4 of 4 | ‹ First  < 2 3 4
Music Hall - Evita
  [ # 46 ] 19 August 2016 02:26 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Zondag 28 augustus vind overdag de Cultuurmarkt weer plaats in Antwerpen! Op het programma staat ook een preview van Evita gepland van 12.00-12.15, 15.00-15.15 & 17.00-17.15 op de handschoenmarkt (voor de kathedraal). Om 12.20 zal ook Chaplin een preview geven. Echter zie ik hen maar 1x op het programma staan..

Ik ben in ieder geval erg benieuwd wat we te zien krijgen! En daarna snel door naar het museumplein! 😉

[ Gewijzigd: 19 August 2016 02:29 PM by musicfever ]
  [ # 47 ] 26 August 2016 10:35 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2016-08-26

Is ook 15% korting voor Evita en de andere producties van Music Hall tot en met zondagavond (met betrekking tot de cultuurmarkt).

   Handtekening   

https://www.facebook.com/Ann-Van-den-Broeck-656265274549420/

  [ # 48 ] 29 August 2016 03:41 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Extra voorstellingen ‘Evita’ en ‘Ne Me Quitte Pas’ !
De 21ste editie van de Cultuurmarkt van Vlaanderen blijkt een voltreffer van formaat voor Music Hall. We palmden de Handschoenmarkt in en serveerden er aan het meer dan talrijk opgekomen publiek heerlijke voorproefjes. De ticketstand werd na elk optreden zowat overrompeld, in die mate zelfs dat er vandaag al extra voorstellingen bekendgemaakt kunnen worden van ‘Evita, de Musical’ en ‘Ne Me Quitte Pas’ in Stadsschouwburg Antwerpen! Voor extra speeldata, info en tickets: http://www.musichall.be

Edit; je kan kaarten kopen met cultuurmarkt korting!

[ Gewijzigd: 29 August 2016 04:00 PM by musicfever ]
  [ # 49 ] 24 September 2016 06:00 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Iemand toevallig vandaag aanwezig geweest bij de openbare repetitie? Ik heb opgevangen dat ze het grootste deel van de show hebben gespeeld..??

[ Gewijzigd: 24 September 2016 06:03 PM by musicfever ]
  [ # 50 ] 25 September 2016 06:43 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2008-04-14

Ja ik had voor gistermiddag kaarten gewonnen. Eigenlijk is gewoon de hele musical opgevoerd. En ik vond het fantastisch vooral Anne is subliem als Evita   zeker in de 2e helft veel kippenvel momenten gehad en had toch zowaar een brok in mijn keel toen zij stierf. Ik had al kaarten voor 1 november ben benieuwd wat er anders zou zijn.

   Handtekening   

It´s magic

  [ # 51 ] 25 September 2016 07:03 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Bij Anne moest ik onmiddellijk aan Anne van Opstal denken, maar ik neem aan dat Ann van den Broeck gewoon heeft gespeeld? Ik vroeg me af hoe je het plaatje hebt ervaren, want dat vond ik op tijdens de demonstratie tijdens de cultuurdag aldaar echt verschrikkelijk. Zowel de choreo als het uiterlijk van Evita,

  [ # 52 ] 02 October 2016 02:09 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Zijn er dit weekend nog mensen naar Evita geweest? 2 maand geleden mijn tickets besteld, maar na het optreden op de cultuurmarkt zit ik wel met een bang hartje. Hopelijk is het eindproduct stukken beter.

  [ # 53 ] 02 October 2016 08:46 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Ik ben geweest! En ik kan zeggen wees niet bang! Ik weet niet wie de act voor de Cultuurmarkt in elkaar had gezet maar ze hebben zichzelf in elk opzicht verkeerd gepresenteerd op dat moment!

Strakke, zeer verfrissende show! Ja het is Stany, maar het is verfrissend om deze show op een niet te klassieke (Brussel festival) te zien. De hoofdrollen spelen en klinken subliem waarin Sebastien fantastisch klinkt als Che. Het ensemble is erg jong maar zijn wat mij betreft de ster van de show. Met 10 man de score van Andrew Loyd Webber zingen én tegelijk de strakke en mooie choreografieën van Laurent dansen (zonder clicktrack): chapeau! Vormgeving is simpel maar zeer effectief en brengt je dankzij een strak lichtplan in de juiste sferen. Hoogtepunten waren voor mij Lotte Stevens als maà®tresse, ‘And the money kept roling in’ en dankzij een slimme regie de flashback aan het einde van de show!

