7 of 9 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 > 
Musical Awards 2016
  [ # 91 ] 06 January 2016 10:24 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Oh en heeeel fijn dat we tijdens de chat tussen het geneuzel door de cast van alladin rond hebben gekregen. Is er hier al een topic?

  [ # 92 ] 06 January 2016 10:44 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Chatten zonder moderator! Hoe durven jullie? Kan iemand samenvatten? Of kan ik dat zonder deelname ook doen?

MIJN GOK:
- Geluidsman moet lijfstraf
- De fles wodka van de cameramannen ging iets te snel op
- Tina Turner was Noraly Beier in een galajurk
- Opening was pijnlijkste in jaren
- Allemaal flauwe tamme optredens, met uitzondering van Simone en Chantal (klasse!)
- Soldaat kiest het nummer dat ook in het theater altijd de mist in gaat en 30.000 mensen proberen morgen hun kaartje terug te geven.
- Beauty moet blijkbaar gesteund, want mag wel met meer dan 5 mensen het podium op (en bakt er alsnog weinig van)
- Nonnenmusicals kunnen definitief afgeschreven worden om nooit meer terug te keren met uitzondering van The Sound of Music.
- Die blonde Tweeling jongen is een schatje.
- Waarom hebben we allemaal De terugkeer van Hans en Grietje gemist (want die voorstukjes waren focking briljant!)?
- Volgend jaar graag gewoon een hele avond speeches van Mitch, Lone en Wart. Geef ze alledrie een minuut of twintig, levert spannender televisie op.
- Iedereen die dacht musicals te haten, durft er nu helemaal nooit meer heen.

Vat ik het zo een beetje samen lieve chatters zonder moderator?

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 93 ] 06 January 2016 10:45 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2011-03-11

Rommelig gala, de cameramensen en geluidsmensen waren met iets heel anders bezig. Verder niet veel bijzondere optredens, de meeste vond ik saai en niet altijd zuiver.

Kan iemand mij misschien uitleggen wat er nou met De Terugkeer van Hans en Grietje was, Annet zei dat ze niet eens wist dat ze in een musical stond en dat er 50 mensen op het toneel stonden? Ik heb de voorstelling niet gezien maar dacht zij misschien dat het muziektheater was? Wat is trouwens precies het verschil tussen muziektheater en musical?

  [ # 94 ] 06 January 2016 10:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vond het ook een bijzonder avond. Zowel in positief als negatief opzicht.

Negatief:
- Waarom lukt het nou nooit eens om het geluid goed te krijgen? Is dat nou echt zo moeilijk?
- Optreden De Tweeling: waarom kies je in godsnaam voor deze vorm? Je probeert toch een musical te verkopen? Dit leek meer op een concertje.
- Tina Turner: Niks te nadele van haar, maar Joop won een award en werd nogal overschaduwd door haar aanwezigheid vond ik. Het was ook allemaal een beetje klungelig. Speech van Joop was een beetje pijnlijk omdat hij het had over de kwaliteit van Londen en New York in Nederland te willen brengen. Is weinig van te zien de laatste jaren (enkele uitzonderingen).
- Personen die al op het toneel stonden terwijl de aankondiging nog liep.
- Carolina in vergelijking met Romy.
- Award voor beste regie niet in de uitzending, maar muziek wel? Onlogisch.

Positief:
- Geen ongemakkelijke praatjes van de uitreikers. Lekker zakelijk. Hou ik van. Anne-Will die John Kraaykamp noemde was wel even pijnlijk aangezien de award zijn naam niet langer draagt, maar ach.
- Optreden Soldaat van Oranje: leuk dat ze eindelijk eens iets anders deden..
- Speech van Annet Malherbe die niet begreep waarom ze in een kleine voorstelling speelde en ook niet wist dat ze in een musical meedeet.
- Speech van Lone: hoogtepunt van de avond.
- Optreden Simone en Chantal. Als zij ooit samen een comedyshow met kleinkunstmateriaal brengen koop ik kaarten.
- De mooie woorden voor het M-Lab, al zijn ze helaas te laat.
- De grote winnaars waren de gesubsidieerde toneelgezelschappen Orkate en het Ro Theater. De zegt wel iets al vind ik het moeilijk om precies uit te leggen wat. Misschien dat commercialiteit vaak ten koste gaat van kwaliteit. Legio voorbeelden van het tegendeel hoor, maar dat is wat me nu even te binnen schiet. Het is in ieder geval wel een mooi teken van de huidige staat van musicals in Nederland.

