40 of 55 | ‹ First  < 38 39 40 41 42 >  Last ›
Les Miserables terug naar Nederland
  [ # 586 ] 02 April 2008 05:29 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

khoorde van Carlo dat hij ook vaak soldaat speelt als hij niet op moet als meneer Thénardier

  [ # 587 ] 02 April 2008 05:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

eastwick - 02 April 2008 05:19 PM
Kiepkantel - 02 April 2008 05:07 PM

Zat Pia ook in het ensemble ?

Ja. ‘Fantine’ is altijd één van de straatschoffies tijdens de barricadescenes, al meen ik ooit gelezen te hebben dat Patti LuPone destijds andere eisen stelde 😊  En ‘Cosette’ moet altijd opdraven als één van de hoeren

Echt waar ?  :ohw:

‘Eponine’ is ook een van de ‘lovely ladies’ , toch ?  Ik meen Vera Mann te herkennen in het programma-boekje van “toen” .

Ik kijk zo uit naar deze voorstelling 😄

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 588 ] 02 April 2008 05:36 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

jouke - 02 April 2008 05:29 PM

khoorde van Carlo dat hij ook vaak soldaat speelt als hij niet op moet als meneer Thénardier

Help mij even herinneren,  je ziet de soldaten verder niet in actie, toch ?  Ze liggen er alleen maar ?

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 589 ] 02 April 2008 05:50 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

als je kijkt in het cdboekje van de vorige productie zie je bijvoorbeeld dat Vera en Joke ook bij de hoeren staan..

Pia deed inderdaad ook gewoon ensemble stukken in de tweede acte

Patti Lupone inderdaad niet.. die ging gewoon terug naar de kleedkamer totdat ze weer op moest als Fatine (ze vond het ook verschrikkelijk)

  [ # 590 ] 02 April 2008 06:54 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  59
Geregistreerd  2007-04-17

jouke - 02 April 2008 05:29 PM

khoorde van Carlo dat hij ook vaak soldaat speelt als hij niet op moet als meneer Thénardier

Carlo is ook te zien als arbeider van de fabriek.

   Handtekening   

When destiny calls you,
You must be strong…
I may not be with you,
But you’ve got to hold on!

http://www.carloirene.nl & http://fan.clubs.nl/CarloBoszhard

  [ # 591 ] 02 April 2008 09:08 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

De mannen heb ik eigenlijk niet op gelet, maar Céline, Suzan en Nurlaila deden alledrie mee in het ensemble. 😊

  [ # 592 ] 02 April 2008 09:11 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  100
Geregistreerd  2008-03-10

Ik ben zo benieuwd naar deze musical! Ik heb er zoveel over gelezen en gehoord,  ik kan niet wachten!! (hoeft gelukkig ook niet lang meer, ik ga eind april al!!!)
Ben benieuwd naar een uitgebreid verslag van een try-out…

  [ # 593 ] 02 April 2008 09:20 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Patti LuPone DOES Fantine in Les Miz

Patti maakt geweldige grappen over haar tijd bij Les Miz en wat ze deed (en moest doen) tijdens deze voorstelling. HILARISCH! Leve LuPone….

https://www.youtube.com/watch?v=ZNwum9bPIwA

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 594 ] 02 April 2008 10:01 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  161
Geregistreerd  2004-09-23

Nou, ik ben nog niet helemaal geland, maar ga het toch proberen een verslag te maken.

Gisterenavond heb ik vooral zitten kijken, blanco, het verhaal kende ik niet helemaal en heb vooral zitten luisteren…...met dik kippenvel.

Zodra het verhaal begint, springt Rene in het oog, wat een krachtige persoonlijkheid en ook al wordt hij ouder en zwakker, die kracht blijft hij behouden! Zijn God breng hem thuis…......magistraal!

Nurlaila, jemig, haar Geloof in jezelf wist me te raken, maar dit komt nog veel harder en meer aan, wat ontroerend, haar sterfscene is prachtig gespeeld en gezongen.

Wim, je zou bang van hem worden, ook heel sterk gespeeld en zijn dood is verscheurend ........zonder daar al te veel over te verklappen.  Het is prachtig uitgebeeld zullen we het maar op houden.

Suzan, helaas de mindere factor, zeker niet qua spel, maar qua zang. Ze zingt klassiek, hoog en daar moet je van houden, haar verstaanbaarheid komt hier door in het geding helaas. Maar dat komt vast en zeker nog goed!

Freek, kort maar krachtig, een natuurtalent, geloof me, dat wordt een award voor aanstormend talent, dat kan niet anders, hij speelt echt zeer natuurlijk, zingt krachtig en straalt zijn persoonlijk heid uit!

