3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Music Hall - Evita
  [ # 31 ] 06 June 2016 02:34 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Van die naam word ik ook niet bepaald enthousiast. Sebastien is geen slecht acteur (in Dans der Vampieren vond ik hem subliem), maar bij de rol van Ché zie ik een macho die een zekere sexappeal uitstraalt. (zoals Gaston)
Maar in mijn ogen is Sebastien meer een Lefou dan een Gaston (of een Ché).

  [ # 32 ] 06 June 2016 02:57 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ach ze spelen ook maar 8 keer?!

  [ # 33 ] 07 June 2016 05:29 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Sébastien De Smet legt als ‘Che’ Evita
het vuur aan de schenen

Voltallige cast blaast verzamelen voor start repetities

In het najaar van 2016 stelt Music Hall een gloednieuwe Nederlandstalige versie voor van ‘Evita’, over de ‘rise and fall’ van de Argentijnse presidentsvrouw Eva Perà³n. Deze legendarische musical wordt onder handen genomen door regisseur Stany Crets, die ook voor een nieuwe vertaling zorgt en hiermee een lang gekoesterde droom in vervulling ziet gaan. Vandaag is het een bijzondere dag voor Stany en het productieteam van ‘Evita’, want de voltallige cast blaast voor het eerst verzamelen voor de start van de repetities. Grande dame Ann Van den Broeck en internationale musicalster Hans Peter Janssens, krijgen op het podium het gezelschap van Sébastien De Smet als ‘Che’: de belichaming van de gewone Argentijn en de anonieme verteller. Het belooft een heel bijzondere voorstelling te worden, want regisseur Stany Crets wist naast de mooie namen voor de hoofdrollen, ook een ijzersterk ensemble samen te stellen. Tickets & info ‘Evita’:www.musichall.be

Sébastien De Smet
Gentenaar Sébastien De Smet studeerde in 2002 af aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel en maakte datzelfde jaar zijn musicaldebuut in ‘Suske & Wiske en de Spokenjagers’ als Suske. Daarna verleende hij zijn medewerking aan onder meer ‘Daens’ (Louis Scholiers), ‘Ganesha’ (als onder meer Ganesha), ‘Dans der Vampieren’ (professor Abronsius), ‘Shrek’ (Lord Farquaad), ‘Ben X’ (als één van de pestkoppen), ‘Assepoester, het tamelijk ware verhaal’ (journalist), ‘Lelies’ (verschillende rollen), ‘War Horse’ (soldaat) en ‘Sneeuwwitje, de spookjesmusical’ (lakei/dwerg). Hij verleent ook vaak zijn medewerking aan toneelvoorstellingen en speelde verscheidene rollen in tv-series, zoals ‘Spoed’, ‘Witterkerke’, ‘Rupel’ en ‘Aspe’. In de film ‘Lee & Cindy C.’ van Stany Crets speelde hij Bernard; in ‘Vidange Perdue’ was hij te zien als reporter. Voor zijn vertolkingen in ‘Ganesha’ en ‘Dans der Vampieren’ werd Sébastien twee keer genomineerd voor een Vlaamse Musicalprijs.


Ensemble
Laurenz Hoorelbeke was onder meer te zien in ‘Spamalot!’, ‘Lelies’, ‘De Producers’, en ‘Assepoester, het tamelijk ware verhaal’. Hij speelde Kenny in de film ‘Lee & Cindy C.’ en vertolkt dit jaar ook Jaak in de musical ‘Jaak en de Bonenstaak’.

Sven Tummeleer debuteerde in de musical ‘Sweet Charity’ en was daarna te zien in onder andere ‘Chess’, ‘Bubblin’ Brown Sugar’, ‘Cabaret’, ‘Mamma Mia!’ en ‘Tanz der Vampire’. Het voorbije seizoen speelde hij mee in ‘Piaf, de Musical’.

Lotte Stevens deed tijdens haar musicalopleiding stage bij de musical ‘The Sound of Music’, en verleende haar medewerking aan ‘Marie Antoinette’ van Historalia. Deze zomer maakt ze voor dezelfde producent deel uit van de cast van ‘Albert 1’.

