4 of 7 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Uitmarkt 2014
  [ # 46 ] 31 August 2014 11:33 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Alleen daar..
Wat er in zit? Merchandise van ‘oude’ producties.. En dus zit ook niet in elke tas hetzelfde.

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 47 ] 31 August 2014 11:43 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  84
Geregistreerd  2011-08-16

Oke. Bedankt voor het snelle antwoord. Dacht dat er ongeveer wel hetzelfde in elke tas zat. Het is gewoon pech hebben.

  [ # 48 ] 31 August 2014 06:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Vanavond gaat de chat weer open…
Chatten jullie gezellig mee tijdens de Sing-A-Long? Klik HIER voor de chat!

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 49 ] 31 August 2014 07:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

O my god!! Gaat de verteller in Blood Brothers serieus rappen??
Nee!!

Ik kan sowieso niet wennen aan een vertaling van liedjes die ik nog uit de eind jaren ‘90 versie zo goed ken.
De zinssnede ‘maffen mag’ is het net niet en ‘zondagnamiddag’ bekt klemtoontechnisch ook net niet lekker.
En dan heb ik het nog niet gehad over het eerste nummer wat in de oude versie zo prachtig heette ‘Geleende tijd’

Nee, deze versie sla ik over.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 50 ] 31 August 2014 07:50 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

Luna24 - 31 August 2014 07:38 PM

O my god!! Gaat de verteller in Blood Brothers serieus rappen??
Nee!!

Ik kan sowieso niet wennen aan een vertaling van liedjes die ik nog uit de eind jaren ‘90 versie zo goed ken.
De zinssnede ‘maffen mag’ is het net niet en ‘zondagnamiddag’ bekt klemtoontechnisch ook net niet lekker.
En dan heb ik het nog niet gehad over het eerste nummer wat in de oude versie zo prachtig heette ‘Geleende tijd’

Nee, deze versie sla ik over.

Ja inderdaad, dat vind ik ook; die Rapper had van mij wel thuis mogen blijven.
En ook erg jammer dat ze de tekst veranderd hebben.
Inderdaad teksten als ‘Het voelt alsof ik nog niet wakker ben, terwijl de rest nog maffen mag’.
Dan denk ik; kom op zeg, vertaal het dan liever helemaal niet.

Ik zag een film van de Engelse versie uit 1989 en die is dan toch veel beter vind ik:
https://www.youtube.com/watch?v=http://www.youtube.com/watch?v=A9mbfRiZ2Bk

[ Gewijzigd: 31 August 2014 07:57 PM by ErikB. ]
  [ # 51 ] 31 August 2014 08:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik word helemaal blij van ‘Heerlijk duurt het langst’
En Dorus! O heerlijk! 😊
Heerlijk, dat Amsterdams en Henk Poort.
Wat kan die man heerlijk verdwijnen in een rol!

En dan dat heerlijke jaren ‘50-‘60 gevoel van Sonneveld.
We keken al naar de zwart-wit beelden uit de oude doos toen ik klein was; jeugdsentiment!
En leuk dat mijn tv net op zwart-wit stond; ‘Heerlijk…’, Dorus en Revue komen dan net iets authentieker uit 😊

Soldaat van Oranje blijft kippenvel bezorgen.

Kippenvel vervolgens van Billy; of ik wil of niet, die productie blijft me kippenvel bezorgen.
Vooral de Billy die als tweede zong.
Beetje jammer van de vertaling van het woord electricity, maar wat kunnen die kids dansen!
Ik krijg al kippenvel bij de poster! Good old memories! 😊 😊 😊

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 52 ] 31 August 2014 08:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

-  The Sound of Music: Niet zoveel op aan te merken en dat is ook meteen mijn grootste punt van kritiek. Dit wordt de derde productie in ruim tien jaar en in mijn ogen moet je er dan iets nieuw mee doen. Er is nu geen enkele aanleiding voor deze productie. Het enige spannende was dat er een kind viel.