Celine, in haar zit nog een beetje Elisa, dat past ook in de rol van stoere Eponine die toch eigenlijk een heel klein hartje heeft en ondanks haar gevoelens toch Marius helpt om Cosette te vinden.
Mooi om te zien, dat Marius haar zeker ook een warm hart toe draagt als zij sterft in zijn armen. Echt, dat duet, die sterfscene staan op mijn netvlies, het plaatje klopt totaal en je hebt echt niet meer het gevoel dat het gespeeld wordt…......brr krijg het weer koud als ik er aan denk, dit wil ik nog heel vaak horen en zien en beleven!!!!!!!!!

Carlo en Marjolein, zeer sterk, beiden, over Carlo zijn de nodige vooroordelen geweest, maar chapeaud, iedereen heeft wat mij betreft zeer zeker ongelijk! Tuurlijk zit er humor in zijn stukken, maar dat intens gemene achterbakse komt er ook prima uit.
Hun zorgen wel dat er even een vleugje ontspanning in de musical zit na alle emoties die er door je heen vliegen.

Het ensemble, ieder heeft een stuk solo, daar zitten zeker veelbelovende mensen tussen, zoals Remko en Jurko.
Het licht is soms helaas net te weinig om te zien wie er zingt en wie dat is, jammer, net een tikkie hoger en dan zie je het wel, hopelijk wordt dit nog bijgesteld, graag!!!

De muziek is moderner, je hoort inderdaad de electrische gitaar, maar ook die onwijs mooie trompet, ik houd daar zo enorm van als de muziek aanzwelt.
Op vele details is weer gelet in het decor, je kijkt je ogen uit, gelukkig mag ik hem vaker zien, want gisteren waren mijn ogen natuurlijk vooral gericht om de cast.
Die draaischijf is echt effectief in het verhaal, best pittig trouwens voor de spelers lijkt mij. Het luik was er nog niet, dat komt pas in Rotterdam 😉

En last but not least…............Jamai….....wat kan ik nog zeggen. Hij overtreft zichzelf zeker weer. Hij speelt veel emoties, verliefd, verdriet, eenzaamheid als hij als enige de barricade overleefd en blijdschap…......zijn lege tafels, lege stoelen….......door merg en been gewoon, dikke strot, pfft. Ook door de eenvoud van de scene, lege stoel en lege tafels en hij daar aan een tafel, zo broos nog na zijn herstel. En dan zingt hij dat zijn makkers schaduwen op de vloer zijn en op de muur en zij staan dan op een rij achter hem op een gegeven moment, je ziet die schaduwen dus ook…......zo mooi.

Ik hoop dat ik niet te veel verklapt heb in mijn enthousiasme, maar echt, je moet dit zelf gaan voelen, beleven, tot in het diepst van je lijf :oops:  Ik ben verkocht en verknocht vanaf gisteren…....zucht!

Ik meende trouwens in het begin Jamai ook te herkennen in het ensemble, maar juist door dat licht waar ik het al over had, zie je het moeizaam, maar misschien is dat ook wel juist de bedoeling daarvan????

  [ # 595 ] 02 April 2008 11:39 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Goed verslag, Pleegje,  jij beschrijft precies de scenes die ik zo mooi vind in die musical.  Ik ben de dagen al aan het aftellen, ik ben daar op 26 april 😄

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 596 ] 02 April 2008 11:44 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Mooi verslag!

Kiepkantel - 02 April 2008 11:39 PM

Ik ben de dagen al aan het aftellen, ik ben daar op 26 april 😄

Same here!
26 april is nog veeeel te ver weg!

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 597 ] 03 April 2008 12:00 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Veertje - 02 April 2008 11:44 PM

Mooi verslag!

Kiepkantel - 02 April 2008 11:39 PM

Ik ben de dagen al aan het aftellen, ik ben daar op 26 april 😄

Same here!
26 april is nog veeeel te ver weg!

Veeeel te ver !

Ga jij ook op die datum ?

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 598 ] 03 April 2008 09:23 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Kiepkantel - 03 April 2008 12:00 AM

Ga jij ook op die datum ?

Yep, de matinee, rij 3 (=rij 1) 📣

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 599 ] 03 April 2008 10:22 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  155
Geregistreerd  2007-12-14

Mooi verslag Patries!! Ik kan niet wachten hoop LM te kunnen 16 april dan kan ik het met eigen ogen bekijken want wachten tot 3 mei en dan rij 4 = rij 2 duurt me te lang. 📣

  [ # 600 ] 03 April 2008 11:38 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Veertje - 03 April 2008 09:23 AM
Kiepkantel - 03 April 2008 12:00 AM

Ga jij ook op die datum ?

Yep, de matinee, rij 3 (=rij 1) 📣

Ik zit op rij 15   😄

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

‹ First  < 38 39 40 41 42 >  Last ›
40 of 55