2 of 9 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Musical Awards 2016
  [ # 16 ] 02 November 2015 06:19 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  39
Geregistreerd  2014-09-20

Als Rent toch zal afvallen voor 2 te weinig voorstelling, zou echt doodzonde zijn.
Ik denk dat Rent met alle prijzen er vandoor zou gaan dan.

  [ # 17 ] 02 November 2015 06:39 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

LondonMark - 02 November 2015 05:35 PM

Zeg ik iets raars als ik hoop dat Pia Douwes de oeuvre award krijgt?
M.i. de meest ondergewaardeerde musicaltopper in Nederland. Altijd Simone Kleinsma die genoemd wordt en al 4x met een award naar huis ging, maar kijk eens naar de prestaties van Pia en haar oeuvre?
Nooit een award gehad voor een NL musical, eigenlijk ongelooflijk.

Volgens mij is de oeuvre-award na 2010 niet meer uitgereikt. En Simone heeft er toch drie?

  [ # 18 ] 02 November 2015 07:02 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Sophie Veldhuizen voor Onder de Groene Hemel
Lone van Roosendaal voor Heerlijk duurt het langst
Wieneke Remmers voor de Sprookjesboom

  [ # 19 ] 02 November 2015 07:39 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  311
Geregistreerd  2006-08-07

LondonMark - 02 November 2015 05:35 PM

Zeg ik iets raars als ik hoop dat Pia Douwes de oeuvre award krijgt?
M.i. de meest ondergewaardeerde musicaltopper in Nederland. Altijd Simone Kleinsma die genoemd wordt en al 4x met een award naar huis ging, maar kijk eens naar de prestaties van Pia en haar oeuvre?
Nooit een award gehad voor een NL musical, eigenlijk ongelooflijk.

Eens!! Hier maak ik me al jaren ‘druk’ om haha!

   Handtekening   

Mijn leven is van mij

  [ # 20 ] 03 November 2015 09:29 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

lauraatjeh - 02 November 2015 02:45 PM
Anniek - 02 November 2015 12:48 PM

aanstormend is een tricky one. want Cast Grease. En wat wordt Vajen? Beste actrice grote musical of aanstormend talent (aka eerste hoofdrol)

In principe kan Vajen geen aanstormend talent meer worden. In het reglement staat het volgende:
“Onder aanstormend talent wordt verstaan een persoon die op de dag van de premiàƒÂ¨re van de Musical jonger is dan 25 jaar en in niet màƒÂ©àƒÂ©r dan drie eerdere professionele Musicals heeft gespeeld.” 

Varen heeft al in meer dan drie professionele musicals gespeeld, namelijk:
-The Sound of Music (2008)
-Joseph
-Mary Poppins
-Droomvlucht
-Shrek de musical
-Klaas Vaak
-The Sound of Music (vorig seizoen)

Een aantal was ze wel kindercast, maar daar wordt verder niet over gesproken in het reglement…

Ah ja. Dat was mn twijfel. Lijkt me wel zo eerlijk als ze kindercast gewoon meetellen. Al hoewel ik haar die award wel gun.  Wel zonde dat aanstormend onder 25 is. Wellicht komt er ooit iemand op z’n veertigste achter dattie ‘een leuk moppie’ kan zingen en spelen, dag award :p

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 21 ] 03 November 2015 09:30 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Faatijn - 02 November 2015 05:01 PM
Anniek - 02 November 2015 02:46 PM

Ach er zal sowieso wel een gevoelige speech van die of gene komen. Maarja, regels zijn regels, vind niet dat er dan (alleen) voor Rent een uitzondering moet komen.

En wat betreft M-lab; Don’t get me wrong, ik vind het ook doodzonde, maar anderzijds, blijkbaar vonden te weinig mensen het M-lab en kan het dus zonder subsidie niet bestaan. Moet je er dan geld in blijven pompen?  (Zonde dat Rent nu hun succesvolste productie ooit is, dan zullen we nooit weten of ze wellicht op deze tour verder hadden kunnen gaan.)

Ik gun ze wel een award/speciale vermelding though, want m.i hebben ze toch veel gefaciliteerd. Zowel voor spelers als voor stukken een podium bieden, dus voor zowel M-lab als voor Rent vind ik een award zeker verdiend!

Rent was met afstand de beste productie afgelopen seizoen.
Belachelijk als die niet meedoet vanwege te weinig voorstellingen….
Hetzelfde geldt overigens voor Kiss of the spiderwomen.

Maar regels zijn regels toch? Als je te weinig voorstellingen hebt gespeeld vind ik sowieso niet dat je voor 1 voorstelling (rent) wellicht een uitzondering zou maken en voor bv een Kiss of the Spiderwoman niet. Maar laten we maar afwachten tot de genomineerden bekend zijn.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 22 ] 03 November 2015 05:44 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

lauraatjeh - 02 November 2015 07:39 PM
LondonMark - 02 November 2015 05:35 PM

Zeg ik iets raars als ik hoop dat Pia Douwes de oeuvre award krijgt?
M.i. de meest ondergewaardeerde musicaltopper in Nederland. Altijd Simone Kleinsma die genoemd wordt en al 4x met een award naar huis ging, maar kijk eens naar de prestaties van Pia en haar oeuvre?
Nooit een award gehad voor een NL musical, eigenlijk ongelooflijk.

