5 of 7 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 > 
Uitmarkt 2014
  [ # 61 ] 01 September 2014 02:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Voor een heleboel producties had ik al geboekt en die ga ik dus sowieso zien. Nog niet voor Heerlijk Duurt het Langst en dat vond ik wel een goed optreden, dus..

Ondanks dat het niet vlekkeloos was, vond ik Celinde erg goed. Ook Billy Elliot vond ik interessant en blij dat ik hier al in de try-outs naar toe ga.

Dreamgirls - Jammer dat And I’m Telling You vertaald is. Net als Defying Gravity is het origineel zo bekend en is de kwaliteit een samenhang van de Engelse tekst en de muziek.

Waanzinnig gedroomd - nee, enig jeugdsentiment was ver weg vanwege de nieuwe arrangementen.

Verder veel musicals voor de generatie onder ons met geld, 60+, maar dat is toch minder mijn ding, al is Sonneveld misschien als uitzondering op die regel wel boven elke twijfel verheven. En in het theater is die voorstelling echt veel leuker dan op zo’n buitenoptreden.

Verder denk ik dat volgend jaar Kim-Lian Frits maar moet vervangen. Carolina mag blijven 😉

  [ # 62 ] 01 September 2014 02:30 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  41
Geregistreerd  2008-03-30

Coulis8 - 01 September 2014 11:59 AM

Het werd al eerder opgemerkt maar ook ik vond het jammer dat er naast de zes Billy’s een extra Billy uit Londen was overgevlogen. Het optreden van de zes Billy’s startte (in mijn optiek) prachtig. Erg ingetogen en gevoelig gebracht. Ik kreeg ook echt kippenvel en de tranen van ontroering stonden me in de ogen…...totdat er van links een zevende Billy opkwam die iets totaal anders uitstraalde dan de andere Billy’s. Meer een kijk-mij-eens-even-show-off-houding, zeg maar. Voor mij was dit een enorme stijlbreuk en hoewel hij fantastisch danste was het zoveel mooier geweest als de camera niet voornamelijk op hem gericht was.  Ik had graag gezien wat de andere Billy’s konden en die leek ik nu alleen in een flits voorbij te zien komen.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat het natuurlijk zou kunnen dat er overmacht in het spel was en 1 van de Billy’s geblesseerd was waardoor er wel een extra bij moest komen om dit op te vangen, dat weet ik natuurlijk niet.

In het publiek staand, vond ik het juist heel leuk met die Engelse Billy. Echter toen ik het thuis terugzag op tv vond ik ook dat de camera minder alleen op hem gericht had moeten worden. Het had meer als 1 geheel gefilmd en dus overgebracht moeten worden.

  [ # 63 ] 01 September 2014 02:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Enig jeugdsentiment bij Waanzinnig gedroomd’ is sowieso ver weg zodra je van al die liedjes een musical met een totaal ander (in mijn ogen onzinnig) verhaal gaat maken.
De liedjes staan op zichzelf, net als de clips destijds op zichzelf stonden.
Ik heb er sowieso mijn eigen verhaal bij door de herinnering die ik er aan heb.
Ik ga er om die reden dan ook bij voorbaat niet heen, maar dat voornemen werd nog eens extra bevestigd door - inderdaad - de keuze voor andere arrangementen.
Enig begrip daarvoor heb ik overigens nog; het werd daardoor wel meer musical, er werd - mede door de doordachte uitspraak van ieder woord in de tekst - wel meer een verhaal verteld.
Niet mijn verhaal, maar dat had de oplettende lezer al begrepen.

Verder begrijp ik de commotie rond de Londense Billy in deze discussie niet.
Het was een gastoptreden binnen een preview; de presentatie van de huidige zes NL Billy’s, opgefleurd met als kers op de taart een toegift van de huidige Londense Billy.
Gastoptredens zijn er vaker geweest; ik zie geen probleem.
Was trouwens wel blij dat ik Electricity gewoon als Electricity hoorde.
Zoals ik ergens op facebook al zei; de Nederlandse hertaling (ik zou het geen vertaling willen noemen) dekt gewoon de lading niet.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 64 ] 01 September 2014 03:12 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

THE Sound of Music. Leuk. Niets nieuws, maar wat heeft Anouk Maas een uitstraling! Ik vind haar nog echt een meisje, vraag me af of zij na t 30e nog aan de bak komt met haar lengte…. Nu is Liesle al groter dan haar. Ad Knippels, heeft voor mij niet het charisma. Ik hou van Som!

Hij gelooft in mij. Prachtig. Mooi ingetogen, Chantal heeft echt starquality! Mooi!