Albert Jan Kingma (NL) verleende zijn medewerking als zanger en danser aan de Dinnershow ‘Brooklyn Nights’, ‘Bonifatius, de Musical’, ‘Musicals in Concert 2015’ en het Musical Awards Gala 2016.

Jervin Weckx studeerde aan de musicalafdeling van het Koninklijk Conservatorium Brussel. Hij volgde een opleiding bij het Broadway Dance Center in New York en was dit jaar te zien in ‘The Elephant Man’ van Loge 10 Theaterproducties.

Line Ellegiers studeert dit jaar af aan de musicalafdeling van het Koninklijk Conservatorium Brussel. Ze speelde al mee in ‘Hans en Grietje’, ‘De Gelaarsde Kat’, ‘Roodkapje’, de openluchtmusical ‘Sacco en Vanzetti’ en ‘The Elephant Man’.

Marije van Sonsbeek (NL) speelde in ‘Jeans 23’ en de kindervoorstelling ‘Dora Live’. Onlangs deelde ze het podium met onder meer Marjolein Teepen en Maike Boerdam in het theaterconcert ‘We Want Queen’.

Shana Pieters zit in haar laatste jaar Musical aan het Koninklijk Conservatorium in Brussel. Ze liep stage bij ‘The Elephant Man’ van Loge 10 Theaterproducties en is komende zomer te zien in ‘Albert 1’.

Baptiste Vuylsteke studeerde in 2015 af aan Laine Theatre Arts in Epsom (UK). Hij speelde in 2012 de rol van Link Larkin in ‘Hairspray’ en speelde een gastrol in de succesvolle Ketnet-reeks ‘Galaxy Park’. In 2015 mocht Baptiste mee ons land vertegenwoordigen op het Eurovisiesongfestival, als front danser in de ‘Rhythm Inside’-act van Loïc Nottet.

Vivian Gomez Cardoso (NL) studeerde in 2011 af aan Dans/Zangacademie Lucia Marthas. Tijdens haar opleiding danste ze onder meer met artiesten als Diana Ross en Lionel Richie. Direct na haar afstuderen bemachtigde Vivian een ensemble rol in de topmusical ‘WICKED’, waarna ze eind 2012 als finalist in het televisie programma ‘So you think You Can Dance’ op de tweede plek eindigde. Vivian was ook nog te zien in de productie ‘Red, Yellow & Blue’ van Isabelle Beernaert.

Over ‘Evita’
De poprockopera zag het levenslicht in 1976 als dubbel-lp, met Julie Covington als Evita, Colm Wilkinson als Che en Paul Jones als Juan Perà³n. In 1978 ging de voorstelling in Londen in wereldpremière, een jaar later gevolgd door de Broadway-versie. Sindsdien is de musical wereldwijd niet meer van de affiche verdwenen. In 1996 werd ‘Evita’ door Alan Parker verfilmd met Madonna en Antonio Banderas in de hoofdrollen.
 
Componist Andrew Lloyd Webber en tekstschrijver Tim Rice beschrijven de rise and fallvan Eva Perà³n (1919-1952), een vrouw met een tomeloze ambitie die het van arm meisje schopt tot radioster en actrice, en uiteindelijk de vrouw wordt van de Argentijnse dictator Juan Perà³n. De bevolking draagt haar op handen, maar ze is eerzuchtig en manipulatief. Samen met Juan is zij ook het gezicht van een brutaal regime dat elke oppositie verplettert. Ze sterft al op haar 33e aan de gevolgen van kanker, wat nog meer bijdraagt tot de mythe ‘Evita’, die tot op vandaag springlevend blijft.

Praktisch
29 en 30 september + 1 en 2 oktober 2016 - Capitole Gent
28, 29 en 30 oktober + 1 november - Stadsschouwburg Antwerpen
Tickets & info: http://www.musichall.be

 

  [ # 34 ] 07 June 2016 06:25 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Zo te lezen wordt het dan de versie zonder Che Guevara. Vind ik toch altijd een beter geslaagde versie. Eens kijken of ik er een tripje naar België voor over heb.

