8 of 9 | ‹ First  < 6 7 8 9 > 
Musical Awards 2016
  [ # 106 ] 07 January 2016 11:33 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  148
Geregistreerd  2008-11-06

Wat me toch altijd weer verbaasd is de geluidskwaliteit. Ik heb nu al zo vaak gehad dat ik ergens live bij aanwezig was, of het nou Singalong, MAG of Op Zoek Naar was, en dat het in de zaal zo anders (meestal beter) klonk dan op tv. Waarom kunnen ze dat nou niet voor elkaar krijgen?

  [ # 107 ] 07 January 2016 12:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ikduz - 06 January 2016 11:39 PM
martijn-j - 06 January 2016 10:48 PM

Anne-Will die John Kraaykamp noemde was wel even pijnlijk aangezien de award zijn naam niet langer draagt, maar ach.

De award voor mannelijke hoofdrol grote musical is nog wel naar John Kraaijkamp vernoemd.

Dat wist ik dan weer niet. Dank voor de toevoeging.

  [ # 108 ] 07 January 2016 05:06 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Hanstmf - 06 January 2016 10:19 PM

Qua optredens vond ik Simone en Chantal ijzersterk. Kan niet iemand voor hen een musical schrijven?

Ik las hier laatst ergens, weet al niet meer waar, dat iemand had opgevangen dat volgend seizoen of het seizoen erna 9 to 5 komt met Simone en Chantal.
Wie het zei, in welke topic, hoe betrouwbaar de bron was - ik ben het allemaal alweer vergeten. Maar iemand zei het.

  [ # 109 ] 07 January 2016 05:13 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Dat was in het topic: welke musical moet naar Nederland komen. Ik zei toen dat 9 to 5 naar Nederland moest komen en iemand reageerde daarop dat de musical er zou komen met Simone en Chantal.

  [ # 110 ] 08 January 2016 11:20 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  153
Geregistreerd  2011-01-02

Arme Tessa Sunniva van Tol mocht geen noot zingen, zat alleen maar op die trap te wapperen als Ariel LOL.

  [ # 111 ] 08 January 2016 02:40 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2014-10-04

Dave - 07 January 2016 12:54 AM

Enkele bevindingen van de avond:

- De opening was genant. In alle opzichten.

-  Het valt me op dat vrijwel niemand kan zingen, het stukje van Soldaat van Oranje was tenenkrommend slecht en vals gezongen. Genant.  Evenals het stukje uit de Tweeling. Tenenkrommend vals.  Als je verdorie de taal van zingen niet verstaat, wat doe je er dan? Er zijn zat acteurs en actrices die wel toon kunnen houden of iets geloofwaardig brengen met zang. Deze 2 optredens leken iets uit een groep 8 musical, niets professioneels. Een geloofwaardige performance bereik je door overtuigingskracht. Niet door zo lamlendig mogelijk zingen en suf in de verte kijken. Daardoor is het acteren per definitie ook niet geloofwaardig.

- Carolina Dijkhuizen was een totale aanfluiting. Romy Monteiro was goed, maar moet aan haar Engelse uitspraak werken.

- Het stukje van Simone en Chantal was leuk en na het tenenkrommende Soldaat van Oranje en de Tweeling leek Chantal zowaar redelijk goed zingen in vergelijking. Die medley had van mij wel een paar tonen hoger gemogen, het was nu wel erg laag allemaal.

- Het geluid, de techniek en de voorbereidingen waren slecht.

- De gehele avond was een parodie op musical. Ik denk dat het erg veel bezoekers bij musicals zal wegjagen.

- Lone van Roosendaal is een ordinair wijf.

- Tony Neef is inconsistent in zijn Franse accent.

- Grappige verwijzing naar Marco Borsato en ik had wel een stukje van “Sky” willen zien/horen, maar als dat ook weer op zo’n manier gedaan wordt, zoals SVO en de Tweeling, met zo’n semi nonchalant Amsterdams fietspompenlullen meisje, waarbij de “flow” lekker relaxed is en vooral je mond niet teveel bewegen en vooral geen toon kunnen houden en stoer in de verte kijken, dan laat ik het liever aan me voorbij gaan.

- Die 2 knapen die de award voor Rent in ontvangst namen reageerden alsof ze de musical geschreven, bedacht, ontwikkeld, gecomponeerd en gearrangeerd hadden. Zijn dat niet gewoon 2 studentjes die een kant en klaar product kopieren en produceren voor een prikkie in het Mlab?
Die vent van SVO vind ik ook altijd vrij wereldvreemd/onzeker/onderdanig/hielenlikkerig overkomen, als een gepest jongetje/buitenbeentje dat voor het eerst vriendjes krijgt op school en niet weet wat hem overkomt, maar die heeft tenminste nog iets meer recht van spreken wat het succes van de productie betreft.