  [ # 95 ] 06 January 2016 10:50 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Judith0892 - 06 January 2016 10:45 PM

Wat is trouwens precies het verschil tussen muziektheater en musical?

Dat weet niemand. 😊

  [ # 96 ] 06 January 2016 10:58 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

martijn-j - 06 January 2016 10:50 PM
Judith0892 - 06 January 2016 10:45 PM

Wat is trouwens precies het verschil tussen muziektheater en musical?

Dat weet niemand. 😊

Tim weet dat. Althans die heeft er een definitie voor.

En Jacco, het was gezellig 😊 naast het geluid en de prijzen hebben we gechat over de cast voor Aladdin. Hamilton hebben we het over gehad, Jonathan Groff. Er werden mensen gebeld tijdens Chantal en Simone. Of we Jan Kooijman leuk vonden daar waren de meningen over verdeeld. Lone dr jurk en oren. Daarnaast nog een jurk met ruim decolletage…

Kortom, goed bestede avond.

  [ # 97 ] 06 January 2016 11:37 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Judith0892 - 06 January 2016 10:45 PM

Rommelig gala, de cameramensen en geluidsmensen waren met iets heel anders bezig. Verder niet veel bijzondere optredens, de meeste vond ik saai en niet altijd zuiver.

Kan iemand mij misschien uitleggen wat er nou met De Terugkeer van Hans en Grietje was, Annet zei dat ze niet eens wist dat ze in een musical stond en dat er 50 mensen op het toneel stonden? Ik heb de voorstelling niet gezien maar dacht zij misschien dat het muziektheater was? Wat is trouwens precies het verschil tussen muziektheater en musical?

De Terugkeer van Hans en Grietje was een voorstelling met zes acteurs en het Balletorkest (een man of veertig), die voor het eerst in hun carrière ook daadwerkelijk meededen aan de voorstelling (dwz ze waren deel van het decor en deden choreografieën mee). Het was een fantastisch leuke voorstelling en jammer dat het grootste deel van de mensen hier hem heeft gemist. Klassieke muziek waarbij de kinderen op het puntje van hun stoel zaten, heerlijke dubbelrollen van Annette Malherbe en Geert Lageveen en een werkelijk aandoenlijke Hans en Grietje.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 98 ] 06 January 2016 11:39 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

martijn-j - 06 January 2016 10:48 PM

Anne-Will die John Kraaykamp noemde was wel even pijnlijk aangezien de award zijn naam niet langer draagt, maar ach.

De award voor mannelijke hoofdrol grote musical is nog wel naar John Kraaijkamp vernoemd.

  [ # 99 ] 07 January 2016 12:01 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Ben eens met vrijwel al het bovenstaande, maar wat mij ook opviel was de hoeveelheid BN’ers (award-uitreikers) die er weinig zin in leken te hebben (Jan Kooijman, maar ook Nicolette en Jamai vond ik een beetje raar doen).

Het filmpje bij de opening vond ik op zich wel grappig, het nummer daarentegen weer stukken minder.

En dat de gesubsidieerde gezelschappen de grootste winnaars zijn…BAM. Terecht. Misschien een signaal dat je toch echt de kwaliteit op 1 moet zetten, en misschien toch iets minder commercieel moet denken. Topacteurs die goed kunnen zingen hebben meer en meer de toekomst, uitgezonderd (zang)talenten als Romy Monteiro. Je merkt dat alles wat daar tussen zit…tsja, we hebben het al gezien, zal ik maar zeggen. De Tweeling had ook zo kunnen zijn, had een artistiek gewaagde productie van A tot Z kunnen zijn. Een combinatie van toneel en musicalacteurs, een pittig thema, niet alles exact chronologisch vertellen, scenes met een diepere betekenis als simpelweg een dialoog. Maar nu is het artistiek gewaagd t/m halverwege het alfabet zeg maar…(onder het mom dat alle publiek het moet blijven begrijpen) en dat merk je ook gelijk op zo’n Awards gala. Normaal zijn ze bij het gala erg goed in hoofdzakelijk oorspronkelijke Nederlandse producties te belonen, maar dat viel nu een beetje vies tegen.

