5 of 6 | ‹ First  < 3 4 5 6 > 
Uitmarkt / Musical Sing-a-Long 2015
  [ # 61 ] 31 August 2015 11:09 AM
Administrator
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  129
Geregistreerd  2011-01-17

BATB: Ik vond Anouk in de maar liefst 4 minuten dat ze on stage was een erg mooie en sterke Belle. Edwin viel mij qua power tegen en zuiver zingen is natuurlijk sowieso geen overbodige luxe. Loeki doet af en toe iets raars met haar stem, wil deze voller laten klinken dan ‘ie is, lijkt het wel! Maar is qua uitstraling een goede keuze, denk ik! Tony moet nu acuut stoppen Carlo na te willen doen.

Nonsens; Ik heb genoten. Zingende nonnen zijn natuurlijk een soort van belegen, dat was ook de kritiek die SA veelvuldig kreeg. Maar ik vond het een heerlijk, swingend nummer. Goede energie, fijne samenzang en de chemie tussen de vijf (als Renée straks aansluit) kan alleen maar beter worden. Had ik het grappiger verwacht? Ja, maar ik denk dat dat met rasechte comédiennes als Mariska, Marjolijn en Brigitte echt goed gaat komen!

Willem Ruis: Xander is qua charisma en dictie geslaagd, maar voor de rest vond ik het niet erg boeiend!

Billy Elliot: Deze preview deed in de verste verte geen recht aan de regelrechte klasse van de voorstelling. Rommelig, slecht verstaanbaar en rare knippen in het nummer zelf. Echt een tegenvaller.

Anita Meijer: Niet mijn ding, maar het is en blijft een uitstekende zangeres. Ze zong het nummer smaakvol en beheerst.

Priscilla: Veel, veel en nog eens veel, waardoor ik het moeilijk vond om erin te komen. Songs die ze deden zijn natuurlijk fantastisch, maar ik ben niet overtuigd geraakt. Dat kwam ook doordat het veelal leek alsof de zangers/zangeressen in een andere toonsoort zaten dan het Metropole.

Meisje met het rode haar: Ik heb geen idee waar Roos last van had, maar wat was dat slecht. Jim vond ik ijzersterk, maar voor de rest vond ik het saai! Wel was ik onder de indruk van de sopraan van Joke die er een paar keer (al dan niet bedoeld) vol doorheen knalde.

MIC: Simone is gezaghebbend en bewees dat nu maar weer. Rust, perfect verstaanbaar, schitterende alt. Het was weer fijn! Freek zong ook prima, maar speelde duidelijk een ondergeschikte rol. Nuance is niet per se Berget’s ding, maar ik moet zeggen dat ik vond dat ze het prima zong. De meeste Motown-songs zijn gewoon geen liedjes die je heel klein moet zingen, omdat ze simpelweg niet zo geschreven zijn. De ad-libs aan het eind hadden van mijn dan weer niet gehoeven.

Rent: deze preview heeft mij het meest verward! Het liedje is schitterend, maar ik vond dit een softe versie, waarbij alleen Ruud en Li-Tong de benodigde energie wisten te brengen. En dat was dan ook meteen zeer indrukwekkend. Voor de rest was het toch allemaal maar matig.

Grease: Niet mijn ding, ik laat het daar gewoon bij!

JCS: De bummer van de avond. De Judas van dienst was onsamenhangend en niet goed verstaanbaar. Is in potentie denk ik een uitstekende zanger, maar dat kwam er totaal niet uit. Dat Ted Neeley alleen maar op mocht komen vliegen, vond ik een regelrechte diskwalificatie van zijn status.

Bodyguard: Heeft mijn nieuwsgierigheid gewekt. Romy was simpelweg uitstekend!

   Handtekening   

Geniet van elk moment, want er is zoveel te beleven!

  [ # 62 ] 31 August 2015 11:46 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Was Pinokkio dan niet in de mash-up met Grease vertegenwoordigd? Want het dansen van Tim is hooguit een houten marionet waardig…

  [ # 63 ] 31 August 2015 11:57 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ja, zo jammer dat Teed Neely niet zong maar alleen op een Kruis over het museumplein mocht zweven. had hem graag gehoord!

  [ # 64 ] 31 August 2015 04:44 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ik heb er gisteren gestaan van de repetities tot en met de live-show. En na vandaag de show op tv te hebben gezien moet ik zeggen dat het soms toch totaal anders klinkt daar live dan nadien op tv. Al bij al vond ik het een goede show qua line-up, maar de uitwerking zelf liet wel wat te wensen over.

