6 of 7 | ‹ First  < 4 5 6 7 > 
Stage Entertainment - vanaf mei 2016 ! (SPECULEER MEE)
  [ # 76 ] 24 August 2016 09:46 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het zal ongetwijfeld een jong publiek trekken, en was het Hamilton juist daar niet om te doen. Als ik de score van Hamilton hoor voel ik me al oud, misschien is de twijfel over de Nederlandse versie jullie versie van ‘er te oud voor zijn’? De Nederrap is tenslotte razend populair onder jongeren, ook al vind ik het slappe rijmelarij op saaie beats.

  [ # 77 ] 24 August 2016 10:18 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Zelfs als er een NL’se productie van Hamilton komt met een mooi decor, goed orkest en uitstekende cast denk ik dat je het moeilijk kunt verkopen aan het Nederlandse publiek. Tenzij de stigma’s rondom hiphop en musical (en al helemaal de combinatie) de komende jaren opeens helemaal verdwijnen ofzo 😉 Volgens mij komen de meeste mensen af op een voorstelling waar ze dingen uit herkennen. Naar mijn idee zijn de meeste hiphop-fans in Nederland ergens tussen de 15-30 jaar, en niet bepaald musicalbezoekers. De gemiddelde musicalbezoeker is volgens mij toch wat ouder en zal weer minder met hiphop hebben.

Misschien is de Jeugd van Tegenwoordig-musical wel een goede test om te kijken of je ook een nieuw soort publiek de theaters in kan krijgen en/of de meer reguliere musicalbezoekers warm kan laten lopen voor hiphop in een musical. Maar dan blijft het de vraag -mbt Hamilton- of we talenten hebben in Nederland die kunnen zingen, acteren, dansen (of iig een béétje bewegen), én rappen.

  [ # 78 ] 24 August 2016 10:48 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik denk niet dat we het hier moeten hebben over 13 jarige nederhop fans, en je oud voelen door een score.
Ik denk namelijk niet dat hiphop een ding van leeftijd is. (zoals Lange Frans ooit zei; Nederland, het land waar hiphop een kind van 30 is (en je mag zelf in gaan vullen, hoe vet dat is).

De Nederhop scene is nog steeds best wel groot, en daar luisteren heel veel 20-30-40’ers naar. Dan heb ik het over mensen als MCFit, Opgezwolle, Typhoon etc. 
Die hebben over het algemeen een heel ander publiek dan de doelgoep van mainstream populaire ‘rappers’ als Savn, of Lil’ Kleine (wat je naar mijn bescheiden mening ook geen hiphop kan noemen)

Het kan zijn dat je niet van hiphop houdt, en dan wordt Hamilton een hele lange zit, maar ook al hou je van Nederhop hoeft het niet te zeggen dat je van (een vertaalde) Hamilton houdt. Het duurde mij een paar keer luisteren voordat ik door Hamilton kwam (nu verslaafd) terwijl ik groot musical en hiphop liefhebber ben. Maar gaat een nieuw publiek er zoveel tijd in investeren? Nee. dat denk ik niet.

Natuurlijk als je het in de markt zet met termen als muziek op hiphopmuziek, rap-musical etc, dan zal er een deel van je normale (oudere mensen) musical publiek wellicht afhaken (alsmede dat er een nieuwe groep aan geinteresseerden bij komt), maar zo kun je voor elke voorstelling wel wat bedenken toch? Mensen haken af want het gaat over Gloria Estefan, mensen haken af want het is te duur, mensen haken af want het is een revival.

@jeroen, je hoeftg niet van rap/hiphop te houden, maar geldt je statement van slappe rijmelarij op beats ook voor Hamilton? Ik vind zijn teksten namelijk bril-jant gedaan.
Dan heb ik liever rijmelarij op slappe beats dan heel veel andere muziek (Ik vind Guus geweldig op z’n tijd, maar om die teksten hoef ik ‘t ook niet te doen.. KEDENG KEDENG.. 😉)

Overigens geen sneer dit, gewoon benieuwd. 😊
Zou jij Hamilton meer waarderen als het een ‘typische’ musicalscore had? of waardeer je het concept maar is het musicalwise gewoon niet jou ding?

