9 of 14 | ‹ First  < 7 8 9 10 11 >  Last ›
Carlo in Les Mis?
  [ # 121 ] 16 April 2007 03:21 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

[quote author=“Jean-Paul”]ff offtopic

[quote author=“Marilena”]
Maar goed, hij heeft de rol gekregen. Carlo zal ongetwijfeld op de hoogte zijn van wat er over hem gezegd wordt op de diverse fora dus weet ook wel waar volgens de liefhebbers de ‘knelpunten’ zitten.

Wat is een liefhebber van musicals??
Iemand die zonder ook maar 1 seconde gezien heeft van een acteur hem afbrand tot op het bot??
Iemand die niet openstaat voor vernieuwing??
Iemand die bepaalt waar de “knelpunten"zitten??

Het forum op musicalworld.nl begint steeds meer een afzeik forum te worden.
Ik ben dan wel geen regelmatige poster, maar ik merk wel dat er steeds meer en meer een vooroordeel word geveld van een show/acteur wat op niks gebaseerd is.

Wat AuntieNoxie schreef is misschien wel waar.
Iedereen gilt hier elkaar maar na.
En iedereen denkt dat hij er verstand van heeft omdat ze een “liefhebber” zijn van het genre.
Een mooie voorbeeld van het napraten is toch wel de volgende kreet die regelmatig voorbij kwam/gaat komen:

“Carlo was in BATB ook niet goed, dus is hij ook niet goed voor Les Miserables.”

Ehm hallo….wakker worden leden van musicalworld.nl
Wat was er niet goed aan zijn performance in BATB?
Zover ik het me kan herinneren zette hij Lumiere neer zoals hij ook in de tekenfilm is, namelijk net over de top,uitbundig,extravagant,flamboyant.

Mensen prikken niet door de mens/performer Carlo heen, want hoe is Carlo op televisie???
Precies, over de top,uitbundig,extravagant,flamboyant.
Goh…hmmm ook de karaktertrekjes van Lumiere.
Jammer dat de zogenaamde “liefhebbers” dit niet gezien hebben.
Misschien hebben de “liefhebbers” wel teveel musicals gezien, en zijn ze misschien wel blind geworden voor een performance.

Misschien worden er in de toekomst wel geen kaarten meer verloot hier door welke producent dan ook, omdat dit een afzeik-forum (aan het worden) is.
Mijn tip voor de “liefhebbers”
Denk eens over het volgende na:

“In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.”

Ik ben het hier helemaal mee eens(ook met Palex trouwens). Ik zit me ook vaak dood te ergeren hier op het forum aan die ``kenners``die een oordeel geven over een persoon terwijl ze diegene nog niet aan het werk hebben gezien in de desbetreffende productie, als het je niet aanstaat GA DAN NIET!!!

Het bericht wat Palex plaatste over de vrijkaarten voor Tarzan ben ik het ook helemaal mee eens. Het is absoluut geen verplichting voor de producent om die vrijkaarten weg te geven(goeie wil!) dus geniet ervan en zeik niet.

In dat opzicht kan Musicalworld een voorbeeld nemen aan de concurent Musicalfan.net.

@Nielush:
Dat je niet blij bent met bepaalde castingskeuzes is uiteraard een kwestie van persoonlijke smaak, maar waarom dan dat neersabelen van mensen? In het verleden was ook zowat het halve forum negatief over Jamai in de musical en nu zijn het (bijna) louter positieve reacties.

Bij een productie van Joop van den Ende theaterproducties kan je verwachten dat ze grote bekende namen casten in producties maar dat wil absoluut niet zeggen dat de gecaste personen geen kwaliteiten hebben, reken maar dat Sir Cameron Mackintosh Carlo heeft zien auditeren en zijn goedkeuring heeft gegeven.

Tuurlijk is het jammer dat er veel talenten rondlopen die (nog) niet de kans hebben gekregen om zich te bewijzen maar dat is nou eenmaal de commercie. Stage Entertainment maakt shows voor ``het grote publiek`` en geeft die dan ook wat het publiek verwacht van hun producties.

