6 of 8 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 > 
Uitmarkt 2016
  [ # 76 ] 28 August 2016 10:38 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  257
Geregistreerd  2009-05-17

Wat ik begrepen heb van een vriendin die er vanavond bij was, is er na de afsluiting enkel nog een optreden geweest van Tony en Linda. Dus geen René en Carolina die Aida opnieuw mochten doen en dus helemaal geen William Spaaij. 😕

   Handtekening   

Life’s more painless for the brainless

  [ # 77 ] 28 August 2016 10:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Wat een chemie hebben die twee nog steeds. Ik verlang zo terug naar de kwaliteit die musicals toen nog hadden. Kan de originele cast dit niet nog eens concertant doen?

https://www.youtube.com/watch?v=Wwq7H3Re8fI

  [ # 78 ] 28 August 2016 11:05 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Tijdens de stroomstoring lag het programma op de Uitmarkt plat. We hebben ons vermaakt met het zingen van doremi - Ciske - van voor naar achter en van links naar rechts (ondersteund met vlaggetjes en palmbladen) - het is stil aan de overkant (had eigenlijk het is stil op het podium moeten zijn)

Stage zette dit jaar erg origineel in met het uitdelen van vlaggetjes van de Lion King ....

  [ # 79 ] 29 August 2016 06:35 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  361
Geregistreerd  2011-11-01

Ik vond het een middelmatige musical sing along, met voor mij als hoogtepunt het enige optreden dat niet op tv te zien was en het optreden waarbij het geluid wegviel. Verder: In mijn ogen is de vertaling van ‘Let the sunshine’ niet helemaal geslaagd. Ik ken de oorspronkelijke tekst niet, maar ik vind het niet mooi in het Nederlands klinken, vooral: ‘zing dan een zweeflied op een spinnenwebsitar’ klonk voor geen meter in mijn ogen.

Wat me verder opviel was het lelijke camerawerk tijdens The Bodyguard. Lange close ups op het publiek als April zingt en zodra Romy komt opeens nauwelijks meer? Ook was er soms een close up op Romy terwijl April en Nurlaila zongen, vreemd wat mij betreft, maarja het zal wel weer zijn redenen hebben.

  [ # 80 ] 29 August 2016 08:04 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Top: Chaplin, Aida (hopelijk komt deze show snel terug), A Chorus Line, Kiss of the Spiderwoman (woah!)
Meh: The Bodyguard (vooral vanwege het slechte camerawerk, het klonk verder top en ik was heel blij dat April er was), The Lion King (Gaia was goed, maar verder vond ik het ‘t allemaal nét niet, het verdronk allemaal een beetje, maar ik ga wel kijken want ik heb deze show nog nooit gezien -lang leve de CJP-pas), Miss Saigon (solide zang en spel, daar kunnen heel veel jonkies nog veel van leren, maar dat gelebber kan echt niet meer), Ciske (goedkoop inkoppertje)
Flop: Hair, Soldaat (dikke spijt dat ik niet naar de vorige cast ben gaan kijken), JCS (ze zijn er in geslaagd mijn herinnering aan de laatste In Concert met Willemijn Verkaik in Delamar te bevuilen), New Musicalstars (zoals in de chat al gezegd werd: deze kids zijn te oud voor kinderrollen en te jong voor volwassenrollen, dus wat ze hier precies mee willen is mij volstrekt onduidelijk, en daarbij was het nou niet extreem goed)
Niet voor mij: Dolfje, De Grote Drie

Romy als presentatrice… Tjah. Net als in The Bodyguard vond ik haar te veel meisje…  :roll:

Chaplin en Kiss of the Spiderwoman heb ik reeds geboekt. The Bodyguard, A Chorus Line, The Lion King, Ciske en Hair gaan nog wel gebeuren (last minute met CJP), maar bij de laatste drie ga ik echt even wachten tot de cast een beetje is ingespeeld.

