2 of 5 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Toekomst Stage
  [ # 16 ] 20 January 2014 06:31 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

@ookeenmedewerker :

Onzin ? Dit is een pronostiek topic !

Van Billy zijn er nu castings gaande. Kinderen doen het blijkbaar heel goed. Binnenkort komt iemand om er 1 Billy uit te pikken voor de start.

Phantom is ook in Duitsland “al” geweest. De cast daar zit nu vol met Nederlanders. Ook in US rollen. Volgens mij een zeer duidelijk signaal.

Vlieg met me mee gaat niet door omdat Udo Jürgens niet blij was met de nederlandse versie van Ich war nog niemals in New York (wat het ging zijn) maar dan met nummers van Paul ipv Udo. Udo gaf geen toestemming om het scenario te gebruiken. Waren ze klaar.

” Horror musicals werken niet in Nederland” ... Euh, ik weet niet of je TDV ooit gezien hebt maar het is alles behalve een horror musical. Het is een komische roman/drama musical als je het in een hokje wilt steken.

Love Never Dies keert terug naar Londen met een nieuwe show. Deze zou ook naar het vaste land komen.

From Here to Eternity doet het steeds beter en beter. Met nieuwjaar hadden ze zelfs in lange tijd een volle zaal. Meer en meer mensen zien in dat hun vooroordelen niet klopte. Prachtige musical PUNT

  [ # 17 ] 20 January 2014 06:31 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2010-10-15

Okay, je weet heel veel wat niet kan, maar wat kan dan wel. Les miserable was volgens mij wel succes als revival

   Handtekening   

Madonna als Norma Desmond. Ik hoop het zo

  [ # 18 ] 20 January 2014 06:40 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  24
Geregistreerd  2013-11-19

Love Never Dies was in Wenen een grote succes in het concert versie - geen spoor van een draak van een show … enthousiast recensies, uitverkochte theater. Ik persoonlijk vind de muziek eigenlijk zelf mooier dan Phantom.

  [ # 19 ] 20 January 2014 08:04 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

Fentom - 20 January 2014 05:20 PM

Ik heb het nu enkel over Nederland

Wat er zeker komt (volgens mij in de komende 10 jaar) :
Billy Elliot, Phantom of The Opera, Love Never Dies, Aladdin, Frozen & Anastasia

Book of Mormon en Avenue Q zou ik graag als tour zien in Nederland

En wat ik nog hoop is dat Matilda naar Nederland komt na Billy (ook een school voor opzetten ?!)
Maar ik heb begrepen via-via dat daar een Belgisch bedrijf, iedereen weet wel welk, de (België-Nederland) rechten voor deze musical zou gekocht hebben om in een redelijk recent theater te brengen.

Graag zou ik From here to Eternity ook graag eens zien in Nederland. Vond dit in Londen werkelijk prachtig.

Verder musicals van eigen bodem !

\

Ik hoop dat deze versie van Alladin ooit weer eens terug komt 😊  :

https://www.youtube.com/watch?v=http://www.youtube.com/watch?v=sz29UwVkU9s

  [ # 20 ] 20 January 2014 10:22 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

ookeenmedewerker - 20 January 2014 06:17 PM

-Voor Matilda krijg je ook niet voldoende kinderen gecast, helaas.
-Als je Spring Awaking zou brengen in de originele Broadway ‘Versie’ van de show, misschien kan op een bescheiden ‘tour’ succes. Zeker niet in de rare mislukte versie bol van symboliek staande versie in het M-Lab.

Ik geloof dat Matilda (in tegenstelling tot Billy Elliot) in Nederland wel op “ongeveer Londen-niveau” te casten valt. Die kinderen zijn goed, maar er zijn voor de voorstelling ook weer geen wereldwonderen nodig. Dat is toch meer een niveau iets boven Annie.
Spring Awakening was in de Nederlandse versie inderdaad een draak, maar ik heb mijn twijfels of een betere regie het wel tot een succes kan maken. Volgens mij is er sprake geweest van een tour van deze Nederlandse versie, en die is ook vast niet voor niets niet doorgegaan.

Ik denk dat Stage voorlopig geen theatervullende show in Scheveningen kwijt kan, gewoon omdat het nu moeilijke tijden zijn. Als je het geld hebt ga je naar Soldaat van Oranje, daar valt niet tegenop te programmeren. Dus zullen ze daar een show moeten zetten die oplevert bij een lage zaalbezetting, maar wel een waar je dan als publiek vervolgens niet bij denkt dat je geript wordt met de prijs van je kaartje. Wat dat moet gaan worden; ik heb geen idee. Heb wel nog altijd de hoop dat War Horse zo zal aanslaan, dat het naar Scheveningen kan verhuizen (want wie zit er nu voor zijn lol in Carré).
Utrecht moet makkelijker zijn. Het zou me niet verbazen als ze daarvoor aan Rocky denken (al zou ik dat zelf nooit doen). Matilda lijkt me het meest geschikt.