En mocht je dat allemaal niet aanstaan dan kan je altijd nog naar producties gaan kijken van kleinere producenten.


Groet,
Danny

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 122 ] 16 April 2007 04:00 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Volgens mij heeft Marilena al gezegd dat dit soort reacties in een topic in over musicalworld horen.

  [ # 123 ] 16 April 2007 04:06 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

[quote author=“Jeroen”]Volgens mij heeft Marilena al gezegd dat dit soort reacties in een topic in over musicalworld horen.

Het kan natuurlijk goed zijn dat danny op hetzelfde moment als ik zijn bericht aan het typen was. Maar goed, inmiddels is er een topic in ‘Over Musicalworld’ dus laten we hier weer over Carlo in Les Miserables verder praten.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 124 ] 16 April 2007 04:20 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2006-05-19

[quote author=“saigon”]
Bij een productie van Joop van den Ende theaterproducties kan je verwachten dat ze grote bekende namen casten in producties maar dat wil absoluut niet zeggen dat de gecaste personen geen kwaliteiten hebben, reken maar dat Sir Cameron Mackintosh Carlo heeft zien auditeren en zijn goedkeuring heeft gegeven.

Tuurlijk is het jammer dat er veel talenten rondlopen die (nog) niet de kans hebben gekregen om zich te bewijzen maar dat is nou eenmaal de commercie. Stage Entertainment maakt shows voor ``het grote publiek`` en geeft die dan ook wat het publiek verwacht van hun producties.

En mocht je dat allemaal niet aanstaan dan kan je altijd nog naar producties gaan kijken van kleinere producenten.


Groet,
Danny


?? da’s ook raar, bij de duurste en grootste productie van Joop van den Theaterproducties ooit in Nederland (Tarzan) zit welgeteld 1 ‘bekende Nederlander’ (Chantal) die op haar beurt is gecast vanwege haar uitzonderlijke musicalcomedy talenten en niet om haar bekendenederlanderschap (het creative team heeft ook hier de casting gedaan)
Er lopen inderdaad heel wat (nieuwe, onbekende) talenten rond in Nederland, maar talent om in een musical te spelen staat niet gelijk aan het kunnen spelen van een hoofdrol (de kar trekken zogezegd) met de bijbehorende enorme druk die op de schouders van zo’n iemand wordt gelegd.

In producties van de zogenaamde kleinere producten zitten ook bekende Nederlanders (Jim in Grease, Jim in Fame) die zijn gecast om hun bekende nederlanderschap en NIET om hun musical talenten.

[ Gewijzigd: 16 April 2007 05:15 PM by ]
  [ # 125 ] 16 April 2007 04:50 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2006-09-12

[quote author=“Jean-Paul”]Ehm hallo….wakker worden leden van musicalworld.nl
Wat was er niet goed aan zijn performance in BATB?
Zover ik het me kan herinneren zette hij Lumiere neer zoals hij ook in de tekenfilm is, namelijk net over de top,uitbundig,extravagant,flamboyant.

Ach Jean-Paul, bovenstaande heb ik ook al geprobeerd uit te leggen aan de mensen hier maar het is onbegonnen werk. Men snapt er gewoon helemaal niets van. Deze topic is opgestart met het bewuste doel om Carlo af te zeiken. En die zogenaamde “goed onderbouwde” reacties? Yeah right. Bepaalde mensen moeten hem niet en onderbouwen hun reacties zoals het hun uitkomt. Of het waarheden zijn is dan weer een heel ander verhaal. Daarbij worden andersmans meningen verdraaid, anders geinterpreteerd en niet geaccepteerd.

