1 of 5 |  1 2 3 >  Last ›
Toekomst Stage
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Hoe zijn jullie toekomst stage entertainment ???

  [ # 1 ] 19 January 2014 03:06 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

Ik denk dat ze meer de trend moeten volgen en meer musicals van eigen bodem moeten maken, want je ziet dat Zij geloofd in mij en SvO wel volle zalen trekken.

  [ # 2 ] 19 January 2014 05:31 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Ik denk ook dat de tijd van de megaproducties/monsterproducties grotendeels voorbij is. Of dat weer verandert, zal de toekomst ons uitwijzen.

Er is behoefte aan kwaliteit en herkenning. Zie de successen van “Hij gelooft in mij” en “Soldaat van Oranje”.
Ook laagdrempelige, goedkopere feel-goodshows doen het nog goed getuige de successen van “Sonneveld” en “Flashdance”.

Mensen zijn over het algemeen toch wel een beetje musicalmoe (ik bespeur dit ook bij mezelf.) En mensen hebben er minder geld voor over. Ze willen wel een duurder kaartje kopen (Hij gelooft in mij)/ Soldaat), maar gaan daardoor minder vaak naar theater).

Tja, de toekomst van Stage/Joop va den Ende…Daarover zullen de hoge bazen daar veelvuldig spreken.

Ik hoop in ieder geval dat West Side Story en The Phantom een keer terug komen (van de oude musical die geproduceerd werden aan het begin van de opkomst van de Joop van den Ende shows, zijn dit de twee shows die nog geen revival hebben gehad). Ook 42nd Street en Oliver kunnen wel weer.
Ik zou Aida liever vandaag nog terug zien in de theaters. Een tijdje terug werd er gesproken over een revival, maar tot op heden is het stil rondom Aida.

Daarnaast hoop ik op Singin in the Rain, Disney’s Hunchback of the Notre Dame, Newsies en de komende Disney show Aladdin.
Motown: The Musical zou ook wel eens kunnen aanslaan vanwege de herkenbare muziek.
Hopelijk komt de musical met liedjes van Paul de Leeuw er ooit nog. Deze show was een paar jaar geleden al aangekondigd (Vlieg met me mee). Het verhaal zou het verhaal zijn van de Duitse show Ich War Noch Niemals in New York. Kan maar zo een succes worden in Nederland.

Voor zwaardere shows als Elisabeth, Rebecca en Tanz der Vampire (Dance of the Vampiers) is het nu geen goed ‘klimaat’.

Ik zou ook heel graag weer een Musicals in Concert willen zien in de theaters. Ik heb destijds erg genoten van die shows. (Ahoy’ vond ik ook gaaf, maar dat is voor deze tijd financieel niet haalbaar)

Wensen genoeg. We zullen het wel beleven.

  [ # 3 ] 19 January 2014 05:57 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2010-10-25

Ik heb geen idee welk musicalklimaat er heerst en zo, want ik ben zelf gewoon zeer regelmatig in het theater te vinden. Het is een soort verslaving geworden.

Maar als er één musical is waarvan ik écht,écht, écht hoop dat die terugkomt, is dat All Shook Up - Love Me Tender. Maar volgens mij was die destijds helemaal niet zo succesvol, dus dat zal wel niet…

  [ # 4 ] 20 January 2014 01:50 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2010-10-15

Ik denk dat ze andere acteurs moeten casten. Je ziet bij soldaat van oranje dat het niet uitmaakt of je opent met grote sterren. Je opent een show met de acteurs die er het meest voor geschikt zijn.

Ik hoop zel heel erg op phantom, billey, the bodyguard, west side story, cabaret en beauty of the beast. Maar ik denk dat als rockey een succes wordt dat die als eerst naar nederland gaat komen.

   Handtekening   

Madonna als Norma Desmond. Ik hoop het zo

  [ # 5 ] 20 January 2014 11:02 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ik ben niet zo akkoord met ‘producties van eigen bodem’. Volgens mij heeft Stage ook best een mooi aandeel aan Vlaamse klanten, aangezien wij zelf geen goed aanbod krijgen, en dat Vlaanderen uiteindelijk niet zo heel ver rijden is van Amsterdam, Den Haag, Utrecht…
Als je dan vooral gaat focussen op eigen bodem, dan ben je weer een resem klanten kwijt. Ik zeg niet alle vlamingen, maar ik persoonlijk ga nooit gaan naar iets als De Jantjes, Hij gelooft in mij ... Ondanks dat SvO me zo heeft verrast, ga ik toch niet naar die typisch ‘Hollandse’ musicals. Idem voor Duitsers die aan de kanten van NL wonen. Misschien dat de winst van nieuwe klanten in NL daar wel tegenopweegt, dat kan zijn. Maar mijn persoonlijke voorkeur ligt bij de meer bombastische musicals (groot publiek trekken) zoals een Lion King en bij de duistere musicals zoals Dans der vampieren , Rebecca en Elisabeth.