Ik denk dat ik Hamilton zelf namelijk niet zo boeiend had gevonden als er melodramatische powerballads inzaten, maar dat voor mij de muziek juist een factor is waarom ik ineens geinteresseerd ben in een van de founding fathers van Amerika.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 79 ] 24 August 2016 11:00 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De slappe rijmelarij, of eigenlijk het als het maar een beetje lijkt is het weg goed genoeg, van Nederlandstalige rap hoor ik omdat het mijn moedertaal is. Het luisteren naar rapteksten kost me doorgaans te veel moeite. Vaak gaat het al over onderwerpen die mij niet boeien, maar bij het vaak monotone geneuzel kan ik de aandacht niet vasthouden. Ook bij Hamilton is het me niet gelukt om ervoor te gaan zitten, maar dat komt ook omdat de score me echt niet aanspreekt. Misschien dat het lukt als je in de zaal zit, en er dus ‘middenin’ zit, maar op geluid alleen, nee.

  [ # 80 ] 26 August 2016 08:04 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

In de Volkskrant staat een interview met Albert waarin hij zegt dat nieuwe Nederlandse versie van The Lion King niet onder moet doen voor Broadway en London op gebied van cast, maar ook niet op gebied van decor en kostuums. Zou dit willen zeggen dat we toch het originele decor zullen krijgen?

Ook zegt hij dat dat we in de nabije toekomst niet Matilda in Nederland moeten verwachten en dat in 2017-2018 vooral nieuwe producties te zien zullen zijn waaronder één nieuwe zelfontwikkelde productie en één die sindskort op Broadway te zien is. (On Your Feet?)

The Lion King komt terug voor het jubileum van het Circustheater in Scheveningen en ook, zegt theaterproducent Albert Verlinde ‘omdat één keer The Lion King niet genoeg is’. Vanaf 21/10

Het 25-jarig jubileum van het Circustheater in Scheveningen als musicaltheater wordt gevierd met de terugkeer van The Lion King, de immens succesvolle Disney-musical die ook al van 2004 tot en met 2006 in hetzelfde theater stond. Vier vragen aan producent Albert Verlinde, directeur Stage Entertainment Nederland.

Waarom heeft u gekozen voor het terugbrengen van The Lion King, en niet voor een nieuwe voorstelling?

Albert Verlinde: ‘Omdat het de grootste en succesvolste musical ter wereld is en omdat we ook gewoon de zalen vol moeten krijgen. We vinden dat we er in 2006 te vroeg mee zijn opgehouden in Scheveningen. In Hamburg loopt de show al vijftien jaar, op Broadway en op West End zelfs nog langer.

‘Musicals moeten een massapubliek trekken, en The Lion King doet dat. Het gaat dan ook al geweldig met de kaartverkoop voor dit najaar. Los daarvan vind ik The Lion King echt een kunstwerk: elke scène is weer een ander schilderij en de prachtige manier waarop de wilde dieren zijn vormgegeven… Ik vind het ongeëvenaard wat regisseuse Julie Taymor met deze show heeft neergezet.’

Waarom zou een bezoeker die The Lion King al zag naar uw nieuwe productie moeten gaan?

‘Sowieso omdat één keer The Lion King niet genoeg is. Verder is de voorstelling precies hetzelfde, want aan The Lion King moet je niets gaan veranderen. Aan een Rembrandt ga je ook niet een stukje overschilderen. Maar wat we wel hebben, is een geweldige nieuwe cast, die zich volgens mij kan meten met de versies op Broadway en West End. Ook wat betreft decors en kostuums doet onze uitvoering niet onder voor New York en Londen.’

In uw eerste jaren bij Stage Entertainment brengt u veel musicals terug die al eerder in Nederland te zien waren. Wilt u dat zelf of is het noodzaak?

