1 of 4 |  1 2 3 >  Last ›
Music Hall - Evita
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

EVITA
Na het enorme succes van ‘Piaf, de musical’ brengt Music Hall een meer dan waardige opvolger: een gloednieuwe Vlaamse versie van de legendarische musical ‘Evita’

De poprockopera van Andrew Lloyd Webber en Tim Rice over de onsterfelijke Argentijnse presidentsvrouw Eva Perà³n, wordt onder handen genomen door regisseur Stany Crets, die hiermee een lang gekoesterde droom in vervulling ziet gaan. Laurent Flament (bekend van oa ‘So You Think You Can Dance’) zal de choreografie voor z’n rekening nemen, meteen het debuut in de musicalwereld voor deze gerenommeerde choreograaf.


Ann Van den Broeck en Hans Peter Janssens worden Eva en Juan Perà³n
Alsof dat nog niet voldoende is om musicalliefhebbers te doen watertanden, wordt de titelrol vertolkt door niemand minder dan Ann Van den Broeck. Zij kan daarmee alweer een iconische rol aan haar cv toevoegen, waar onder meer al Marie-Antoinette, Prinses Fiona (‘Shrek’), Lady of the Lake (‘Spamalot’), Elisabeth, Belle (‘Beauty and the Beast’) en Edith Piaf (‘Edith en Simone’) op prijken. Juan Perà³n wordt vertolkt door Hans Peter Janssens, een onvervalste musicalster in binnen- en buitenland. Na zijn musicaldebuut als Padre in ‘De Man van La Mancha’, speelde hij in Scheveningen zowel Raoul als het Spook in ‘The Phantom of the Opera’. Hij vertolkte Jekyll en Hyde, was opnieuw het Spook in Antwerpen en speelde Jean Valjean in ‘Les Misérables’, zowel in Antwerpen als in de Londense West End. In Londen speelde hij trouwens ook een tijdlang Valjeans aartsvijand Javert. Andere opmerkelijke musicalrollen van Hans Peter zijn Graaf Von Krolock (‘Dans der Vampieren’), Korchak (‘Tarzan’), Simon Doucet (‘Lelies’) en Dracula.

Over ‘Evita’
‘Evita’ was het hoogtepunt van de samenwerking tussen Lloyd Webber en Rice. Hun werk verscheen eerst als dubbel-lp in 1976, in 1978 ging de voorstelling in Londen in wereldpremière, een jaar later gevolgd door de Broadway-versie.
Sindsdien is de musical wereldwijd niet meer van de affiche verdwenen. In 1996 werd ‘Evita’ door Alan Parker verfilmd met Madonna en Antonio Banderas in de hoofdrollen. De voorstelling heeft, dankzij het boeiende onderwerp, de scherpe teksten en de meeslepende muziek, nog niets van haar kracht verloren.


We volgen het waargebeurde verhaal van de Argentijnse Eva Duarte die op haar vijftiende van een plattelandsdorpje naar Buenos Aires verhuist om het daar als actrice te maken. Op een benefietconcert leert ze de legerkolonel Juan Péron kennen. Ze trouwen en na gemanipuleerde verkiezingen wordt hij de president van Argentinië en zij een ‘godin’ voor de arbeiders. Toch krijgt ze heel wat kritiek op haar eigengereid optreden en luxueuze levensstijl. Zeker in het buitenland worden de Pérons gezien als schaamteloze dictators, voor wie het volk niets meer dan een speeltje is. Nog maar 33 jaar oud, sterft Evita aan de gevolgen van baarmoederhalskanker. Maar de mythe blijkt onsterfelijk.

[ Gewijzigd: 18 May 2016 09:28 AM by jonahke ]
  [ # 1 ] 08 May 2016 09:13 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Groot in de zin van ‘zeer bekend’ of in de zin van ‘erg lang/dik’?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 2 ] 09 May 2016 05:25 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

June - 08 May 2016 09:13 PM

Groot in de zin van ‘zeer bekend’ of in de zin van ‘erg lang/dik’?