  [ # 54 ] 19 October 2016 07:48 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  17
Geregistreerd  2016-08-29

In april keert Evita terug naar Antwerpen !
Tijdens Pasen zullen er maar liefst 5 voorstellingen gespeeld worden.

  [ # 55 ] 20 October 2016 07:58 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

tot nu toe staan er alleen extra shows in Gent, is het de moeite waard om twee uur te rijden?

  [ # 56 ] 20 October 2016 02:15 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Chaplin in de RAI.. Kunnen ze Evita ook niet voor een weekje naar Amsterdam halen? Gezien de verkoopcijfers in Antwerpen lijkt me daar meer succes uit te halen dan Chaplin.. Of roep ik nu iets geks?

  [ # 57 ] 21 October 2016 09:27 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2016-10-21

Ik vind dat absoluut iets geks, ik keek even naar de planning en Chaplin staat pas in januari in Antwerpen. Evita al eind oktober dus het zou maar erg zijn als Evita niet beter zou verkocht zijn dan Chaplin.
Ik heb de rit gemaakt om in Gent naar Evita te gaan kijken en was positief verrast maar toch enkele opmerkingen want heilig is deze versie zeker niet. Zo blijft Brigitte voor mij nog altijd een verademing als Evita. (SPOILERS)

Ann van den Broeck was goed maar ongeloofwaardig als jonge Evita, een ijzersterke stem maar oh zo schel tijdens “a new argentina”. Niet aangenaam om naar te luisteren maar wat wil je op die hoogte, er zijn maar weinig vrouwen die dit als een must voor het oor kunnen laten klinken. Eens ze die jonge fase voorbij is zat het wel allemaal goed en heb ik zeker genoten van haar.
Sébastien de Smet vind ik geen Ché. Ik snap in het alternatieve gegeven wel de keuze van Stany Crets maar Ché moet echt een stoere sexy man zijn (Ricky Martin) en dat krijg je allesbehalve. Mijn absolute lievelingsnummer in de show is “High Flying Adored” en daar merk je dat Sébastien geen zanger pur sang is. Het nummer was voorbij zonder dat het me iets deed. Cynisch is hij zeker, goede acteur maar ik denk dat dit een gemiste kans is voor andere getalenteerde mannen. Zeggen dat Ché fantastisch klinkt is dus een beetje overdreven maar misschien had ik een mindere show.
Hans Peter Janssens is een goede solide keuze als Péron. Ik vind hem een geweldige zanger maar niet meteen de beste acteur. Meer kan ik daar niet over zeggen.
Lotte Stevens als minnares was een goede keuze, een verademing tussen al dat muzikale geweld en ze zingt geweldig maar waarom staat ze daar 3 minuten met een deken rond haar gewikkeld? Geen meerwaarde en vooral zonde van het nummer.
Sven Tummeleer speelt Magaldi, mss ontbrak hier wat humor maar zeker geen slechte verdienste, een leuke ontdekking.
Een goed ensemble, verstaanbaarheid was niet altijd top maar het klonk wel goed en er zitten een paar zeer goede dansers in het ensemble. De choreografie vond ik ook heel verfrissend.
Stany Crets heeft een verfrissende versie gemaakt, hier en daar wat vreemde keuzes maar ik ben blij dat ik het gezien heb. Zo vond ik het gebruik van poppen een zeer slim gegeven. Ik weet niet of dit een product kan zijn voor Nederland, zeker omdat er al heel goede versies zijn geweest dus het lijkt me sterk dat mensen hier kaarten voor zouden kopen. Mensen willen ook gewoon nieuwe dingen zien en geen revivals waar het in NL al vol mee zit.

  [ # 58 ] 27 October 2016 04:41 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

‘Evita’ van Stany Crets krijgt nu ook
extra speeldata in Stadsschouwburg Antwerpen!