Hartsvrienden. Een monsterlijk optreden, waarom een kleine voorstelling presenteren in gala outfits? Vera en Maike snerpende lelijke stemmen in 1 voorstelling. Rap ook misplaatst.

Kinderen voor kinderen. Suffe arrangementen. Niet mijn ding.

Heerlijk duurt t langst. Wauw! Lone een gedroomde Marjan, sarcastisch. Het gebrek aan mimiek geweldig! Vakvrouw. Een hoogtepunt van de avond!

Soldaat van Oranje. Lijkt ieder jaar niet zo best uit de verf te komen. T blijven meer acteurs, dan zangers.

Dorus. Verschrikkelijk.

Musicals in concert.  Celinde, wat een talent. Gaan we nog veel van horen, soms schreeuwerig. Mooi plaatje!

De Jantjes. Heerlijk. Kneuterig en een goede cast!

Billy Eliot. Schattig, mag nog hard gewerkt worden.De Engelse Billy redde het geheel.

Sonneveld:,nog niet gezien blij met de reprise.

Onder de groene hemel. Rommelig! René altijd goed. Sophie pijnlijk ernaast.

Dreamgirls. Ik zie geen leadinglady. Pearl kijkt bang en schaapachtig uit haar ogen. Doodzonde dat Carolina niet op die plek staat…. Berget mooi vol passie, maar onverstaanbaar. Slechte dictie.

Kortom , een vermakelijke avond met uitschieters. Carolina had een leuk presentatiedebuut, jammer dat er zo’n sufferd naast staat.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 65 ] 01 September 2014 03:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Mede waarom ik bij Dreamgirls minder tot geen moeite had met de vertaling; je verstaat het toch niet!
De kracht en de power van de stijl van muziek maken de tekst (voor een optreden als dit) ondergeschikt.
Wat een presentatie en uitstraling had die vrouw!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 66 ] 01 September 2014 03:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

@ Robin: waarom vond je Dorus verschrikkelijk?
Je kunt er van houden of niet, maar in mijn beleving gaf Henk Poort een goed optreden weg.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 67 ] 01 September 2014 04:30 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Verschrikkelijk is te kort door de bocht, maar inderdaad oubollig en niet mijn smaak.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 68 ] 01 September 2014 04:39 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Sound of Music, heel leuk, jammer dat het dezelfde medley als de vorige keer was. Anouk heeft inderdaad een fantastische uitstraling! Ben heel blij dat ze naast Vajèn staat, waar jammer genoeg nog niet zoveel van te horen was. Benieuwd naar meer!

Hij Gelooft In Mij is echt een van de mooiste shows die ik gezien heb, maar hier kwam het voor mij gewoon niet uit de verf. Ik Leef M’n Eigen Leven werkt voor mij echt alleen in de theater, in de setting met de rook, het decor, de hele sfeer. Niet op een podium met een microfoon in de hand. Nee, dit werkt gewoon niet hier, nu snap ik waarom ze niet eerder mee deden. De intro van ILMEG is in de show prachtig, nu was het 3 seconden en meteen inzetten. Heel jammer. Had dan alleen het dubbelduet gedaan, dat haalde de boel op.

Hartsvrienden vond ik niet veel, Vera en Maike deden me nog niet echt boeien. Om over Yes-R nog niet te spreken.

Waanzinnig gedroomd vond ik persoonlijk heel geslaad. De liedjes zijn echt ‘vermusicaliseerd’, wat ik heel erg leuk vond klinken. Ben echt benieuwd naar deze show, zo te zien had de cast er echt zin in!

Heerlijk Duurt het Langst was voor mij het hoogtepunt, wat een performance van Lone. Helemaal geweldig! Haar uitspraak was subliem, de opbouw fantastisch. Haar emoties (of het ontbreken daaraan), fantastisch.

Soldaat van Oranje, slecht gezongen, prachtige muziek.

Dorus heb ik niet veel mee! Maar voor de doelgroep zeker leuk..

Musicals in Concert.. Wat een plaatje is Celinde! Haar uitstraling is geweldig, ze straalt echt. En haar zang is al net zo mooi. Helemaal top.

De Jantjes, leuk om een keer te zien, maar daar blijft het dan ook bij. Cast heeft er zin in, gaat prima, da’s het belangrijkste.

Billy Elliot vond ik persoonlijk ook helemaal geweldig. Alleen die vertaling.. dat was ‘m niet. Ook de zang van sommige Billy’s was nog een beetje hakkelend, maar dat gaat vast goedkomen. Maar de keuze van Electricity naar Kippenvel kan ik echt niet plaatsen. Dans gedeelte was heel goed. Live erbij nog beter, de muziek kwam helemaal binnen. Prachtig nummer! Complimenten hierbij ook voor het Metropole Orkest.