Laten we beginnen met het positieve:

The Bodyguard was voor mij al bij de bekendmaking een dikke ‘nee, die hoef ik niet te zien’. Op dat optreden stond ik dus niet te wachten. Maar verdorie, wat was dat goed gezongen. Wat kwam I will always love you binnen! Kippenvel had ik. Ook tijdens de repetities er steeds knal op. Lekker warme stem vind ik persoonlijk ook. Ik wil er nog steeds niet naartoe (is gewoon echt niet mijn ding), maar toch een dikke pluim hoor!


Hmm ... dan zijn we eigenlijk al uitgesproken qua écht goede performances.


Middelmatig:

Billy Elliot: solidarity is een geweldig lied met een echte impact, maar buiten het theater werkt het dus niet. Inderdaad een rommeltje met momenten, de klank was niet wat het moest zijn (ik vond de mannen echt te stil) en teveel op band erbij gezet. Pia Douwes doet het voor mij niet in deze rol. Zo jammer, want deze musical verdient veel beter!

Rent vond ik persoonlijk bij de repetities en ter plaatse veel beter klinken dan achteraf op tv. Heel vreemd eigenlijk. Ik kan het niet goed plaatsen.

Nonsens: hebben mij eigenlijk best verrast. Ik heb niets met zingende nonnen, maar dit lied bleef gewoon echt hangen en je kon er niet op blijven stilstaan. Ik zie dit nog wel goed komen hoor.

Soldaat van Oranje: Dorian is natuurlijk vocaal en qua présence geweldig, maar *geeeeeuw*. Er zit zoveel meer in de voorstelling dan ‘Morgen is vandaag’ en ‘Als wij niets doen’. Moeten we nu echt steeds hetzelfde zien? Waarom eens niet ‘Wolk in de verte’ ofzo?

Daar stopt het dus. Tommy moet Grease wat op niveau houden, BATB was gewoon te vlak en JCS had zoveel meer kunnen zijn (had Jesus thuisgelaten aangezien ie daar toch wat stond te niksen en had ons ons wat meer laten focussen op Judas).

Afgezien dat het meisje met het rode haar eruit sprong qua dieptepunt (nou, het meisje zelf dan toch), ben ik de rest al vergeten. En ik heb daar gisteren van 15u tot 22.30u naar zitten kijken ...  Zegt genoeg lijkt me.

[ Gewijzigd: 31 August 2015 04:52 PM by CoreMeltdown ]
   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 65 ] 31 August 2015 04:57 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

BATB: vond ik erg goed! Prachtige kostuums en mooie dans! Wat ziet Edwin er fantastisch uit in zijn kostuum.

Nonsens: Gezellige boel op het podium, maar niet echt dat ik zeg daar MOET ik heen.

Willem Ruis: de show van zijn leven: Naar mijn mening een beetje te vrolijk allemaal. Maar wel erg goed gedaan en een leuk lied!

Disney in Concert: Anita is zeker goed, maar ik vond dat ze dit nummer een beetje te musicalachtig zong.

Priscilla, Queen of the Desert: Heerlijk om naar te kijken, echt een feestje op het podium!! Hou der van!!

Het meisje met het rode haar: Super om te zien dat Jim steeds beter en beter wordt! Alleen Roos, volgens mij kan ze wel 100x beter zingen, maar misschien waren het ook wel de zenuwen! Door deze preview wel besloten om naar deze voorstelling te gaan, ben benieuwd!

Soldaat Van Oranje: Echt het hoogtepunt voor mij! Tot tranen geroerd, deze musical blijft voor altijd in mijn hart! Dorian was ontzettend goed en het ensemble was fantastisch. Dat wordt sws nog een bezoekje aan de TheaterHangaar!

RENT: De helft van de zangers waren top, maar de andere helft was matig. Ruud was voor mij wel de beste van het hele stel, wat een stem!

MIC: Helemaal niks op aan te merken! Simone en Freek waren weer fantastisch en Berget is gewoon een top wijf! Toch maar gaan kijken of er nog goede plaatsen zijn voor MIC.

Grease: Top!! Had Vajen niet herkent door haar pruik, wat een verschil!

