11 of 14 | ‹ First  < 9 10 11 12 13 >  Last ›
Carlo in Les Mis?
  [ # 151 ] 16 April 2007 11:11 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

1864??????????????? hahahahahahahah

Ik ben er nog per trekschuit vanuit Zaandam heengereisd….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 152 ] 17 April 2007 05:53 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Stel je dit even voor:

Je douche gaat kapot en je belt een loodgieter. Hij repareert het, maar een dag later blijkt het weer kapot en lek te zijn. Je belt ‘m nog een keer en dezelfde loodgieter repapeert het weer, maar verprutst het nogmaals.

Moet je hem dan nog een kans geven om is het jouw goed recht om een andere loodgieter te bellen?

Ik heb Carlo gezien als DJ Monty, ik vond hem toen nogal zichzelf, maar het paste in de rol. Toch boeide het me niet.

Ik heb Carlo ook gezien als Lumiere in Beauty and the Beast. Dat deed hij zeker niet slecht, maar anderen waren beduidend beter voor mijn gevoel*.

Als derde Thenardier. Waarschijnlijk onder regie en uitvoering naar het originele concept dus met een strakke regie (in plaats van het gehannes van Casale). Ik denk wel dat het interessant kan worden. Door de donkere kant van Thenardier krijgt Carlo de kans iets te spelen dat verder afstaat van dat wat men van hem kent, dat kan prachtig uitpakken en wie weet gebeurd dat ook wel.

Maar ik vind wel dat de absolute voorstanders van Carlo ook moeten accepteren dat er mensen zijn die zeggen: Ik wil een andere loodgieter!! 😉


* = Dieter Verhaegen vond ik een geweldige Lumiere die voor mijn gevoel precies dat pakte wat ik graag in die rol zou zijn. Daar staat wel tegenover dat ik sinds Romeo & Julia Dieter Verhaegen niet uit kon staan op het podium. Mijn mening over Dieter in Romeo & Julia was z’n vreselijk valse zang en z’n valse nichterige spel als Mercutio waarvan ik dacht: Die wil liever dat Romeo hém pakt in plaats van Julia. Totaal ongeloofwaardig in mijn ogen. En kijk nu… Ik ben omgeslagen toen ik hem als Lumiere zag. Ik geef graag mijn ongelijk toe, als dat terecht is. Wie weet doet Carlo mij net zozeer versteld staan in Les Mis.


edit: Eén enkele letter kan een zin een totaal andere betekenis geven, toch wel erg als dat dan fout gaat.

[ Gewijzigd: 17 April 2007 03:16 PM by ]
  [ # 153 ] 17 April 2007 09:20 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2005-01-26

De Leeuw heeft zelf toch altijd aangegeven dat hij (na serie 1, terwijl hij voor 2 series onder contract stond) eerder is weggegaan omdat hij destijds als “persoonlijkheid” niet met zo’n groot ensemble overweg kon. Wat kunnen we hiervan verwachten bij Boszhard?

En laten we heel eerlijk wezen: Paul de Leeuw was absoluut geen goede zanger! (Let wel, ik ben van kinds af aan een grote fan van de man) Wat dat betreft vond ik zijn understudies echt wel sterker. ‘t Is alleen een rol waar je feeling voor moet krijgen en als eerstbezetting heb je dan eenmaal een grote voorsprong. Als understudy is het toch vaak een kwestie van met je kladblokje langs de zijlijn zitten en na 3 repetities moet je het gewoon doen. Dan hebbe sommigen als overlevingsstrategie vaak niet meer keus dan proberen nr. 1 na te doen en als iets fataal is…

Grappig genoeg zijn kanditaten tijdens deze audities teruggefloten wanneer ze een Leeuwiaanse Thenardier wilde neerzetten. Het moest allemaal “donkerder” van de creatives. Of dit bij Carlo ook het geval is geweest weet ik niet, maar het bied in ieder geval wel perspectief.

