6 of 6 | ‹ First  < 4 5 6
Idina Menzel in Carré
  [ # 76 ] 18 June 2015 04:11 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Jammer dat je ervaring zo beïnvloed is door het publiek. Er zaten dus voornamelijk mensen (kinderen?) die haar kennen van Frozen? Ik vroeg me dat van tevoren namelijk wel af, maar had het idee dat in Amsterdam toch vooral mensen zaten die haar al langer kenden.

Meezingen tijdens een theaterconcert vind ik ook not done, tenzij de artiest het aangeeft. For Good was zo’n bijzonder moment en ik had het ook echt niet kunnen waarderen als mensen daar hadden meegezongen.

In Amsterdam was het overigens verboden om beeld- en geluidsopnames te maken. Het werd evengoed wel veel gedaan, maar ik had niet het idee dat er iets tegen gedaan werd en volgens mij vond Idina het ook geen probleem.

  [ # 77 ] 18 June 2015 05:00 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Op Broadwayworld.com een artikel over haar bezoek aan Carre met een paar mooie filmpjes waaronder het prachtige For Good, Always starting Over en No day but Today.

http://www.broadwayworld.com/netherlands/article/Idina-Menzel-Thanks-Amsterdam-On-World-Tour-Stop-20150617

  [ # 78 ] 18 June 2015 06:26 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Het was gisteren fantastisch! Ze straalt gewoon op het podium en wat een stem, ok niet altijd even goed, maar ze kan dit zelf ook toegeven en lacht er ook mee. Echt genoten van haar setlist. Verdiende staande ovaties!

En het publiek, ja meer dan enthousiast maar het stoorde me alleen bij For Good, dat was zo mooi daar hoefde geen extra vocals bij!
Idina zoekt zelf veel interactie met het publiek dus dat moedigt sommigen ook wel aan. Idina is dit denk ik wel gewend want uiteindelijk pakte ze dit altijd goed aan door er op te reageren of het gewoon te negeren.
Het publiek was vrij jong dus denk dat het daar ook wat met te maken had.

Al bij al heeft het voor mij de ervaring niet al te veel gestoord en heb ik met veel plezier gekeken en geluisterd naar deze fantastische artieste!

  [ # 79 ] 18 June 2015 08:42 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

martijn-j - 18 June 2015 04:11 AM

In Amsterdam was het overigens verboden om beeld- en geluidsopnames te maken. Het werd evengoed wel veel gedaan, maar ik had niet het idee dat er iets tegen gedaan werd en volgens mij vond Idina het ook geen probleem.

Ik heb een paar keer een medewerker van Carré naar iemand toe zien lopen die op dat moment met zijn/haar telefoon foto/filmpje aan het maken was. Dan werd gezegd dat ze moesten stoppen, maar ze hoefden niet de foto’s te wissen. Ze liepen ook echt alleen maar naar de mensen toe die dichtbij de uitgangen zaten, aan het einde van een rij, niet in het midden ofzo. Dus zo ontzettend erg werd er niet op gelet inderdaad. Ik heb echt veel oplichtende telefoonschermpjes gezien (getuige ook de foto’s en filmpjes die al hier en daar de ronde doen).
En Idina heeft het zelf 100% zeker gezien en leek er niets om te geven inderdaad.

  [ # 80 ] 18 June 2015 09:47 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Wellicht een beetje offtopic, maar raar eigenlijk.
Ik snap dat het in een voorstelling/musical heel hinderlijk is voor zowel acteurs als publiek om een foto te maken, maar met een concert vind ik het toch anders.
Toegegeven een zitconcert in een theater als Carre leent zich wat minder voor een foto maken, maar als je in Paradiso staat en iemand zingt een gevoelige ballad en je maakt een foto hoor je er niemand over.