Billy Elliot: Zonde van het geluid (opeens hoor je keihard een balletmeisje door je koptelefoon zingen). Maar wel een goed optreden! Favoriete liedje van de voorstelling.

JCS: Wauw, wauw, wauw! Dit noem ik nog eens een opkomst! Wat een fantastisch beeld dat Ted Neeley op een kruis komt aanvliegen. Echt super mooi!

The Bodyguard: Heerlijk!! Ben zooo blij dat ik al kaarten heb! Ben alleen bang dat ik in het theater niet kan stil zitten hahaha, heerlijk mee geschreeuwd met ‘‘Queen of the Night’’ en ‘‘I wanna dance with somebody!’‘

Mijn top-3 van gisteravond:
1. Soldaat!
2. Priscilla, Queen of the Desert
3. The Bodyguard

*een klein puntje van kritiek: Anouk keek wel erg vaak op haar blaadje, terwijl Frits bijna alles uit zijn hoofd deed. Weet dat Anouk wel meer dingen aan haar hoofd had gisteren, maar toch. Verder deed ze het wel erg goed!*

[ Gewijzigd: 31 August 2015 05:04 PM by galinda met een ga ]
  [ # 66 ] 01 September 2015 08:01 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

BATB: Niet overtuigd. Nu moet Anouk bij mij altijd een beetje extra d’r best doen want hoewel ze de meeste dingen die ze doet meestal prima uitvoert kan het mij vaak niet echt bekoren.
Zo ook BATB. En Tony.. Ik ben normaal wel fan van deze man maar hij sloeg nu echt de plank een beetje mis. Edwin was het ook niet voor mij. Ik geef het nog wel een kans, ze hebben nog lang en ik hoop dat de andere rollen/decor nog van waarde kunnen zijn.

Nonsens; Gewoon leuk maar niet heel interessant. Kan het me niet erg goed meer voor de geest halen.

Willem Ruis:  Zoals eerder gezegd is in deze topic; Xander is qua charisma en dictie geslaagd’. ,maar jongens, moet dit nou echt? Ik raak een beetje we-moeten-overal-een-musical-van-maken-moe.

Billy Elliot: Doodzonde, zo’n mooie show en dan maken ze er dit van. Blij dat ik de voorstelling een paar keer gezien heb en weet dat ‘t normaal zeker het kijken waard is.

Anita Meijer: Zij mag alleen Why tell me why van mij zingen in ‘t openbaar. En dat is dan gelijk alles wat ik erover te zeggen heb.

Priscilla: Qua uitvoering okay maar niet volledig overtuigd door wat ik zaterdag heb gezien. Zou wel graag het geheel willen zien.

Meisje met het rode haar: Oei. Uiteraard een hele vervelende start, want man wat zat ze er een paar keer goed naast. Opvallend dat ik echt van Jim genoot, niet omdat hij vele malen beter dan Roos was, maar omdat hij ook echt goed was. (Normaal ben ik niet zo’n fan van Jim). Verder niet heel veel indruk achter gelaten bij mij, ik was eigenlijk het hele nummer bezig met hopen dat Roos niet zou uitschieten en grappige tweets lezen. (De hashtag #msa2015 heeft me echt enorm vermaakt de hele avond)

MIC: Simone is gezaghebbend en bewees dat nu maar weer. Rust, perfect verstaanbaar, schitterende alt. Het was weer fijn! Freek zong ook prima, maar speelde duidelijk een ondergeschikte rol. Nuance is niet per se Berget’s ding, maar ik moet zeggen dat ik vond dat ze het prima zong. De meeste Motown-songs zijn gewoon geen liedjes die je heel klein moet zingen, omdat ze simpelweg niet zo geschreven zijn. De ad-libs aan het eind hadden van mijn dan weer niet gehoeven.

Rent: Weet niet waarom maar het kwam niet echt binnen terwijl Rent/de muziek van Rent normaal niet eens haar best hoeft te doen om dat wel te laten gebeuren. Ondanks dat wel genoten, want ik vind het gewoon een ontzettend goede cast.

Grease: Nog erger dan verwacht. Vajen zingt prima, hoewel ik in de laagte erg moet wennen aan haar geluid. Tim kan ik gewoon niet serieus bekijken en vind ik heel eng zo naast Vajen. Oh, en mag de pruik iets minder poedel?

JCS: HOE DAN? Ted Neeley die je alleen laat vliegen? HOE DAN. En zo denk ik er nog steeds over.

