14 of 17 | ‹ First  < 12 13 14 15 16 >  Last ›
Sweeney Todd met Johnny Depp
  [ # 196 ] 12 February 2008 02:43 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  127
Geregistreerd  2006-07-05

Ik ben zà³ benieuwd, ga zaterdag met een Depp-verslaafde vriendin in de leukste bioscoop van Nederland (Trianon in Leiden). Was het maar alvast zover!

  [ # 197 ] 12 February 2008 04:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Mo - 12 February 2008 02:19 PM

Ik heb ‘m zondagavond op DVD gezien (Oscarkopie) met beroerde ondertiteling.

Ik heb ooit Sweeney Todd in het theater gezien met Ernst Daniel Smit en Simone Kleinsma en kan me daar helemaal niks meer van herinneren, behalve een decor met boven en beneden en ramen waar de acteurs uit hingen.
Een mooi blanco uitgangspunt om naar de film te kijken.

De setting is prachtig keus voor de acteurs is geweldig. De zang is niet wat je bij een musical verwacht. Met name Bonham Carter is een hele matige zangeres alhoewel ze nergens vals wordt. Op het moment dat ze voor het eerst samen met Depp zingt snap je alles. Deze stemmen en deze acteurs passen perfect bij elkaar. Alles wordt zo prachtig. Ik heb ademloos zitten kijken. Hoogtepunt was de By the Sea-scene met een stoicijnse Depp in de trouwscene. Erg om moeten lachen. De dramatiek aan het eind was roerend. Het feit dat ik me nog steeds bezighoudt met wie er nu een slechterik was en waarom is indrukwekkend. Een musical met diepgang op een prachtige manier verfilmd. Een genoegen om naar te kijken.

O zalig… 😄 

Dank je wel Mo!

Ik heb al helemaal zin en met de positieve commentaren van de meest kritische musicalbezoekers hier op het forum ben ik zo blij dat het wss zal zijn wat ik er van verwacht!

Ik geniet nu al van de voorpret.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 198 ] 13 February 2008 11:13 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

de meest kritische musicalbezoekers hier op het forum

Ben ik dat? hahaha….. nou ja, misschien wel, al kan Veertje ook harde kritiek leveren hoor (de schat…)

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 199 ] 13 February 2008 11:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Vanmidag/avond heb ik de film nog een tweede keer gezien op de premieredag in Vlaanderen. Wat blijkt, in Antwerpen draait de film niet alleen een scherm zo groot als je in Nederland nergens vind, hij draait ook nog eens digitaal!!

Onverweldigende pracht en fantastische details… Het bloed spat nog mooier, haha. Ik was haast vergeten hoe mooi digitale cinema is in verhouding tot de strepige, bestippelde filmrollen die we in Nederland standaard krijgen te zien.

Ik heb weer genoten van de film. Ik wil een dvd! Met veel extra’s.

Ik heb me al niet meer aan een verslag gewaagd omdat anderen dat al beter en mooier hebben verwoord. Ik wil vooral kwijt hoe fantastisch in deze film vind. Als ik er aan terugdenk verschijnt er weer een glimlach op m’n gezicht…
 
 
 
 
 
 
 
P.S. De vlaamse ondertiteling is veelal op rijm en vaak metrisch, maar bovenal beter dan de Nederlandse ondertiteling.

  [ # 200 ] 14 February 2008 05:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik ga zaterdagavond (laat) en ik ga de ondertiteling compleet negeren!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 201 ] 16 February 2008 12:13 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  667
Geregistreerd  2005-04-26

Lijk me een leuke film.
Op een verzamel cd heb ik een maar musical nummers in het Nederlands.
Ben benieuwd hoe het in het Engels klinkt.

   Handtekening   

Bestel mijn griezelroman de twee broers van Dracula
klik hier

  [ # 202 ] 16 February 2008 12:15 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  667
Geregistreerd  2005-04-26

Linke van The Making of

http://www.youtube.com/watch?v=v-b3sxGUU_k

[ Gewijzigd: 16 February 2008 12:28 PM by griezelkunstenares ]
   Handtekening   

Bestel mijn griezelroman de twee broers van Dracula
klik hier

  [ # 203 ] 16 February 2008 11:51 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Net terug! :D

Waaaaaaaaaat een film!!! Geweldig, alles klopte: de acteurs/de vormgeving/de zang/de sfeer, fantasisch!!

Het blijkt nu nog eens extra wat voor een geweldige acteur Johnny Depp is!

Trouwens, er liepen een stuk of 10 man uit de volle zaal weg tijdens die scene waar die mensen achter elkaar worden vermoord… 😛

[ Gewijzigd: 17 February 2008 07:47 AM by Judaz ]
  [ # 204 ] 17 February 2008 12:23 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Judaz - 16 February 2008 11:51 PM

Trouwens, er liepen een stuk of 10 man uit de volle zaag weg tijdens die scene waar die mensen achter elkaar worden vermoord… 😛

Afgelopen woensdag in Antwerpen liep er 50% weg… Zes van de twaalf…

  [ # 205 ] 17 February 2008 08:35 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Lance - 17 February 2008 12:23 AM
Judaz - 16 February 2008 11:51 PM

Trouwens, er liepen een stuk of 10 man uit de volle zaag weg tijdens die scene waar die mensen achter elkaar worden vermoord… 😛

Afgelopen woensdag in Antwerpen liep er 50% weg… Zes van de twaalf…

waarom liepen ze weg dan? (ik probeer er even achter te komen of dit een film voor mij is,haha)

  [ # 206 ] 17 February 2008 11:20 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

lisaatje - 17 February 2008 08:35 AM
Lance - 17 February 2008 12:23 AM
Judaz - 16 February 2008 11:51 PM

Trouwens, er liepen een stuk of 10 man uit de volle zaag weg tijdens die scene waar die mensen achter elkaar worden vermoord… 😛

Afgelopen woensdag in Antwerpen liep er 50% weg… Zes van de twaalf…

waarom liepen ze weg dan? (ik probeer er even achter te komen of dit een film voor mij is,haha)

Bloody 😄

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 207 ] 17 February 2008 11:54 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Sweeney Todd — genialiteit in het kwadraat!

