4 of 6 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 > 
Uitmarkt / Musical Sing-a-Long 2015
  [ # 46 ] 30 August 2015 07:24 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  84
Geregistreerd  2011-08-16

Singingrosa - 30 August 2015 07:16 PM
carolinetje - 30 August 2015 08:41 AM

Helaas kan ik vandaag niet naar de uitmarkt gaan om een musical tas van 5 euro te kopen.
Is er misschien iemand die er een voor mij wil meenemen en dat ik die dan bij jou wanneer we beide kunnen een keer kom ophalen?

Ik heb het idee dat die gisteren al waren uitverkocht… Erg jammer! Ben heel benieuwd wat erin zat.

Gisteren waren ze inderdaad voor die dag uitverkocht. Ik was er om 14:00. Ze zeiden dat ze er vandaag weer zouden zijn. Helaas kon ik dus niet komen. Ook ik ben erg benieuwd wat er in zit.

  [ # 47 ] 30 August 2015 09:10 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Wat was het weer een grote bak ellende. Ik snap dat niet, willen de producenten dat er geen kaartjes verkocht worden? En ronduit schandalig dat ze Ted Neeley over het museumplein laten vliegen en geen noot laten zingen?! Zit Maxim Bezembinder aan de drugs?

  [ # 48 ] 30 August 2015 09:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Hoogtepunten waren de trui van Pia en dat Ted Neeley niet zong.

  [ # 49 ] 30 August 2015 09:51 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik had bij voorbaat het geluid al uitgezet 😉

  [ # 50 ] 30 August 2015 10:05 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

Hoogtepunten:

The Bodyguard. I vind Romy Monteiro een ontdekking. Ze heeft star quality, ze had lol in haar performance en en goede stem. Knap gedaan om zo acapella te beginnen met die ballad na het dansnummer en ze heeft een soort uitstraling die me enorm doet denken aan Whitney, zoals het glimlachen tussen bepaalde zinnen door met een combinatie van arrogantie en oprecht plezier, en het eindigen van bepaalde woorden, waarbij je hoort dat ze de spanning op haar stem loslaat.

Grease. Leuke Danny en Sandy, goede stemmen en lekker brutale dansjes en teksten. Het past goed bij Nederland van dit moment.

Billy Elliot. Jammer dat het lied een beetje was verknipt, maar dit blijft een geweldig stuk theater. Zit goed in elkaar en raakt me.

Dieptepunten:

Ongeveer al het andere.

Beauty and theBeast: Waardeloos. Zit niemand op te wachten op deze manier. Tony Neef een verschrikking en ik ken vele vrouwen die meer op hun plaats waren geweest als mevrouw Pot ipv Loeki Knol.

Nonsens: Gaap. Kijk ons eens jolige nonnen zijn.

Meisje met het rode haar: Totaal oninteressant amateuristisch lied. Jim zong goed, maar dat meisje was een aanfluiting. Totaal geen zangstem. Wat doen dit soort nonchalante fietspompelullen nitwits in zo’n rol? Neem iemand met uitstraling aub.

Soldaat van oranje: Weer met zijn allen op een rij; wat moeten we doen? Heb het nu wel gezien. Ook weer van die uitsralingsloze dames in het ensemble. Leuk in de context van de show maar daarbuiten stort het als een kaartenhuis in.

Willem Ruis: Bij elkaar geraapt zooitje. Teksten die nergens op slaan en onsamenhangend. Geen geschikt onderwerp voor musical en geen goede componist en matige acteurs.

Rent: Iedereen viel door de mand, alle solo’s mislukten.

Opening: De eerste die nog een keer “Let me entertain you” als opening wil moeten ze ontslaan.

Jesus Christ: Jesus Christ. Wat deed die Ted daar?

Priscilla: Leuk hoor, flamboyante travestieten, maar voegt weinig toe en gaat nergens heen.

Musicals in Concert: Freek Bartels staat me enorm tegen, puur buitenkant en matige techniek, totaal geen tekstbeleving of finesse. Berget Lewis, ongenuanceerd, vals en lelijk. Wat doet zij daar?

Al met al teleurstellend en ik ga veel shows vermijden komend seizoen.