-  Hij gelooft in mij: Was niets voor mij, is niets voor mij. Niet gezien, ga ik ook niet zien. Verder niks op aan te merken. Als dit wel je genre is, is dit denk ik wel een goede voorstelling.

-  Blood Brothers: Ze hebben een poging gedaan het vernieuwen en dat kan ik waarderen, maar verder begreep ik niks van dit optreden. Het is zo’n mooi, ingetogen stuk en dan ga je in mooie jurken een onbegrijpelijke medley zingen met een lelijke vertaling. Wel heel slim om Jim naar Yes-R te te zetten. Zo lijkt hij ineens een briljant zanger. Dit was voor mij nog een tijfel, maar denk niet dat ik ga. Productie in Londen was prachtig en die herinnering wil ik graag houden.

-  Waanzinnig gedroomd: Kinderen voor Kinderen is niet kapot te krijgen, dat bleek wel. Naar de musical zal ik niet gaan, maar denk dat kinderen dit geweldig vinden.

-  Heerlijk duurt het langst: Hier wilde ik heen en hier wil ik nog steeds heen. Lone is geknipt voor dit materiaal en met de botox in haar voorhoofd ziet het er ook heel eigentijds uit.

-  Soldaat van Oranje: Volgens mij hebben ze de publiciteit niet nodig, dus kunnen ze eigenlijk doen wat ze willen. Jammer dat ze dan toch voor dit hebben gekozen. Die eerste zanger was echt slecht. Waarom niet een mooie ballad?

-  Een Avond met Dorus: Zie commentaar Hij gelooft in mij.

-  Musicals in Concert (Les Misérables): Leek met het hoogtepunt van de avond te worden, werd het niet. Celinde schreeuwde meer dan ze zong. De jurk is denk ik voor een komende productie van Jomanda de Musical.

-  De Jantjes: Dit is ook niet echt kapot te krijgen. Weet nog niet of ik ga, maar denk dat dit wel een leuke avond is. Heb de laatste productie van Stage wel gezien, vandaar mijn twijfel.

-  Billy Elliot: Als je een jongetje uit Londen nodig hebt om je voorstelling te verkopen is dat voor mij geen goed teken. Ga wel zeker weten naar de voorstelling toe, want het het is een prachtig stuk en de volwassen cast is veelbelovend.

-    Sonneveld: Ik vind het materiaal wel leuk, maar ik was inmiddels niet echt geconcentreerd meer. De chat was leuker.

-  Onder de groene hemel: Moet nog even aan gewerkt worden, maar ik denk dat dit heel leuk kan worden. Staat nog steeds op mijn lijstje om te gaan zien.

-  Dreamgirls: Ze hebben de titel wel heel letterlijk genomen, want ik viel bijna in slaap. Pearl heeft echt nul komma nul charisma en Berget zingt onverstaanbaar en lelijk en de vertaling liep ook voor geen meter. Ik wil Dreamgirls heel erg graag zien, want ik denk dat ik beter kan wachten tot er in Londen een keer een revival komt.

-  Conclusie: Absoluut de saaiste sing-a-long ooit. Weinig spannende productie, Het nieuwste materiaal (Billy) is ook al bijna tien jaar oud. Al die medleys kwamen echt mijn strot uit. Kies gewoon één nummer en voer dat goed uit. Carolina deed het beter dan verwacht. Het blijft een genot om de mensen in het publiek te bekijken. Meezingen met nummers die ze niet kennen of in een nog onbekende vertaling levert gouden televisie op. Volgend jaar wil ik op het tweede scherm de hele tijd het publiek zien. In het eindnummer hoorde ik nog “kwaliteit is wat telt voor u”. Dit was denk ik een grapje van de tekstschrijver, want ik hb weinig kwaliteit gezien.

