10 of 14 | ‹ First  < 8 9 10 11 12 >  Last ›
Carlo in Les Mis?
  [ # 136 ] 16 April 2007 07:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik vind het jammer dat deze discussie is verworden tot een hetze tegen Carlo Boszhard en dat hij al bij voorbaat wordt afgeschoten op een rol waarin, met uitzondering van de casting mensen van Stage Entertainment en Cameron Mackintosh, nog niemand hem heeft gezien.
Thénardier is toch een hele andere rol met meer duistere kanten dan Lumière of DJ Monty ? Ik heb Boszhard pas geleden bij Catherine gezien waarin hij zich erg bescheiden opstelde over het wel of niet krijgen van deze rol en gisteren toen het nieuws aan hem bekend werd gemaakt was hij oprecht verrast en ontdaan.
Eerst zien, dan oordelen en als iemand met een antipathie tegen Boszhard hem persé niet in die rol wil zien, zijn er tezijnertijd toch genoeg mogelijkheden om een alternate of understudy te zien ?

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 137 ] 16 April 2007 08:18 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

[quote author=“eastwick”]Ik vind het jammer dat deze discussie is verworden tot een hetze tegen Carlo Boszhard en dat hij al bij voorbaat wordt afgeschoten op een rol waarin, met uitzondering van de casting mensen van Stage Entertainment en Cameron Mackintosh, nog niemand hem heeft gezien.
Thénardier is toch een hele andere rol met meer duistere kanten dan Lumière of DJ Monty ? Ik heb Boszhard pas geleden bij Catherine gezien waarin hij zich erg bescheiden opstelde over het wel of niet krijgen van deze rol en gisteren toen het nieuws aan hem bekend werd gemaakt was hij oprecht verrast en ontdaan.
Eerst zien, dan oordelen en als iemand met een antipathie tegen Boszhard hem persé niet in die rol wil zien, zijn er tezijnertijd toch genoeg mogelijkheden om een alternate of understudy te zien ?

Helemaal mee eens!

   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk

  [ # 138 ] 16 April 2007 08:21 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

[quote author=“eastwick”]Ik vind het jammer dat deze discussie is verworden tot een hetze tegen Carlo Boszhard en dat hij al bij voorbaat wordt afgeschoten op een rol waarin, met uitzondering van de casting mensen van Stage Entertainment en Cameron Mackintosh, nog niemand hem heeft gezien.
Thénardier is toch een hele andere rol met meer duistere kanten dan Lumière of DJ Monty ? Ik heb Boszhard pas geleden bij Catherine gezien waarin hij zich erg bescheiden opstelde over het wel of niet krijgen van deze rol en gisteren toen het nieuws aan hem bekend werd gemaakt was hij oprecht verrast en ontdaan.
Eerst zien, dan oordelen en als iemand met een antipathie tegen Boszhard hem persé niet in die rol wil zien, zijn er tezijnertijd toch genoeg mogelijkheden om een alternate of understudy te zien ?

Bravo!

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 139 ] 16 April 2007 08:45 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

[quote author=“eastwick”]Ik vind het jammer dat deze discussie is verworden tot een hetze tegen Carlo Boszhard en dat hij al bij voorbaat wordt afgeschoten op een rol waarin, met uitzondering van de casting mensen van Stage Entertainment en Cameron Mackintosh, nog niemand hem heeft gezien.

Ik heb wel een beetje het gevoel dat we in een cirkel blijven draaien. Ik meen toch te hebben gelezen dat de mensen die Carlo liever niet in de rol zien, hem wel een kans zullen geven (wat kunnen ze anders?). Alleen op basis van “eerder gehaalde resultaten in het verleden” zien ze Carlo niet in deze rol. Dat is een logische conclusie van een persoonlijke mening als je hem in zijn vorige rollen niet goed vond.

Het argument wordt alleen verwikkeld met het feit dat er een bepaalde frustratie is ontstaan over het feit dat Carlo meer kansen krijgt om zich te bewijzen dan andere musicalacteurs. Dat is misschien een discussie die breder te trekken is. Maar zorgt wel voor verwarring in dit topic.