Dat was het eerste wat bij me op kwam toen ik gisterenavond laat deze film had gezien.
Cast, sfeer, score: briljante combi!
Het kleurgebruik, de muziek van Stephen Sondheim, de sfeer, de verhaallijnen, de spanningsopbouw, het plot. En — geniale scène — the dream of Mrs. Lovett.
Ik ben een grote fan van de combinatie Johnny Depp/ Tim Burton, maar ook Sweeney Todd bewijst weer dat dit een gouden duo is. Voeg daarbij de rest van de cast, Helena Bonham Carter (die ik door haar eigenzinnige rollen ook steeds interessanter begin te vinden), een altijd even indrukwekkende Alan Rickman, een onherkenbare duizendpoot Sacha Baron Cohen en een (hé; flashback!) even gluiperige Timothy Spall die we allemaal uit Harry Potter kennen als zijn even zo onsympathieke voorganger Peter Pettigrew en een onwrikbare basis voor een stevige film is gelegd.
De stijl van de film is even duister als het verhaal met alleen af en toe flashbacks naar de lichte zonnigheid van eerdere tijden, toen Sweeney Todd nog Benjamin Barker was en de ‘demon barber of Fleet Street’ nog een gewone kapper was die het haar van zijn klanten doorsneed en niet hun keel.
Ondanks de sinistere en duistere taferelen blijven de karakters menselijk: Sweeney zelf, Mrs. Lovett, zelfs aanstichter tot al het kwaad Judge Turpin. Stuk voor stuk laten de acteurs menselijke trekjes van hun personage zien en geven hun karakter diepere gelaagdheid mee.
Voeg daarbij dat ik alle zangstukken ook nog buitengewoon goed gezongen vind (zeker als je bedenkt dat dit niet in de eerste plaats zangtechnische acteurs zijn en de muziek van Sondheim ook nog buitengewoon veeleisend is) en deze film is verreweg een van de beste in zijn genre de afgelopen tien jaar.
Het bloed vloeit rijkelijk en af en toe flink over de top, maar dat is typisch Burton en in zijn stijl kunnen we dat oogluikend accepteren.

De film laat slechts één vraag open waar ik graag antwoord op heb: hoe loopt het met Johanna af. Het moment dat ik vreesde dat ook zij haar eind zou vinden zorgde voor het enige moment dat ik dacht: als dat zo is, ga ik het een rotfilm vinden. Niet omdat ik Johanna nou zo indrukwekkend vond (het arme kind mocht niet meer doen dat achter het raam een nachtegaaltje zitten tentoonspreiden), maar omdat dat in de lijn van het verhaal wel een heel cynische plotwending zou zijn.

Al met al was het echt een geweldige film waar ik niet voor niets zo lang naar heb uitgezien.
Ik wil ‘m op dvd. Special Edition.

Nothing ’s gonna harm you

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 208 ] 17 February 2008 03:52 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Gisteren gezien in Antwerpen. Digitaal en met inleiding door een ongetwijfeld bekend Vlaams filmfiguur. Prettig om zo langzaam in de sfeer te komen.

Op een inzakmoment na (ik viel op een gegeven moment bijna in slaap) heb ik wel genoten van deze film. Ondanks de verre van geniale zang van beide hoofdrolspelers wist het me voor het grootste gedeelte van de film wel te boeien.  Jamie Campbell Bower is als Anthony wel zeer aangenaam om naar te luisteren.
Ik heb geen mensen de zaal zien verlaten (iets van 50 personen denk ik in een zaal met capaciteit 750), maar vond het zelf weldegelijk behoorlijk bloederig. Heb af en toe wel even de ogen toe gedaan, want van mij hoeft het niet zo.

  [ # 209 ] 17 February 2008 05:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

De scene dat een stuk of wat willekeurige mannen achter elkaar worden vermoord bij wijze van “oefening” was inderdaad een behoorlijk bloederig moment. Vooral het geluid waarmee ze ondersteboven van twee hoog naar beneden door het vloerluik op de betonnen vloer van de kelder smakken is geen prettig geluid. Dat waren ook de spanningsmomenten waarbij ik - als niet liefhebber van bloed - toch wat steviger op mijn stoel zat.
Overigens waren op de hoofdrolspelers na de twee bijrollen Anthony en Johanna wel bezet door wat in eerste plaats zangtechnisch geschoolde mensen zijn. Ik zal het eens nakijken of het klopt.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 210 ] 17 February 2008 05:10 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Ondanks dat ik Johnny Depp briljant vind en ook wel van musical hou (duhh), denk ik dat ik ga passen voor deze film. Ik kan n.l. echt niet tegen bloederige film en hou er alleen nachtmerries aan over!
Misschien als ik de film nog eens op dvd kan zien, samen met iemand die hem al gezien heeft en dan kan zeggen wanneer ik moet doorspoelen… Anders pas ik echt!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

‹ First  < 12 13 14 15 16 >  Last ›
14 of 17