[ Gewijzigd: 31 August 2014 08:53 PM by martijn-j ]
  [ # 53 ] 31 August 2014 08:49 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  551
Geregistreerd  2011-11-01

Allereerst deze avond was leuker dan die van vorig jaar. De liedjes waren leuker en het aanbod groter. The sound of music word ik altijd vrolijk van, het leek op het begin wel of Anouk de noten net niet haalde, of het moet aan mijn tv liggen, ze zong voor de rest prachtig. Vajen ook goed van wat ze moest doen vanavond. Ad Knippels een hele mooie stem heeft die man, jammer van zijn haar :p En de kinderen waren ook top! Hij gelooft in mij was ook fantastisch met een glimlach heb ik gekeken. Soldaat van Oranje was ook top, alleen de ene Erik zong beter dan de ander en die laatste uithaal had voor mij niet gehoeven.

Dan komen we bij Celinde, wat een mooie stem heeft zij. Ze bezorgde mij echt kippenvel! Ik denk nee ik weet zeker, dat we nog veel van haar gaan horen, is het niet hier dan wel in het buitenland!

Billy Elliot was voor mij het hoogtepunt van de avond. Ik moest wel even wennen aan de vertaling, maar uiteindelijk raakte ik er aan gewend en vond ik het goed vertaald. Het woord kippenvel heeft wel iets, het past er wel bij laat ik het zo zeggen. Wat kunnen die kids goed dansen en zingen, ik heb met open mond gekeken. Misschien toch maar gaan sparen om hier naar toe te kunnen, eerst de rest van beeldmateriaal afwachten!

Onder de groene hemel vond ik ook leuk, lekker vrolijke muziek en goede zang! Heerlijk duurt het langst ook echt goed, wat een fijne stem heeft Lone om naar te luisteren.

Dreamgirls vond ik soms net niet, in de hoogte klonk het gewoon niet zo mooi, of dat ligt ook aan de tv, dat weet ik niet.

Eindelijk wel de finale op tv! Wat was ik daar blij om.

Ik heb een leuke avond gehad, volgend jaar ben ik er hopelijk wel bij de repetities bij!

   Handtekening   

Sluit je ogen niet durf te dromen! Roze haalt groen enorm op!

  [ # 54 ] 31 August 2014 10:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Nog even over Billy: “hoger ALS een meeuw”? Sorry what?

Edit: en “kippevel”?

[ Gewijzigd: 31 August 2014 10:17 PM by martijn-j ]
  [ # 55 ] 31 August 2014 10:23 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

martijn-j - 31 August 2014 10:06 PM

Nog even over Billy: “hoger ALS een meeuw”? Sorry what?

Edit: en “kippevel”?

EDIT: Vergeet wat ik zei…

[ Gewijzigd: 31 August 2014 10:34 PM by Quin ]
  [ # 56 ] 31 August 2014 10:31 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

martijn-j - 31 August 2014 10:06 PM

Nog even over Billy: “hoger ALS een meeuw”? Sorry what?

Edit: en “kippevel”?

Dat was ook het eerste wat ik zei vanmiddag tijdens de repetities. Ik stond aan de zijkant, waardoor ik de tekst niet helemaal zag, maar zei meteen: “zingen ze nu hoger als een meeuw? Serieus??”

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 57 ] 01 September 2014 07:20 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Als “ervaringsdeskundige” moet ik bekennen dat als je vanaf 3 uur (en sommigen nog vroeger) bij dat podium staat je tijdens de uitzending inmiddels zo melig bent dat je met een wit hoedje op en met een oranje vlaggetje in je hand met alles meezingt dan wel blert. Zelf vond ik de volgorde niet helemaal logisch met een niet echte meezinger als laatste optreden. En wanneer beseffen ze nou eindelijk eens dat het Jim gewoon nooit zal lukken om ook maar één zin tijdens het slotlied goed zijn strot uit te krijgen.