Op 30 september 2016 ging in Capitole Gent de gloednieuwe Vlaamse versie van ‘Evita’ in première. Regisseur Stany Crets nam de legendarische musical over de al even onsterfelijke Argentijnse presidentsvrouw Eva Perà³n onder handen en kon met Ann Van den Broeck, Hans Peter Janssens en Sébastien De Smet in de hoofdrollen, uitpakken met pure musicalklasse. De hoge verwachtingen werden meer dan ingelost, want na afloop van de première werden cast en creatives getrakteerd op een minutenlange staande ovatie en bedolven onder de superlatieven. De positieve echo’s van pers en publiek zorgden voor een ware stormloop op tickets voor ‘Evita, de Musical’. Nadat eerder al extra voorstellingen op 3 en 4 maart 2017 in Capitole Gent aangekondigd werden, komen er nu ook in Antwerpen extra speeldata. Vanaf vrijdag 28 oktober tot en met dinsdag 1 november 2016 speelt ‘Evita, de Musical’ nog 6 keer in Stadsschouwburg Antwerpen, maar wie er nu niet meer bij kan zijn; huil niet om ‘Evita’, want op 13 en 14 april 2017 strijkt de succesvolle theatermusical opnieuw neer in de Antwerpse Stadsschouwburg! Tickets & info: http://www.musichall.be

Over ‘Evita’
De poprockopera zag het levenslicht in 1976 als dubbel-lp, met Julie Covington als Evita, Colm Wilkinson als Che en Paul Jones als Juan Perà³n. In 1978 ging de voorstelling in Londen in wereldpremière, een jaar later gevolgd door de Broadway-versie. Sindsdien is de musical wereldwijd niet meer van de affiche verdwenen. In 1996 werd ‘Evita’ door Alan Parker verfilmd met Madonna en Antonio Banderas in de hoofdrollen.
 
Componist Andrew Lloyd Webber en tekstschrijver Tim Rice beschrijven de rise and fall van Eva Perà³n (1919-1952), een vrouw met een tomeloze ambitie die het van arm meisje schopt tot radioster en actrice, en uiteindelijk de vrouw wordt van de Argentijnse dictator Juan Perà³n. De bevolking draagt haar op handen, maar ze is eerzuchtig en manipulatief. Samen met Juan is zij ook het gezicht van een brutaal regime dat elke oppositie verplettert. Ze sterft al op haar 33e aan de gevolgen van kanker, wat nog meer bijdraagt tot de mythe ‘Evita’, die tot op vandaag springlevend blijft.

Praktisch
28, 29, 30 en 31 oktober + 1 november 2016 - Stadsschouwburg Antwerpen
3 en 4 maart 2017 - Capitole Gent
13 en 14 april 2017 - Stadsschouwburg Antwerpen
Tickets & info: http://www.musichall.be

  [ # 59 ] 02 November 2016 05:34 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Gisteren een zeer frisse uitvoering van Evita gezien.

Het begint al bij de openingscènes waarin niet gekozen werd voor de traditionele lijkkist, maar een nieuw idee dat me beter meenam in het verhaal van Evita. Daarnaast waren de poppen tijdens de regenboogtour ook een leuke ingeving. Ik vond het niet slecht dat er eens werd afgestapt van het traditionele plaatje.

Het decor is sober, maar functioneel en zorgt ervoor dat de nadruk op de prestaties van de cast ligt. Leuk was dat heel wat decoraanpassingen, kledijwissels en dergelijke ook op het podium plaatsvond.

De cast bestaat naast de gevestigde waarden uit een ensemble van jonge talenten die stuk voor stuk hun ziel geven in de strakke en moderne choreografieën en ook nog eens zeer goed en verstaanbaar zingen.

Ann is prachtig als Evita alleen haar jonge versie kon me niet bekoren omdat het niet echt geloofwaardig overkwam en de hoge noten waren zoals hierboven al werd geschreven soms iets te schel, maar al bij al straalde ze al de leading lady van de show.

Sebastien was dan weer de zeer cynische verteller, minder het Che-type dat we gewoon zijn in de musical.

Hans Peter zingt altijd goed, maar zijn spel als Peron was een beetje oppervlakkig, maar zijn rol is dan ook niet de grootste van de show.

En ook het einde is niet traditioneel, maar goed gevonden.
Kortom genoten van een vernieuwende en opgefriste versie van een echte klassieker!

‹ First  < 2 3 4
4 of 4
‹‹ Musicals Gone Mad 2016      We want more. ››