[ Gewijzigd: 29 August 2016 08:08 AM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 81 ] 29 August 2016 08:11 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

Jeetje wat een goede marketing voor musical. Niet dus.
tenenkrommend en hilarisch slecht tegelijkertijd georganiseerd… Beste optredens waren voor Chaplin, en Chorus line en Bodyguard… Zelf was ik niet zo weg van Dolfje Weerwolfje. En helemaal niet van Hair… Dan Lion King, tja sorry ik vindt die Naidjim geen fijne stem hebben, en de vorige Rafiki was tienduizend keer beter… Soldaat van Oranje, tja het was zo vals en slecht gespeeld dat ik met de slappe lach op de bank lag…

  [ # 82 ] 29 August 2016 08:44 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

GXP - 29 August 2016 06:35 AM

Wat me verder opviel was het lelijke camerawerk tijdens The Bodyguard. Lange close ups op het publiek als April zingt en zodra Romy komt opeens nauwelijks meer? Ook was er soms een close up op Romy terwijl April en Nurlaila zongen, vreemd wat mij betreft, maarja het zal wel weer zijn redenen hebben.

Inderdaad, ik heb het nog eens teruggekeken en het was heel vreemd gefilmd. Zeker als je in het achterhoofd houdt dat ze April ook als first cast naar voren wil schuiven. Naast dat er veel op Romy gefocust werd stond April tijdens haar solo ook een paar keer in het donker. Maar misschien was dat haar eigen fout 😉

Hair ook nog eens bekeken, en dat viel me eigenlijk tov gisterenavond wel mee. Ja die mix EN/NL is lelijk, maar het optreden gaat -vind ik- eigenlijk pas fout als Anouk begint met zingen. Haar stukken komen er zo schel en moeilijk uit dat de mooie samenzang van het ensemble wegvalt. Snorretje van Jeffrey mag overigens weg en de pruik van William mag iets beter op z’n gezicht worden aangepast.

  [ # 83 ] 29 August 2016 08:54 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

En als je het hebt over meer waardering voor alternates/understudy’s: Frits vergat er ook een hele rits bij de aankondiging van SvO. Volgens hem is Valentijn de 7e acteur die de rol van Erik speelt ....

  [ # 84 ] 29 August 2016 09:13 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  100
Geregistreerd  2011-09-10

Gisteravond heb ik ook gekeken en ondanks de afschuwelijke storing die veel te lang duurde, vond ik het niveau wel hoger liggen dan de laatste jaren. Hair vond ik een misser vooral door de vertaling en Anouk die niet lekker uit de verf kwam. Ciske was schattig maar staat net als met The Bodyguard sterk om de ster van het stuk en ik vraag me serieus af of Danny deze keer wel veel gaat spelen. De grote drie is niet mijn ding, Dolfje vond ik verbazingwekkend leuk, volgens mij is Hein erg goed gecast. Soldaat was weer eens niet geweldig, al had ik zo gehoopt dat Valentijn goed uit de verf kwam. Chaplin was geweldig dankzij de goede hoofdrolspeler Nordim. A Chorus Line ook tof! Dit was denk ik voor mij de grootste verrassing. The Bodyguard, ondanks de slechte regie, vond ik April bij Queen of the Night erg sterk overkomen. Hier kon Romy mij nog niet helemaal overtuigen in de musical, en April kon dit hier bij mij wel. De keus van om een halve Run to You te doen en I wanna dance with somebody begreep ik niet helemaal. Kiss was geweldig, net als Aida ondanks de storing. The Lion King vond ik niet sterk, ik voelde me een beetje belazerd dat ik hier nog zo lang op heb zitten wachten. Gaia was wel sterk! Ik vond de producties die gewoon voor (onbekend) talent hebben gekozen en dat het niet om de naam ging het beste overkomen.

Voordat de storing kwam zat ik me al aan de regie te ergeren. Ik vond het nogal slordig: op de momenten dat je het geheel wilde zien, dan gingen ze closer op mensen die niet zoveel bijzonders deden. Toen de storing kwam toen kon ik alleen maar denken van HOE kan dit na al die jaren en wat een gestress zou dat achter de schermen zijn. Nogal zonde van de optredens die nu niet door zijn gegaan.

  [ # 85 ] 29 August 2016 10:29 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Ik heb met verbijstering gekeken naar JCS, what were they thinking?! Overdadig en out of sync vuurwerk, rare staging, meerstemmige I don’t how…, valse noten, way too bombastisch etc. Dit ging werkelijk waar helemaal nergens over. Ook de nieuwe SvO was kneitervals en heeft ook niet de uitstraling wat andere soldaten (bijv. Dorian Bindels) hadden. Hair, curieuze vertaling! Dafuq is een spinnenwebsitar, was de vertaler high?