‘Het zijn allemaal mijn eigen keuzen. Als theaterproducent heb ik geleerd dat als je alleen maar nieuwe titels brengt, het moeilijker is de zalen vol te krijgen. Ook toen ik nog mijn eigen bedrijf had, heb ik altijd al een combinatie gemaakt van bekende titels en nieuwe voorstellingen. Vorig seizoen waren Grease en Beauty and the Beast de bekende titels, maar The Bodyguard, De Tweeling en Robert Long waren allemaal gloednieuw.’

Kan het ook zijn dat de nieuwe buitenlandse musicalhits die u misschien wel zou willen brengen, zoals Aladdin en Matilda, simpelweg nog niet beschikbaar zijn voor Nederland?

‘Aladdin zou ik ook wel willen hebben, maar die is net pas in Londen en Hamburg in première gegaan, dus die komt later. Ook wacht ik met smart op de Frozen-musical die nu ontwikkeld wordt. Matilda vind ik een schitterende voorstelling, maar ik denk niet dat die genoeg publiek naar Scheveningen kan trekken. Voor het komende seizoen is Hair onze enige nieuwe productie, maar ik kan je nu al verzekeren dat in het seizoen 2017-2018 de meerderheid van onze shows weer nieuw is: we brengen dan in ieder geval één zelf ontwikkelde musical en één buitenlandse show, die sindskort op Broadway is te zien.

  [ # 81 ] 26 August 2016 08:46 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  23
Geregistreerd  2016-02-03

“Voor het komende seizoen is Hair onze enige nieuwe productie”, dat noemt Albert Verlinde nieuw??  Hij blijft dus met oude voorstellingen komen dus dan krijgen we sound of music en mamma mia de komende jaren terug. Iets waar ik niet op zit te wachten. Niet de musicals waar ik met de prijs stijging van de afgelopen jaren zoveel geld voor ga betalen.

  [ # 82 ] 26 August 2016 09:01 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  60
Geregistreerd  2007-09-24

jonahke - 26 August 2016 08:04 AM

‘Het zijn allemaal mijn eigen keuzen. Als theaterproducent heb ik geleerd dat als je alleen maar nieuwe titels brengt, het moeilijker is de zalen vol te krijgen. Ook toen ik nog mijn eigen bedrijf had, heb ik altijd al een combinatie gemaakt van bekende titels en nieuwe voorstellingen. Vorig seizoen waren Grease en Beauty and the Beast de bekende titels, maar The Bodyguard, De Tweeling en Robert Long waren allemaal gloednieuw.’

Goh,  De Tweeling een Stage Entertainment productie? Ik dacht toch echt dat dit een productie is van Stichting de Theateralliantie.

  [ # 83 ] 26 August 2016 09:45 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

jonahke - 26 August 2016 08:04 AM

In de Volkskrant staat een interview met Albert waarin hij zegt dat nieuwe Nederlandse versie van The Lion King niet onder moet doen voor Broadway en London op gebied van cast, maar ook niet op gebied van decor en kostuums. Zou dit willen zeggen dat we toch het originele decor zullen krijgen?

Ook zegt hij dat dat we in de nabije toekomst niet Matilda in Nederland moeten verwachten en dat in 2017-2018 vooral nieuwe producties te zien zullen zijn waaronder één nieuwe zelfontwikkelde productie en één die sindskort op Broadway te zien is. (On Your Feet?)

The Lion King komt terug voor het jubileum van het Circustheater in Scheveningen en ook, zegt theaterproducent Albert Verlinde ‘omdat één keer The Lion King niet genoeg is’. Vanaf 21/10

Het 25-jarig jubileum van het Circustheater in Scheveningen als musicaltheater wordt gevierd met de terugkeer van The Lion King, de immens succesvolle Disney-musical die ook al van 2004 tot en met 2006 in hetzelfde theater stond. Vier vragen aan producent Albert Verlinde, directeur Stage Entertainment Nederland.

