6 of 9 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
Joe de musical nieuwe M-Lab productie
  [ # 76 ] 22 June 2008 08:07 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

zo gister voor de 2de maal geweest. En al wat veranderingetjes gezien sinds het begin.
Maar wat me opviel was dat Dennis nog veel beter was, nu 100% zuiver (zal eerst wel een beetje de stress zijn). En Casey leek een lichte rem te hebben donderdag maar nu ging het nog veel “harder”

  [ # 77 ] 22 June 2008 10:44 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

Heidi en ik hebben besloten zaterdagmiddag te gaan

  [ # 78 ] 22 June 2008 11:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Je krijgt zeker geen spijt!
Jammer dat jullie niet zaterdagavond gaan, dan zien we elkaar niet, hihi.
In ieder geval alvast veel plezier.
Aan iedereen trouwens die nog gaat 📣

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 79 ] 23 June 2008 09:59 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Mark Schmeitz - 21 June 2008 10:44 AM

...

Zoals eerder in deze topic gezegd, ik heb nu pas tijd om mijn mening over de voorstelling Joe te geven, maar ik moet zeggen dat Mark het al wel heel mooi heeft verwoord; wat hij over Joe zegt is ook ongeveer mijn gevoelens bij deze voorstelling. Ook qua spelbeoordeling ben ik het grotendeels maar niet helemaal eens. Ik was wel onder de indruk van Fanny’s totaalprestatie. Dennis was in zijn zang tijdens de eerste voorstelling wat minder, wat zwakker ook dan tijdens de doorloop die ik mocht aanschouwen. Kennelijk spelen de zenuwen dan toch een rol; iets wat je toch meer verwacht voor een vol circustheater dan voor een redelijk gevuld M-Lab, maar niets menselijks is ook de acteurs vreemd natuurlijk. Hij speelde Joe in mijn ogen wel erg goed.

Voor de powersongs is een groot ensemble wel erg geslaagd om een lekker vol geluid te krijgen, maar de ruimte is te beperkt om dan nog veel te kunnen laten zien. Een ander punt waarop het ensemble onderbrak in plaats van ondersteunde was Happy End. De groepsbewegingen deden aan als parodie, terwijl dat toch niet de bedoeling kanzijn. Wat je hoort klinkt prachtig, maar wordt deels afgebroken door wat je ziet gebeuren.

Joe is geen straf om bij te wonen. Er zijn prachtige melodieën, er wordt (op Al na) goed gezongen, er wordt mooi gespeeld en vocaal spetteren de ensemblestukken zeker wel. Aan de andere kant staan de eerder genoemde kritieken en is het verhaal in mijn beleving nogal stroperig; misschien zou een andere opbouw, met flashbacks bijvoorbeeld, het iets meer tempo geven.

Zoals ook in het musicalreport vermeld; ik zou Joe graag eens echt klein uitgevoerd zien worden, met één piano, en een stuk kleinere cast.  Dat het muzikaal werkt heb ik al tijdens een doorloop kunnen horen, of Joe met minder vocalen stand houdt kan ik niet zeggen. Mocht dat vertrouwen er bij de makers niet zijn hoop ik dat ze verder gaan met de ontwikkeling van de Vliegende Hollander. In die voorstelling valt in mijn ogen meer creatieve winst mee te behalen.

[ Gewijzigd: 23 June 2008 10:11 AM by Jeroen ]
  [ # 80 ] 23 June 2008 10:09 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

totaalprestatie. Dennis was in zijn zang tijdens de eerste voorstelling wat minder, wat zwakker ook dan tijdens de doorloop die ik mocht aanschouwen

Ik heb de show donderdag en zaterdag gezien. En die stress die er voor zorgde dat donderdag niet alles lekker ging waren er zaterdag niet. Toen was Dennis echt geweldig als Joe.

  [ # 81 ] 23 June 2008 11:25 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Ik heb Dennis alleen zaterdagmiddag gezien, maar hij was echt geweldig!!
Niet één hapering, valse noot of wat dan ook gehoord, ik was heel erg onder de indruk van zijn stem en optreden, echt geweldig!!!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 82 ] 24 June 2008 01:31 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Verslagje Joe - De Hemel Kan Wachten, 21-06-2008.

Vandaag dan eindelijk naar Joe, ik had me hier zo op verheugd!
Rond 17.30u werd ik opgepikt door Raymond, en reden we naar Amsterdam.
Na een tussenstop bij de King Drive (de drive thru van de Burger King) reden we naar het M-Lab (met een paar keer verkeerd rijden door die stomme navigatie :tong:).
Maar goed, rond 19.00 uur/19.15u ofzo waren we daar, even ons eten naar binnen gewerkt, en naar binnen gegaan.
Muntjes gehad (om binnen te komen), ff zitten kletsen, en later kwamen ook Dimitri (van Musicalworld) en zijn vriendin naar ons toe, dus daar ook ff mee zitten praten.
Rond 19.50u gingen we bij de deur staan, en alsof we honing aan ons kont hadden stond er opeens een hele rij achter ons :omg:
Gelukkig stonden we bijna vooraan.
Rond 20.15u gingen de deuren open, en konden we in het midden van rij 1 zitten, helemaal top natuurlijk!
Rond 20.25u begon de show dan eindelijk.