Nuja, we kunnen wel veel speculeren maar ik denk dat er bij stage genoeg marktonderzoeken aan de gang zijn 😊

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 6 ] 20 January 2014 11:16 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Bovendien, nu doen de musicals van eigen bodem het heel goed, maar je ik denk niet dat ze daar jaren en jaren op kunnen teren. Een mix van nieuwe musicals en al bestaande musicals zal denk ik het langste rendabel blijven…

En het is gewoon zo dat veel mensen naar het theater gaan vanwege bekende namen. Ik moet nog steeds lachen als ik terug denk aan Next to Normal, waar mensen speciaal voor Simone kwamen en een leuke, gezellige musical verwachtten. Niks tegen Simone hoor, Simone is fantastisch, maar ze trekt mensen naar het theater die anders niet zouden gaan. Ik snap het helemaal als die mensen dan teleurgesteld zijn wanneer er een understudy of alternate opgaat. Zelf vind ik het wel leuk om understudy’s te zien… Al is dat waarschijnlijk anders wanneer ik naar Londen zou gaan om Willemijn te zien en haar stand-by of understudy gaat op…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 7 ] 20 January 2014 02:04 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Een belangrijk iets is de zaalgrootte. SvO met 1100 man en HGIM met 900 zouden ook verzuipen in het Circustheater dat 1800 stoelen telt.

Wat ik ook opvallend vind is dat steeds meer zaken op het laatste moment veranderen waar je vroeger het idee had dat jaren van te voren producties tot op de dag nauwkeurig werden gepland. Neem Warhorse dat ineens van het Circustheater naar Carre verhuisd waardoor Sister Act “wegens succes” verlengd zal worden t/m juli. Miss Saigon zou aan het eind van de speelperiode gaan toeren maar bleef uiteindelijk de hele periode in Utrecht. Little Mermaid was helemaal het toppunt, eerst werd het tweede deel van de tour vervangen door de vaste speel locatie Utrecht, vervolgens was de laatste show al aangekondigd en werd er ineens verlengd. En die verlenging kwam neer op 2 shows per week voor 300 tot 600 man, met uitzondering van de door de Postcode Loterij opgekochte shows.

  [ # 8 ] 20 January 2014 02:24 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Vergeet niet de:
Ghost komt in het Beatrix Theater, nee we doen toch Love Story. Nee die laten we toeren en we doen Jersey Boys.

  [ # 9 ] 20 January 2014 03:00 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  254
Geregistreerd  2010-04-04

Het valt me op dat ze bij Stage de laatste tijd meer voor de wat kleinere musicals kiezen. Er is een periode geweest waarbij ik bij bijna elke Stage musical dacht: “O, die wil ik graag zien, want daar heb ik al veel over gehoord.”. Bij veel van de huidige producties denk ik dat niet. Sowieso vind ik het aanbod aan musicals van de afgelopen 2 of 3 jaar niet heel boeiend, terwijl ik de jaren daarvoor praktisch elke musical wel probeerde te bezoeken.
Als ik nu de brochure van Orpheus (in Apeldoorn) doorblader denk ik maar heel weinig: “O, die wil ik zien!”

Stage zou een succesmusical als The Book of Mormon naar Nederland moeten brengen!

Shows waarvan ik denk dat het wél publiek zou trekken:
- Book of Mormon (Sowieso denk ik dat je hier al publiek mee trekt als je zegt dat het van de makers van South Park is)
- Billy Elliot (Mits er kinderen zijn te vinden die goed genoeg zijn)
- Matilda (Zelfde als hierboven)
- Avenue Q (Bij 3 and a Crowd lukte het niet, maar als Stage het zou brengen met een goeie marketing denk ik dat het wel een succes wordt)
- Spring Awakening (Perfect voor een tour! En kijk hoe snel de kaartverkoop bij het M-Lab ging!)

  [ # 10 ] 20 January 2014 05:20 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Ik heb het nu enkel over Nederland

Wat er zeker komt (volgens mij in de komende 10 jaar) :
Billy Elliot, Phantom of The Opera, Love Never Dies, Aladdin, Frozen & Anastasia

Book of Mormon en Avenue Q zou ik graag als tour zien in Nederland

En wat ik nog hoop is dat Matilda naar Nederland komt na Billy (ook een school voor opzetten ?!)
Maar ik heb begrepen via-via dat daar een Belgisch bedrijf, iedereen weet wel welk, de (België-Nederland) rechten voor deze musical zou gekocht hebben om in een redelijk recent theater te brengen.

Graag zou ik From here to Eternity ook graag eens zien in Nederland. Vond dit in Londen werkelijk prachtig.

Verder musicals van eigen bodem !

  [ # 11 ] 20 January 2014 05:36 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  600
Geregistreerd  2010-12-27

Fentom - 20 January 2014 05:20 PM

Wat er zeker komt (volgens mij in de komende 10 jaar) :
Billy Elliot, Phantom of The Opera, Love Never Dies, Aladdin, Frozen & Anastasia

Is dit zeker? Want dat zou ik echt heel tof vinden!

   Handtekening   

never let tall buildings block the view of your dreams

- Ordinary Days

  [ # 12 ] 20 January 2014 05:42 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

iris164 - 20 January 2014 05:36 PM
Fentom - 20 January 2014 05:20 PM

Wat er zeker komt (volgens mij in de komende 10 jaar) :
Billy Elliot, Phantom of The Opera, Love Never Dies, Aladdin, Frozen & Anastasia

Is dit zeker? Want dat zou ik echt heel tof vinden!