Geen idee wat dit bericht wilde toevoegt, maar ik wilde het gewoon even kwijt 😉


[quote author=“Jaccozoveel”]
Toen Paul de Leeuw en Simone Kleinsma dat in 1864 deden hoorde je de zaal letterlijk ademhalen. He, lekker….even wat anders. De Leeuw riep indertijd precies dezelfde reacties op als Boshart nu. Waarom moest die man nou juist op die plaats; die kon zichzelf toch nooit wegcijferen? Maar iedereen die de carriere van de Leeuw heeft gevolgd weet hoe idolaat hij van musicals is en hoe intens integer hij met die rol is omgegaan. Zelf was ik niet echt een fan (het bleven mij toch teveel Kleinsma en de Leeuw), maar het werkte geweldig; de show werd er enorm door opgetild. Een avond met understudies was een DRAMA destijds; niemand kon de magie van het bekende duo evenaren.

   Handtekening   

” ‘t Is maar goed dat ze een vrouw is, want een vrouw opgeven… och!
Van roken kwam je ook wel af - uiteindelijk- “

  [ # 154 ] 17 April 2007 10:58 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  44
Geregistreerd  2006-08-28

Ehm, Paul de Leeuw en Simone Kleinsma werden vooral gecast om publiek te trekken; de rest van de cast was immers zo goed als onbekend. Het schijnt dat Van den Ende Paul de Leeuw door de casting heen heeft moeten trekken omdat CamMack niet erg onder de indruk was.

   Handtekening   

Wicked is stom, Phantom is gaaf, en Joop van den Ende heeft een geweldige musical- en castingkeuze.

  [ # 155 ] 17 April 2007 02:32 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

[quote author=“Elmelijn”]Ehm, Paul de Leeuw en Simone Kleinsma werden vooral gecast om publiek te trekken; de rest van de cast was immers zo goed als onbekend. Het schijnt dat Van den Ende Paul de Leeuw door de casting heen heeft moeten trekken omdat CamMack niet erg onder de indruk was.

Datzelfde was ook het geval bij Danny de Munck

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 156 ] 17 April 2007 02:59 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Maar vinden jullie die stuntcasting van toen niet iets anders dan hier?

Les Mis was de 4e JvdE musical na Barnum, Cabaret en Sweet Charity. Cats was het begin van de musicalcultuur in Nederland, maar na Les Mis barstte de musicalbom. Die show had stuntcasting toen echt nodig, omdat ‘de musical’ nog niet zo groot was als nu. Nu is de musical wel groot en een klassieker als Les Mis trekt ook wel volle zalen zonder BN’ers.

Ik laat me niet in met de discussie over wel/niet Carlo, maar ik vind wel dat je de stuntcasting van toen en nu niet blindelings kunt vergelijken!

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 157 ] 17 April 2007 04:25 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  44
Geregistreerd  2006-08-28

[quote author=“gordijntje”]Maar vinden jullie die stuntcasting van toen niet iets anders dan hier?

Les Mis was de 4e JvdE musical na Barnum, Cabaret en Sweet Charity. Cats was het begin van de musicalcultuur in Nederland, maar na Les Mis barstte de musicalbom. Die show had stuntcasting toen echt nodig, omdat ‘de musical’ nog niet zo groot was als nu. Nu is de musical wel groot en een klassieker als Les Mis trekt ook wel volle zalen zonder BN’ers.

Ik laat me niet in met de discussie over wel/niet Carlo, maar ik vind wel dat je de stuntcasting van toen en nu niet blindelings kunt vergelijken!

Maar het musicalpubliek kan altijd gróter. In 1991 bestond het musicalpubliek nog nauwelijks, en hoewel het nu, zestien jaar later, uit ongeveer 2 miljoen man bestaat, kan dat in Van den Ende termen nog steeds 8x zo groot worden (10x als je de Belgen meerekent). Carlo Boszhard is een figuur die bijna iedereen kent van de televisie, en daar horen ook mensen bij die hem wel van de tv kennen maar niet van de musicals. Misschien zijn het die mensen die Boszhard kan bereiken. En om hem te casten in een show als Les Mis is een slimme move, omdat deze show door bijna iedereen gewaardeerd wordt: de bezoeker die dus puur om Carlo Boszhard komt en niets van musical afweet, moet dus de zaal verlaten met het gevoel dat musical eigenlijk wel iets voor hem is.

