2 of 2 |  < 1 2
Leading Ladies
  [ # 16 ] 19 October 2016 11:51 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik heb een beetje gemengde gevoelens over dit concert. Het grootste gedeelte sprak me niet zo aan. De Meisjes van de Wijsjes hebben niet veel kunnen laten zien. Het arrangement van Defying Gravity was leuk qua idee en vind het erg knap gedaan, maar het boeide me niet, het deed me niks. Te veel gewend aan het origineel zeker? Bijdrage van dit groepje was redelijk gelijk aan het idee met de Jukebox Boys bij het Sondheim concert van een tijdje terug. Dat dat meisje aan het begin meedanste snapte ik niet helemaal. En Angela Groothuizen… In vergelijking met vooral Willemijn en Brigitte vond ik het qua zang gewoon tenenkrommend. En dat er duidelijk weinig gerepeteerd was vond ik niet bijdragen aan spontaniteit, ik vond het echt een rommeltje.

Een paar positieve uitschieters waren voor mij (naast Willemijn :lol: ) Shadowland door Carolina, het snelle nummer gezongen door Brigitte (titel, iemand?) en het duet van Willemijn en Brigitte (Toch nog, zà³ jammer dat Willemijn in Nederland nooit Ellen zal spelen, want dit speelde ze ook heel fijn). En She Used to be Mine uit Waitress… Hartjes uit mijn oren.

[ Gewijzigd: 20 October 2016 12:08 AM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 17 ] 20 October 2016 08:16 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2016-05-27

Het snelle nummer van Brigitte was Words words words en komt uit Witches of Eastwick

  [ # 18 ] 20 October 2016 08:43 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ah, She used to be mine uit Waitress…dank, dat was dus het nummer dat ik niet kende.

  [ # 19 ] 20 October 2016 10:43 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2010-10-25

Op het laatste moment toch naar Leading Ladies gegaan. Helft van de prijs betaald en daar ben ik blij mee, ik weet niet of ik het ruim dertig euro waard had gevonden. Ik heb een leuke avond gehad, maar vond dat de ‘ladies’ niet echt goed uit de verf kwamen.

Het rommelige vond ik in eerste instantie niet storend, maar op een gegeven moment werd het gewoon ongemakkelijk. Ik denk dat het weinig repeteren er ook aan bij heeft gedragen dat er zo weinig nummers samen werden gezongen. Die ballads vind ik allemaal prachtig, maar ik had liever wat meer pit in de voorstelling gehad door meer up tempo-nummers zoals die van o.a. Brigitte en Lone en ik had graag wat meer samenzang gehoord aangezien dat zo prachtig klonk!

Angela Groothuizen vond ik op zich een leuke toevoeging. Snapte niet per se waarom zij ervoor was gevraagd, maar goed, ik vond dat ze haar nummers overtuigend bracht.

Ten slotte vond ik de andere versie van Defying Gravity een verademing. Bij de eerste noten die van het origineel gespeeld werden, was mijn gedachte meteen: ‘daar gáán we weer…’ Ik was niet geheel overtuigd van de uitvoering, maar ik vond het idee origineel en gewaagd.

  [ # 20 ] 20 October 2016 09:59 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Op de Facebookpagina van Leading Ladies staat nu de hele setlijst.

  [ # 21 ] 24 October 2016 10:48 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

https://www.youtube.com/watch?v=xkdlCXnEa0k

Ik vind dus wel enorm tof!

  [ # 22 ] 25 October 2016 08:03 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Van mij mogen de Meisjes thuis blijven. Prima voor de Libelle Zomerweken, maar verder niet.

 < 1 2
2 of 2
‹‹ 25 jaar Circustheater      MW Awards 2016! ››