Volgens mij is dit topic dan ook helemaal niet bedoeld als hetze tegen Carlo maar blijft het ‘kamp’ dat vóór Carlo is, dit topic voeden om te zien of er iemand is die te kort door de bocht gaat in zijn argumentatie. En ja, met zo’n grote groep die overal een mening over heeft zit er dus geen eind aan deze discussie totdat Carlo daadwerkelijk zijn rol heeft gehad.

Eerst zien, dan oordelen en als iemand met een antipathie tegen Boszhard hem persé niet in die rol wil zien, zijn er tezijnertijd toch genoeg mogelijkheden om een alternate of understudy te zien?

Bovenstaande quote geldt volgens mij dan ook voor dit topic. Als je vindt dat dit topic alleen maar de negatieve punten van Carlo belicht, negeer je het topic. Of nog beter: je opent een nieuw topic dat juist argumenten vindt waarom Carlo WEL de rol verdient. Er zijn op Musicalworld een aantal huisregels ingesteld; een daarvan is om on-topic te blijven. Met deze regel krijgt zo’n topic dan ook zijn eigen bestaansrecht.

En als je als musicalliefhebber dan echt eerlijk bent, lees je beide topics aandachtig door en vorm je een mening nadat je Carlo in deze rol hebt gezien.

Maar ik mis in dit topic wel respect naar elkaar toe. Van welk kamp je ook bent. Dit zal nooit een discussie ten goede komen. Ik wil dan ook dit topic nog even aankijken, maar als daar geen verbetering in komt, gaat het topic op slot en kan het opnieuw worden geprobeerd met een nieuw topic.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 140 ] 16 April 2007 08:52 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  44
Geregistreerd  2006-08-28

Tsja… persoonlijk hoef ik geen perfecte cast voor een musicals als Les Mis. Als de Thénardier mij niet bevalt, let ik wat meer op de Eponine, vind ik Eponine saai, dan let ik wat meer op Javert, enz. Er gebeurt zoveel, dat ik het niet nodig vind dat elk karakter precies zo gespeeld wordt zoals ik hem/haar wil hebben. Als Cosette bijvoorbeeld slecht speelt en ongeloofwaardig is (IN MIJN OGEN!!!), kan ik nog best genieten van de prestaties van de rest van de cast. Een slechte Cosette ruineert niet de show voor mij, terwijl ik met andere musicals wel bepaalde eisen heb aan castleden die voor mij het welslagen van de musical beïnvloeden.

Wat natuurlijk zwaar off-topic is. :D Ik bedoel gewoon dat ik denk dat Carlo Thénardier kluchtig en misschien grappiger dan ik leuk vind zal spelen, maar dat ik daar niet echt mee kan zitten.

   Handtekening   

Wicked is stom, Phantom is gaaf, en Joop van den Ende heeft een geweldige musical- en castingkeuze.

  [ # 141 ] 16 April 2007 08:53 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het besluit is genomen: Carlo krijgt de rol en we hebben dus nu een andere situatie dan toen de keuze nog open was.

Ik hoop echt dat Carlo als speler groeit, en laat zien dat hij ook serieus kan acteren, net zoals zijn voorganger in deze rol heeft gedaan. Die stuntcast van toen pakte zo heb ik begrepen erg goed uit. En misschien is een geloofwaardige schurk voor Carlo ook wel beter, makkelijker of prettiger spelen dan de angst voor de dood.

Want na Cabaret en Jesus Christ Superstar is dit weer echt een Nederlandse Stage Entertainmentproductie waar ik me bij voorbaat echt op verheug en die me in spanning houdt.

  [ # 142 ] 16 April 2007 09:06 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2006-09-12

[quote author=“Ronny”]Volgens mij is dit topic dan ook helemaal niet bedoeld als hetze tegen Carlo maar blijft het ‘kamp’ dat vóór Carlo is, dit topic voeden om te zien of er iemand is die te kort door de bocht gaat in zijn argumentatie.

Wel, hier ben ik het dus al helemaal niet mee eens.