Sonneveld is ook niet mijn muziek, maar wat doen Tony en Mariska het leuk.

Onder de Groene Hemel klonk heel leuk! Sophie volgensmij enigszins gespannen, maar ik heb er vertrouwen in dat dat goed gaat komen.

Dreamgirls vond ik tegenvallen. Voor m’n gevoel schreeuwde Berget alleen maar “Nee, nee, nee’ en sloeg ze alle lange, interessante uithalen over. Had er meer van verwacht, hoop dat dit in het theater beter uit de verf komt.

  [ # 69 ] 01 September 2014 05:45 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

martijn-j - 31 August 2014 08:48 PM

-    Sonneveld: Ik vind het materiaal wel leuk, maar ik was inmiddels niet echt geconcentreerd meer. De chat was leuker.

Ha.. Ging lekker hè?
Vond de chat ook weer fijn! 😊

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 70 ] 01 September 2014 05:47 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  175
Geregistreerd  2012-07-06

Heb vandaag in gedeeltes de Sing-Along terug gekeken. Complimenten voor Carolina, wat een goed presentatiedebuut en dan ook nog eens live!

The Sound of Music: Wauw, wat ziet Anouk er oud(er) uit met die pruik op! Cast zong zuiver, maar vond het ook weer niet echt krachtig, komt waarschijnlijk ook door het meezingende publiek.
Hij gelooft in mij: Niet mijn soort muziek, maar Chantal en Martijn waren gewoon goed. Ensemble had naar mijn idee niet echt toegevoegde waarde. Ze zongen verder goed hoor, maar voor die paar zinnetjes.. Kees Boot ziet er wel hilarisch leuk uit als Jan.
Blood Brothers: Dat rappen was echt vreselijk, dat maakt een musical toch al snel eruit zien als amateurtoneel, vooral als het totaal niet in een verhaal pas. Verder waren Maike en Vera echt goed en moet zeggen dat de samenzang van Guido en Jim ook goed klonk.
Waanzinnig gedroomd: Zo lijken kinderliedjes toch eens echt op musicalliedjes, heel erg leuk gedaan en totaal niet kinderachtig of amateuristisch. 
Heerlijk duurt het langst: Lone was goed, ensemble reageerde er leuk op.
Soldaat van Oranje: Muziek zoals altijd mooi. Stefan was naar mijn idee niet echt overtuigend als Erik, maar heb de musical niet gezien en kan alleen maar vergelijken met Matteo tijdens de sing-along vorig jaar. Dorian vond ik dan echt een stuk beter, zowel qua zang als uitstraling.
Een Avond met Dorus: Henk Poort is echt meesterlijk als Dorus, helemaal op een goede plek lijkt me.
Musicals in Concert (Les Misérables): Celinde’s emotie qua gezichtsuitdrukkingen was een stuk beter dan vorig jaar. Maar moet dat geschreeuw en die slechte articulatie? Dat wordt dus geen Musicals in Concert of met kromme tenen naar huis!
De Jantjes: Alweer? De hoeveelste versie is dit? De nummers zijn verder wel oké, maar van mij hoeft het niet.
Billy Elliot: Die jongens zijn echt goed en je merkt inderdaad wel een verschil met die Engelse Billy, die heeft echt die strakke bewegingen al helemaal voor elkaar. Tof om te zien, maar ook weer zo overbodig. Misschien gedaan zodat het Nederlandse publiek helemaal overtuigd zou zijn van wat onze Billy’s ook gaan kunnen…
Sonneveld: Niet per se iets waar ik van hou, maar het klonk gewoon erg goed!
Onder de groene hemel: Heel apart, natuurlijk bekende nummers maar verder niet mijn smaak.
Dreamgirls: Begin was zeker niet altijd zuiver, maar Berget knalde er goed in. Weet zeker dat ze de rol goed aan kan. Ondanks dat de tekst Nederlands was, wat ik best jammer vond, was het toch heel mooi en raakte het me wel.

De techniek liet af en toe te wensen over of mensen zongen hun tekst verkeerd, want de tekst in beeld liep af en toe echt niet goed. Ook op het einde was er veel mis met microfoons die te vroeg of te laat aanstonden.
Wat mij betreft zitten er niet echt musicals bij waarover ik lyrisch enthousiast ben. Al ben ik best benieuwd naar Billy Elliot, Dreamgirls en HGIM.
Misschien komt het ook doordat ik de sing-along niet live op tv heb gezien en het in stukjes keek, maar ik voelde de sfeer niet die ik andere jaren wel voelde. Ik denk dat ik me in de chat ook meer had vermaakt dan met de sing-along zelf 😛

[ Gewijzigd: 01 September 2014 08:31 PM by Larisszle ]
   Handtekening   

Geen grenzen meer.