Bodyguard: Ondanks dat ik niet zoveel met de voorstelling/Romy Montero heb was dit gewoon harstikke goed gezongen. Heeft zeker mijn interesse gewekt. Een dingetje dan; WIE HEEFT DIE PRUIK GEPLAKT? Man wat lelijk afgewerkt.

Oei, ik lijk nu wel een enorme azijnpisser, haha,  maar heb gewoon een leuk avondje tv gehad. Jammer dat het allemaal net niet/een beetje saai was.

[ Gewijzigd: 01 September 2015 11:45 AM by Anniek ]
   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 67 ] 01 September 2015 10:24 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Waarom kopieer je delen uit het verslag van een ander?

  [ # 68 ] 01 September 2015 10:35 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  123
Geregistreerd  2005-09-10

Ik vond het allemaal eigenkijk niet zo best.  Nu weet ik wel dat sommigen nog maar net met de repetities gestart zijn maar zorg dan dat je de numners die je op de uitmarkt doet goed voorvereid. 

Roos van Erkel die zat er best behoorlijk naast. Of die kreeg wat anders op haar oortje of de zenuwen sloegen toe.  Buiten dat ze de noten niet goed zong keek ze ook wat paniekerig naar Jim. 

Dan haal je twee shows uit het buitenland over en dan schotelen ze je dit voor.  Ik zie niet in waarom er een bejaarde Jezus moet zweven aan een kruis.  Die leeftijd heeft jezus nooit gered en zweven met een kruis al helemaal niet.  Priscilla vond ik ronduit slecht.  Pakte mij totaal niet terwijl de film juist zo strak is.  Dit was matige zang en mannen in pakken die ook even hun dames kunstje hier kwamen doen. 

Grease is een herhaling van zetten voor de zoveelste keer.  Albert probeerd zijn Jim truc weer uit te halen. Werkt met Tim toch minder. Is ook een knappe jongen hoor maar hij mist uitstraling.  Jim was destijds 18 Tim is 27.  Net zo oud als Jim nu.  Zie jim nu op dat podium staan en het spat ervan af zie Tim op het podium staan en het enige wat ik zie is hoop op een carriere net als Jim. 

Verder mogen Anita en Simone van mij gewoon de hele avond alle musical liedjes zingen.  Lijkt me heerlijk.

  [ # 69 ] 01 September 2015 11:43 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

martijn-j - 01 September 2015 10:24 AM

Waarom kopieer je delen uit het verslag van een ander?

Als dit met een wijzend vingertje wordt aangekaart, no worries, ik wil niemands woorden jatten! Ik was bang dat ik een optreden zou vergeten dus heb een lijstje namen gekopieerd,  en daar zijn wellicht onverhoopt wat passages blijven hangen. Overigens wel mijn eigen meningen verwoord in mijn post. 😊

[ Gewijzigd: 01 September 2015 12:04 PM by Anniek ]
   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 70 ] 01 September 2015 12:05 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Heb het net even terug zitten kijken op Uitzending gemist.

Tsja, wat mot je er van zeggen, ik vond het veelal een treurig geheel, met als tragisch dieptepunt een 71 jarige man die uit de Uk wordt overgevlogen om een paar minuten aan een kruis te hangen .... daar krijg ik de slappe lach van ....

Wat was wel te doen: Romy Montero stal mijn hart met haar performance. Heb niks met die musical, maar wat ze liet zien en horen was wat mij betreft het beste van de avond. Simone presteert altijd, maar echt knallen deed die medley met Freek nou ook weer niet. Billy Elliot is gewoon niet zo’n geschikte show om een nummer uit te doen op zo’n avond, wat dus ook bleek ..... Anouk Maas zong fijn, helaas dacht Loeki volgens mij dat ze een bas moest zijn of zo. SvO was ok, maar na 5 jaar kan het Nederlandse publiek toch wel wat anders aan dan “Als wij niets doen” of “Morgen is vandaag” lijkt me. Jammer dat ze niet eens voor een ander mooi nummer gekozen hebben. Priscilla was een aanfluiting, wat mannen op hakken nichtenklassiekers laten zingen maakt nog geen goeie performance. En dan zijn er nog dingen die ik gewoon al weer geblokt hebt. Hou in godsnaam eens op met die flauwe nonnenhumor en even stoppen met musicals over de oorlog, helemaal als het nergens naar klinkt.