En dan heb je natuurlijk de eenzame klasse van een duo als Simone en Chantal (waarbij je toch ziet dat Simone nog steeds grappiger is dan Chantal, dat wel) en een speech als die van Lone.
Kijk, dat is een speech.

  [ # 100 ] 07 January 2016 12:54 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

Enkele bevindingen van de avond:

- De opening was genant. In alle opzichten.

-  Het valt me op dat vrijwel niemand kan zingen, het stukje van Soldaat van Oranje was tenenkrommend slecht en vals gezongen. Genant.  Evenals het stukje uit de Tweeling. Tenenkrommend vals.  Als je verdorie de taal van zingen niet verstaat, wat doe je er dan? Er zijn zat acteurs en actrices die wel toon kunnen houden of iets geloofwaardig brengen met zang. Deze 2 optredens leken iets uit een groep 8 musical, niets professioneels. Een geloofwaardige performance bereik je door overtuigingskracht. Niet door zo lamlendig mogelijk zingen en suf in de verte kijken. Daardoor is het acteren per definitie ook niet geloofwaardig.

- Carolina Dijkhuizen was een totale aanfluiting. Romy Monteiro was goed, maar moet aan haar Engelse uitspraak werken.

- Het stukje van Simone en Chantal was leuk en na het tenenkrommende Soldaat van Oranje en de Tweeling leek Chantal zowaar redelijk goed zingen in vergelijking. Die medley had van mij wel een paar tonen hoger gemogen, het was nu wel erg laag allemaal.

- Het geluid, de techniek en de voorbereidingen waren slecht.

- De gehele avond was een parodie op musical. Ik denk dat het erg veel bezoekers bij musicals zal wegjagen.

- Lone van Roosendaal is een ordinair wijf.

- Tony Neef is inconsistent in zijn Franse accent.

- Grappige verwijzing naar Marco Borsato en ik had wel een stukje van “Sky” willen zien/horen, maar als dat ook weer op zo’n manier gedaan wordt, zoals SVO en de Tweeling, met zo’n semi nonchalant Amsterdams fietspompenlullen meisje, waarbij de “flow” lekker relaxed is en vooral je mond niet teveel bewegen en vooral geen toon kunnen houden en stoer in de verte kijken, dan laat ik het liever aan me voorbij gaan.

- Die 2 knapen die de award voor Rent in ontvangst namen reageerden alsof ze de musical geschreven, bedacht, ontwikkeld, gecomponeerd en gearrangeerd hadden. Zijn dat niet gewoon 2 studentjes die een kant en klaar product kopieren en produceren voor een prikkie in het Mlab?
Die vent van SVO vind ik ook altijd vrij wereldvreemd/onzeker/onderdanig/hielenlikkerig overkomen, als een gepest jongetje/buitenbeentje dat voor het eerst vriendjes krijgt op school en niet weet wat hem overkomt, maar die heeft tenminste nog iets meer recht van spreken wat het succes van de productie betreft.

- Jolige nonnen zijn geen succes en niet grappig. Verspilling van het talent van de dames.

[ Gewijzigd: 07 January 2016 12:34 PM by Dave ]
  [ # 101 ] 07 January 2016 06:43 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Klaske - 06 January 2016 10:58 PM
martijn-j - 06 January 2016 10:50 PM
Judith0892 - 06 January 2016 10:45 PM

Wat is trouwens precies het verschil tussen muziektheater en musical?

Dat weet niemand. 😊

Tim weet dat. Althans die heeft er een definitie voor.

En Jacco, het was gezellig 😊 naast het geluid en de prijzen hebben we gechat over de cast voor Aladdin. Hamilton hebben we het over gehad, Jonathan Groff. Er werden mensen gebeld tijdens Chantal en Simone. Of we Jan Kooijman leuk vonden daar waren de meningen over verdeeld. Lone dr jurk en oren. Daarnaast nog een jurk met ruim decolletage…

Kortom, goed bestede avond.