Maggie De Block de Musical? 😛

  [ # 3 ] 09 May 2016 05:37 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Tjah, je weet het nooit…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 4 ] 09 May 2016 03:27 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Evita? Legally Blonde? Violet? Anything Goes?

  [ # 5 ] 09 May 2016 05:53 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  45
Geregistreerd  2015-09-10

Het is Evita, dat gerucht gaat al langer de ronde in een regie van Stany Crets.

Bron : nederlands meisje die auditie is gaan doen maar uit respect vermeld ik liever geen naam.

[ Gewijzigd: 09 May 2016 06:33 PM by jeroentje ]
  [ # 6 ] 09 May 2016 08:30 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

jeroentje - 09 May 2016 05:53 PM

Het is Evita, dat gerucht gaat al langer de ronde in een regie van Stany Crets.

Bron : nederlands meisje die auditie is gaan doen maar uit respect vermeld ik liever geen naam.

Zie nu ook dat ook op Stany’s Wikipedia-pagina staat dat hij de vertaling van Evita doet. (Ondanks dat Wiki niet echt 100% betrouwbaar is) ben ik wel benieuwd naar deze productie. Maar laat me raden, Deborah De Ridder zal de rol van Evita op zich nemen (aangezien ze ook te zien is als eerste Franstalige Evita op Festival Bruxelles.)

[ Gewijzigd: 09 May 2016 08:37 PM by jonahke ]
  [ # 7 ] 09 May 2016 08:58 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  45
Geregistreerd  2015-09-10

Ann van den Broeck lijkt me logischer als hij het gaat doen

  [ # 8 ] 09 May 2016 09:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Anne Stalman voor EVITA meer dan gerechtigheid voor haar nadat ze in 2008 de rol moest teruggeven.

  [ # 9 ] 09 May 2016 09:17 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  45
Geregistreerd  2015-09-10

Onwaarschijnlijk denk ik dat ze een Nederlandse actrice in België gaan casten voor de hoofdrol. Ann van den Broeck of Deborah de ridder maar ik zet mijn geld op de eerste. Ze heeft toch wel een voordeel als de partner van en ze is ook wel goed voor deze rol. Misschien toch net te oud bedenk ik me.
ik had trouwens het geluk om Anne te zien in 2008, zeker niets mis mee hoor.
Wat met Ianthe Tavernier, heb haar enkel als Glinda gezien maar misschien ook een potentiële Evita?

[ Gewijzigd: 09 May 2016 09:41 PM by jeroentje ]
  [ # 10 ] 10 May 2016 06:23 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Van de bekende namen die me nu te binnen schieten lijkt me Deborah de Ridder de meest geschikte keuze. Als het toch Ann van den Broeck wordt verwacht ik de “maar Sarah Brightman was ook de beste keuze voor Christine in the Phantom” verdediging. De schijn heeft Ann dan natuurlijk al tegen.

  [ # 11 ] 17 May 2016 02:34 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Maike Boerdam doet geheimzinnig op Twitter !

EVITA lijkt me een optie, of Winifred Banks in Stuttgart / Suus in Ciske.

  [ # 12 ] 18 May 2016 06:39 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2014-04-29

Ann van den Broeck wordt Evita en Hans Peter Janssens wordt Juan Péron.

Tickets zijn ook in verkoop gegaan.

  [ # 13 ] 18 May 2016 07:05 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  45
Geregistreerd  2015-09-10

EVITA
Na het enorme succes van ‘Piaf, de musical’ brengen wij een meer dan waardige opvolger: een gloednieuwe Vlaamse versie van de legendarische musical ‘Evita’

De poprockopera van Andrew Lloyd Webber en Tim Rice over de onsterfelijke Argentijnse presidentsvrouw Eva Perà³n, wordt onder handen genomen door regisseur Stany Crets, die hiermee een lang gekoesterde droom in vervulling ziet gaan. Laurent Flament (bekend van oa ‘So You Think You Can Dance’) zal de choreografie voor z’n rekening nemen, meteen het debuut in de musicalwereld voor deze gerenommeerde choreograaf.


