8 of 8 | ‹ First  < 6 7 8
Musicals in Concert 2014
  [ # 106 ] 17 November 2014 04:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Heeft iemand een programmaboek? Waar zouden volgens het programma boek The loco-motion en On Broadway uit moeten komen dat ze helemaal aan het begin zongen?

  [ # 107 ] 17 November 2014 04:49 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Lance - 17 November 2014 04:38 PM

Heeft iemand een programmaboek? Waar zouden volgens het programma boek The loco-motion en On Broadway uit moeten komen dat ze helemaal aan het begin zongen?

Uit: Beautiful: The Carole King Musical!

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 108 ] 17 November 2014 04:50 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  385
Geregistreerd  2012-11-01

Waren er dan programmaboekjes? Ik heb ze niet gezien namelijk

   Handtekening   

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

  [ # 109 ] 17 November 2014 05:18 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  311
Geregistreerd  2006-08-07

Topaz - 17 November 2014 04:50 PM

Waren er dan programmaboekjes? Ik heb ze niet gezien namelijk

Nee die waren er niet. Heb ik nog gevraagd bij de ‘souvenirsshop’

   Handtekening   

Mijn leven is van mij

  [ # 110 ] 17 November 2014 07:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

http://t.co/kH00wvyO2u

De complete setlist. 😊

[ Gewijzigd: 17 November 2014 07:27 PM by lmluiten ]
  [ # 111 ] 17 November 2014 08:45 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  153
Geregistreerd  2010-10-23

Voor de liefhebbers!

Kwam ik tegen via Facebook. Alle nummers, behalve ‘brand new day’

http://www.wetransfer.com/downloads/35d1e2770de15c5fdabae422be4bdeb520141117204751/42512b

[ Gewijzigd: 17 November 2014 08:49 PM by MusicalFanTom ]
  [ # 112 ] 17 November 2014 11:02 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Wauw! Wat een waanzinnige show. Het concept sprak mij niet aan, daarom bestelde ik geen kaarten. Totdat ik het kritische artikel las over de kaart verkoop en het uitgebleven commerciële concept. Ik kocht bij CJP mijn. Veldkaarten voor 12,50 + 5 euro (administratie kosten, wat ik absurd vind dat je dit per kaart betaald. Op alle kaarten 5 euro lijkt mij schappelijker).

Betekent dit ook dat het artistiek een dieptepunt is voor de grootste producent van Nederland? Zeker niet! De grootste sterren uit de stal van ome Joop geven een sterke performance. Uiteraard brengen ze voornamelijk de nummers van de voorstellingen waarvan zij bekend zijn, dus het geijkte repertoire.

Het concert begint magertjes met nummers uit Jerseyboys. En Petticoat. Freek Bartels en Celinde deden Grease, waarna ook Chantal “Hopeless devoded to you” zong. Wat een dieptepunt, dit niemendalletje van een nummer werd afgesloten met een valse slotnoot. Wat mij opviel is dat Janzen de makkelijkere nummers kreeg, waarbij “geef mij nu je angst” een hoogtepunt was. Het viel me op dat ze bij de Mamma Mia medley niet echt de zaal mee kreeg.

Wat mij betreft was het eerste hoogtepunt de opkomst van Simone Kleinsma. Met de grandeur van een Norma Desmonds kwam zij op en werd toegejuicht door haar fans. “As we never said goodbye” is het nummer waar ze de zaal mee stil kreeg. De vedette deed enkel solonummers en deed niet mee in de groepsnummers. Eindelijk hoorde ik Kleinsma de “De winnaar krijgt de macht” zingen. Grappig was dat toen ze opkwam iemand riep “We love you Simone”, dat gevolgd werd door een groots applaus. Vervolgens zette ze in met de de zin “Laat me toch met rust”, wat dus erg toepasselijk was op de onderbreking in het intro. Bij haar derde poging kreeg ze de zaal stil! Wat een krachtig optreden!

Krachtig was ook Willemijn Verkaik. De internationale ster deed helaas weinig nieuwe nummers. Al staat zij garant voor kwaliteit met de bekende nummers “Let it Go” uit Frozen en ik Lach om Zwaartekracht uit Wicked. Absoluut hoogtepunt van dit beltkanon was “Mijn leven is van mij” in duet via een scherm met de andere nationale trots: Pia Douwes. Willemijn speelde in 2000 in het ensemble en Scheveningen en mocht in 2006 de rol van Elizabeth spelen in Zwiterland. Ik had het leuk gevonden om Willemijn een kleiner nummer te horen zingen of iets met show.