Soldaat van Oranje: Eerst balen dat ze voor de vierde keer komen met “Morgen is vandaag” maar toen helemaal gelukkig dat het mooiste lied van de show “Als wij niets doen” er dit jaar ook bij zat en dan ook nog door de beste zanger van de twee!

[ Gewijzigd: 01 September 2014 08:55 AM by Ikduz ]
  [ # 58 ] 01 September 2014 08:57 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Dat Billy een taalfout maakt die half Nederland niet eens opvalt is toch niet zo gek. Hij komt niet bepaald uit een hooggeleerde klasse. En dat geeft meteen mijn enite kritiek op het optreden. Ze praatten juist wel heel erg netjes. Niet bepaald het ‘Foecked if I knoew’ waar de voorstelling mee begint. Maar laten we hopen dat dat nog goed komt.

Verder vond ik veel optredens toch matig starten, om verderop te herpakken(o.a. Sound of Music. Onder de groene Hemel). Blood Brothers (kan die nieuwe titel niet velen) knalde erin met de Abba-sound van de 2 vrouwelijke vocalen, om vervolgens te zien dat de teksten in beeld toch prettiger waren dan wat er te horen was. Guido Spek heeft overigens in [ulr=http://www.musicalworld.nl/artikel/lelijke_kinderen_maken_mooie_voorstelling/]de tour van De Club van Lelijke Kinderen[/url] gespeeld, en dit is dus zeker NIET ZIJN MUSICALDEBUUT. Doe je huiswerk Mister Musical.

Waanzinnig gedroomd was nogal wennen, met de totaal andere arrangementen, Dream Girls deed mij helemaal niets (want vind de muziek niet boeiend), Celinde was top, Soldaat klonk lekker, ondanks dat de nieuwste hoofdrolspeler niet gecast is op een prachtig zanggeluid. De oldies werden goed gebracht, maar het hoge SBS6 effect wat dat geeft werkt afstotelijk. Leuk om op de tv te bekijken bij het invullen van een puzzeltje, maar zou toch voor geen goud tussen die mensen op het plein hebben willen staan.

[ Gewijzigd: 01 September 2014 09:05 AM by Jeroen ]
  [ # 59 ] 01 September 2014 10:08 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Waanzinnig gedroomd begrijp ik de nieuwe arrangementen niet. Je gaat juist naar zo’n show om de jou overbekende liedjes te horen. Het op de Uitmarkt aanwezige publiek zong dan ook totaal ongelijk met de zangers op het podium maar wel lekker die bekende deuntjes.

Soldaat van Oranje: Het was Stefan die het eerste lied zong en die draait al een half jaar mee, eerst als alternate, nu first cast. Dorian die nu alternate is en nog maar een paar weken meedraait zong het tweede lied en kan dus duidelijk wel zingen!

  [ # 60 ] 01 September 2014 11:59 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Het werd al eerder opgemerkt maar ook ik vond het jammer dat er naast de zes Billy’s een extra Billy uit Londen was overgevlogen. Het optreden van de zes Billy’s startte (in mijn optiek) prachtig. Erg ingetogen en gevoelig gebracht. Ik kreeg ook echt kippenvel en de tranen van ontroering stonden me in de ogen…...totdat er van links een zevende Billy opkwam die iets totaal anders uitstraalde dan de andere Billy’s. Meer een kijk-mij-eens-even-show-off-houding, zeg maar. Voor mij was dit een enorme stijlbreuk en hoewel hij fantastisch danste was het zoveel mooier geweest als de camera niet voornamelijk op hem gericht was.  Ik had graag gezien wat de andere Billy’s konden en die leek ik nu alleen in een flits voorbij te zien komen.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat het natuurlijk zou kunnen dat er overmacht in het spel was en 1 van de Billy’s geblesseerd was waardoor er wel een extra bij moest komen om dit op te vangen, dat weet ik natuurlijk niet.

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 7