Kortom mijn musicalhart ging niet kloppen van deze avond, vond heel veel matig tot ronduit slecht met her en der een uitzondering. Moet een prikkel tot koop voor kaartjes voor nieuwe seizoen zijn ; bij mij gebeurde precies het omgekeerde: JCS en Het meisje met het rode haar waren voor mij opties om te gaan kijken, maar zijn nu geschrapt. Bodyguard was een nono, maar door deze performance een lichte twijfel ontstaan.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 71 ] 02 September 2015 01:57 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

BATB: Tja, Loekie Knol. Ze is denk ik voornamelijk gecast omdat zij het jeugd-idool van Albert Verlinde was.

Nonsens: Sla ik over, de zoveelste nonnen musical..

Willem Ruis: de show van zijn leven: Willem Ruis was zelf een enorme liefhebber van Musicals, in zijn grote tv shows liet hij voorproefjes zien van de nieuwste WestEnd en Broadway shows zoals Cats (die nog nooit in Nederland was geweest, etc), hij zong die nummers zelf ook mee, dus ik snap wel dat er voor een musical is gekozen. Ik vraag me alleen af welk publiek ze ermee willen trekken, want alleen 40+ers kennen hem.

Disney in Concert: Anita Meyer speelde niet Pocahontas maar zong het lied als zichzelf, prima gedaan,

Priscilla, Queen of the Desert: De show zelf kan misschien ontzettend grappig zijn, maar dit voorproefje kwam op mij ontzettend fout over.

Het meisje met het rode haar: Roos was inderdaad de draad kwijt in dit lied, maar zelfs toen ze zich herpakt had kon ze me niet overtuigen.. Jim deed het prima! Jammer dat Joke geen solo zinnen had.

Soldaat Van Oranje: Het is heel moeilijk om deze show te presenteren op een sing along concert, het is sowieso geen musical-musical. Dorian deed het goed, leuk dat ze voor een jonger iemand hebben gekozen.

RENT: Bij de solo zinnetjes vielen ze (bijna) allemaal door de mand. De jongen die “Miljoenen dingen te doen en reizen van plan” zong.. had hij een banaan in zijn mond? Wat geforceerd en vervormd! Doe normaal joh.

MIC: Het leek wel of alle nummers in dit blok iets te hoog waren. Bij “Thank you for the Music” hield ik mijn hart vast voor Simone, ze deed het prima, maar het was niet allemaal perfect zuiver. Een halve toon lager zou al een hoop gescheeld hebben.

Grease: Ik vond Grease erg leuk gedaan! Ik vond Tim juist wel een leuke Danny! Lekker gezongen, stoere blik, de dansjes vond ik ook hilarisch, past goed bij de show.

Billy Elliot: Niet bepaald een meezing-lied (behalve de refreintjes), Pia blijft een blikkerige stem hebben maar ik vind haar erg goed passen in deze rol.

JCS: Ik kwam van een koude kermis thuis toen ze Ted Neeley geen noot hebben laten zingen! Ik snap dat Getshemane te lang zou duren, maar doe dan “Hosanna” of zo.

The Bodyguard: Romy is de ontdekking van het jaar! Wat een goede performance: prachtige stem, van hoog tot laag en van zacht tot power, en wat een mooie stage presence! In eerste instantie waren er mensen aan het klagen dat ze geen musicalopleiding had gedaan etc.. ik vind dit juist een grote pré! Op musicalopleidingen wordt er wat mij betreft te weinig muzikaal gezongen, teveel acterend, te netjes en gemaakt. Whitney Houston was een stemkunstenares, zij kon live bijvoorbeeld zà³ ongelooflijk goed improviseren.. om dát te kunnen moet je gewoon belachelijk muzikaal zijn. Zoiets moet van nature in je zitten, dat kan je niet leren van een zangdocent, en dat heeft Romy ook. Echt een talent.

[ Gewijzigd: 02 September 2015 04:22 PM by 1979brigitte ]
  [ # 72 ] 02 September 2015 09:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Zondag avond heb ik me vooral vermaakt in de chat, het programma wel gezien. Zonder afleiding vanavond terug gekeken om me beter te kunnen focussen op de optredens. Twee keer kippenvel gehad.

Anouk is een mooie Belle die ook goed zingt. Dat is echter niet genoeg. Vooral Loeki Knol liet het behoorlijk afweten. Leuke ensemblenummers, al is het nog niet allemaal synchroon maar dat komt vast wel goed straks in januari.