Zo gaat dat dus op forums. Niet alleen hier hoor op MW (MF kan ik net zo goed noemen) maar elders ook. Ik probeerde met mijn reactie alleen aan te geven waarom Carlo een eerlijke kans verdient. Lezen is blijkbaar moeilijk, roddels de wereld in helpen iets gemakkelijker…

Oh ja, waar het allemaal om draaide. Carlo is Thenardier geworden. Leuk voor hem. Hij heeft immers alles gegeven voor de audities en heeft Cameron Mackintosh e.a. blijkbaar weten te overtuigen. Accepteren dus!

Succes met het verdere verloop van deze “discussie”.

  [ # 126 ] 16 April 2007 04:58 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

[quote author=“mko”]Deze topic is opgestart met het bewuste doel om Carlo af te zeiken.

Lees de openingspost van deze topic nog eens, Marko. Misschien is dit oordeel gebaseerd op vooroordelen.

  [ # 127 ] 16 April 2007 04:59 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik ben geen fan van Carlo en had de rol absoluut liever door iemand anders willen zien spelen..

Maar ik geloof dat Carlo met een goede strenge regisseur wel een goede thenardier neer kan zetten

  [ # 128 ] 16 April 2007 05:07 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

Ik denk persoonlijk, dat ik een verkeerd begrepen ben door een aantal anderen.😉

Ik heb persoonlijk helemaal niks tegen op Carlo. Ik vind het leuk voor hem, maar ik gaf alleen aan dat ik het jammer vond dat er regelmatig BNERS een rol bezetten, terwijl er zoveel mensen zijn met een opleiding daarvoor! Carlo was ws de beste en heeft de rol gekregen. Ik heb dus persoonlijk er niks op tegen dat Carlo de rol heeft bemachtigd.

  [ # 129 ] 16 April 2007 05:39 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik wilde me eerst niet in deze discussie mengen, maar nu zijn er toch een paar dingen waar ik wat op wil zeggen. En aangezien het meeste daarvan toch over dit topic gaat, besluit ik dat hierin te doen.

Allereerst: ik ken de muziek van Les Misérables al meer dan tien jaar en heb de musical recent nog gezien, dus ik heb me een beeld bij wat het verhaal en de rol Thénardier in houdt.

Daarnaast heb ik Beauty & the Beast meer dan 22 keer gezien en heb ik de rol van Lumiere door meerdere acteurs zien spelen.

Ik durf dus te zeggen dat mijn mening uit iets voortkomt als ik interpretaties met elkaar vergelijk en ik ken mezelf te goed om te weten dat ik niet zomaar een massa napraat.
In Nederland zag ik Beauty & the Beast 12 keer met Carlo en 10 keer met Derek Blok. In de Vlaamse versie zag ik zowel Peter van der Velden als Dieter Verhaegen als Lumiere.
Derek is mooi elegant en frans, Peter doet me denken aan een gekopieerde versie van Carlo en met Dieter krijgt Lumiere een ziel.
Uiteraard is een rol voor een deel persoonlijke voorkeur, met de een heb je meer dan met de ander, maar het gaat er vooral ook om hoe iemand de rol neerzet: of het personage gaat leven en of er een geloofwaardig karakter opstaat waarin je de acteur vergeet. In Carlo zag ik een karikatuur van de rol en een man in een pak; hij gaf niet dat wat de rol belangrijk maakte, maar zorgde er vooral voor dat zijn rol hem belangrijk maakte. Dat Peter dat “nadoet” is in mijn ogen geen goed teken.
Carlo mocht in Nederland als eerste gecast zijn, hij haalde het niet bij zijn understudies Lumiere voor mij.
Derek Blok was als Lumiere in Nederland de mooiste, maar ik heb wel echt iets met de vertolking van Dieter die me steeds opnieuw kan raken. Als hij langer zou spelen, werd zijn spel alleen maar rijker in plaats van grotesk.
Feit is: deze mensen stonden helemaal ten dienste van de rol, hetgeen ik bij Carlo jammergenoeg miste.

Ik zie er niet naar uit om Carlo nog een musicalkans te geven, want die heeft hij voor mij gehad. Hij is een prima presentator, maar ik geloof niet in hem als (musical)artiest.

