt Marijn Brouwers onder meer [UTF-8?]à¢â‚¬ËœVluchten kan niet [UTF-8?]meerà¢â‚¬â„¢ van Annie M.G. Schmidt.

Frans Halsema overleed op 24 februari 1984. Memorabel zijn de samenwerking met Gerard Cox en zijn optreden in de musical En nu naar bed, samen met Jenny Arean. In 1967 al was Halsema te horen in de Kleine Zaal van Het Concertgebouw. De door hem gezongen Boekenbal-lade Tante Mien, mag ik je titels even zien werd een hit; er zijn zelfs mensen die dat optreden in Het Concertgebouw als zijn doorbraak zien.

http://www.marijnbrouwers.nl
http://www.concertgebouw.nl

  [ # 2 ] 11 September 2014 09:57 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Marijn Brouwers met Charles Aznavour-repertoire in première in Kleine Komedie - Zanger geeft chanson nieuw geluid


Zanger en kleinkunstenaar Marijn Brouwers brengt vanaf 26 september aanstaande een ode aan Charles Aznavour in Bon Anniversaire. Dit theaterconcert gaat op 12 oktober in première in de Kleine Komedie in Amsterdam en toert tot en met 23 december langs de Nederlandse theaters.

Aznavour schreef in het Frans, Engels, Duits, Spaans en Italiaans en zong meer dan 1000 liedjes zoals For me formidable, Hier Encore, La Mamma en She. In Bon Anniversaire krijgt hij ter gelegenheid van zijn 90ste verjaardag van Brouwers zijn mooiste nummers cadeau, in het Nederlands. Brouwers nam zelf een groot deel van de vertalingen voor zijn rekening, maar zingt ook teksten van George Groot, Ernst van Altena en Ivo de Wijs. Ruut Weissman tekent voor de regie en de muzikale leiding is in handen van Marc-Peter van Dijk.

Bon Anniversaire is de opvolger van het succesvolle Beste meneer Halsema met liedjes van de Nederlandse chansonnier Frans Halsema. Brouwers werd hiervoor geprezen door pers én publiek. De Telegraaf noemde hem [UTF-8?]à¢â‚¬Å“een moderne chansonnier met een fris [UTF-8?]geluidà¢â‚¬Â en volgens Trouw is Brouwers [UTF-8?]à¢â‚¬Å“een fantastische zanger die je mee neemt in het verhaal van het [UTF-8?]lied.à¢â‚¬Â

à¢â‚¬Å“Toen ik jong was leken de liedjes waar ik het liefst naar luisterde toneelstukjes op muziek. Korte maar krachtige verhalen waar ik me aan vasthield en waar ik in kon verdwijnen. Naarmate ik ouder werd, leken ze minder te bestaan. Dat zegt iets over mij. Maar ook over het leven. Ik wil een zanger zijn. En een verhalenverteller. Hand in hand. Ik ben een chansonnier met een eigen manier en een eigen geluid. Ik zing bestaande en nieuwe verhalen: kort, krachtig en geef de mensen houvast en een plek om te schuilen. Hoop [UTF-8?]ik,à¢â‚¬Â aldus Brouwers.

http://www.marijnbrouwers.nl

 

  [ # 3 ] 03 June 2015 08:19 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

MARIJN BROUWERS TERUG IN CONCERTGEBOUW
Liesbeth List speciale gast in muzikaal eerbetoon Charles Aznavour

Op vrijdag 11 december 2015 is zanger en theatermaker Marijn Brouwers terug in het Concertgebouw in Amsterdam. In 2014 oogstte hij veel lof met zijn theatrale ode aan Frans Halsema. Ditmaal eert Brouwers een van Frankrijks grootste zangers: Charles Aznavour. Speciale gast is Liesbeth List, de enige Nederlandse artiest die ooit een duet met Aznavour zong. Ze worden begeleid door Marc-Peter van Dijk (piano), Reyer Zwart (contrabas) en Teus Nobel (trompet/flugelhorn). De kaartverkoop start vandaag via de kassa van het Concertgebouw.

Dit concert maakt deel uit van de succesreprise van het programma Marijn Brouwers zingt Charles Aznavour dat van september 2015 tot en met januari 2016 te zien is in de Nederlandse theaters. De wereldberoemde Aznavour schreef meer dan duizend liedjes: For me formidable, Hier encore, La Mamma en She. Hij zong in het Frans, Engels, Duits, Spaans en Italiaans. Maar niet in het Nederlands. Hierin vond Marijn zijn opdracht: hij maakte een selectie uit Aznavours’ rijke repertoire en verzamelde en vertaalde zijn prachtige liedjes. De regie is in handen van Ruut Weissman.

Na de hommage aan Aznavour gaat Brouwers samen met Jenny Arean het theater in. Het tweetal brengt nummers uit de 55 jaar dat Arean op het podium staat, zoals Beloof het me, Joodse vrouw en Amsterdams Parfum. Daarnaast schrijft Brouwers voor haar en hemzelf een aantal nieuwe nummers. De voorstelling gaat op 16 mei 2016 in première in De Kleine Komedie in Amsterdam en is tot en met december van dat jaar te zien.


http://www.marijnbrouwers.nl
http://www.concertgebouw.nl

  [ # 4 ] 03 June 2015 01:03 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  98
Geregistreerd  2011-08-08

Heb er zin in, kaartje heb ik al binnen

  [ # 5 ] 11 September 2015 09:40 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Reprise voor theatervoorstelling Marijn Brouwers zingt Charles Aznavour

Aanstaande zondag, 13 september, start in ‘t Waarhuis te Aduarderzijl de reprise van het programma Marijn Brouwers zingt Charles Aznavour. De wereldberoemde Aznavour schreef meer dan duizend liedjes: For me formidable, Hier encore, La Mamma en She. Hij zong in het Frans, Engels, Duits, Spaans en Italiaans. Maar niet in het Nederlands. Hierin vond Marijn Brouwers zijn opdracht: hij maakte een selectie uit Aznavours’ rijke repertoire en verzamelde en vertaalde de liedjes. Na veel lof en belangstelling van publiek en pers is de voorstelling dit seizoen nog 25 keer te zien door het hele land.

Op 11 december, richting het einde van de tournee, is Brouwers met deze voorstelling te zien in Het Concertgebouw in Amsterdam. Speciale gast die avond is Liesbeth List, de enige Nederlandse artiest die ooit een duet met Aznavour zong. Ze worden begeleid door Marc-Peter van Dijk (piano), Reyer Zwart (contrabas) en Teus Nobel (trompet/flugelhorn). Marijn stond in 2014 al twee keer eerder in het Concertgebouw met zijn theatrale ode aan Frans Halsema.

Na de hommage aan Aznavour gaat Brouwers vanaf mei 2016 samen met Jenny Arean het theater in. Het tweetal brengt nummers uit de 55 jaar dat Arean op het podium staat, zoals Beloof het me, Joodse vrouw en Amsterdams Parfum. Daarnaast schrijft Brouwers voor haar en hemzelf een aantal nieuwe nummers. De voorstelling gaat op 16 mei in première in De Kleine Komedie in Amsterdam en is tot en met december 2016 te zien.

http://www.marijnbrouwers.nl