Voor zover mijn theorie.  😉

   Handtekening   

Wicked is stom, Phantom is gaaf, en Joop van den Ende heeft een geweldige musical- en castingkeuze.

  [ # 158 ] 17 April 2007 05:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Elmelijn”] Het schijnt dat Van den Ende Paul de Leeuw door de casting heen heeft moeten trekken omdat CamMack niet erg onder de indruk was.

En met Henk Poort (maar dat ging meer over Phantom)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 159 ] 17 April 2007 05:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Elmelijn”]Maar het musicalpubliek kan altijd gróter. In 1991 bestond het musicalpubliek nog nauwelijks, en hoewel het nu, zestien jaar later, uit ongeveer 2 miljoen man bestaat, kan dat in Van den Ende termen nog steeds 8x zo groot worden (10x als je de Belgen meerekent).

Ben benieuwd waar we blijven als je deze lijn doortrekt naar over nog eens tien jaar.
Wie zou er dan zó spectaculair zijn dat publieksaandacht trok…

 

[...start een peinzen…]

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 160 ] 17 April 2007 07:11 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  59
Geregistreerd  2007-04-17

Ik wil Carlo sowieso wél énorm feliciteren met het goede nieuws wat hij zondag van Erwin van Lambaart kreeg. Ik vind het geweldig dat Carlo toch de rol heeft gekregen van Thénardier, alleen al vanwege alle negatieve commentaren en meningen over z’n, volgens sommige mensen, arrogante houding en over het niet in bezit zijn van speel en zangtalenten. Heerlijk, nu kan hij tóch bewijzen dat hij deze rol wél neer kan zetten!
Er wordt wel weer heel hard geroepen dat Carlo die rol heeft gekregen omdat hij een BN’er is en omdat dat goed zou zijn voor de verkoop, maar Cameron Mackintosh wist voor de audities niet eens wie Carlo Boszhard was, wat hij kon en wat hij deed. Carlo heeft zich echt moeten bewijzen tegenover hem en zijn team en er is dus écht gekeken naar zijn talent, niet naar z’n bekende kop of een bekende naam.
Als reactie op de negatieve commentaren over Carlo als Lumière… Ik lees meerdere keren dat mensen Carlo op toneel zien staan en niet Lumière. Daar ben ik het niet mee eens. Ok, Carlo is op tv een entertainer en het karakter Lumière is dat ook. Dat is wel een gelijkenis, maar het karakter Lumière is heel anders dan de Carlo van tv. En Carlo heeft ook hele serieuze kanten, maar misschien moet je ‘m daarvoor beter kennen… Ik vond namelijk wel dat die diepere lagen doorkwamen. Maar Lumière is wel ‘t personage dat de moed erin blijft houden en positief blijft, zo is het karakter nou eenmaal, ook in de film! En een one man show, no way! Vond het samenspel met Ger en Chantal bijvoorbeeld super! Tja, en Kom Erin is gewoon hét nummer van Lumière! Dat hoort ook lekker showie te zijn! Maar de musical bestaat uit meer dan Kom Erin. Wat mij opvalt is dat mensen hun vooroordeel vast blijven houden en het geen kans willen geven en dat vind ik jammer. Het is zo makkelijk… iemand omlaag halen. Ik geloof er helemaal in dat Carlo zich voor 200% in gaat zetten om deze rol fantastisch neer te gaan zetten! Hopelijk geven de musicalfans hem nog een kans! Go Carlo! You can do it!