Nonsens. Gaat nergens over, zoveelste herhaling van zetten, ondanks de goede kwaliteit van de cast. Zonde.

Willem Ruis, is dit bedoeld voor mensen die hem kennen van zijn TV-shows? Die zullen zeggen dat dit wel erg ver van Willem af staat. Alleen een pruik is niet genoeg om op hem te lijken. Daar is ook een behoorlijke dosis charisma en lef voor nodig. Gelukkig staan er nog wat filmpjes van de echte showmaster op YouTube.

Solidariteit uit Billy Elliot vind ik in het theater één van de hoogtepunten, maar hier kwam het niet tot zijn recht. Er gebeurt heel veel op het toneel en de camera liet steeds weer een ander deel zien, waardoor het overzicht moeilijk was. De trui van Pia echter trok ook veel aandacht.

Disney in Concert - Mooi nummer maar ik miste toch Vanessa Williams bij de uitvoering, of bijvoorbeeld een Celinde Schoenmaker.

Van Priscilla heb ik ooit een preview gezien op BBC-tv en ik viel toen zowat van mijn stoel! Geweldig. Dit optreden kon mij maar matig bekoren, alleen op het laatst kwam de spirit er een beetje in. In het theater komt het vast wel goed.

Meisje met Rode Haar - Jim prima, maar het is al zo vaak gezegd, Roos zat er naast. Kan gebeuren natuurlijk, maar is als lokkertje om naar het theater te komen natuurlijk niet leuk. Ik was al niet van plan hier naar toe te gaan en heb nog steeds niet de behoefte.

Was er dan helemaal niets echt goed? Jawel, Soldaat bijvoorbeeld. Alhoewel we Als wij niets Doen vaker hebben gehoord op een Singalong, blijft het een prachtig ensemble nummer dat mij elke keer weer raakt. En Dorian is één van de betere Eriks.

Ik hoop dat Ziggo weer Musicals in Concert live gaat uitzenden, dan heb ik een leuke avond, maar het huispak van Berget hoef ik niet live te gaan bewonderen. Starmaker blijft een leuk nummer uit de TV-serie van Fame, prima vertolkt door Freek en Simone.

Als er een liedje uit Rent wordt gedaan is het altijd Seizoenen van Liefde. Kwam niet helemaal uit de verf, er moet echt nog wel wat gerepeteerd worden met de nieuwe castleden.

Tsja, Grease. Doordat deze voorstelling al heel snel gaat spelen, was het optreden best goed, vooral Greased Lightnin’. Het koningskoppel Vajèn en Tim, ik geloof het niet. Nou ja ik ga het wel zien dus misschien kunnen ze in het theater wel overtuigen.

Jesus Christ Superstar zou ik graag nog eens zien in de hal in het Rotterdamse havengebied met Ruud als Jezus, en met Lisa, Lara en Dennis…  Deze versie laat ik aan mij voorbij gaan.

Het lekkerste was toch voor het laatst bewaard. Alhoewel ik al een hoge pet op had van Romy Monteiro dus wel met enige verwachtingen naar The Bodyguard zat te kijken, zijn die verwachtingen overtroffen. Oké het is misschien makkelijk scoren met zo’n prachtig nummer van Dolly Parton maar Whitney deed er echt wat extra’s mee en dat hoor ik Romy ook doen. Mooi kippenvel moment om de avond mee af te sluiten.

  [ # 73 ] 03 September 2015 03:23 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Vraagje:
Wat was er mis met de trui van Pia? Deze draagt ze toch ook in de voorstelling? (Net even opgezocht in de souvenirs brochure)

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 74 ] 03 September 2015 04:15 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

Elphie1984 - 03 September 2015 03:23 PM

Vraagje:
Wat was er mis met de trui van Pia? Deze draagt ze toch ook in de voorstelling? (Net even opgezocht in de souvenirs brochure)

Inderdaad, ik begrijp het ook niet zo.

Dat is toch gewoon het tijdsbeeld waarin de voorstelling zich afspeelt?

  [ # 75 ] 03 September 2015 04:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Omdat het de meest epische trui ooit in een musical is en op de chat waren we het erover eens dat die trui vanaf nu in elke musical te zien moet zijn en misschien wel een eigen musical verdient. Pia heeft de mooiste trui van alle Mrs. Wilkinsons.

‹ First  < 3 4 5 6 > 
5 of 6