Waarom heeft u gekozen voor het terugbrengen van The Lion King, en niet voor een nieuwe voorstelling?

Albert Verlinde: ‘Omdat het de grootste en succesvolste musical ter wereld is en omdat we ook gewoon de zalen vol moeten krijgen. We vinden dat we er in 2006 te vroeg mee zijn opgehouden in Scheveningen. In Hamburg loopt de show al vijftien jaar, op Broadway en op West End zelfs nog langer.

‘Musicals moeten een massapubliek trekken, en The Lion King doet dat. Het gaat dan ook al geweldig met de kaartverkoop voor dit najaar. Los daarvan vind ik The Lion King echt een kunstwerk: elke scène is weer een ander schilderij en de prachtige manier waarop de wilde dieren zijn vormgegeven… Ik vind het ongeëvenaard wat regisseuse Julie Taymor met deze show heeft neergezet.’

Waarom zou een bezoeker die The Lion King al zag naar uw nieuwe productie moeten gaan?

‘Sowieso omdat één keer The Lion King niet genoeg is. Verder is de voorstelling precies hetzelfde, want aan The Lion King moet je niets gaan veranderen. Aan een Rembrandt ga je ook niet een stukje overschilderen. Maar wat we wel hebben, is een geweldige nieuwe cast, die zich volgens mij kan meten met de versies op Broadway en West End. Ook wat betreft decors en kostuums doet onze uitvoering niet onder voor New York en Londen.’

In uw eerste jaren bij Stage Entertainment brengt u veel musicals terug die al eerder in Nederland te zien waren. Wilt u dat zelf of is het noodzaak?

‘Het zijn allemaal mijn eigen keuzen. Als theaterproducent heb ik geleerd dat als je alleen maar nieuwe titels brengt, het moeilijker is de zalen vol te krijgen. Ook toen ik nog mijn eigen bedrijf had, heb ik altijd al een combinatie gemaakt van bekende titels en nieuwe voorstellingen. Vorig seizoen waren Grease en Beauty and the Beast de bekende titels, maar The Bodyguard, De Tweeling en Robert Long waren allemaal gloednieuw.’

Kan het ook zijn dat de nieuwe buitenlandse musicalhits die u misschien wel zou willen brengen, zoals Aladdin en Matilda, simpelweg nog niet beschikbaar zijn voor Nederland?

‘Aladdin zou ik ook wel willen hebben, maar die is net pas in Londen en Hamburg in première gegaan, dus die komt later. Ook wacht ik met smart op de Frozen-musical die nu ontwikkeld wordt. Matilda vind ik een schitterende voorstelling, maar ik denk niet dat die genoeg publiek naar Scheveningen kan trekken. Voor het komende seizoen is Hair onze enige nieuwe productie, maar ik kan je nu al verzekeren dat in het seizoen 2017-2018 de meerderheid van onze shows weer nieuw is: we brengen dan in ieder geval één zelf ontwikkelde musical en één buitenlandse show, die sindskort op Broadway is te zien.

er is al bijna tien keer op twitter gezegd dat wij het zelfde soort decor krijgen als spanje. Dat is bijna identiek tourdecor… En wat onze fantast ook moge beweren in dat interview, deze versie gaat onder doen voor Broadway of Londen. Btw ze hebben net 5 en een halve week om het Circus theater te verbouwen. In die tijd krijgen ze het echt niet voor elkaar om het Broadway decor op te bouwen. Ik had ook graag gezien dat het anders was, maar helaas.

En trouwens wat een dom gezwets in dat bericht zeg! Eerst wordt er gezegd dat we het volgende seizoen nieuwe producties kunnen verwachten en daarna wordt beweerd dat Aladdin te vroeg is en dat nieuwe producties de zalen niet vol krijgen? Sorry hoor maar die man heeft Stage Entertainment echt verdoemd tot een failliet…. En dan is Matilda niet bekend genoeg….

