1 of 2 |  1 2 > 
Filmen en foto’s trekken tijdens het slotapplaus
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ik vroeg me af wat gangbaar is bij het slotapplaus: mogen er foto’s en filmpjes gemaakt worden, of is dit absoluut not done?

Ik was vorig jaar bij Annie in NL en daar werd het door velen gedaan. Ook bij Elisabeth in Wenen deden ze dit een paar maand geleden.

Nu voel ik me toch altijd een beetje ongemakkelijk bij het naar boven halen van mijn fototoestel/gsm, ook al is de eigenlijke voorstelling al afgelopen. Persoonlijk vind ik het een heel mooie herinnering om een foto te hebben bij het slotapplaus, en het is ook handig om te weten wie je had voor welke rol.

Maar ik vroeg me dus af: mag dit eigenlijk? verschilt dit per land? worden er mensen op aangesproken?


Voor de duidelijkheid: ik weet natuurlijk wel dat filmen verboden is tijdens de voorstelling, dit gaat echt over het buigen tijdens het slotapplaus.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 1 ] 28 April 2014 08:53 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  823
Geregistreerd  2011-03-21

Ik zie het inderdaad vaak gebeuren, maar of het ook echt mag? Geen idee.
Bij sister act is er wel een speciaal fotomoment bij het slot applaus.

  [ # 2 ] 28 April 2014 08:57 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Misschien moet ik er even bij vermelden dat in het geval van Annie en Elisabeth (in Wenen), het steeds ging om de (voor-)laatste voorstelling. Toen stond dus echt de halve zaal te filmen en foto’s te trekken.

Als ik dan terugdenk aan andere voorstellingen zoals Wicked en SvO, dan is het mij daar niet opgevallen dat mensen het deden.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 3 ] 28 April 2014 08:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb wel eens meegemaakt dat vooraf werd omgeroepen dat het wel mocht bij het slotapplaus. Ik weet alleen niet meer bij welke voorstelling dat was. Als dat niet wordt omgeroepen is het in mijn ogen dus gewoon not done om toch foto’s te maken.

  [ # 4 ] 28 April 2014 09:32 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  551
Geregistreerd  2011-11-01

Officieel mag dat ook niet. Aangezien het applaus ook gewoon bij de voorstelling hoort, sommige musicals geven nog een ‘medley’ met de liedjes en in mijn ogen is de show pas afgelopen als het doek echt naar beneden is.  Alleen als het wordt omgeroepen. Er wordt ook altijd omgeroepen dat beeld en geluidopnamen niet is toegestaan, ook vanwege de techniek maar soms willen ze het ook gewoon exclusief houden, kijk maar naar Soldaat van Oranje. Ik heb wel eens gezien dat iemand terecht werd gewezen bij foto’s maken bij slotapplaus en tijdens de voorstelling, sommige medewerkers zijn daar streng in maar sommige zijn best wel laks wat die regel betreft. Maar tot nu toe heb ik altijd dat het gewoon niet mag, Sister Act was voor mij een uitzondering.

   Handtekening   

Sluit je ogen niet durf te dromen! Roze haalt groen enorm op!

  [ # 5 ] 29 April 2014 06:35 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Bij Willemijn’s dernière bij Mamma Mia! in Stuttgart werden mensen die fotografeerden meteen teruggefloten door de zaalwachten…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 6 ] 29 April 2014 07:45 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

June - 29 April 2014 06:35 AM

Bij Willemijn’s dernière bij Mamma Mia! in Stuttgart werden mensen die fotografeerden meteen teruggefloten door de zaalwachten…

joh, echt….  😜

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 7 ] 29 April 2014 11:15 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Ik heb de laatste paar keer meegemaakt dat je wel foto’s mocht maken bij het eindapplaus. Ik maak foto’s, maar alleen als ze omroepen dat het is toegestaan. De musicals die ik zag waarbij je bij het eindapplaus foto’s mocht maken waren:
- Annie
- Shrek
- Flashdance
- Klaas Vaak
- Sister Act (het “bekende” fotomoment)

Ik vind het trouwens ook niet kunnen om foto’s te maken als ze van te voren zeggen dat dit niet mag. Ik zou het zelf ook niet durven, haha. Tenzij ze inderdaad omroepen dat je foto’s mag maken. Bij Best of Musical (concert) mocht je geen foto’s maken en als je dat dan wel wilde doen dan zonder flits.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 8 ] 30 April 2014 05:55 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Soldaat van oranje niet, was zelf aan het filmen. I know best dom, want ik werd gepakt, moest het filmpje verwijderen. Die man bleef er net zo lang bij staan!

  [ # 9 ] 30 April 2014 08:22 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  551
Geregistreerd  2011-11-01

Ik wilde foto maken van Minerva na de voorstelling. Niet gedaan kwam een medewerker op mij af, controleerde of ik het echt niet gedaan had. Ze zei tegen mij dat ze het exclusief wilde houden. Normaal gezien doe ik het wel altijd van het doek. Maar goed regels zijn regels 😛

   Handtekening   

Sluit je ogen niet durf te dromen! Roze haalt groen enorm op!

  [ # 10 ] 06 January 2015 06:53 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Is filmen bij het slotapplaus toegestaan bij the Sound of Music??

  [ # 11 ] 06 January 2015 07:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

galinda met een ga - 06 January 2015 06:53 PM

Is filmen bij het slotapplaus toegestaan bij the Sound of Music??

Als het is toegestaan, wordt het ook gezegd, bij mijn voorstelling volgens mij wel (maar was nog try-out).

  [ # 12 ] 06 January 2015 07:24 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  358
Geregistreerd  2013-02-26

Toen ik er was mocht het ook volgens mij

   Handtekening   

- Live your life

  [ # 13 ] 06 January 2015 08:24 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Bij The Sound of Music mag je inderdaad foto’s maken tijdens het slotapplaus. Ik was er na de premiere een keer en toen mocht het gewoon. Het wordt inderdaad omgeroepen (voor de voorstelling begint). Nu weet je in elk geval zeker dat je je camera mee kan nemen, haha.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 14 ] 07 January 2015 02:48 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Heel erg bedankt! Dat worden mooie foto’s, haha.

  [ # 15 ] 07 March 2015 04:58 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Mag het ook bij Hartsvrienden?

 1 2 > 
1 of 2