1. Er zijn namelijk geen kampen voor en tegen Carlo. Als je alle berichten goed leest dat is er een duidelijk kamp TEGEN Carlo en een duidelijk kamp die vindt dat Carlo een eerlijke KANS verdient. Dat is wel ff een verschil dan VOOR hem te zijn.

2. Onzin om te zeggen dat het zogenaamde kamp ‘VOOR’ Carlo dit topic blijft voeden. Meen me gisteren namelijk te herinneren dat het kamp TEGEN Carlo de discussie heeft herstart nadat bekend werd gemaakt dat Carlo de rol heeft gekregen. Dan kun je reacties van “de andere kant” terug verwachten.

Topic sluiten? Niet doen… Discussie is toch leuk?

  [ # 143 ] 16 April 2007 09:08 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

[quote author=“mko”][quote author=“Ronny”]Volgens mij is dit topic dan ook helemaal niet bedoeld als hetze tegen Carlo maar blijft het ‘kamp’ dat vóór Carlo is, dit topic voeden om te zien of er iemand is die te kort door de bocht gaat in zijn argumentatie.

Wel, hier ben ik het dus al helemaal niet mee eens.

1. Er zijn namelijk geen kampen voor en tegen Carlo. Als je alle berichten goed leest dat is er een duidelijk kamp TEGEN Carlo en een duidelijk kamp die vindt dat Carlo een eerlijke KANS verdient. Dat is wel ff een verschil dan VOOR hem te zijn.

2. Onzin om te zeggen dat het zogenaamde kamp ‘VOOR’ Carlo dit topic blijft voeden. Meen me gisteren namelijk te herinneren dat het kamp TEGEN Carlo de discussie heeft herstart nadat bekend werd gemaakt dat Carlo de rol heeft gekregen. Dan kun je reacties van “de andere kant” terug verwachten.

Topic sluiten? Niet doen… Discussie is toch leuk?

En ook een bravo voor Marko!

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 144 ] 16 April 2007 09:23 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

[quote author=“mko”]
1. Er zijn namelijk geen kampen voor en tegen Carlo. Als je alle berichten goed leest dat is er een duidelijk kamp TEGEN Carlo en een duidelijk kamp die vindt dat Carlo een eerlijke KANS verdient. Dat is wel ff een verschil dan VOOR hem te zijn.

Vandaar dat ik het ook tussen aanhalingstekens zet. Het lijkt me toch overduidelijk dat je in een onderwerp als dit niets zwart-wit kunt zien.

[quote author=“mko”]
Topic sluiten? Niet doen… Discussie is toch leuk?

Discussie is zeker leuk, zolang het respectvol gebeurt. En dat mis ik in dit topic.

Ik hoop dan ook dat verdere discussie inhoudelijk op Carlo ingaat zoals Jeroen en ik dat ook in onze berichten proberen te doen en niet dat weer de verkeerde quotes worden gebruikt om te kunnen rellen.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 145 ] 16 April 2007 09:26 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

[quote author=“mko”]

Topic sluiten? Niet doen… Discussie is toch leuk?

Een discussie over de discussie is niet meer ontopic hier. Bovendien wordt er weer niet gelezen. Ik zie na het toekennen van de rol aan Carlo maar bar weinig Carlo-haat. Ik zie wel veel: laten we er maar het beste van hopen van de personen die eerder aangaven liever iemand anders te zien op die rol. Die kans mag iemand anders misschien niet eerlijk vinden, maar het is gewoon een kans. Veel eerlijker zul je ze toch niet krijgen als het gaat om personen.
Maar er wordt dus gehamerd op reacties die er niet zijn, die weer voorzien van backbench-reacties die alleen maar aggressie oproepen en daarmee wordt deze topic een onruststooktopic waarin de boel ten onrechte wordt gepolariseerd.

Dus een laatste kans om te praten over Carlo als Thenardier.

Mocht je willen praten over het al dan niet terecht zijn van negatieve reacties, of je niet alleen maar positieve dingen moet opschrijven. Dus hoe jij vind dat post er op dit forum moeten uitzien hebben we “over musicalworld”.

  [ # 146 ] 16 April 2007 09:46 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Carlo gaat ons hopelijk een poepie laten ruiken!  😛

  [ # 147 ] 16 April 2007 09:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Jean-Paul”]“Carlo was in BATB ook niet goed, dus is hij ook niet goed voor Les Miserables.”