  [ # 51 ] 31 August 2015 04:22 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Het was absoluut geen sterk jaar nee. Het lijkt ook wel met het jaar slechter en slechter te worden. Je krijgt het idee dat ze speciaal voor die avond effe snel iets in elkaar geflanst hebben. Dat zegt niet altijd iets over de musical zelf maar het was nu wel heel en heel erg slecht. Ik vond vooral Beauty and the Beast een grote afknapper. Misschien heb ik nog teveel de oude versie in mijn geheugen zitten (die was erg goed), dat kan. Maar ook die Loeki Knol ..... Ja,  wat zal ik daar over zeggen? Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen maar ik miste Mariska de Kolk.
Ik weet nu ook zeker dat ik niet naar Willem Ruis hoef, die beste man draait zich om in zijn graf als hij wist wat en vooral hoe ze iets over hem maken. Sloeg echt nergens op.
Gelukkig was de finale van de avond fantastisch: The Bodyguard. Wat een Preview!!! Wat een stem. Wat is Romy een geweldige zangeres. Het enige optreden van de avond dat mij daadwerkelijk naar het theater lokt.
De rest was zooooo slecht…...

[ Gewijzigd: 31 August 2015 04:28 AM by Musicalbeertje ]
   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 52 ] 31 August 2015 05:43 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik heb in mijn geheugen slechtere sing-a-longs zitten dan deze. Ik vond het niet onaardig, al is het met nauwelijks echt nieuwe dingen natuurlijk een mooie afspiegeling van een pover musicaljaar. Maar de meeste optredens klonken dan weer best goed, en dat is zeker anders geweest. In deze setting viel die geweldige Billy Elliot-scene me een beetje tegen.
Zorgwekkend vond ik het Meisje met het rode haar: ik kon niet echt een melodie ontdekken, en kennelijk had Roos van Erkel daar ook moeite mee. want die zat echt op andere noten als het orkest. En gelukkig werd weer bevestigd dat Musicals in Concert de naam niet waardig is. Een medley van drie bekende liedjes die toevallig in een musical zijn beland.

[ Gewijzigd: 31 August 2015 06:34 AM by Jeroen ]
  [ # 53 ] 31 August 2015 05:55 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Eens met Jeroen, ik heb wel eens slechtere jaren gehad.
Hoogtepunt was absoluut de bodyguard, wat is Romy een toptalent, je moet het maar even doen op dat moment. En lekker ensemble ook met fijne dansers en energie.

Verder was er een hoop matig en een paar dingen echt niet om aan te zien en horen.

Weet je wat ik jammer vond? Dat er bij alle nummers een enorm achtergrondkoor staat mee te blèren. Rent bv, dat het juist van de mooie balans in de groep moet hebben viel daardoor veel minder goed uit. Ik snapte de keuzes voor solozinnen ook niet zo. Jeske en Li-Tong hebben het in februari geweldig ingevuld en ik zie niet waarom je daaraan zou morrelen. Je wilt toch de sterkste versie brengen?

Ik heb met mijn handen op mijn oren zitten wachten tot Ted Nealy begon en toen was het ineens afgelopen. Waarom vliegen ze die man dan in?

En musicals in concert snap ik echt geen fluit van: Simone wederom stabiel, Freek beetje 2e viool, berget schreeuwde er weer over.

En Willem ruis en nonsens ben ik even wat anders gaan doen. Zo niet boeiend.

Ik vind Anouk overigens een prachtige Belle, de keuze voor Tony neef snap ik dan weer niet.

  [ # 54 ] 31 August 2015 08:08 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb een heerlijke avond gehad, maar dat kwam vooral door de chat. Zo hadden we het over de tatoeage van Belle, de opvallende gelijkenis tussen Anita Meijer en Pocahontas, de trui van Pia, dat de muziek ten tijde van de bijbel beter was dan in de oorlog, dat er iets vreemds gebeurde met de jongen met het petje in Rent, de trui van Pia, Ted Neeley die (goddank) niet zong, het Roy Donders-huispak van Berget, de trui van Pia, dat we Romy toch allemaal wel heel verrassend vonden, dat niemand iets begreep van Gordon de Musical (bleek later Willem Ruis te zijn),  dat we graag iets van De Tweeling hadden willen zien en van de Klokkenluider van OpusOne of Pinokkio van de Efteling en ook nog over de trui van Pia.