Daarnaast zat ik constant met de vraag, wat is hier sing along aan? Een aantal nummers waren te saai of te snel om mee te zingen. Het concept klopt dus niet, maak er dan gewoon een previewshow van.

  [ # 86 ] 29 August 2016 10:36 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zag net op een foto dat ze voor The Bodyguard ook een Fletcher hadden overgevlogen. Bizar dat de producent hier een speeldag aan opmaakt, voor iets wat mij in ieder geval niet is opgevallen tijdens de show zelf. Zeker omdat de vijver met Fletchers waaruit ze moeten vissen volgens mij helemaal niet zo groot is, zeker nu ze uit praktisch dezelfde vijver ook moeten vissen voor The Lion King.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 87 ] 29 August 2016 12:40 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Ik heb ook erg genoten van Chaplin, A Chorus Line, Kiss of the Spiderwoman en als grote verrassing: Dolfje Weerwolfje: wat was dat goed en sfeervol gedaan, echt feelgood materiaal en wat een prachtige melodie van het weerwolf janken in het lied! Awoeoeoeoe! 🧛  😊

Ciske vond ik drie keer niks en sla ik maar over denk ik. Afgezien van het feit dat Danny de Munk zo’n twintig jaar te oud is voor de rol vond ik het ook een goedkoop optreden.  :down: Vooral toen hij het publiek instrueerde om te klappen zodra een van de Ciske’s begon te zingen. Het is toch niet de weeksluiting op school? Dat moet vanuit het publiek zelf komen!

Bodyguard, Lion King vond ik okee maar niet heel bijzonder.
Heb wel enorm genoten van Romy Monteiro, lieve meid en prettige uitstraling! 😊

  [ # 88 ] 29 August 2016 12:45 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Dat awoeoeoeoe! van Dolfje weerwolfje zit vandaag nog steeds in mijn hoofd hahaha…

  [ # 89 ] 29 August 2016 12:46 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Dolfje .... Barbe en Bente nu samen op het toneel ? Mooi lied ! Hoop op een CD met Bente haar stem

The Bodyguard ; Hier ging het fout ! Ik mis nu al Carolina, die was fenomenaal als Nikkie

A Chorus Line ; Prachtig ! Alleen vraag ik mij af .... hoeveel swings zijn er bij deze show ? ik begreep vooralsnog alleen een alternate

Aida ; Ik wist het ! Chaira Borderslee heeft Char gevraagd voor een vloek en terecht !

Chaplin ; WAUWWWWWWWW

Kiss ;  Mooi lied van Rene deed mij denken aan Billy waar de vrouwen zingen ‘‘We saw a land .... ‘’ aan het eind

Hair ; IK MOET ER HEEN , IK MOET !

The Lion King ; Aardig .... Gert en Hermien komen wel met de kinderen maar de fans blijven thuis

De grote 3 ; Flauw !

  [ # 90 ] 29 August 2016 01:04 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

Ik heb genoten van Romy Monteiro, wat een leuke vrouw is dat, ze heeft echt klasse en een prachtige manier van presenteren. Ik denk echt dat Nederland toe is aan zo iemand, een verfrissing na al die jaren dat platte gedoe van Chantal Janzen etc. Bovendien zingt Romy ook nog eens erg mooi. Ze haalde de hele uitzending omhoog.

De show zelf, er waren naar mijn idee een paar hoogtepunten en dieptepunten.

Hoogtepunten: A Chorus line, indrukwekkend gezongen en gedanst. Erg goede meerstemmigheid en solo zang. Hier ga ik zeker naartoe. The Bodyguard, goed gedaan, Nurlaila is een verademing na Carolina Dijkhuizen in de rol van Nikki.

Dieptepunten: Soldaat van Oranje, slecht gezongen en gespeeld, genant. Kunnen ze hier geen goede mensen voor vinden, of wat? The Lion King, rommelig en vals. Solisten niet goed en ensemble zang rete vals. Hier ga ik niet naartoe.  JCS, vergezochte arrangementen en vrij amateuristisch.

Chaplin vond ik wel redelijk.

‹ First  < 4 5 6 7 8 > 
6 of 8