Ann Van den Broeck en Hans Peter Janssens worden Eva en Juan Perà³n
Alsof dat nog niet voldoende is om musicalliefhebbers te doen watertanden, wordt de titelrol vertolkt door niemand minder dan Ann Van den Broeck. Zij kan daarmee alweer een iconische rol aan haar cv toevoegen, waar onder meer al Marie-Antoinette, Prinses Fiona (‘Shrek’), Lady of the Lake (‘Spamalot’), Elisabeth, Belle (‘Beauty and the Beast’) en Edith Piaf (‘Edith en Simone’) op prijken. Juan Perà³n wordt vertolkt door Hans Peter Janssens, een onvervalste musicalster in binnen- en buitenland. Na zijn musicaldebuut als Padre in ‘De Man van La Mancha’, speelde hij in Scheveningen zowel Raoul als het Spook in ‘The Phantom of the Opera’. Hij vertolkte Jekyll en Hyde, was opnieuw het Spook in Antwerpen en speelde Jean Valjean in ‘Les Misérables’, zowel in Antwerpen als in de Londense West End. In Londen speelde hij trouwens ook een tijdlang Valjeans aartsvijand Javert. Andere opmerkelijke musicalrollen van Hans Peter zijn Graaf Von Krolock (‘Dans der Vampieren’), Korchak (‘Tarzan’), Simon Doucet (‘Lelies’) en Dracula.

Over ‘Evita’
‘Evita’ was het hoogtepunt van de samenwerking tussen Lloyd Webber en Rice. Hun werk verscheen eerst als dubbel-lp in 1976, in 1978 ging de voorstelling in Londen in wereldpremière, een jaar later gevolgd door de Broadway-versie.
Sindsdien is de musical wereldwijd niet meer van de affiche verdwenen. In 1996 werd ‘Evita’ door Alan Parker verfilmd met Madonna en Antonio Banderas in de hoofdrollen. De voorstelling heeft, dankzij het boeiende onderwerp, de scherpe teksten en de meeslepende muziek, nog niets van haar kracht verloren.


We volgen het waargebeurde verhaal van de Argentijnse Eva Duarte die op haar vijftiende van een plattelandsdorpje naar Buenos Aires verhuist om het daar als actrice te maken. Op een benefietconcert leert ze de legerkolonel Juan Péron kennen. Ze trouwen en na gemanipuleerde verkiezingen wordt hij de president van Argentinië en zij een ‘godin’ voor de arbeiders. Toch krijgt ze heel wat kritiek op haar eigengereid optreden en luxueuze levensstijl. Zeker in het buitenland worden de Pérons gezien als schaamteloze dictators, voor wie het volk niets meer dan een speeltje is. Nog maar 33 jaar oud, sterft Evita aan de gevolgen van baarmoederhalskanker. Maar de mythe blijkt onsterfelijk.

  [ # 14 ] 18 May 2016 08:20 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

sky14 - 17 May 2016 02:34 PM

Maike Boerdam doet geheimzinnig op Twitter !

EVITA lijkt me een optie, of Winifred Banks in Stuttgart / Suus in Ciske.

Dit ging blijkbaar over “De Rozenoorlog”, de nieuwe productie van Judas Theater Producties die ze o.a samen met Lucas Van den Eynde zal doen.

Vreemd dat ze ook niet meteen bekendmaken wie de rol van Ché zal spelen.

[ Gewijzigd: 18 May 2016 09:27 AM by jonahke ]
  [ # 15 ] 18 May 2016 09:52 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  45
Geregistreerd  2015-09-10

Je gaat hen op den duur toch niet meer serieus nemen of ben ik nou de enige? Nu nog jonas van Geel of Peter van den Begin als Che of als je toch in de oude doos grabbelt kan je Jan Schepens terug nemen.

[ Gewijzigd: 18 May 2016 10:14 AM by jeroentje ]
 1 2 3 >  Last ›
1 of 4
‹‹ Musicals Gone Mad 2016      We want more. ››