1 of 2 |  1 2 > 
Irritant gelul door voorstelling heen
change_status
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2005-11-06

Ben ik nu de enige die hier zich aan irriteert?
De laatste 3 produkties werden bij mij compleet vergald door( laat ik het voor het gemak"Ik hou van Holland” publiek) gebabbel dwars door voorstelling heen.
Zo ook afgelopen zaterdag bij “Dreamgirls”.
Dwars door muzikale stukken, of door gesproken woord werd er zowel naast mij als achter mij doorgeluld.
Werd het geluidsniveau harder op podium ging men simpelweg zelf stem verheffen om gehoord te worden.
Toen ik hier wat van zei kreeg ik dom antwoord terug en vervolgens ging men verder met lullen.
Om geen slaande ruzie te krijgen probeer je het maar te negeren.
Wat bezielt dit soort mensen?
Ga naar een cafe, restaurant maar blijf weg uit theater.
Mede bezoekers als zowel acteurs worden gestoord.
Het was notabene op rij 1 en 2!!!

Kan de produktie voortaan tijdens het melden van geen telefoon gebruik ook niet verzoeken tot zwijgen gedurende voorstelling?

[ Gewijzigd: 10 November 2014 09:53 PM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 10 November 2014 09:53 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Misschien zat je naast dezelfde mensen die ik vrijdagavond in Den haag naast me had zitten. Dat was wel zo irritant. Ik kreeg echt mep-neigingen. Maar niet gedaan. Maar inderdaad mega irritant. Het valt me ook erg op dat het ‘bioscooppubliek’ zich steeds meer in de theaters gaat begeven. Bloedje irri .........

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 2 ] 10 November 2014 12:54 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2005-11-06

Hi Musicalbeertje, nee, het was bij mij echt zaterdag de 8e.
Maar inderdaad Lucent Danstheater. Den Haag.
Sla neigingen had ik ook. Zeker nadat ik wat gezegd had en men vervolgens met opzet extra luid ging praten.
” Ik versta hem niet, ik versta hem niet…..” Om anderen naast mij niet verder te irriteren heb ik maar verder gezwegen.

  [ # 3 ] 10 November 2014 06:03 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Mensen denken, oh muziek, dan kan ik wel lullen….. Vreselijk irritant.

  [ # 4 ] 10 November 2014 06:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Dit gebeurt niet alleen bij het “ik hou van Holland”-publiek hoor.
Op West End zag ik enkele jaren geleden Les Mis en achter mij zaten een tiental jonge meisjes die niet konden zwijgen. Ze bleken fan van de acteur die Enjolras vertolkte, en je kreeg daar echt ‘One Direction/Justin Bieber’ toestanden. Alsof dat nog niet genoeg was, zong één van de meisjes ALLES mee, en ohjaa, het soort gezang van ‘hoor hoe mooi ik kan zingen’.

Ik heb toen eens vies achterom gekeken, maar ik ben iemand die daar dan niet veel van durft te zeggen.

Respect is een gegeven dat veel mensen niet begrijpen, en dat in alle lagen van de maatschappij jammer genoeg.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 5 ] 10 November 2014 06:45 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Vreselijk irritant, heb het bij soldaat gehad. Twee jongetjes van ongeveer 10 jaar, de hele tijd praten met hun ouders. ‘papa wat betekend dit, mama wat zei hij’

  [ # 6 ] 10 November 2014 06:59 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  920
Geregistreerd  2011-07-02

Theater, bioscoop.. Mensen worden steeds brutaler en denken alsof ze thuis zijn blijkbaar. Het lijkt mensen niet te interesseren dat ze andere mensen storen op deze manier (en die ook wel wat geld hebben betaald voor een leuke avond).
In het theater heb ik het alleen nog maar meegemaakt dat mensen hun telefoon niet met rust kunnen laten. Tja, je zou in die paar uur toch iets missen op Facebook zeg… Vriendin zegt dat ik het gewoon moet negeren, maar ik kan dat niet en zeg er iets van. Iets wat soms boze blikken oplevert.

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat de pauze van een voorstelling bijna was afgelopen, het was al duidelijk te zien dat het bijna ging beginnen. Gaan 2 oudere dames nog even luidruchtig (en staand bijpraten), waardoor iedereen moest wachten. Ik ze vriendelijk verzocht om na de voorstelling verder te praten, omdat de voorstelling weer ging beginnen. Vonden ze me brutaal. Helaas voor hun waren er ook mensen die wat harder dan normaal mij bedankten dat we nu weer van de voorstelling konden genieten. 😊

En de bioscoop… Als regelmatig bezoekster kom ik daar ook regelmatig dingen tegen die mij te ver gaan. Naast de telefoon en het kletsen. Zoals een tijdje terug iemand die tijdens de film zijn telefoon ging opladen en steeds naar die telefoon ging en zijn scherm liet oplichten. Of de persoon achter mij die zich wel erg thuis voelde en schoenen uittrok om vervolgens zijn blote voeten praktisch in mijn nek te leggen. Keek die me ook nog raar aan toen ik vroeg of hij dat aub niet wou doen.

Maar nogmaals: Je bent niet thuis, gedraag je daar ook naar en verpest het niet voor anderen die ook van iets proberen te genieten.