  [ # 84 ] 26 August 2016 09:47 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik denk dat we er inmiddels wel vanuit kunnen gaan dat On Your Feet komt. Jammer dat we nog even op Aladdin moeten wachten, maar Stage zal het decor uit Hamburg wel willen gebruiken. Seizoen 2018/2019 dan? De Jacques Brel-musical staat ook voor dat seizoen gepland, dus ik ben benieuwd wat dan de nieuw ontwikkelde voorstelling voor 2017/2018 is. Misschien wel Soof, die staat nog steeds op de website van Cook a Dream als voorstelling in ontwikkeling.

  [ # 85 ] 26 August 2016 10:50 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik verwacht niet dat Aladdin snel uit Hamburg vertrekt en als dat gaat gebeuren lijkt het me logischer dat ze naar een andere Duitse stad gaan.

  [ # 86 ] 26 August 2016 12:26 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

martijn-j - 26 August 2016 10:50 AM

Ik verwacht niet dat Aladdin snel uit Hamburg vertrekt en als dat gaat gebeuren lijkt het me logischer dat ze naar een andere Duitse stad gaan.

gebeurde dit ook niet met Wicked destijds? Oberhaussen is niet te ver weg…

[ Gewijzigd: 26 August 2016 12:28 PM by Robin1994 ]
  [ # 87 ] 26 August 2016 12:28 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

Laush - 26 August 2016 09:47 AM

Ik denk dat we er inmiddels wel vanuit kunnen gaan dat On Your Feet komt. Jammer dat we nog even op Aladdin moeten wachten, maar Stage zal het decor uit Hamburg wel willen gebruiken. Seizoen 2018/2019 dan? De Jacques Brel-musical staat ook voor dat seizoen gepland, dus ik ben benieuwd wat dan de nieuw ontwikkelde voorstelling voor 2017/2018 is. Misschien wel Soof, die staat nog steeds op de website van Cook a Dream als voorstelling in ontwikkeling.

. Het kan ook nog zijn dat de Tina Turner musical die eigen ontwikkelde show word…

  [ # 88 ] 26 August 2016 12:35 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

ik denk in eens aan de bezetting voor mamma mia

donna ; chaira borderslee
sophie ; romy monteiro
ellie ;  tjindjara metschendorp
lisa ;  lois van de ven
tanya ; antje monteiro
roos ;  saskia schà¤fer
sky ;  tim douwsma
eddie ; bart van veldhoven
pepper ; martijn vogel
harrie ; stanley burleson
sam ;  hugo haenen
bill ;    zjon smaal

  [ # 89 ] 26 August 2016 01:49 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Martijn Vogel als Pepper?! :’)
hahaha, het mag jouw droomcast misschien zijn, maar dit zie ik echt niet gebeuren. Aantal namen overigens wel, en die lijken me best tof. Hoewel ik liever een nieuwe productie zou zien dan Mamma Mia.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 90 ] 26 August 2016 03:28 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Nee, maar het is inderdaad “beleid” dat de producties waar veel van verwacht wordt in Hamburg openen, vervolgens “afgedragen” worden door Berlijn en Stuttgart en tenslotte in Oberhausen eindigen voor ze de opslag in gaan.

De geruchten over eventuele producties van Harry Potter, Hamilton en Frozen gaan hier ook de ronde en het lijkt mij eigenlijk ook logischer dat ze deze eerst in Duitsland op de markt brengen i.p.v. in Nederland.

Robin1994 - 26 August 2016 12:26 PM
martijn-j - 26 August 2016 10:50 AM

Ik verwacht niet dat Aladdin snel uit Hamburg vertrekt en als dat gaat gebeuren lijkt het me logischer dat ze naar een andere Duitse stad gaan.

gebeurde dit ook niet met Wicked destijds? Oberhaussen is niet te ver weg…

[ Gewijzigd: 26 August 2016 03:32 PM by S7rin ]
‹ First  < 4 5 6 7 > 
6 of 7