Zelf maak ik nooit foto’s, ik kijk lekker naar de voorstelling en zie ‘t vanzelf als iemand een foto heeft gemaakt op social media, maar soms zou ik willen dat ze wat minder streng zijn.
Bijvoorbeeld zoals het momentje bij Sister Act waarbij je een foto mocht maken. Heb je gereguleerd een momentje dat men toch een foto kan maken als herinnering, en minder kans op stiekem gedoe omdat men weet dat ze op het einde een foto mogen maken. (Uitzonderingen altijd daar gelaten natuurlijk)

Ik herinner me Disney in Concert waar voor aanvang medewerkers al paniekerig rondliepen om mensen erop te attenderen dat ze geeneens een foto mochten maken van het podium omdat er een Disney achtergrond was en het anders copyright schending zou zijn.. Kom op zeg.
Als ik nu een foto maak van Mickey Mouse in Disneyland mag ik het wel op internet zetten maar een foto van een achtergrond doek mag niet?

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 81 ] 18 June 2015 03:06 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  43
Geregistreerd  2004-10-20

dimitrydb - 18 June 2015 06:26 AM

Het was gisteren fantastisch! Ze straalt gewoon op het podium en wat een stem, ok niet altijd even goed, maar ze kan dit zelf ook toegeven en lacht er ook mee. Echt genoten van haar setlist. Verdiende staande ovaties!

En het publiek, ja meer dan enthousiast maar het stoorde me alleen bij For Good, dat was zo mooi daar hoefde geen extra vocals bij!
Idina zoekt zelf veel interactie met het publiek dus dat moedigt sommigen ook wel aan. Idina is dit denk ik wel gewend want uiteindelijk pakte ze dit altijd goed aan door er op te reageren of het gewoon te negeren.
Het publiek was vrij jong dus denk dat het daar ook wat met te maken had.

Al bij al heeft het voor mij de ervaring niet al te veel gestoord en heb ik met veel plezier gekeken en geluisterd naar deze fantastische artieste!

Hier kan ik me zeker in vinden! Bovendien denk ik wel dat het grootste deel Idina kent van haar musicals. Ik denk niet dat iemand om en bij de 70 euro gaat betalen om enkel een liedje uit een Disneyfilm live te horen. Het publiek heeft er bij mij voor gezorgd dat de show net een éxtra vibe kreeg. Mensen wilden écht Idina zien en horen. Hoewel het ook niet mijn stijl is (ik geniet meer inwendig 😊) heb ik er enorm van genoten. En het meezingen viel echt wel mee (inderdaad enkel bij For Good werd er duidelijk meegezongen maar dat was na 1 strofe ook wel gedaan). Ik blijf het dus overdreven vinden om het publiek zo af te schrijven. Ook zij hebben namelijk betaald om een leuke avond te hebben 😊

  [ # 82 ] 18 June 2015 05:31 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  385
Geregistreerd  2012-11-01

Dat ze 70 euro betaald hebben is toch geen reden om tijdens t slotapplaus aan t podium een handtekening/selfie te komen vragen/eisen? Wat is dat nou weer voor onzin? Idina neemt afscheid van haar publiek en dan staan er mensen te egotrippen voor een selfie? Doe dat lekker bij de stage door maar niet tijdens zo’n moment, zeker als Idina zelf aangeeft dat ze er niet op in wil gaan. Zeer ongepast. Ik vind de reactie van CoreMeltdown dan ook zeker niet zuur…

   Handtekening   

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

  [ # 83 ] 18 June 2015 07:30 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  254
Geregistreerd  2010-04-04

Ik ben nog aan het nagenieten van afgelopen dinsdag 😊 Wat een show!

  [ # 84 ] 18 June 2015 07:33 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  43
Geregistreerd  2004-10-20

Tja, wie niet waagt, niet wint… Bovendien heeft ze ‘t wel gedaan (hoewel ik dacht dat ze in eerste instantie ging weigeren).  Ook haar guardian angels verroerden geen vin dus het kon blijkbaar geen kwaad. Het was ook ‘maar’ een concert hé, gebeurt wel vaker hoor 😊. Zo’n losse sfeer zorgt toch voor een fijne avond… Ik heb me in elk geval kostelijk geamuseerd!

  [ # 85 ] 19 June 2015 05:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Benvolio_Tom - 18 June 2015 07:33 PM

Tja, wie niet waagt, niet wint…

Met die redenering kun je heel veel asociaal gedrag goedpraten.

‹ First  < 4 5 6
6 of 6