Natuurlijk doen ze mij een groot plezier met titels als Book of Mormon, Priscilla, queen of the desert, Kinky Boots, Newsies, De klokkenluider van de Notre dame, Aladdin, Notre dame de paris, Loserville,  the Scottboro boys, How to Succeed in Business Without Really Trying, Taboo. The boys in the photograph of Whistle down the wind. Maar ik denk niet dat er met deze titels commercieel in Nederland winst te behalen valt.

  [ # 21 ] 21 January 2014 06:55 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Ik denk dat ‘I Can’t Sing! The X Factor Musical’ ook wel naar NL zou kunnen komen (mits het een succes wordt in Londen), want Stage Entertainment produceert deze productie geloof ik in Londen.

  [ # 22 ] 21 January 2014 09:51 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  920
Geregistreerd  2011-07-02

Zou een ‘Priscilla, Queen of the desert’ echt niet aanslaan in Nederland? Het zal waarschijnlijk wel in een vast theater moeten, maar de nummers erin zijn toch vrij herkenbaar. Maar ja, als ze die gaan vertalen is het misschien weer een ander verhaal. Het is wel een verhaal met heel veel vrolijkheid.
Persoonlijk lijkt het mij wel leuk om die hier te zien.

   Handtekening   

Choose life

  [ # 23 ] 22 January 2014 06:48 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Wij bezoeken al vele, vele jaren musicals in binnen- en buitenland. En hebben in de loop der jaren helaas in NL de nodige veranderingen gezien. 
Vooropgesteld, het is een moeilijke tijd financieel gezien en dat heeft altijd zijn weerslag op de entertainmentindustrie. Niet alleen in de theaterwereld - zelfs op West End en Broadway is het voor de meeste shows gemakkelijk aan tickets te komen in tegenstelling tot pak hem beet 5-10 jaar geleden - maar bijvoorbeeld ook in de voetbalwereld. Wil je regelmatig naar de Premier League is dat in de meeste gevallen geen enkel probleem, terwijl 5-10 jaar geleden alles stijf uitverkocht was.

Maar los van de crisis zijn er o.i. ook andere factoren die een rol spelen. Stage begon in NL relatief klein maar groeide in de loop der jaren door het succes al snel tot grote hoogten. Alles wat ze aanraakten leek goud te worden en de reclamemachine draaide op volle toeren.
Het succes zorgde voor meer beschikbaar kapitaal en daarmee voor meer nieuwe shows, ook omdat andere producenten opstonden en meeliftten op het succes van Stage; het aanbod werd alsmaar groter want NL was opeens een echt musicalland geworden en de toegangsprijzen stegen dramatisch. Kwestie van vraag en aanbod, de economie draaide op volle toeren.  Op enig moment werd het in NL echter duurder om naar Scheveningen of Utrecht te gaan dan een ticket voor een West End show, en dat is eerlijk gezegd een redelijke overschatting van je eigen mogelijkheden.

En dan de kwaliteit, die is zienderogen achteruit gegaan. Voorheen had je voor iedere show gewoon een goede cast, dat werd door het grote aanbod aan shows steeds moeilijker. Bovendien werden de grote acteurs door Stage aan zich gebonden door vaste contracten en moesten daardoor ieder jaar gewoon aan de bak, al was de musical/rol niet per definitie geschikt voor hem of haar. Daarnaast werden steeds vaker BN-ers gecast om maar (een nieuw/jong/breed) publiek te blijven trekken.  Tenenkrommende voorbeelden genoeg. En als er wel een topcast stond, dat was de hoofdrolspeler vaak niet aanwezig omdat hij/zij een eigen optreden had of tv-opnames.  Diverse voorbeelden van shows waarbij Simone Kleinsma prominent op de billboards stond, maar feitelijk maar de helft van de week optrad. Dat vind ik het publiek belazeren. Kijk eens naar West End, waar ‘onze’ Willemijn nu 8 x per week op de planken staat en als ze er niet is, wordt dat netjes gemeld.
Tenslotte vinden wij persoonlijk dat het vertrek van Erwin van Lambaart bij Stage ook voelbaar is. Ik mis de passie van die man, hij wist de kwaliteitseisen in het algemeen goed in te schatten en was o.i. het perfecte verlengstuk van VD Ende. 

De crisis, de afnemende kwaliteit cq het steeds meer bouwen op BN-ers en natuurlijk het feit dat wij onze theaters niet vol krijgen met toeristen helpt allemaal niet mee. Het gebeurt in NL nog maar mondjesmaat dat wij echt een superavond hebben. Love Story en Kleine Blonde Dood waren recent gelukkig stukken waar we weer eens onder de indruk waren. Maar voor het echte WAUW-gevoel reizen we liever frequent naar London en heel af en toe eens naar New York. Daar is het niveau in onze ogen nu eenmaal behoorlijk hoger en word je regelmatig van je stoel geblazen. En dan heb ik het niet alleen over de topshows. Afgelopen jaar Titanic, Colour Purple, Scottsboro boys, Sleeping arrangements, American Psycho en Candide off West End gezien. Daar zaten een aantal pareltjes tussen met een niveau dat wij ons in NL niet kunnen herinneren.