Er staat bij volgens mij. Voor dusver is enkel Billy Elliot & Phantom of The Opera voor 99% zeker.
De andere voorstellingen lijken mij gewoon zeer voor de hand liggend. Frozen en Aladdin schat ik heel hoog in. Aladdin omdat Stage hier sowieso al rechten voor heeft. Frozen is Disney dus verbaast me niets als deze er ook komt ( is men nog mee bezig met schrijven) maar binnen de eerste 10 jaar zeker haalbaar.

Love Never Dies zou volgens sommige direct Phantom gaan opvolgen in het Circustheater.

Anastasia is volgens mij hoog zeer aanneembaar. Ze hebben de rechten en ik denk dat dit er gewoon zeker komt binnen dit en 10 jaar.

  [ # 13 ] 20 January 2014 05:56 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  140
Geregistreerd  2011-05-05

Is Ghost nu uitgesteld of komt hij gewoon helemaal niet meer naar NL?

   Handtekening   

🎭  🎶

  [ # 14 ] 20 January 2014 06:12 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  600
Geregistreerd  2010-12-27

@Fentom: Dat had ik gelezen, maar ik vroeg me af of je het alleen hoopt of het echt verwacht. Maar bedankt voor de verduidelijking 😊

   Handtekening   

never let tall buildings block the view of your dreams

- Ordinary Days

  [ # 15 ] 20 January 2014 06:17 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

Fentom - 20 January 2014 05:42 PM
iris164 - 20 January 2014 05:36 PM
Fentom - 20 January 2014 05:20 PM

Wat er zeker komt (volgens mij in de komende 10 jaar) :
Billy Elliot, Phantom of The Opera, Love Never Dies, Aladdin, Frozen & Anastasia

Is dit zeker? Want dat zou ik echt heel tof vinden!

Er staat bij volgens mij. Voor dusver is enkel Billy Elliot & Phantom of The Opera voor 99% zeker.
De andere voorstellingen lijken mij gewoon zeer voor de hand liggend. Frozen en Aladdin schat ik heel hoog in. Aladdin omdat Stage hier sowieso al rechten voor heeft. Frozen is Disney dus verbaast me niets als deze er ook komt ( is men nog mee bezig met schrijven) maar binnen de eerste 10 jaar zeker haalbaar.

Love Never Dies zou volgens sommige direct Phantom gaan opvolgen in het Circustheater.
.

Wat een onzin weer allemaal:

-Billy Elliot - eerst zien dan geloven. Geloof er nog niets van. Zoveel jeugdig talent is niet te vinden hier,  tenzij de show heel kort te zien is, zodat je met 1 setje kinderen af kan.
-The Phantom is al geweest, ja, dat is heel lang geleden. Nee, er zit helemaal niemand te wachten op een revival. Bij Les Mis en Miss Saigon ook mislukt.
-Love Never Dies: mislukte Andrew Lloyd Webber. Draak van een show. Nergens in de wereld ook maar een succes geweest.
-Book of Mormon: hoe geweldig ook, totaal niet geschikt voor Nederland. Veel te incrowd. En ‘we’ weten in Nederland ook niet echt wat Mormonen zijn. Dus de meeste grappen zullen doodslaan.
-De musical ‘Vlieg met me mee’  met liedjes van Paul de Leeuw ging niet door omdat de liedjes van Paul de Leeuw helemaal geen ‘liedjes van Paul de Leeuw’ zijn, maar vaak oorspronkelijk Italiaanse nummers waarvoor de rechten helemaal niet beschikbaar waren/zijn.
-Horror musicals werken niet in Nederland (in in vele andere delen van de wereld - Broadway anyone?), zeker niet die over vampiers. Gaat het dus niet worden.
-Cabaret was in 2006 een bescheiden of eigenlijk helemaal geen publiek succes, dus een revival zal er dus niet inzitten, waarom iets terughalen wat geen succes was, Stage produceert al genoeg ‘nieuwe’ shows die niet lekker lopen.
-War Horse is niet in 1 keer van het Circustheater naar Carre verhuist, War Horse wordt gepresenteerd in het kader van het Holland Festival in Amsterdam door…het Holland Festival en de Van den Ende Foundation.
-Voor Matilda krijg je ook niet voldoende kinderen gecast, helaas.
-Als je Spring Awaking zou brengen in de originele Broadway ‘Versie’ van de show, misschien kan op een bescheiden ‘tour’ succes. Zeker niet in de rare mislukte versie bol van symboliek staande versie in het M-Lab.
-From Here to Eternity is op een gigantische flop aan het uitdraaien in London. Zit hier dus ook niemand op de wachten.-
De Ghost tour in Engeland is loopt redelijk goed. Misschien iets om toch naar Nederland te halen voor een tour?

[ Gewijzigd: 20 January 2014 06:20 PM by ookeenmedewerker ]
 1 2 3 >  Last ›
1 of 5