   Handtekening   

Choose life

  [ # 7 ] 10 November 2014 07:05 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  920
Geregistreerd  2011-07-02

Daniel Radcliffe heeft er ook nog een mooi verhaal over te vertellen in de 1ste minuut van dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=ZmucuKAfFlA

   Handtekening   

Choose life

  [ # 8 ] 10 November 2014 08:55 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  63
Geregistreerd  2011-03-06

Hallo

Gister bij Dreamgirls geweest in Den Haag en echt genoten.
Het is de eerste keer dat ik een stille zaal had met de musical.
Alleen na muziek/zangstukken applaus en gelach bij grappige uitspraken.
Wist niet wat ik meemaakte.
Ik zat op rij 3 dus lekker vooraan.
Dus het kan dus wel.
Maar meestal is het dus wel dat er met telefoon wordt gespeeld en gekletst. Maar gister niets van opgemerkt.

Monique

  [ # 9 ] 10 November 2014 09:12 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  358
Geregistreerd  2013-02-26

Toen ik in juli bij Hij Gelooft in Mij zat, zaten er ook een drietal dames achter ons die nogal wat te bespreken hadden, vreselijk irritant! En als klap op de vuurpijl, tijdens een emotioneel nummer in de musical, werd er vrolijk meegezongen…
Ook eens bij Sister Act gehad, toen hing er een hoestvirus in de zaal. Om de zoveel tijd ging iedereen hoesten, gewoon door de nummers heen maar ook door de dialogen. Als je moet hoesten, doe het dan zachtjes tijdens een decorwisseling…

Zooo, die frustraties zijn er ook uit!

   Handtekening   

- Live your life

  [ # 10 ] 11 November 2014 06:44 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2005-11-06

Eigenlijk zouden theaters voor de voorstelling behalve vermelden dat telefoons uitgeschakeld moeten zijn ook moeten vermelden dat het niet gewenst is om voorstelling te verstoren door geleuter.
Misschien dat dit helpt. ( vrees van niet maar toch)

  [ # 11 ] 11 November 2014 09:55 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Waku - 11 November 2014 06:44 AM

Eigenlijk zouden theaters voor de voorstelling behalve vermelden dat telefoons uitgeschakeld moeten zijn ook moeten vermelden dat het niet gewenst is om voorstelling te verstoren door geleuter.
Misschien dat dit helpt. ( vrees van niet maar toch)

Misschien zou er een soort ‘actie’ op poten gezet moeten worden om dit te verzoeken aan de theaters. Want in principe heeft iedereen hier een voordeel bij.
Al vind ik het wel erg dat mensen dit niet uit zichzelf doen, stil zijn tijdens een voorstelling is gewoon een vorm van respect.

  [ # 12 ] 11 November 2014 10:13 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2005-11-06

Jonahke, je hebt gelijk. Ik denk dat ik toch naar Stage Holding en Albert Verlinde een e-mail stuur om te verzoeken of het kenbaar gemaakt kan worden voor elke voorstelling. Maar belachelijk natuurlijk dat dit nodig is.

  [ # 13 ] 11 November 2014 09:54 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Ik kan mij nog herinneren dat Wim Van Den Driessche als Luigi Lucheni in Elisabeth een keer de voorstelling heeft gestopt omdat er een aantal bezoekers op rij 1 erdoor heen aan het praten was. Die gaf toch een pittige reprimande, dit terwijl hij toch al angstaanjagend was in character. De zaal was muisstil, vervolgens applaus en daarna is de show verder gegaan. Nu heb ik het dus over 15 jaar geleden, toen gebeurde het blijkbaar ook al.

In Londen heb ik het vorig jaar meegemaakt bij Dirty Dancing dat een viertal (Italiaanse?) dames meer aandacht hadden voor elkaar, de telefoon en de laatste roddels (ik versta geen Italiaans, maar het ging er heftig aan toe) dan voor de show. Aangezien ze mijn Engels ook niet verstonden, ben ik ergens anders gaan zitten na de pauze.

Tijdens HGIM heb ik de mensen achter mij op de rij vriendelijk verzocht niet mee te zingen met Droomland. Die hielden toen op, misschien was mijn verzoek toch niet zo vriendelijk achteraf :lol: .

Bij Wicked heb ik me overigens kapot geërgerd aan de snoepverpakkingen, die met het “plop”-deksel, zo niet over nagedacht. Of de zakken chips die worden opengetrokken en opgegeten tijdens de show. In Londen is het dan weer gebruikelijk dat je je glaasje champagne of je biertje gewoon mee terug neemt de zaal in….. maar goed, dat hoor je dan weer niet.

Ik vrees echter dat omroepen dat men zich gepast moet gedragen (of duidelijker: stil moet zijn) niet echt gaat werken, gezien de vele mobiele telefoons die nu ook niet uit gaan tijdens de show terwijl dit al wel wordt gevraagd.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 14 ] 12 November 2014 07:27 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Een campagne van SIRE dan?

En las ik nou laatst dat ze in een Londens theater (Apollo Victoria?) een rij achterin de zaal gaan reserveren voor mensen die graag ook willen internetten gedurende de voorstelling? Dan moedig je het natuurlijk totáál niet aan…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 15 ] 12 November 2014 09:23 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  54
Geregistreerd  2014-05-09

Blijkbaar is dat ook al het geval bij Mamma Mia op Broadway. Daar gaan ze nu ook free wifi aan bieden in het theater zodat mensen in “real-time” hun ervaringen kunnen delen !?!
Waar is dat nu weer goed voor ??

   Handtekening   

Ooit, die dag komt ooit, ge moogt dus nooit u dromen laten varen

 1 2 > 
1 of 2