We want more.
change_status
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  102
Geregistreerd  2009-01-17

Ik weet niet of deze voorstelling hier thuis hoort, maar er wordt in geacteerd, gedanst en gezongen dus wat mij betreft hoort het bij musical. Ik heb deze voorstelling gisteren gezien in de Lawei in Drachten voor minder dan halflege zaal. En daar begrijp ik echt niks van. Het is werkelijk een fantastische voorstelling over een vrouwenkoor dat na 20 jaar weer bij elkaar komt voor een reünie concert. De dames hebben in die 20 jaar nogal wat meegemaakt en dat laat zijn sporen na. De voorstelling komt wat traag op gang door een vrij lange monoloog van Petra Laseur waarvan je denkt, waar gaat dit heen. Later blijkt dat de monoloog wel degelijk een functie heeft.
De volgende twee uur (zonder pauze) zit je op het puntje van je stoel. Bekende songs die geweldig worden uitgevoerd. Er is heel veel ruimte om te lachen, maar de voorstelling weet zeker ook te ontroeren en heeft een rauw randje. Alle actrices spelen hun rol met verve maar de ster van de avond was voor mij zonder meer Elise Schaap. Zij speelt een vrouw met ernstige psychische problemen en doet dat zowel ontroerend als bijzonder komisch. Daarnaast zingt ze geweldig en haar versie van Purple rain heeft me ademloos doen luisteren.
Wat mij betreft een voorstelling die het verdient om avond aan avond uitverkocht te zijn. Aan mij zal het niet liggen. Over twee weken zijn ze in de Martiniplaza in Groningen en daar ben ik zeker weer van de partij.
Wil je een leuke avond waarin je zowel dubbel ligt van het lachen als wordt ontroerd? Ga dan naar deze voorstelling. Daar krijg je geen spijt van. 😊 Het publiek dat gisteren in de zaal zat riep volmondig We want more bij het slotapplaus.

[ Gewijzigd: 14 May 2016 07:03 PM by Balsem ]
  [ # 1 ] 19 May 2016 11:10 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Gisteren deze show in Gouda gezien. De zaal was redelijk gevuld maar de balkons waren leeg, ik schat dat de bezetting 60% was. Als ik naar het speelschema kijk komt deze bezettingsgraad vooral door de keus van de producent om overal 2 tot 3 dagen te staan. Als men had gekozen voor overal 1 show zou dat waarschijnlijk wel voor volle zalen hebben gezorgd. Nu worden overal kaarten weggegeven, ook ik zat er gratis.

Over de show ben ik het volledig eens met het hierboven gegeven commentaar van Balsem. Als ik naar het programmaboek kijk ontbraken Carolina Mout en Lies Visschedijk gisteren. Ik weet niet of ze een rol met iemand delen of dat hun aandeel in de show nu werd verdeeld over de overige “koorleden”.

  [ # 2 ] 19 May 2016 11:46 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Angela Groothuizen en Carolina Mout
Lies Visschedijk en Tina de Bruin
delen de rol.

  [ # 3 ] 31 May 2016 03:53 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Ik denk dat Lies Visschedijk inmiddels niet meer in deze productie zit. Haar naam staat op de website niet meer bij de cast. En bij Tina de Bruin staat ook niet “dubbelt haar rol met ...”; dat staat wel bij Angela Groothuizen en Carolina Mout.

  [ # 4 ] 17 June 2016 11:29 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Lies Visschedijk maakt inderdaad geen deel meer uit van de cast. Bij meerdere theaters staat op de website: “In verband met ernstige privéomstandigheden heeft Lies Visschedijk zich per direct terug moeten trekken.” Ze staat ook niet meer op de posters.