Tenslotte, dit is natuurlijk niet DE waarheid maar hoe wij eea in de loop der jaren ervaren hebben.

  [ # 24 ] 22 January 2014 10:18 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Ik ben van mening dat Nederland als musical land aan het doodbloeden is. Niveau zakt steeds verder weg en de ‘‘overkill’’ wordt maar niet minder. Voor een goed avondje musical reis ik persoonlijk liever af naar Londen of Duitsland.

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 25 ] 22 January 2014 10:55 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2010-10-15

Stage zou eens moeten kijken waar het publiek behoefte aan heeft.

   Handtekening   

Madonna als Norma Desmond. Ik hoop het zo

  [ # 26 ] 22 January 2014 11:13 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  140
Geregistreerd  2011-05-05

Ik denk dat we sowieso niet om Matilda heen kunnen, dus ik denk dat die een keer in het Beatrix Theater komt.

En op een of andere manier denk ik dat Charlie and the Chocolate Factory heel goed kan aanslaan hier in NL. Misschien iets voor het Circustheater? 😉

Ook hoop ik dat Stage de komende jaren nog eigen producties blijft maken, maar als ik zie hoe HGIM loopt lijkt me dat vrij logisch.

Verder echt geen idee..

   Handtekening   

🎭  🎶

  [ # 27 ] 22 January 2014 11:15 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

LondonMark - 22 January 2014 06:48 AM

Tenslotte vinden wij persoonlijk dat het vertrek van Erwin van Lambaart bij Stage ook voelbaar is. Ik mis de passie van die man, hij wist de kwaliteitseisen in het algemeen goed in te schatten en was o.i. het perfecte verlengstuk van VD Ende.

Dit vind ik een aparte uitspraak, aangezien hij “de man aan het roer was” ten tijde van alle kritiekpunten die je opsomt.

  [ # 28 ] 22 January 2014 11:28 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Terechte opmerking. Ik had Erwin van L hoog zitten, hield van de passie en bevlogenheid waarmee hij de zaken leidde.  Lambaart en Vd Ende was echt een gouden koppel in de begintijd. Maar hij is inderdaad niet in staat gebleken - zo hij dat al wilde, dat weet ik gewoonweg niet - weerstand te bieden aan een te ver doorgevoerde vercommercialisering, wat in mijn ogen mede oorzaak is geweest van het afnemend kwaliteitsniveau.

  [ # 29 ] 22 January 2014 06:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Maar is het niet echt onduidelijk geworden toen Roel Vente het stokje. overnam? Ik bedoel: wel Ghost, toch niet Ghost, Love Story in Beatrix Theater, toch niet maar op tour, Little Mermaid toch een vaste plek na de tour, stoppen, oh nee toch niet enz.
Vente heeft maar kort aan het roer gestaan maar een duidelijke visie of lijn in waar ze voor staan lijkt nog niet hervonden. Alleen de produkties waar Joop zich nadrukkelijk mee bemoeit, de ‘eigen produkties’ zoals HGIM doen het echt goed. De rest lijkt theater-vulling.
Aan het eind van het ‘van Lambaart tijdperk’ liepen de bezoekersaantallen wel terug maar daarvoor was hij wel een duidelijk gezicht van SE. Volgens mij zet hij nu in zijn huidige postitie kwalitatief mooie dingen neer en doen ze het ook goed als ik dat zo hoor.

Maar de toekomst van SE? iemand aan het roer die nadrukkelijk durft te kiezen, met passie het bedrijf leidt. Mooie produkties die voor zowel de liefhebber als het grote publiek aansprekend zijn. Ik kan me een terugkeer van Phantom of the Opera wel voorstellen, liefhebbers waarderen de kwaliteit en het grote publiek kan zich vergapen aan de pracht en praal. En laten wel wel zijn, het economisch klimaat is wel een tikkie anders dan 10, 15 jaar terug. Mensen hebben gewoon minder te besteden en kiezen dus voor 1 ding dat ze echt leuk lijkt ipv dat ze vroeger wel 2 of 3 voorstellingen zagen. dus het is harder werken voor de gunst van de bezoeker en daarin heeft SE nog wel wat winst te behalen. Neem je publiek serieus en zorg dat je avond na avond het hoogst mogelijke niveau laat zien. Dus niet dat de helft vd rollen understudies zijn, dat zouden ze onacceptabel moeten vinden. Ze maken op mij soms de indruk: het publiek pikt het wel. En dat doen ze dus niet. Dus.

  [ # 30 ] 22 January 2014 06:36 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Jeroen - 20 January 2014 10:22 PM

Ik geloof dat Matilda (in tegenstelling tot Billy Elliot) in Nederland wel op “ongeveer Londen-niveau” te casten valt. Die kinderen zijn goed, maar er zijn voor de voorstelling ook weer geen wereldwonderen nodig. Dat is toch meer een niveau iets boven Annie.

Behalve dan de rol van Matilda zelf. Het zijn echt lappen vol tekst die Matilda moet oplepelen en qua spel ook een stuk lastiger dan de rol van Annie.

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 5