Ehm hallo….wakker worden leden van musicalworld.nl
Wat was er niet goed aan zijn performance in BATB?
Zover ik het me kan herinneren zette hij Lumiere neer zoals hij ook in de tekenfilm is, namelijk net over de top,uitbundig,extravagant,flamboyant.

Hierover heb ik in het andere topic al het een en ander gezegd, dus inhoudelijk ga ik daar niet meer op in dan dit: ik miste de diepgang in de rol, die hij best had kunnen hebben, want bij de laatste try-out voor de première in Carré was het er heel even. Helaas houdt hij dit niet vast en slaat steeds richting de komische kant en daarin slaagt hij er niet in zichzelf te doen vergeten. Als Carlo er in slaagt zichzelf te vergeten en zijn rol naar voren te doen treden, zodat er in plaats van clowneske karikaturen ineens kwetsbaarheid ontstaat – en dan niet voor een paar seconden, maar voor een hele voorstelling lang – dan zal ik daar zitten van “wauw!” en hem geloven.

Of zoals Martine C zegt: “Ik vind het echter de grootste verdienste van een musicalacteur als hij of zij opgaat in zijn rol, zodat je vergeet dat Jantje of Marietje er staat en je alleen nog maar zit te kijken naar een personage.

[quote author=“Jean-Paul”]Mensen prikken niet door de mens/performer Carlo heen, want hoe is Carlo op televisie???
Precies, over de top,uitbundig,extravagant,flamboyant.
Goh…hmmm ook de karaktertrekjes van Lumiere.

Maar zijn dit ook dezelfde belangrijke en overheersende karaktertrekjes van Thénardier?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 148 ] 16 April 2007 10:17 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2006-09-12

[quote author=“Jeroen”]onruststooktopic

Nou, deze discussie heeft in elk geval een mooi, nieuw woord voor de Van Dale opgeleverd :D

  [ # 149 ] 16 April 2007 10:50 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Okay, ik ook even dan. Thenardier is een BIJROL in Les Mis. Als de beste slechterik meer dan 20 minuten stage time heeft is het veel. De rollen van meneer en mevrouw Thenardier zijn in Les Mis geschreven om het publiek EVEN een vrolijke noot te gunnen; na de depressieve eerste 20 minuten komen opeens die twee totaal over-de-top idioten op om de stemming eens even lekker te laten omslaan.

Toen Paul de Leeuw en Simone Kleinsma dat in 1864 deden hoorde je de zaal letterlijk ademhalen. He, lekker….even wat anders. De Leeuw riep indertijd precies dezelfde reacties op als Boshart nu. Waarom moest die man nou juist op die plaats; die kon zichzelf toch nooit wegcijferen? Maar iedereen die de carriere van de Leeuw heeft gevolgd weet hoe idolaat hij van musicals is en hoe intens integer hij met die rol is omgegaan. Zelf was ik niet echt een fan (het bleven mij toch teveel Kleinsma en de Leeuw), maar het werkte geweldig; de show werd er enorm door opgetild. Een avond met understudies was een DRAMA destijds; niemand kon de magie van het bekende duo evenaren.

Nu Boshart voor dezelfde taak staat zijn het vooral de overeenkomsten die me opvallen. Ook hij is een ongeleid projectiel af en toe, maar helemaal gek van musicals. En ik moet zeggen dat ik het hem wel zie doen. Bij voorkeur met Marjolein Touw of Karin Bloemen (jaja ik blijf dromen) naast hem. Master of the House als lekker kluchtige onderbreking van deze zwaarmoedige draak. Ik ga zeker kijken en hoop dat íe speelt! Hij lijkt me geboren voor deze rol.

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 150 ] 16 April 2007 10:54 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

[quote author=“Jaccozoveel”]
Toen Paul de Leeuw en Simone Kleinsma dat in 1864 deden hoorde je de zaal letterlijk ademhalen. He,

hahahahahahahaha, 1864??????????????? hahahahahahahah

‹ First  < 8 9 10 11 12 >  Last ›
10 of 14