1 of 2 |  1 2 > 
Leading Ladies
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Leading Ladies

Concert van vijf bijzondere vrouwen. Allemaal beroemd en geroemd om hun indrukwekkende carrières in de theaters, concertzalen en op televisie. Nooit eerder stonden ze samen op één toneel. In Leading Ladies staan hun grootste hits centraal, zingen ze hun favoriete (musical-)songs en verrassen ze het publiek met nooit eerder door hen gezongen repertoire. Carolina Dijkhuizen, Brigitte Heitzer, Lone van Roosendaal, Willemijn Verkaik en special guest Angela Groothuizen presenteren Leading Ladies. Exclusief in het DeLaMar Theater.

https://delamar.nl/voorstellingen/leading-ladies

  [ # 1 ] 18 June 2016 12:47 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Dat is echt gaaf. Alleen voor Brigitte en Willemijn zou ik al heel graag gaan. Carolina en Lone ook erg fijn, en Angela vast ook leuk haha.

  [ # 2 ] 20 July 2016 07:33 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Volgens mij wordt dit een waanzinnige avond!

  [ # 3 ] 26 September 2016 08:28 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Broadway musicals beleven Nederlandse première tijdens Leading Ladies-concert

Musicaldiva’s Willemijn Verkaik, Lone van Roosendaal, Carolina Dijkhuizen en Brigitte Heitzer zingen enkele songs van nog niet eerder in Nederland gespeelde musicals tijdens het concert Leading Ladies. Dat maakte samensteller en regisseur Ivo Chundro vandaag bekend. Het gaat om Sara Bareilles’ ‘She used to be mine’ uit Waitress en Carole Kings ‘Beautiful’ uit de gelijknamige musical Beautiful. Beide producties spelen momenteel voor uitverkochte zalen op Broadway.

De line up van het concert kent meer bijzonderheden. Zo klinken ‘You must love me’ uit Evita, ‘Agony’ uit Into the Woods, ‘Bring him home’ uit Les Misérables en ‘Defying Gravity’ uit Wicked als nooit tevoren. Stephen Sondheim is als componist het beste vertegenwoordigd met nummers uit Company, Dick Tracy, Follies en Into the Woods. Andere musicals die voorbij komen zijn Aida, Beauty and the Beast, Bubbling Brown Sugar, Heerlijk duurt het langst, Mamma Mia, Miss Saigon, Rent, Sister Act, The Little Mermaid, The Lion King, The Wild Party en The Wiz. Ook brengen de dames nummers van Elvis Costello, de Dolly Dots, Nellie McKay en Dusty Springfield ten gehore.

In Leading Ladies staan Willemijn, Lone, Carolina en Brigitte voor het eerst samen op één podium en worden ze begeleid door een live band. Ze presenteren een collage van hun grootste hits, favoriete (musical-)nummers en ze verrassen het publiek met nooit eerder door hen gezongen repertoire. Het eenmalige concert vindt plaats op woensdag 19 oktober om 19.30 uur in het DeLaMar Theater in Amsterdam. Angela Groothuizen is special guest.

http://www.facebook.com/leadingladiesNL
http://www.delamar.nl/voorstellingen/leading-ladies

  [ # 4 ] 26 September 2016 10:52 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Wie gaan er allemaal van de mensen die op dit forum zitten?

  [ # 5 ] 26 September 2016 11:26 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ben erbij! Ze beloven dat het wat anders dan anders wordt, ben benieuwd in hoeverre dat wordt waargemaakt. Heb Willemijn al zoveel versies van Defying Gravity horen zingen… 😂

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 6 ] 28 September 2016 04:05 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Ik ben er ook bij! Ben ook benieuwd naar de nieuwe versies.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 7 ] 28 September 2016 05:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Het zal vast een mooie avond worden, maar ik vind de naam zo vreemd gekozen. Als je denkt aan de leading ladies van de Nederlandse musical denk je niet aan deze vrouwen (uitzondering Lone). Dan denk je toch vooral aan Pia en Simone.

  [ # 8 ] 28 September 2016 06:51 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2005-05-08

Ik ben er ook bij. Ben onwijs benieuwd!

  [ # 9 ] 28 September 2016 09:33 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik vind de naam ook een beetje fantasieloos, maar heb er alsnog heel veel zin. Ben echt benieuwd!!

  [ # 10 ] 19 October 2016 08:55 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2013-12-27

Hoe kun je zo’n mooi nummer zo verkrachten? #Wicked
De meisjes met de wijsjes kunnen zo veel meer dan dit, jammer dat ze niet meer mochten zingen.
Mensen 30 euro laten betalen voor een concert waarvoor amper is gerepeteerd en er nog grapjes over maken ook, echt niet waard.

  [ # 11 ] 19 October 2016 09:59 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2005-05-08

Een vermakelijke avond gehad vanavond. Hoogtepunt was voor mij ‘Bring him home’ acapella door Willemijn!! Kan Jean Valjean niet één keer door een vrouw vertolkt worden?
Beste stem van de avond was voor mij Brigitte. Prachtige stem heeft zij en haar humoristische timing, geweldig!
Ook Angela een positieve verrassing. Heb haar nog nooit live horen zingen, het was zeker niet slecht.