   Handtekening   

When destiny calls you,
You must be strong…
I may not be with you,
But you’ve got to hold on!

http://www.carloirene.nl & http://fan.clubs.nl/CarloBoszhard

  [ # 161 ] 17 April 2007 07:18 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  141
Geregistreerd  2005-11-02

[quote author=”*Ramoon*”]Ik wil Carlo sowieso wél énorm feliciteren met het goede nieuws wat hij zondag van Erwin van Lambaart kreeg. Ik vind het geweldig dat Carlo toch de rol heeft gekregen van Thénardier, alleen al vanwege alle negatieve commentaren en meningen over z’n, volgens sommige mensen, arrogante houding en over het niet in bezit zijn van speel en zangtalenten. Heerlijk, nu kan hij tóch bewijzen dat hij deze rol wél neer kan zetten!
Wat mij opvalt is dat mensen hun vooroordeel vast blijven houden en het geen kans willen geven en dat vind ik jammer. Het is zo makkelijk… iemand omlaag halen. Ik geloof er helemaal in dat Carlo zich voor 200% in gaat zetten om deze rol fantastisch neer te gaan zetten! Hopelijk geven de musicalfans hem nog een kans! Go Carlo! You can do it!


Eindelijk iemand waarmee ik mijn mening kan delen!

   Handtekening   

Leven voor Vandaag!

  [ # 162 ] 17 April 2007 07:26 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  59
Geregistreerd  2007-04-17

Ja, eerst zien, dan oordelen toch? Iedereen verdient een eerlijke kans! Dus Carlo ook, alleen ‘t nadeel is dat iedereen sowieso al zo’n duidelijke mening heeft over Carlo… Mensen moeten gewoon blanco naar een show gaan en niet meteen al met vooroordelen. Laat het over je heenkomen!

   Handtekening   

When destiny calls you,
You must be strong…
I may not be with you,
But you’ve got to hold on!

http://www.carloirene.nl & http://fan.clubs.nl/CarloBoszhard

  [ # 163 ] 17 April 2007 07:30 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

[quote author=”*Ramoon*”]Ja, eerst zien, dan oordelen toch? Iedereen verdient een eerlijke kans! Dus Carlo ook, alleen ‘t nadeel is dat iedereen sowieso al zo’n duidelijke mening heeft over Carlo… Mensen moeten gewoon blanco naar een show gaan en niet meteen al met vooroordelen. Laat het over je heenkomen!

ik zal je goede raad opvolgen 😉
ik heb nog geen oordeel over hem, want ik heb hem nog nooit gezien in een musical…

  [ # 164 ] 17 April 2007 08:00 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  44
Geregistreerd  2006-08-28

[quote author=“Luna24”][quote author=“Elmelijn”] Het schijnt dat Van den Ende Paul de Leeuw door de casting heen heeft moeten trekken omdat CamMack niet erg onder de indruk was.

En met Henk Poort (maar dat ging meer over Phantom)

Welnee, Henk Poort heeft CamMack juist helemaal overdonderd en Van den Ende moest juist proberen zijn enthousiasme een beetje te temperen.  😉

   Handtekening   

Wicked is stom, Phantom is gaaf, en Joop van den Ende heeft een geweldige musical- en castingkeuze.

  [ # 165 ] 17 April 2007 08:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Elmelijn”][quote author=“Luna24”][quote author=“Elmelijn”] Het schijnt dat Van den Ende Paul de Leeuw door de casting heen heeft moeten trekken omdat CamMack niet erg onder de indruk was.

En met Henk Poort (maar dat ging meer over Phantom)

Welnee, Henk Poort heeft CamMack juist helemaal overdonderd en Van den Ende moest juist proberen zijn enthousiasme een beetje te temperen.  😉

Dat is toch niet het verhaal wat ik uit een interview met Henk Poort heb gehaald:

Henk werd in eerste instantie afgewezen, omdat zijn stem te klassiek (te opera) was. JvdE begreep hier niets van en heeft alles in het werk gesteld om Henk nog een keer op auditie te laten gaan. Ze zijn toen in gesprek geweest en Henk heeft gezegd: “Ik kan heel veel met mijn stem, zeg maar hoe je het hebben wilt en ik doe het.”
Hij kreeg zijn kans, hij nam een andere insteek et voila..: de rest is history.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

‹ First  < 9 10 11 12 13 >  Last ›
11 of 14