Een “liefhebber” is voor mij iemand die de artistieke waarde van iets boven de commerciele waarde stelt. In dat opzicht heb ik meer genoten van diverse kleine (semi)professionele producties van nog geen 20 euro, dan ik van een megakolossaal spectaculair prestigeproject zou hebben gedaan.

De mensen die hebben lopen “zeiken” over het niet beschikbaar stellen van de premierekaartjes, zijn NIET dezelfden die het hadden over de beperkte hoeveelheid kaarten voor de cast.

Theater moet leuk blijven en ik wil genieten van wat ik zie: ik wil iets zien waarvan ik weet dat het goed zit, omdat ik er vertrouwen in heb.
In bepaalde zaken en in sommige personen heb ik geen vertrouwen, zo ook niet in eerlijke castings, of in Carlo als beste Thénardier.

Wat Les Mis betreft: mijn portemonnee zal blij zijn, want ik zit nog niet te springen. Of wie weet wordt ik evenwel straks toch benieuwd.
En als ik van mening verander, ben ik de eerste om dat ruiterlijk toe te geven.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 130 ] 16 April 2007 06:23 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2006-05-19

[quote author=“Luna24”]

En als ik van mening verander, ben ik de eerste om dat ruiterlijk toe te geven.

wat dan voor het eerst zal zijn. hulde.

  [ # 131 ] 16 April 2007 06:32 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

[quote author=“insideperson”][quote author=“Luna24”]

En als ik van mening verander, ben ik de eerste om dat ruiterlijk toe te geven.

wat dan voor het eerst zal zijn. hulde.

Ik denk niet dat jij daar een oordeel over kunt geven. Laat dit soort provocaties dus maar achterwege.

  [ # 132 ] 16 April 2007 06:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“insideperson”][quote author=“Luna24”]

En als ik van mening verander, ben ik de eerste om dat ruiterlijk toe te geven.

wat dan voor het eerst zal zijn. hulde.

Ik heb mijn mening al eens ruiterlijk herzien, maar dat past beter in het daarvoor aangemaakte andere topic in “over musicalworld”

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 133 ] 16 April 2007 07:00 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2005-07-29

Vind het echt wel terecht dat Carlo gecast is voor Thénardier. En het is hem meer dan gegund :D , Ik weet toevallig ook waarom hij gecast is als Thénardier en deze beslissing is echt niet genomen omdat hij veel mensen naar de show zal trekken. Lieve Carlo, je kan het!  8)

Vind het erg jammer dat mensen al gelijk hun oordeel klaar hebben. Wie Carlo beter kent, weet dat hij met enorm veel inzet en passie bezig is met zijn vak.. Carlo vindt het volgens mij juist een eer om in Les Miserables te mogen spelen. En natuurlijk mag iedereen zijn mening hierover hebben.. maar vindt het jammer dat hij nu al zo neergehaald wordt, geef hem een eerlijke kans!

  [ # 134 ] 16 April 2007 07:06 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

In dat opzicht heb ik meer genoten van diverse kleine (semi)professionele producties van nog geen 20 euro, dan ik van een megakolossaal spectaculair prestigeproject zou hebben gedaan.

Vandaar dat je Beauty and the Beast ook 22 keer zag natuurlijk 😛 😉

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 135 ] 16 April 2007 07:39 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2006-09-12

[quote author=“Jeroen”][quote author=“mko”]Deze topic is opgestart met het bewuste doel om Carlo af te zeiken.

Lees de openingspost van deze topic nog eens, Marko. Misschien is dit oordeel gebaseerd op vooroordelen.

Oke, Jeroen. Je bent streng maar rechtvaardig 😉

De zin die jij citeert is door mij inderdaad verkeerd opgesteld. De originele post heeft er niets mee te maken, dat klopt. Wel de reacties daarop en daar ging het mij om. Het “doelbewust afzeiken” heeft dus betrekking op die reacties.

Hoezo vooroordelen?

‹ First  < 7 8 9 10 11 >  Last ›
9 of 14