  [ # 71 ] 01 September 2014 05:48 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2014-07-01

Coulis8 - 01 September 2014 11:59 AM

Nu moet ik er wel bij zeggen dat het natuurlijk zou kunnen dat er overmacht in het spel was en 1 van de Billy’s geblesseerd was waardoor er wel een extra bij moest komen om dit op te vangen, dat weet ik natuurlijk niet.

Ik denk dat er geen een van de Billy’s geblesseerd is aangezien zij alle 6 meedansten. Ik vond het wel jammer dat er een Engelse Billy moest overkomen om te laten zien hoe het echt moet (Ik heb wel eens betere Billy’s gezien dan Elliot, maar oke). Ik beniewd of alle 6 de Billy’s over 2 maanden alles kwa dans kunnen 😉.

  [ # 72 ] 01 September 2014 07:16 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  306
Geregistreerd  2008-07-31

Ik heb Elliot 1.5 maand geleden in de musical gezien. Hij was echt meesterlijk, deed niet onder voor de andere Billy’s die ik zag. Voor mij was dit gisteravond dan ook de reden waarom ik het gisteravond tof vond dat hij er was. Maar aan de andere kant dacht ik wel meteen van, zijn onze Billy’s nog niet goed genoeg dat ze hem laten zien? Anyway, ik ben wel nieuwsgierig, maar we gaan denk ik zeker het verschil merken. Neemt niet weg dat we alsnog heel trots op ‘onze’ Billy’s mogen zijn.

  [ # 73 ] 01 September 2014 08:06 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Ik weet niet welke versie is gezien door het AD want ze weten in hun verslag te melden dat Simone Kleinsma één van de optredende artiesten was. Duidelijk wat namen overgenomen uit de Uitmarkt krant, waar ze nog in werd genoemd, net zoals Moeder ik wil bij de Revue als één van de optredens er nog in stond.

En het viel me bij het terugkijken van de show ook op dat de ondertitels op TV nogal eens vertraagd te zien waren. Op het scherm op het plein ging het wel goed. Maar ook daar was nog wel eens te merken dat artiesten nog wel eens de mist in gingen met hun tekst. Bij de repetities was het de dame die “Waanzinnig gedroomd” zong die volledig de mist in ging dus bij haar viel het me juist op dat ze ‘s-avonds wel de juiste teksten zong.

  [ # 74 ] 01 September 2014 08:35 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  920
Geregistreerd  2011-07-02

Van wat ik gisteren heb gezien, gaat het voor mij een goedkoop jaar in het theater worden. Niet dat ik de optredens slecht vond, maar veel was niet mijn smaak. Ik ben geen liefhebster van ‘oubollige’ voorstellingen.

‘Hartsvrienden’ liet voor mij gisteren zien dat ik het bij de versie moet houden die ik in Londen heb gezien. Ik vond het rappen echt niks en volgens mij probeerde Yes-R ook nog af en toe te zingen. Verder ben ik geen fan van de stem van Jim. Wat niet wil zeggen dat hij slecht zong gisteren. Het is gewoon niet mijn smaak.

Bij ‘Soldaat van Oranje’ probeerde ik te zien wie er in het ensemble stonden, maar de camera’s stonden niet echt op de rest. ‘Als wij niets doen’ blijft een mooi nummer uit die voorstelling.

‘Dreamgirls’ heeft potentie. Ik vond bij het eerste nummer wel dat de dame rechts (ben haar naam even kwijt) meer een stem had om de frontwoman te zijn dan Pearl. Berget Lewis liet bij het 2de nummer horen dat ze goed kan zingen. Maar… Ze hoort ook een verhaal te vertellen en dat kwam niet bij mij over. Dat nummer bezorgt me tig emoties, maar gisteren dacht ik alleen maar: ‘Zingen kan ze wel.’ Als ze het verhaal weet over te brengen, komt dit vast nog wel goed.

Het leukste vond ik de ‘Billy’s’. Er zit zeker talent tussen die toch wel een zware rol gaan vervullen. Ik heb de voorstelling in Londen gezien, maar na wat ik gisteren zag denk ik dat ik hem hier ook wel ga bekijken.

   Handtekening   

Choose life

  [ # 75 ] 01 September 2014 09:24 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Pascale - 01 September 2014 05:45 PM

Ging lekker hè? Vond de chat ook weer fijn! 😊

Jaaa! Alleen de wijn en bitterballen ontbraken, dus hopelijk wordt daar volgend jaar aan gewerkt. 😊

‹ First  < 3 4 5 6 7 > 
5 of 7