Eens!! Hier maak ik me al jaren ‘druk’ om haha!

Hier ben ik het ook helemaal mee eens.

Ik ben zelf ook heel benieuwd waar ze Vajen en Romy onder rekenen. Het is voor Romy wel de eerste keer, maarja wel de hoofdrol. Voor mijn gevoel zijn er al zo weinig producties dit seizoen (en tegelijkertijd ook weer zo ontzettend veel), maar dat komt gewoon omdat deze musicals me niet zo aanspreken. En is het niet zo dat er al eens een ‘kind’ is genomineerd voor ‘aanstormend talent’? Dan bedoel ik iemand van Vajen haar leeftijd.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 23 ] 03 November 2015 07:16 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Als ik het me goed herinner won Noortje Herlaar ook aanstormend talent voor Mary Poppins (en Urinetown), dus in dat opzicht kan Romy best nog door voor Aanstormend Talent denk ik.

  [ # 24 ] 04 November 2015 07:05 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  144
Geregistreerd  2012-01-04

Tim Douwsma aanstormend talent? Hoop hem nog veel vaker te zien…

   Handtekening   

~

  [ # 25 ] 05 November 2015 12:21 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Anniek - 03 November 2015 09:30 AM

Maar regels zijn regels toch? Als je te weinig voorstellingen hebt gespeeld vind ik sowieso niet dat je voor 1 voorstelling (rent) wellicht een uitzondering zou maken en voor bv een Kiss of the Spiderwoman niet. Maar laten we maar afwachten tot de genomineerden bekend zijn.

Er zijn in het verleden wel vaker uitzonderingen gemaakt, onder meer voor Urinetown en Spring Awakening. Het Reglement van de Musical Awards biedt daar ook ruimte voor:

Op grond van bijzondere omstandigheden kan het Bestuur Musicals die niet volledig voldoen aan een of meer bepalingen in dit reglement, niettemin in aanmerking laten komen voor beoordeling door de Jury. Van bijzondere omstandigheden zal onder meer sprake zijn indien de hiervoor bedoelde musicals van zo’n grote betekenis zijn voor de ontwikkeling en de vernieuwing van musicals in het algemeen, dat het Bestuur de betrokken Producent vrijstelling kan verlenen van de voorwaarde genoemd in artikel II lid 1 onder C, dat een Musical ten minste 35 maal te zien moet zijn in een of meer Nederlandse theaters.

Ik mag toch aannemen dat voor zowel Rent als Kiss of the Spiderwoman een uitzondering wordt gemaakt.

Musicalbeertje - 02 November 2015 12:46 PM

Zou Romy onder ‘aanstormend talent’ of onder de reguliere Awards vallen?

Ik hoop dat Romy genomineerd wordt voor Aanstormend Talent, want haar debuut is echt spectaculair en verdient een award. In de categorie Beste Vrouwelijke Hoofdrol zie ik haar namelijk niet winnen, want Lone van Roosendaal vond ik dit jaar van een eenzame klasse.

vizier - 04 November 2015 07:05 AM

Tim Douwsma aanstormend talent? Hoop hem nog veel vaker te zien…

Dan kunnen we in Nederland beter stoppen met musical. Als we het over Grease hebben zou ik eerder denken aan Jip Bartels.

LondonMark - 02 November 2015 05:35 PM

Zeg ik iets raars als ik hoop dat Pia Douwes de oeuvre award krijgt?
M.i. de meest ondergewaardeerde musicaltopper in Nederland. Altijd Simone Kleinsma die genoemd wordt en al 4x met een award naar huis ging, maar kijk eens naar de prestaties van Pia en haar oeuvre?
Nooit een award gehad voor een NL musical, eigenlijk ongelooflijk.

Ik vind Pia absoluut de grootste die we hebben.

  [ # 26 ] 09 November 2015 05:56 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  211
Geregistreerd  2008-12-05

wanneer maken ze de nominaties bekend?

  [ # 27 ] 16 November 2015 12:08 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

De producties die in aanmerking komen voor de nominaties:

Grote musical
The Bodyguard
Heerlijk Duurt het Langst
Grease
De Tweeling
Het Meisje met het Rode Haar
Hartsvrienden
Onder de Groene Hemel
Willem Ruis de Show van zijn Leven
De Zere Neus van Bergerac

Kleine musical
Rent
Spijt
Een avond met Dorus
Kiss of the Spider Woman
Minoes
De terugkeer van Hans en Grietje
Ali Baba en de 40 Rovers

Bron: MusicalJournaal

  [ # 28 ] 16 November 2015 08:18 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Blij dat Kiss en Rent er bij zitten!

  [ # 29 ] 16 November 2015 08:57 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Maar wie van de twee dan moet winnen weet ik niet. Ze waren beiden steengoed.

  [ # 30 ] 16 November 2015 09:27 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik vond ze ook beiden steengoed, maar bij Rent zat ik al na 5 minuten met tranen in mijn ogen ...... dus als ik zou kiezen wat me het meest geraakt heeft, dan zou die het absoluut mogen worden . Maar beiden zouden een prijs verdienen wat mij betreft.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 9