  [ # 55 ] 31 August 2015 08:52 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Je vergeet de trui van Pia :lol:
Ben zelf niet zo actief op de chat geweest, maar heb met heel veel plezier meegelezen! (En gelachen)  😊

[ Gewijzigd: 31 August 2015 08:54 AM by Madelonne ]
   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 56 ] 31 August 2015 09:11 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  100
Geregistreerd  2011-09-10

Wat grappig dat de meningen zo kunnen verschillen, misschien maar goed ook 😊
Wat ik er van vond:
BATB: Ik vind Anouk een erg mooie Belle, maar ik vind weer dat de verhouding met Edwin niet klopt. Ook ik zat te erg met de vorige versie in mijn hoofd en vond het daarom geen succes (Tony/Loeki).
Priscilla: Dit vond ik eigenlijk het eerste power optreden, met een goede energie.
Disney in Concert: is dit een musical? Ik was blij dat Anita dit nummer niet erger had verkracht.
Meisje met het rode haar: ik vond Jim erg goed en er bovenuit springen. Roos daarentegen begon niet goed en maakte het ook niet meer goed. Het klonk erg raar.
Grease: ik vond dit juist niet goed. Ik vond Tommie het sterkst van de drie. Ik heb er wel vertrouwen in dat het met Tim goed komt, maar niet met Ferry eerlijk gezegd.
Musicals in Concert: mwah mwah mwah. Simone was steady as usual, Birget kon beter thuis blijven en Freek heb ik ook weleens beter meegemaakt.
Soldaat van Oranje: dit is misschien wel het beste vocale optreden om de uitmarkt ooit geweest. Vooral respect voor Dorian, Matteo is onevenaardbaar naar mijn mening en hij komt erg dichtbij en deed het onwijs goed.
Rent: ik vond dit optreden juist wel geweldig. Oke, van mij hoefde niet iedereen solo te gaan maar toen dit optreden kwam, vond ik dat nog de beste van de avond en naar mijn mening het bewijs dat je beter voor talent kunt gaan dan voor al die bekende koppen.
Nonsens: ik had gedacht/gehoopt dat dit heel grappig zou zijn, maar helaas.
The Bodyguard: Ja, alleen maar hulde voor Romy. Niet normaal. Nu maar hopen dat ze echt veel kan spelen en dat veel mensen haar mogen zien, want ik heb persoonlijk niet zoveel met haar alternate. En dat het acteren haar net zo goed afgaat als het zingen.

Ik vond het op zich wel een prima uitmarkt, in verhouding met voorgaande jaren. Ik vond dat het steeds meer bergafwaarts ging, maar gisteravond vond ik eindelijk weer één van de betere.

  [ # 57 ] 31 August 2015 09:30 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Ik was er gistermmiddag en avond live bij en heb me uitstekend vermaakt. Wel waren we bang dat de belangrijkste traditie dit jaar was vervallen. Maar gelukkig zo’n half uur voor aanvang waren ze daar toch: Vlaggetjes! Maar het bleek vals alarm, het was een weinig originele actie van Stage met bodygard promomateriaal. Dit was zodanig krap ingekocht dat alleen wat mensen op de eerste rij wat kregen. Een vijftal minuten later zagen we ineens een oranje golf over het publiek rollen. Gelukkig, daar waren ze weer: De enige echte SvO vlaggetjes. De laatste promo werd dan ook uitgezonden met een enthousiast met deze vlaggetjes zwaaiend publiek op de achtergrond.

  [ # 58 ] 31 August 2015 09:46 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

martijn-j - 31 August 2015 08:08 AM

dat we graag iets van De Tweeling hadden willen zien.

Die hebben zich vrijdag al gepresenteerd op de uitmarkt, Een groep mensen op een rij, gezicht naar het publiek, die zingen “wat moeten we doen, het is oorlog, het wordt beter”, op een totaal nietszeggende en oninteressante melodie gezongen door nietszeggende fietspompenlullentypes, die vooral niet meer willen bewegen dan hun mond en zo onverschillig mogelijk willen kijken, want dat is zo lekker nonchalant en cool en dan is de flow goed. Want zo gaat dat in de Amsterdamse acteerwereld.

Maar het kan ook zijn dat ik dat ergens anders gezien heb…......

[ Gewijzigd: 31 August 2015 09:52 AM by Dave ]
  [ # 59 ] 31 August 2015 10:10 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb werkelijk geen idee wat je bedoelt met fietspompenlullentypes. Het staat ook niet in het woordenboek.

  [ # 60 ] 31 August 2015 10:56 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  136
Geregistreerd  2010-11-02

Via de tv de musical-sing- a-long bekeken. Ik vond het leuk! Ook bij vorige sing- a-longs ging niet altijd alles even goed, maar tijdens een produktie klopt het dan later wel. Ben daarom ook niet heel kritisch, voor veel produkties geldt dat de repetitie periode nog moet beginnen, dus tijd genoeg nog om een en ander te verbeteren.

‹ First  < 2 3 4 5 6 > 
4 of 6