Deze versie van ‘Ik lach om zwaartekracht’ viel zwaar tegen. Ik keek er erg naar uit om Willemijn nog 1 keer dit nummer live te horen zingen. Het idee met de meisjes van de wijsjes was leuk, in dit geval niet toepasselijk. Ik werd door ze afgeleid.

In de voorstelling had ik graag ook wat meer nummers met alle leading ladies bij elkaar. Helaas waren dit er maar enkele.

En inderdaad het was duidelijk dat er weinig gerepeteerd was. Echter was dit niet terug te horen in de zang.

  [ # 12 ] 19 October 2016 10:01 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik vond dat spontane juist wel leuk, heb me er helemaal niet aan gestoord. Ook ik hoor Defying Gravity liever in de ‘normale’ versie, maar vond dit toch ook niet slecht. Iets anders wat niet helemaal werkte was naar mijn idee Take me or leave me door Carolina en Lone. Dat nummer mistte op de een of andere manier het vuur dat het moet hebben.

Voor mij had het concert veel hoogtepunten, vooral in de tweede helft. Ik weet weer waarom ik Brigitte Heitzer altijd zo goed en leuk vond. Wel kwam haar ‘Het is over’ minder bij me binnen dan jaren geleden bij de Evita-zoektocht. ‘Toch nog’ uit Miss Saigon vond ik erg mooi gebracht, net als You must love me door alle 4 de dames samen. Andere hoogtepunten waren voor mij het Witches of Eastwick nummer en verschillende nummers die Willemijn zong, een waarvan ik de naam niet weet maar die ik erg mooi vond.. Carolina met Shadowland ook mooi, Lone met Slipping through my fingers..het zijn de standaard nummers die je van deze dames verwacht, die er ook bij horen, en wat ze ook gewoon goed doen. Ik heb zeker een erg leuke mooie avond gehad.

Wat me wel opviel was dat Carolina in de 2e helft geen enkel solonummer had. Ik vraag me af of dat zo bedoeld was of dat ze misschien een nummer van haar hebben laten vallen vanwege haar verkoudheid?

  [ # 13 ] 19 October 2016 10:47 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Volgens mij stonden Aida en Sister Act ook nog in de planning (althans die werden destijds wel genoemd in de line up op de FB-pagina) en ik gok dat die voor Carolina bestemd waren aangezien die beide shows gedaan heeft, maar denk dat ze idd dingen hebben laten vallen vanwege haar verkoudheid. Maar volgens mij mistte ik nog meer shows die wel in de line up op FB werden genoemd.

Prachtige avond overigens. Vond dat spontane van niet veel repeteren juist erg leuk. Snapte alleen het aandeel van Angela Groothuizen niet zo goed. Vond haar er niet zo goed bijpassen. De meisjes van de wijsjes hoefde voor mij ook niet. Zà³ zonde bij defying gravity!!! En het meisje dat een nummer meedanste en de dames een keer naar hun plaats bracht vond ik ook overbodig, Maargoed tot zover de negatieve dingen.
Hoogtepunten waren de a capella versie van ‘Bring him home’ van Willemijn (wat is die vrouw toch goed!!!!). Lone’s ‘het glipt me door de vingers’ was ook prachtig. Vond ‘the winches of eastwick’ ook erg goed gedaan. En tot slot was Carolina haar ‘Shadowland’ prachtig! Mooi ook om te zien dat ze zelf een tikje emotioneel werd ervan!

  [ # 14 ] 19 October 2016 10:50 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Ontzettend genoten.

Elke leadinglady had een eigen rol/iets eigens.Nu vind ik Brigitte echt een persoonlijkheid en Lone ook. Willemijn en Carolina minder. Brigitte is zo gracieus, haar dictie perfect. Wat mij betreft de ster van de avond. Willemijn is altijd zo perfect, daar heb ik minder mee.
Lone heeft heerlijke sarcastische humor “Wat fijn om weer eens een vol balkon te zien.”

Dieptepunt Defeying Grafity. OMG, wat een verkrachting van dit nummer. Echt ik was continu afgeleid.

Een geslaagde avond. Mijn verslag volgt nog.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 15 ] 19 October 2016 11:08 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2016-05-27

Ook ik heb een geweldige avond gehad.
Compliment voor de organisatie.
Wat een lef om zoiets te organiseren in een tijd waar niet iedere theaterzaal meer goed gevuld is.
En met duidelijk weinig budget toch iets proberen te maken.
Zelf vond ik het arrangement van Defying Gravity zeer origineel en gedurfd.
Ok je zit misschien op het origineel te wachten, maar wat Willemijn zei, dat heeft ze al heel vaak gezongen!
De meisjes zongen loepzuiver.
Misschien niet ieders smaak maar ik vind dat prima in zo’n programma passen.
Toegegeven, de regie was een rommeltje, maar dat had ook zo z’n charme.
Verder draaide het vooral om het talent van de dames, met ieder zo haar eigen persoonlijkheid.
Dat Carolina minder zong is haar vergeven, ze stond er toch maar ondanks haar verkoudheid.
Hoogtepunt vond ik Willemijns vertolking van She used to be mine uit de musical Waitress.
En als er een productie van Witches of Eastwick zou komen met deze dames kocht ik meteen een kaartje!
Al met al een geslaagd concert, ik hoop op een leuk vervolg!

 1 2 > 
1 of 2
‹‹ 25 jaar Circustheater      MW Awards 2016! ››