Celinde Schoemaker en René van Kooten zongen The Phantom, dit duo kan zo in een Nederlandse productie gezet worden. Celinde is een klassieke schoonheid in looks en stem. Ze blies de zaal dan ook weg met het nummer “I dreamed the dream” uit Les Miserables, die zij iedere avond in de Londense productie zingt. Net zulke sterren van nu zijn Freek Bartels en Jamai Loman, die allebei de sterren van de hemel zongen. Jamai met Waarom? Uit Miss Saigon en Freek met met zijn Joseph medley.

Stanley Burleson liet zien een veelzijdig performer te zijn. Hij danst nog altijd geweldig en schakelde moeiteloos over van “The American dream” uit Miss Saigon naar Bert in Mary Poppins. Samen met René van Kooten zong hij “Er valt een zwarte schaduw” uit Elisabeth. Geweldig! René zong op zijn beurt ook met de mooie Carolina Dijkhuizen “Achter de sterren” uit Aida, wat een mooi paar as het. Carolina zat in veel groepsnummers en sprong eruit door haar energie. Carolina haar versie van “Tomorrow” was prachtig, jammer dat er mensen doorheen zongen. De medley uit Sister Act vond ik minder geslaagd.

Kortom, alle artiesten kregen materiaal om te stralen. Het was een spektakel, waar mee gezongen werd. Dit was soms hinderlijk en bij andere nummers erg leuk!  Ik heb een geweldige avond gehad en had er best meer dan 17,50 voor willen betalen, maar 65 vond ik te veel. Ik hoop dat SE haar marketing anders inzet, hoewel ik deze last minute actie wel kon waarderen 😉

[ Gewijzigd: 18 November 2014 05:11 PM by Robin ]
   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 113 ] 18 November 2014 02:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  669
Geregistreerd  2010-12-20

offtopic *gniffel* ‘i dreamed the dreamgirls’ lijkt me een topnummer :D

  [ # 114 ] 18 November 2014 06:19 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Jan Joost - 18 November 2014 02:07 PM

offtopic *gniffel* ‘i dreamed the dreamgirls’ lijkt me een topnummer :D

Whaha, ik las het. Autocorrectie op iPad in combie met het niet nalezen leidt tot leuke woordspelingen 😊

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 115 ] 18 November 2014 10:10 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

Even een opmerking,

Weet Jamai het verschil tussen de woorden “u” en “uw”?

Ik stoor me enorm aan zijn uitspraak. “Toon mij, god, u plan”.
Waarom zegt niemand dat tegen hem?

  [ # 116 ] 19 November 2014 05:58 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Lotus18 - 17 November 2014 04:49 PM
Lance - 17 November 2014 04:38 PM

Heeft iemand een programmaboek? Waar zouden volgens het programma boek The loco-motion en On Broadway uit moeten komen dat ze helemaal aan het begin zongen?

Uit: Beautiful: The Carole King Musical!

Dat On Broadway uit de Carole King musical kwam was goed te lezen. Dat The Locomotion daar ook uit kwam heb ik me niet gerealiseerd. Ik dacht dat ze na het wat slappe Petticoat een bekend nummer in dezelfde stijl hadden genomen om de boel weer wat op te peppen.

Ik ben geen fan van dit soort concepten. Ik gruwel van massaal meezingen,- inhaken- en meedeinen en vond het dus wel prettig om te merken dat dat gedeelte van het concept niet zo heel goed werkte. Veel nummers waren gewoon te horen door de uitvoerende op het podium, in plaats van door een valszingende omgeving. Ik kan dus zeggen dat het me uiteindelijk is meegevallen.

Vele uitvoeringen waren best goed, en de projecties op het podium waren vaak fraai. Toch zijn er nog een boel kanttekeningen te plaatsen. Zo verwacht ik bij een zo massaal concert meer mensen op het podium. Zing je over 20 blote meiden, dan moeten die er in deze setting ook gewoon zijn (niet ten koste van de mannelijke dansers natuurlijk). Dit moet een ultieme show zijn.
Elk musicalgerelateerd evenement komt het tweede punt terug. Is je thema musical, dan mag er een enkel nummer tussen zitten die in een musical is gefietst, maar dat moet geen essentieel deel worden. Met bijvoorbeeld Carole King, Frankie Valli, Andre Hazes, Queen en Abba nummers is dat me veel te veel. Natuurlijk kun je bij dit soort concerten niet te avontuurlijk programmeren, maar niet alle overbekende musicalsongs werden hier gezongen. En ook nu werden er soms songs gekozen uit musicals, die veel bekendere en makkelijke meezingbare nummers hebben.
De dance-afsluiting vond ik een verschrikking. Wie bedenkt zoiets, en waarom wordt deze grap niet als zodanig weggelachen, in plaats van daadwerkelijk uitgevoerd.

‹ First  < 6 7 8
8 of 8