De cast:
Spijker-John ter Riet: deed het erg goed.
Katie-Evi de Jean: ik vind Katie echt een beetje een overbodige rol :ohoh: Maar Evi speelde het goed hoor!
Al-Bas Hoeflaak: hij is een beetje als Hans in Tarzan, kan niet super zingen, maar toch heeft ie iets wat hem leuk maakt 😄 Maar ook een klein beetje overbodige rol eigenlijk :ohoh:
Ted-Roel Vankerckhoven: deed het naar mijn mening aardig, ik was er niet echt kapot van :ohoh:
Verbindingsofficier-Casey Fransisco: geweldig, ze zingt zo mooi, en speelt ook super. Ze maakt soms wel net iets te veel (hoe noem je dat…) “riedeltjes” met haar stem, mag wat mij betreft ietsje minder 😄
Dorinda-Fanny Drenthe: wat een lieve vrouw om te zien, je leeft echt met haar mee. Echt kippenvel bij Piloten Sterven Nooit.
Ensemble was erg goed, maar misschien is het soms iets te veel van het goede, te druk…
En het orkest was ook helemaal top, al is het orkest vaak wel wat te hard :ohoh:
Maar ik heb geen vals nootje kunnen ontdekken ofzo, dus top.

En dan, als laatste, de man waarvoor ik naar de show wilde (en waar de hele show om draait):
Joe-Dennis ten Vergert: ik had hem al 1 keer als Tarzan mogen zien, en vond hem toen al een hele mooie stem hebben.
Nu als Joe leek het wel of zijn stem nog mooier was, hij zong echt top.
Acteerde ook geweldig, ik zag echt een Joe, en niet meer Dennis.
Ook hij bezorgde me kippenvel (weet alleen even niet meer welk nummer), en ook tranen op het einde, ik heb namelijk de laatste 10 minuten zitten huilen, en zelfs een musical als Les Mis heeft dat niet voor elkaar gekregen.

Na de show nog even op Dennis staan wachten omdat we een cadeautje voor hem hadden (nivea-spul…), en ff lekker staan kletsen, en een foto’tje gemaakt:

Rond 23.30u richting huis gegaan, en besloten dat we nog wel een keer wilden gaan.
Dus volgende week zaterdagavond gaan we maar weer, ik kan niet wachten! 📣

[ Gewijzigd: 24 June 2008 03:11 AM by Veertje ]
   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 83 ] 24 June 2008 02:16 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Echt een hele leuke foto!

  [ # 84 ] 24 June 2008 03:12 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Dankjewel 😄
Ik zag net pas dat ie echt heel groot was, heb m maar ff iets verkleind, hihi 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 85 ] 24 June 2008 01:31 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Leuk verslag!! Al ben ik het niet helemaal met je eens, want ik vond de stem van Ted echt super. Hij heeft iets in z’n stem wat mij echt raakte (Dennis trouwens ook, om over Casey maar te zwijgen:)).
Leuk dat je nog een keer gaat, ik zou eigenlijk ook nog een keer willen… Ik probeer iets te verzinnen 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 86 ] 24 June 2008 01:37 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Ik ga dus aankomende vrijdag! 😄

@ Veertje: Hoe laat gaat de cast ongeveer weg, en waar? :engel: (Is ook wel een beetje fan van Dennis als waslijnophanger.. 😉)

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 87 ] 24 June 2008 01:44 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Waslijnophanger, haha!
Ehm de meesten van de cast drinken na de show nog een drankje, dus ze komen gewoon tussen het publiek zeg maar, je ziet ze vanzelf wel lopen.
Dat is bij mij tot nu toe altijd zo geweest iig 😄

@ Monique: thanks! Hoop dat je ook nog een keer kan!

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 88 ] 24 June 2008 02:46 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Ja, Tarzan issie bij mij nog nooit geweest. 😉 Waslijnophanger wel! (Kijken wat ie is op 20 augustus, dan mag ik weer! :smile)

Maar dankjewel! Ik zie em vanzelf wel. 😉 Dennis is nou niet echt onopvallend..

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 89 ] 26 June 2008 08:52 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Wat een prachtige voorstelling!!

Alleen net iets te groot voor het M-lab!

Maar wat een muziek, kippenvel.
Acteurs stuk voor stuk erg goed, al was ik minder onder de indruk van Dennis.

Vooral Roel (wat is die schattig), Fanny (jeetje wat een talent) en Evi (perfecte komische timing) staken er bovenuit!

  [ # 90 ] 27 June 2008 08:36 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  235
Geregistreerd  2007-04-04

Wat een fantastische show.
Kende Joe alleen maar uit de verhalen, en volgens mij waren die niet onverdeeld enthousiast. In ieder geval ging ik er met een bepaalde afwachtendheid naar toe.

Het verhaal pakte me volledig. Dit is muziektheater zoals ik het liefst zie. Zang, dans, muziek, acteren, to the point. Decor is ter ondersteuning en niet een doel op zich.
Petje af voor iedereen. Kan er alleen met mijn hoofd niet bij dat er zoveel werk wordt verricht voor zo’n relatief korte periode.

En ja, het M-lab is niet makkelijk te vinden. Behoorlijk stressvol als je net een half uur in de file hebt gestaan op de randweg omdat er brand was bij Leen Bakker, en dan als je al te laat bent ook nog verdwaald op het industrieterrein…. Gelukkig begon de voorstelling een kwartier later, en was ik toch nog net op tijd.
Genoten van het uitzicht over het water na afloop van de voorstelling. Als je het eenmaal gevonden hebt, blijkt het toch een toplocatie.

‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
6 of 9