Vergeet vooral de sound of sisteract niet 😊

  [ # 102 ] 07 January 2016 08:53 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2015-12-09

In tegenstelling tot veel mensen kon ik wel genieten van de opening, het was niet grootst zoals bij de tony’s maar ik heb me wel vermaakt. Wat ik eigenlijk het grootste min punt vond is dat we alleen maar stukjes hebben gezien van shows waarvan je al weet wat je kunt verwachten. Iedereen kent kom erin wel, waarom geen preview van Robert Long of de gelaarsde poes? En ook soldaat van oranje weten de mensen wel…

  [ # 103 ] 07 January 2016 09:04 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  136
Geregistreerd  2010-11-02

Even een ander geluid!
Ik vond de opening, zowel het filmpje als het nummer leuk!
Jammer dat Carolina de mist in ging bij het nummer uit de Bodyguard, want ze kan veel beter, maar het geluid was de hele uitzending van matige kwaliteit, ook daar kan best iets met de zendertjes/oortjes niet in orde zijn geweest, ook omdat bij andere nummers eea ook niet zuiver was en zowel bij de Tweeling als Soldaat van Oranje de mensen echt wel kunnen zingen! Knap dat Romy direct na het winnen van de Award toch zo kon optreden.
Vind het kort door de bocht om te zeggen dat mensen niet kunnen zingen, mi niet waar. Ik vond het juist leuk dat het nummer op uit de Tweeling als een concertachtig nummer gebracht werd.
Tijdstip Awards zou ik ook liever ergens aan het eind van het seizoen zien.
Simone en Chantal vond ik briljant, zo snel schakelen tussen de verschillende nummers, de chemie tussen hen beiden, de mimiek en knap hoe ze de nummers op deze wijze in een lied verwerkt hebben.
Wat wordt Joop van den Ende oud, idd jammer dat Tina Turner zoveel aandacht kreeg, mi draaide het om Joop, maar ik denk dat hij het zelf niet erg vind. Bijzonder dat hij zijn vrouw zo zichtbaar waardeert en haar er altijd bij betrekt.
Vond de speech van Lone geweldig.
Ik heb een leuke avond gehad met het Musical Awards Gala op tv.

  [ # 104 ] 07 January 2016 10:04 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ik sluit me helemaal aan bij Goudelsje…
De opening vond in fantastisch! Heerlijk om Rene weer als Valjean te zien en Jim als Fiyero:D Leuk ook de Wicked deuntjes de uitzending door:)
NIet eens met alle prijzen maar dat houd je altijd..
De optredens vond ik super, op die van Nonsens en Soldaat na.. Maar sowieso klinkt het in het theater altijd anders dan in zo’n show, dat zie je ook met de Sing Along.. Ik heb kaartjes voor Nonsens en ben blij toe, weet zeker dat het in het theater beter overkomt dan dat we gister zagen…
En ja, Simone en Chantal.. Wat was dat grappig en leuk! Maar je ziet inderdaad zo wel het verschil tussen de 2 dames.. In het voordeel van Simone;)

Ik heb een leuke tv avond gehad:D

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 105 ] 07 January 2016 11:08 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  299
Geregistreerd  2011-05-02

Een hoop wat nog te verbeteren valt, maar voor mijn gevoel was het minder tenenkrommend dan vorig jaar. Gelukkig een ‘originele’ opening, in ieder geval geen knip en plak werk van de Tony’s (denk ik). Het was jammer dat het niet te verstaan was. Carolina Dijkhuizen ai, ik kan me herinneren dat ik haar in de voorstelling zelf stukken beter heb gehoord. Chantal en Simone natuurlijk geweldig, waarom niet investeren in een show met die twee. Dan heb je grote namen en ik denk ook nog een goede show. En waarom is er een juryprijs en een publieksprijs voor beste musical? En waarom maakt Soldaat van Oranje weer kans?
Overigens leuk om weer iets van Wicked te zien/ horen. Hoewel ik dit erg armoedig en amateuristisch vond.
Kortom, dit gala is volgens mij een representatieve samenvatting van het huidige musicallandschap: enkele hoogtepunten maar voor de rest erg rommelig.

‹ First  < 5 6 7 8 9 > 
7 of 9