[ Gewijzigd: 07 June 2016 02:04 PM by martijn-j ]
  [ # 35 ] 07 June 2016 08:52 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

martijn-j - 07 June 2016 06:25 AM

Zo te lezen wordt het dan de versie zonder Che Guevara. Vindt ik toch altijd een beter geslaagde versie. Eens kijken of ik er een tripje naar België voor over heb.

Hoezo? Welke versies zijn er dan?

  [ # 36 ] 07 June 2016 09:56 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

martijn-j - 07 June 2016 06:25 AM

Zo te lezen wordt het dan de versie zonder Che Guevara. Vindt ik toch altijd een beter geslaagde versie. Eens kijken of ik er een tripje naar België voor over heb.

Huhm ? Lezen toch juist het persbericht dat Sebastien Che gaat spelen ? Begrijp ook niet wat je bedoelt Martijn, is er dan een versie waarbij de rol van Che eruit geknipt is ? Mij volledig onbekend .....

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 37 ] 07 June 2016 10:03 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik bedoel de versie waarin Che gewoon iemand is die Che heet en niet Che Guevara. Ik heb nooit zo goed begrepen waarom je een musical over Evita maakt en dan een iconische figuur als Che Guevara een hoofdrol geeft.

  [ # 38 ] 07 June 2016 12:50 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Zit er dan een verschil in script tussen die twee versies?

  [ # 39 ] 07 June 2016 02:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Niet zozeer qua tekst en Evita is ook flink herschreven in de loop der jaren. Maar het levert toch een totaal andere voorstelling op.

  [ # 40 ] 10 June 2016 10:45 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Music Hall heeft op Facebook een filmpje gezet over de repetities van deze voorstelling en daarin zie je op 14 sec. een maquette van het decor.
https://www.facebook.com/musichall.be/videos/1357378330956002/

[ Gewijzigd: 10 June 2016 10:50 AM by jonahke ]
  [ # 41 ] 10 June 2016 10:49 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ziet er mooi uit. Jammer dat de choreograaf zijn voorbereiding niet goed heeft gedaan. Evita is juist een musical die steeds anders wordt uitgevoerd.

  [ # 42 ] 10 June 2016 11:12 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  45
Geregistreerd  2015-09-10

Ik geef je 100% gelijk Martijn, de choreograaf slaat de bal volledig mis. En wat sebastien zegt baart me ook zorgen, verrast worden door de inkleuring van deze versie. Ik heb Assepoester gezien, dat was een heel foute inkleuring en ik vrees dat Evita hetzelfde staat te gebeuren. Ik ben nu al geen fan en ik kan het niet weg steken. Sorry

  [ # 43 ] 10 June 2016 09:29 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Denk dat je een sprookje als Assepoester (waar geen vast script of muziek aan zit) op elke manier kunt inkleuren, maar bij Evita zal men toch echt te maken hebben met internationale richtlijnen. Muziek blijft ijzersterk…heb er nog vertrouwen in, als men er geen So You Think You Can Dance-achtige choreografieën gaan ingooien 😉

  [ # 44 ] 26 June 2016 03:00 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Vandaag stond in ‘De Zondag’ de eerste foto van Ann als Evita en Hans Peter als Juan Perà³n

Daarnaast poste Music Hall op hun Facebook-pagina nog een filmpje over de repetities. Ik ben al iets enthousiaster, maar ben nog steeds bang naar Stany’s “modernere versie met een hoek af”
https://www.facebook.com/musichall.be/videos/1370268186333683/

[ Gewijzigd: 26 June 2016 03:02 PM by jonahke ]
  [ # 45 ] 28 June 2016 12:47 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

In hoeverre kan je van een stuk als Evita totaal iets anders maken ‘met een hoek af’? Producties van ALW staan onder zeer strenge controle en het zal me ook niets verbazen dat ze elke tekening/noot/wijziging door zullen moeten geven aan Engeland?

Ik ben in ieder geval erg benieuwd! Voor de liefhebbers; nog t/m 30 juni vroegboekkorting!

 < 1 2 3 4 > 
3 of 4
‹‹ Musicals Gone Mad 2016      We want more. ››