- Jolige nonnen zijn geen succes en niet grappig. Verspilling van het talent van de dames.

Je hebt nogal een mening he over mensen en omstandigheden die je totaal niet kent? Tip: ik zou me beperken tot je mening over de prestaties die je gezien hebt en het verder bij de feiten houden. Maak je je een stuk geliefder mee.

  [ # 112 ] 08 January 2016 02:54 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

@m-lab een mening geven mag toch? Ook als je mensen niet persoonlijk kent, mag je toch iets over hun performance zeggen? (okay, misschien had Dave het dan geen bevindingen moeten noemen, maar enfin)

Ik ben het niet met alles eens wat Dave zegt, maar vind het wel leuk dat hij zo uitgesproken is. Geeft weer voeding voor een leuke discussie en het delen van ideen en meningen.
Het lijkt nu een beetje of jij je op je tenen getrapt voelt omdat iemand iets negatiefs zegt over mensen die net een voorstelling in het M-lab gedraaid hebben, dan lijkt het me juist wijsheid dat jij minder vanuit je emotie reageert. Clearly bij jou vallen de opmerkingen van Dave verkeerd, maar laten we niet over de geliefdheid van een persoon beginnen als iemand zijn mening en bevindingen op een forum deelt.

(overigens, en dit is geen sneer, maar ik mag hopen dat je niet het officiele account bent van M-lab? anders zou ik dat behoorlijk onprofessioneel vinden, als je op dit soort berichten gereageerd zonder zelf goed te onderbouwen wat je niet zint aan Dave zijn reactie.)

Leef en laat leven. Ik ben altijd in voor een (pittige) discussie, maar dan wel graag onderbouwd en met wederzijds respect. (En om haters voor te zijn, Lone een ordinair wijf noemen, is wellicht niet heel respectvol, maar wellicht kan/wil Dave dat nader verklaren.)

[ Gewijzigd: 08 January 2016 03:38 PM by Anniek ]
   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 113 ] 08 January 2016 03:14 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

Zal inderdaad wel een medewerker van het M-lab zijn.

Dank je Anniek, dit is inderdaad een forum waar iedereen zijn bevindingen en meningen kan vertellen.

Ik zal bijvoorbeeld die opmerking over Lone even toelichten. Ik vind het erg ordinair en niet lady-like als je in je bedank speech voor je Award schreeuwt dat iedereen die jouw mening niet deelt op zijn smoel geslagen moet worden.

  [ # 114 ] 08 January 2016 03:21 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik geloof niet dat er hier iemand op het forum zit om zich geliefd te voelen. Het is ook niet heel verstandig voor een productiehuis om beledigd te reageren op kritiek. Net als William Spaaij die zich bij slechte kritieken van mensen hier over zijn optreden in Shrek de behoefte voelde om daar op te reageren de nacht voor zijn premiere. Het geeft zo’n sneue indruk. Net als in je eentje binnen bij de McDonald’s eten.

Overigens het enige wat ik dacht tijdens de ontvangst van Rent’s beeldje was Richard Groenedijk’s conference “Hij zei: ‘We gaan lekker op gevaarlijk’, dat doen regisseurs als ze het niet meer weten. Dan gaan ze ‘op gevaarlijk’.”

Maar ja, ik had Rent dan ook niet gezien.

  [ # 115 ] 08 January 2016 04:08 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Klaske - 08 January 2016 03:21 PM

Ik geloof niet dat er hier iemand op het forum zit om zich geliefd te voelen. Het is ook niet heel verstandig voor een productiehuis om beledigd te reageren op kritiek. Net als William Spaaij die zich bij slechte kritieken van mensen hier over zijn optreden in Shrek de behoefte voelde om daar op te reageren de nacht voor zijn premiere. Het geeft zo’n sneue indruk. Net als in je eentje binnen bij de McDonald’s eten.

Overigens het enige wat ik dacht tijdens de ontvangst van Rent’s beeldje was Richard Groenedijk’s conference “Hij zei: ‘We gaan lekker op gevaarlijk’, dat doen regisseurs als ze het niet meer weten. Dan gaan ze ‘op gevaarlijk’.”

Maar ja, ik had Rent dan ook niet gezien.

Neemt niet weg dat Dave wel vaker kort door de bocht reageert, waarbij hij zijn eigen mening nogal eens verwart met feiten. Een klein beetje nuance in je mening en besef dat je het gewoon over mensen hebt mag wat mij betreft wel. Zijn aanname (2 studentjes die de award voor m-lab in ontvangst namen) slaat wat mij betreft als een tang op een varken. Volgens mij stonden daar 2 mensen die na hard werken een illusie armer waren. Maar door het winnen van deze award zich gesterkt voelen. Ik voelde juist dat heel erg tijdens hun speech.
En klaske, heb je Rent niet gezien? Serieus? Wat zonde!

  [ # 116 ] 08 January 2016 04:25 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Helemaal niet zonde, hoor 😉 ik heb niets met Rent. Ik heb 2 x de versie van Stage gezien en daarna besloten dat dit stuk niet mijn smaak is. Niet qua verhaal, personages of muziek. Dus voor mij niet zonde.

Ik heb het wel overwogen voor Jim de Groot, maar het was altijd zo’n gedoe om met het ov naar M-Lab te komen, dat het me dat niet waard was.

  [ # 117 ] 08 January 2016 09:09 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik heb eindelijk het gala gezien. Mijn mening: wat een armoede zeg! Opening was bizar slecht (het beste vond ik nog dat ze Willemijn’s Wicked kostuum uit de opslag hadden gehaald), smaakloos om Wicked als een soort thema te gebruiken terwijl Wicked een paar jaar geleden geen kans had op awards, uitreikingen werden gedaan in complete chaos, optredens waren bijzonder middelmatig… Het heeft allemaal niet de grandeur van een paar jaar geleden… Maar zo is het ook met musicals tegenwoordig.

Qua prijzen maak ik me vooral druk om de publieksprijs. Kleine musicals maken absoluut geen kans. Ik vraag me af hoe de uitslag eruit had gezien als het aantal stemmen zou worden afgezet tegen het aantal bezoekers van een bepaalde productie…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 118 ] 08 January 2016 09:41 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Oh ja, nog even over die opening. Wat ik niet snap dat ze zelf zijn gaan knutselen op een melodie van Wicked. Als dit je thema is dat er mensen plotseling beginnen te zingen enzo in een musical en het is 2015 en je wil 15 jaar Awards vieren. Is er nou niemand in het creatieve team die dacht: hey, kent iemand Something Rotten?

Er moeten daar toch mensen zitten die die musical al gezien hadden.

https://www.youtube.com/watch?v=mOsp0rqzDKE

[ Gewijzigd: 08 January 2016 09:48 PM by Klaske ]
  [ # 119 ] 09 January 2016 01:09 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2010-10-15

Net terug uit Londen en heb ook gekeken. Echt super slecht. Sorry zou wel kort door de bocht zijn, maar dit kan toch beter. Ik vond het vroeger ook beter, maar er werd gewoon paar keer vals gezongen of er onder gezongen. Dat kan en mag niet in een musical. Er wordt toch gerepeteerd.

Positief vond ik ook chantal en simone. Kan je zien dat die twee vrouwen echt talent hebben.

Gàªnant vond ik Tina turner met joop van de ende. Kan het niet goed uitleggen, maar wou het wegzetten, omdat het te gàªnant werd.

   Handtekening   

Madonna als Norma Desmond. Ik hoop het zo

  [ # 120 ] 09 January 2016 05:44 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Klaske - 08 January 2016 03:21 PM

Ik geloof niet dat er hier iemand op het forum zit om zich geliefd te voelen. Het is ook niet heel verstandig voor een productiehuis om beledigd te reageren op kritiek. Net als William Spaaij die zich bij slechte kritieken van mensen hier over zijn optreden in Shrek de behoefte voelde om daar op te reageren de nacht voor zijn premiere. Het geeft zo’n sneue indruk. Net als in je eentje binnen bij de McDonald’s eten.

Overigens het enige wat ik dacht tijdens de ontvangst van Rent’s beeldje was Richard Groenedijk’s conference “Hij zei: ‘We gaan lekker op gevaarlijk’, dat doen regisseurs als ze het niet meer weten. Dan gaan ze ‘op gevaarlijk’.”

Maar ja, ik had Rent dan ook niet gezien.

Ik eet regelmatig in mijn eentje bij de MC Donalds, wat is daar sneu aan?

   Handtekening   

De echte Beer

‹ First  < 6 7 8 9 > 
8 of 9